Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On oikein keventää suuri- ja keskituloisten verotusta ja samalla leikata tukia

Vierailija
17.04.2025 |

Myös työttömyysetujen leikkaaminen ja ehtojen kiristys rangaistusten uhalla on toimiva päätös. Näiden toimien pitää motivoida, jotta ihmiset opiskelevat ja kehittävät osaamistaan. Näin he voivat jossain vaiheessa myös nousta ylempiin tuloluokkiin.

Suuri- ja keskituloisten verotuksen keventäminen tutkitusti kiihdyttää talouden kasvua ja toimeliaisuutta, joten on hyvin perusteltu päätös hallitukselta.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Työnteon pitää kannattaa. Tukien tehtävä on pitää ihminen hengissä, ei taata keskiluokan elintasoa.

Kelle helvatisssa esim. Kelan työttömyystuki (600 e kk) on kateuden aihe ja oikein keskiluokan elintaso. Jättäydy itse työttömäksi jos todella olet tuota mieltä. 

No, tässä nyt on vähän kärjistettyjä mielipiteitä, mutta en usko, että siinä kenenkään osalta kyse on kateudesta, vaan turhautumisesta siihen, että usein se ei jää siihen työttömyystukeen, vaan siihen tulee vielä asumistuet ja muut päälle, jolloin lopputulos on se, että monelle kokopäiväisesti töitä tekevälle saattaa verojen jälkeen tulla tilille vain joitain satasia enemmän, mitä sille omasta valinnastaan työttömänä olevalle... Kyllähän siinä monelle houkutus tuleekin jättäytyä mieluummin työt

Kuulostaa siltä ongelman ratkaisu olisi paremmat palkat 

Vierailija
82/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä ongelman ratkaisu olisi paremmat palkat 

Ja JUURI sitähän matalampi verotus tarkoittaa. vaikka bruttopalkka pysyy ennallaan sen palkan OSTOVOIMA paranee kun NETTONA jää käyttöön enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tämä rikkaitten veroalennus rahoitetaan. Velallako. Eikös sitä pitänyt säästää. 

Vierailija
84/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tämä rikkaitten veroalennus rahoitetaan. Velallako. Eikös sitä pitänyt säästää. 

ei sitä tarvitse rahoittaa. Se ei kasvata kuluja yhtään ja dynaamiset vaikutukset jopa pienentää sitä verokertymän pienentymistä. Voi jopa käydä niin että verokertymä tämän ansiosta kasvaa kuten kävi kun autoveroprosenttia laskettiin niin veroeurot kasvoivatkin.

Vierailija
85/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole oikein. Suomessa palkan ja sosiaaliturvan ostovoima on melkein euroopan heikoin. Ihmisten pitäisi tulla tässä maassa toimeen edes jotenkin. Toki kun heikennetään tarpeeksi niin täältä paetaan. Tai ainakin ne jotka kykenevät ja loput jäävät hankeen. 

Vierailija
86/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, työnteon ja työpaikan vastaanottamisen esteitä on syytä karsia kummastakin päästä niin kauan kunnes työvoiman kohtaanto-ongelma poistuu.

Ei ole mitään "kohtaanto-ongelmaa". Kohtaanto-ongelma tarkoittaisi että olisi ensinnäkin työpaikkoja joihin olisi jossain suomessa tekijöitä. Ei ole työpaikkoja. Veron alennukset tosin luo edellytyksiä uusien työpaikkojen synnylle.

Juuri tämän harhan takia teen 7-päiväistä työviikkoa. Meiltä ei löydy työntekijöitä, jotka suostuvat tekemään töitä. Palkan he silti haluavat. Työsopimuksessani tunteja on 20, käytännössä teen jopa 65 tuntia viikossa. Tätä on suomalainen todellinen työelämä!

Anteeksi mutta mit

Ilmaisit asian niin, että sinusta nuo tunnit ovat negatiivinen asia. Jos sinua ei pakoteta, niin miksi valittaa? Eikö työelämä sitten toimi siten kuin tahtoisit? 

Vierailija
87/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet pois!Haluan nähdä miten Suomi vajoaa epäonnistuneeksi valtioksi missä rikollisjengit taistelevat vallasta.

Terkut Portugalista:)

Vierailija
88/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus on ehtymätön luonnonvara. Lisää vaan minulle, minulle, minulle. Viis muista ihmisistä.

Vierailija
89/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Työnteon pitää kannattaa. Tukien tehtävä on pitää ihminen hengissä, ei taata keskiluokan elintasoa.

Kelle helvatisssa esim. Kelan työttömyystuki (600 e kk) on kateuden aihe ja oikein keskiluokan elintaso. Jättäydy itse työttömäksi jos todella olet tuota mieltä. 

ÄÄRIMMÄISEN harvan talouden KAIKKI tulot ovat AINOASTAAN kelan työttömyystuki.

Niin, toiset saavat ansiosidonnaisia ilman mitään muita tukia. Minä saan ansiosidonnaista n.900e netto enkä mitään muuta rahaa mistään. Sinustako se on keskiluokan elintasoa vastaava? Aika surkea palkka kyllä, jos alle tonnin saa. 

Vierailija
90/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole sosiaalitoimisto, ainakaan enää. Rahat pitää saada itse tai sitten tarvitsee turvaverkot sukulaisilta yms. Jos ei saa töitä niin sitten vaan menee johonkin työpaikkaan ja sanot että tulet nyt tänne töihin, kuitenkin sellaiseen jota ite osaa tehdä. Kannattaa aina kokeilla rajoja eikä aina tehdä sitä mitä byrokratia määrää.

Vierailija
91/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, toiset saavat ansiosidonnaisia ilman mitään muita tukia. Minä saan ansiosidonnaista n.900e netto enkä mitään muuta rahaa mistään. Sinustako se on keskiluokan elintasoa vastaava? Aika surkea palkka kyllä, jos alle tonnin saa. 

Rehellisyyden nimissä minä en saa bruttona paljoakaan tuota enempää tällä hetkellä, ja silti maksan veroja 25,5 % tuloistani. Vähän onneksi jää säästöönkin.

Vierailija
92/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rahoitetaan leikkaamalla sosiaaliturvasta ja julkisista palveluista. Velkaa on myös otettava.

Vierailija
93/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jos taloudessa on kirjoilla useampi aikuinen henkilö niin osallistuvat kuluihin yhdessä. Turha itkeä jos on ottanut puolison eikä saa sen vuoksi tukia. 

Tuet ova talouskohtaisia. Ja onhan ymmärrettävää ettei noin 600 euroa riitä yhden ihmisen taloudessa pelkästää. Asuminen yms. on kalliimpaa yksineläjälle muutenkin. 

Olisiko sitten parempi, että tuo nyt 600 euroa olisikin niin riittävän kokoinen summa, ettei muita tukia tarvita? Poru siitäkin taas tulisi. "Liikaa, liikaa...".  Keksikää sitten ratkaisu mikä olisi kaikkia tyydyttävä. Työpaikka ja riittävä palkka olisi, mutta siltikin kaikille ei löydy sellaista työtä tai eivät vain monista eri syistä kykene töihin. 

Vierailija
94/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyyden nimissä minä en saa b

Ei kai tuonkoisesta bruttosummasta mene tuollaista veroa? Mikä työ on noin heikosti palkattua? Että brutto noin tonnin. Osapäivätyö ehkä. 

Vierailija
95/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei ole sosiaalitoimisto, ainakaan enää. Rahat pitää saada itse tai sitten tarvitsee turvaverkot sukulaisilta yms. Jos ei saa töitä niin sitten vaan menee johonkin työpaikkaan ja sanot että tulet nyt tänne töihin, kuitenkin sellaiseen jota ite osaa tehdä. Kannattaa aina kokeilla rajoja eikä aina tehdä sitä mitä byrokratia määrää.

Huomio! Suomen valtionvaraministerikin hyväksyy sen kun sanoi että menkää vain töihin!

Vierailija
96/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tulot on vain työmarkkinatuki. Päälle tulee ainoastaan omistamastani yksiöstä vuokratulo 150 euroa miinus 30 % vero vuokratulosta. 

Vierailija
97/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.laakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-kehitysv…

Vierailija
98/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Vierailija
99/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Koska ei ole diagnoosia niin työkkäri voi laittaa hoitamaan lapsia päiväkotiin ja sitten ei jaksakaan hoitaa. 

Vierailija
100/127 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukijärjestelmän ongelma ei ole ne absoluuttiset euromäärät, mitä jaetaan.

Ongelma on siinä, että siinä vaiheessa kun olet kussut asiat ja kunnolla tyrinyt, eikä sulla ole enää mitään, voit heittäytyä yhteiskunnan elätettäväksi. Mistään ei tarvi enää huolehtia, vaan kaikki annetaan ja järjestetään. Ilmaiseksi.

Mutta annas olla jos olet pienituloinen, käyt töissä ja yrität tehdä kaikkesi pärjätäksesi itse sillä vähällä mitä käteen jää.

Mistään et mitään apua saa, koska "sullahan on asiat kunnossa, on kämppä, palkka, työpaikka jne".

Helpommalla pääset kun lyöt kaiken läskiksi ja annat muiden hoitaa.

No, ei muuta kuin läskiksi lyömään sitten. Oikeastaan ihmettelen, miksei kaikki veroista valittajat ole jo lyöneet läskiksi, koska jos yhteiskunta antaa kaiken, niin miksi vielä vaivaudutte töihin?

Oikeastaan odotan kysymykseen hyviä vastauksia. Kaikki vastaukset kyllä kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä