On oikein keventää suuri- ja keskituloisten verotusta ja samalla leikata tukia
Myös työttömyysetujen leikkaaminen ja ehtojen kiristys rangaistusten uhalla on toimiva päätös. Näiden toimien pitää motivoida, jotta ihmiset opiskelevat ja kehittävät osaamistaan. Näin he voivat jossain vaiheessa myös nousta ylempiin tuloluokkiin.
Suuri- ja keskituloisten verotuksen keventäminen tutkitusti kiihdyttää talouden kasvua ja toimeliaisuutta, joten on hyvin perusteltu päätös hallitukselta.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
On. Työnteon pitää kannattaa. Tukien tehtävä on pitää ihminen hengissä, ei taata keskiluokan elintasoa.
Tukeni yhteensä (ansiosidonnainen + asumistuki) on 1150 e. Tästä vuokra reilu 800 e. Keskiluokkainen elintaso? Enpä ole tätä niukkuutta siltä kantilta ennen ajatellutkaan. Että vielä tästä kiristyksiä? Kyhäiltävä maja metsään ja alettava metsästämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille. Kuinka muuten saadaan rikkain kymmenes rikastumaan.
Yhä edelleenkään KÖYHILTÄ ei olla OTTAMASSA mitään eikä rikkaille ANTAMASSA mitään.
Se että sinulle ANNETAAN jatkossa (huom yhä ANNETAAN) vähemmän kuin aikaisemmin EI OLE SINULTA OTTAMISTA. EIKÄ se että jos saat jatkossa PITÄÄ suuremman OSAN ITSE TIENAAMISTASI rahoista EI OLE ANTAMISTA.
Aika yksinkertaista ajattelua. Se, että veroprosenttini palkkatulosta laskee samaan aikaan, kun muut maksut nousee, ei todellakaan tarkoita, että minulle olisi jäämässä enemmän rahaa taskun pohjalle.
Ajattele laajemmin. Tai ota asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuonkoisesta bruttosummasta mene tuollaista veroa? Mikä työ on noin heikosti palkattua? Että brutto noin tonnin. Osapäivätyö ehkä.
Ei kaikkia tuloja veroteta PALKKAtulon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Työnteon pitää kannattaa. Tukien tehtävä on pitää ihminen hengissä, ei taata keskiluokan elintasoa.
Kelle helvatisssa esim. Kelan työttömyystuki (600 e kk) on kateuden aihe ja oikein keskiluokan elintaso. Jättäydy itse työttömäksi jos todella olet tuota mieltä.
ÄÄRIMMÄISEN harvan talouden KAIKKI tulot ovat AINOASTAAN kelan työttömyystuki.
Mun tulot on vain työmarkkinatuki. Päälle tulee ainoastaan omistamastani yksiöstä vuokratulo 150 euroa miinus 30 % vero vuokratulosta.
No mitä tuo 150 on elle TULOA. Eli SINUNKAAN tulosi EIVÄT ole AINOASTAAN kelan työttömyystuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille. Kuinka muuten saadaan rikkain kymmenes rikastumaan.
Yhä edelleenkään KÖYHILTÄ ei olla OTTAMASSA mitään eikä rikkaille ANTAMASSA mitään.
Se että sinulle ANNETAAN jatkossa (huom yhä ANNETAAN) vähemmän kuin aikaisemmin EI OLE SINULTA OTTAMISTA. EIKÄ se että jos saat jatkossa PITÄÄ suuremman OSAN ITSE TIENAAMISTASI rahoista EI OLE ANTAMISTA.
Aika yksinkertaista ajattelua. Se, että veroprosenttini palkkatulosta laskee samaan aikaan, kun muut maksut nousee, ei todellakaan tarkoita, että minulle olisi jäämässä enemmän rahaa taskun pohjalle.
Ajattele laajemmin. Tai ota asioista selvää.
Sinä sotket nyt TULOT ja MENOT keskenään. Tuloja tarkastellaan tulojen kohdalla ja menoja menojen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelle helvatisssa esim. Kelan työttömyystuki (600 e kk) on kateuden aihe ja oikein keskiluokan elintaso. Jättäydy itse työttömäksi jos todella olet tuota mieltä.
ÄÄRIMMÄISEN harvan talouden KAIKKI tulot ovat AINOASTAAN kelan työttömyystuki.
Työttömällä on monesti puoliso, joka käy töissä. Näin hän saa ainoastaan kelan työttömyystukea tai ansiosidonnaista. Itse en tunne ketään, joka saisi asumistukea tai toimeentulotukea, vaikka työttömiä muutaman tunnenkin.
Jo pienikin ansiosidonnainen päiväraha (reilu tonnin kuussa) riittää siihen, että muutaman kympin asumistuen jälkeen ei saa muita tukia. Yksinasujana kustannat sitten kaiken itse - ei ole puolisoa jakamassa kuluja tai sponssaamassa. Ehkä pientä henkistä helpotusta kuitenkin tuohon tuo se, että vaikka onkin tiukkaa, niin ei ole kuitenkaan työssäkäyvä puoliso v*ttuilemassa, että hän maksaa kaiken. On ainakin henkistä tilaa ja avaruutta - kiitos tämän ketjun, en ole tätä puolta sinkkuudessa aiemmin niin ajatellutkaan :)
Niin miksi ei poisteta niitä veroja kaikilta? Jokainen maksakoot itse kaiken??? Köyhät kyykkyyn??? Valtio pärjätkööt millä haluaa samoin kuin kansalaisetkin? Kannatetaan ehdottomasti isolla kädellä 😆 Viva Bolivia 🤣
Tavoite 100000 työllistä. Saldo -78000.
Kohta AI vie asiantuntijaduunit.
Kone ei veroja maksa.
Suuri- ja keskituloisten verotuksen keventäminen tutkitusti kiihdyttää talouden kasvua ja toimeliaisuutta, joten on hyvin perusteltu päätös hallitukselta.
- mistä löytyy tällainen tieto? Voit varmaan linkittää tutkimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tavoite 100000 työllistä. Saldo -78000.
Kohta AI vie asiantuntijaduunit.
Kone ei veroja maksa.
Suomen hallitus, miten niin kuin meni omasta mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole oikein. Suomessa palkan ja sosiaaliturvan ostovoima on melkein euroopan heikoin. Ihmisten pitäisi tulla tässä maassa toimeen edes jotenkin. Toki kun heikennetään tarpeeksi niin täältä paetaan. Tai ainakin ne jotka kykenevät ja loput jäävät hankeen.
Ongelma on se, että juuri ne kykenevät, joiden taskulla lokit käyvät, ovat ensimmäisenä lähtemässä. Koko ajan kapenevaa niukkuutta jaetaan sitten näiden pummien kesken, jotka kuvittelivat ikuisesti voivansa käydä toisen taskulla. Verotus on jo nyt niin kireää, että se kannustaa kyvykkäitä ihmisiä hakeutumaan muuaalle. Minulla on kolme parikymppistä lasta, joista yksikään ei asu Suomessa eivätkä ole tulossa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko toistaa tämän viestin jokaisella ketjun sivulla, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole oikein. Suomessa palkan ja sosiaaliturvan ostovoima on melkein euroopan heikoin. Ihmisten pitäisi tulla tässä maassa toimeen edes jotenkin. Toki kun heikennetään tarpeeksi niin täältä paetaan. Tai ainakin ne jotka kykenevät ja loput jäävät hankeen.
Ongelma on se, että juuri ne kykenevät, joiden taskulla lokit käyvät, ovat ensimmäisenä lähtemässä. Koko ajan kapenevaa niukkuutta jaetaan sitten näiden pummien kesken, jotka kuvittelivat ikuisesti voivansa käydä toisen taskulla. Verotus on jo nyt niin kireää, että se kannustaa kyvykkäitä ihmisiä hakeutumaan muuaalle. Minulla on kolme parikymppistä lasta, joista yksikään ei asu Suomessa eivätkä ole tulossa takaisin.
Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläkeläistä.
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia vuodessa https://www.tyj.fi/tilastot/
Ei 2 miljardin ansiosidonnaisesta voi leikata 9 miljardia.
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "
On oikein steriloida aloittajan kaltaisia ihmisiä, ilman heidän tahtoaan. Puhdistaa geeniperimää.
Kokoomus on oikeassa. Suurituloisten verotusta on kevennettävä hyvin isolla kädellä koska tällöin verokertymä nousee ja työpaikkojen määrä kasvaa. 50-80% leikkaus ylemmän desiilin verotukseen olisi hyvä alku.
Tällä hetkellä verotus on niin korkea että pitää henkilökunnan osalta pitää olla hyvin tarkkana. Tarvitsisin auton ikkunanpesijän mutta veromalli ei juuri tällä hetkellä kannusta siihen.
Voisimme myös kiristää alempituloisten verotusta jonkinverran koska tällä hetkellä verotuotto on alemmalta kansanosalta hyvin matala. Keskiluokalle lievää kiristystä jotta motivaatio paremman palkan saamiseen säilyy.
Alle 30000 euroa vuodessa ansaitsevan ihmisen verotusta voisi keventää kahdella prosenttiyksiköllä ja joka tienaa enemmän kuin tuon summan, niin veroa voisi alentaa yhden prosenttiyksikön.
Pääomatuloja voisi verottaa sen mukaan, kuinka paljon niitä osinkoja ja muita tuloja tulee. Jos tulee alle 20000 euroa vuodessa, niin vero olisi 20 prosenttia, jos tulee enemmän kuin 30000 euroa vuodessa vero voisi olla 25 prosenttia, ja sitten kun niitä pääomatuloja on yli 50000 vuodessa, niin vero olisi 40 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Hei poistetaan keski- ja suurituloisten verot kokonaan ja katsotaan mitä hallitus tekee sen jälkeen 😲🙄
Nöyryyttää pienituloisia ja köyhiä tietenkin. Ja syyttää työttömiä verokertymän massiivisesta pudotuksesta. Ei kokkari-putkiaivo kykene muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kuten otsikossa lukee: on oikein. Tukilusmut uikuttavat kun eivät jaksa mennä töihin.
Ajatuksenjuoksusi on niin kliseistä ja stereotyppistä sekä mutuilun mutuilua, että todellakin ihmettelen mikä työpaikka pitää leivissään noinkin pystyynkuollutta ideanikkaria.
Minä tulen mielelläni heti vaikka pääsiäisen jälkeen sinun tilallesi teille, kerro se pomollesi. Uutta verta, takuulla työttömyydessä murmurmureaksi marinoitunutta, innovaatioita riittää pomosi kilpailijoillekin. Sinä saat tulla tilalleni uikuttamaan. Katsotaan kuinka kauan menee, kun jo hermo palaa.
Hei poistetaan keski- ja suurituloisten verot kokonaan ja katsotaan mitä hallitus tekee sen jälkeen 😲🙄