Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun palkkatyön verohelpotuksia suunnitellaan niin ihmiset ovat tuohtuneita, MIKSI???

Vierailija
17.04.2025 |

Aina työtönkin hokee että työstä pitää jäädä käteen enemmän kuin työttömänä, jotta työ kannattaa.

Itse teen useampaa työtä pärjätäkseni lasteni kanssa ja olisi erittäin reilua että työstä jäisi jotain käteenkin. En ole isotuloinen ja joudun tekemään määrällisesti paljon töitä saadakseni käteen riittävästi. Minusta veroalennus olisi todella reilua. Jos yrittää niin siitä olisi jotain hyötyäkin. Suomalaiset sen sijaan eivät tunnu arvostavan tippaakaan sitä jos joku haluaa hankkia itse omat rahansa, koko ajan vain tukiin halutaan helpotusta.

Kommentit (572)

Vierailija
121/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialue irtisanoo hoitajia. 

Kun 6 kuukautta on mennyt eikä ole enää takaisinottovelvoitetta voi palkata uusia hoitajia joille ei ole kertynyt 38 lomapäivää ja kokemuslisiä. 

Hallitus leikkaa koko ajan sotesta eli pakko se on kikkailla ja alentaa palkkakuluja. 

Vierailija
122/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mieluummin valitsen sen, että kaikilla on koti ja saavat tarpeeksi ruokaa ja terveydenhoitoa, kuin että minä tienaisin pikkuisen enemmän. SIKSI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa siihen liittyy se kammottava pelko, että jos verotusta kevennetään, niin tuetkin laskevat. Ihmiset ottavat ilmeisesti verotuksen välttämättömänä pahana, mutta iloitsevat kuin lapset kun saavat takaisin omia rahojaan jonkun tuen muodossa.

Vaikka kyse on typerästä ikiliikkujasta, jossa ihmisen omat rahat kiertävät valtion kautta ja ne annetaan takaisin valtion päättämään tarkoitukseen, alamainen on onnellinen. Sillä olisihan se pelottavaa päättää ihan itse, mitä omilla rahoillaan tekee. Parempi että joku muu päättää.

Ymmärrätkö sinä lainkaan mihin veroja tarvitaan? Mistä ajattelit löytää edes ajokelpoisia teitä jos veroja ei kerätä? Teetkö itse omat tiesi? Et tarvitse kunnan etkä valtion apua niiden tekemiseen?

Sinä olet itse kuin pikku lapsi, joka kuvittelee, että jumala on tehnyt tiet ja kunnallistekniikan sinua varten. Eikä sinun tarvitse maksaa mistään pennin hyrrää.

Jos teet töitä, niin saat pitää palkan kokonaan itse. Olethan sinä jo rakentanut oman tiesi kotoa työpaikalle. Eikä mikään muukaan infra kosketa sinua. Sinulla on oma sähkölaitos. Itse rakensit. Kaivonkin kaivoit. Poliisille maksat tietenkin suojelurahoja, jotta saisit nauttia turvallisuudesta.

Vierailija
124/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat tuohtuneena ihmiset on niitä jotka elää tuilla eli niillä kerätyillä veroilla. Jokainen tuilla eläjä on sitä mieltä että kyllä töissä käyvien pitää maksaa enemmän veroja että minä saa enemmän vastikkeetonta rahaa.

Oma mielipide duunarina on se että todella hyvä juttu että meidän verot laskee

Kuitenkin taloustieteilijät sanovat, että pieni näpertely ei auta. Jotta kulutus todella kasvaisi niin paljon, että se vaikuttaisi työllisyyteen, vaadittaisiin tuntuva veroale ja usko huomiseen.

Nyt ei ole uskoa paremmasta, kun koko ajan on huonoja uutisia. Veroale tulee olemaan niin pieni, että sitä ei juuri huomaa. Palkankorotukset auttavat enemmän.

Vierailija
125/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Vierailija
126/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

Suomessa osa saa vammaistukea ja on avustaja ja toiset on samalla sairaudella työkkärin listoilla eikä saa vammaistukea eikä avustajaa. 

Vierailija
127/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaipa siihen liittyy se kammottava pelko, että jos verotusta kevennetään, niin tuetkin laskevat. Ihmiset ottavat ilmeisesti verotuksen välttämättömänä pahana, mutta iloitsevat kuin lapset kun saavat takaisin omia rahojaan jonkun tuen muodossa.

Vaikka kyse on typerästä ikiliikkujasta, jossa ihmisen omat rahat kiertävät valtion kautta ja ne annetaan takaisin valtion päättämään tarkoitukseen, alamainen on onnellinen. Sillä olisihan se pelottavaa päättää ihan itse, mitä omilla rahoillaan tekee. Parempi että joku muu päättää."

Eikös koko kapitalistinen järjestelmä perustu siihen, että raha kiertää? 

Esimerkiksi hoitajatkin maksavat palkastaan veroa, vaikka se palkka rahoitetaan verovaroin.

Vierailija
128/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa osa saa vammaistukea ja on avustaja ja toiset on samalla sairaudella työkkärin listoilla eikä saa vammaistukea eikä avustajaa. 

Sen sijaan heiltä leikataan tukia ja on vaikea työllistyä, kun on sairaus. 

Vierailija
129/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut kalastelee kadonneita äänestäjiä. Seuraavien eduskuntavaalien jälkeen palkkatyön verotus sitten pompsahtaa uuteen ennätykseen. Vedätys on onnistunut ja hillotolppa ansaittu.

Vierailija
130/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla ne vanhukset ja sairaat sitten hoidetaan?

Ei me haluta veronkevennyksiä vaan parempaa palkkaa ja töitä useammille.

Vierailija
131/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ei halua edes tutkia. 

No, en osaa kertotaulua ja työkkäri laittaa kelaan tekemään sijaisuuksia vaikka laskemaan muille toimeentulotukea. 

Vierailija
132/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla ne vanhukset ja sairaat sitten hoidetaan?

Ei me haluta veronkevennyksiä vaan parempaa palkkaa ja töitä useammille.

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Vierailija
133/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainoat tuohtuneena ihmiset on niitä jotka elää tuilla eli niillä kerätyillä veroilla."

Höpsistä. Meillä perheen yhteenlasketut tulot reippaasti yli satatonnia vuodessa ja molempien meistä mielestä me emme tarvitse veronalennuksia vaan ne rahat pitäisi suunnata niille joilla on niille oikea tarve.

No jos teidät tulot on reippaasti tuota luokkaa, niin mikäs siinä. Itselläni kahden työn tulot on noin 50000 vuodessa ja minä tarvitsen veroalennukset itse koska elätän lapsiani yksin. Mitään tukia en saa, toisesta saan lapsilisää joka ei kata kuluja.

Eiköhän yhteiskunta tue aika monin tavoin myös sinun lastesi elämää ?

Vierailija
134/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jos teidät tulot on reippaasti tuota luokkaa, niin mikäs siinä. Itselläni kahden työn tulot on noin 50000 vuodessa ja minä tarvitsen veroalennukset itse koska elätän lapsiani yksin. "

Mutta katsot tarvitsevasi niitä enemmän kuin vaikka 25.000 euroa vuodessa ansaitseva yksinhuoltaja?

Vierailija
135/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2023 vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/

Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin. 

Vierailija
136/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista. 

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
137/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri useamman työn tekeminen vaikuttaa erityisen kannattamattomalle verotuksen vuoksi tai esim. esimiesvastuun ottaminen. Käteen jää silti vain kutakuinkin sama kuin ennen lisätöitä. 

Teen kokoaikatyötä ja keikkatyötä pakon edessä. On lapsia ja lasten isä lakkasi eron jälkeen osallistumasta mihinkään. Tuntuu aivan hullulta, kun keikkatyön palkka pieni, niin verotus siitä aivan liian kovaa suhteessa. Tähän nimenomaan pitää puuttua, jos itse haluaa tehdä extraa, ettei verottaja vie kaikkea, työ pitää kannattaa.

Aina yhtä ihmeellistä kun nainen valittaa, jätin miehen mutta mies lopetti minun elämisen rahoittamisen. "Kyllä miehen kuuluu maksaa myös minun elämä vaikka sen jätinkin koska sain huijattua hänet tekemään yksin minun haluavat lapset" Jos naiset edes joskus suostuisi todistamaan että ne mieheltä vaaditut rahat käytetään lapsiin niin niiden rahojen maksaminen olisi hyväksyttävämpää. Mutta kaikkihan me tiedämme että näissä asioissa yksikään naine  ei ole rehellinen ja naiset valehtelevat aivan järkyttävästi miehelle mihin sitä rahaa tarvitaan. Ihan jokainen eronnut äiti on lypäsyt mieheltä rahaa lapsien elämään vaikka todellisuudessa ne rahat päätyy naisen asioihin. Mies on velvoitettu maksamaan vain 50% lasten elämästä eikä eron jälkeen miehellä ole mitään velvollisuutta elättää enää sitä naista. Ja näppärästi nämä naiset aina unohtavat sen että on naisen velvollisuus maksaa se toinen 50%

Vierailija
138/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Vierailija
139/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainoat tuohtuneena ihmiset on niitä jotka elää tuilla eli niillä kerätyillä veroilla."

Höpsistä. Meillä perheen yhteenlasketut tulot reippaasti yli satatonnia vuodessa ja molempien meistä mielestä me emme tarvitse veronalennuksia vaan ne rahat pitäisi suunnata niille joilla on niille oikea tarve.

No jos teidät tulot on reippaasti tuota luokkaa, niin mikäs siinä. Itselläni kahden työn tulot on noin 50000 vuodessa ja minä tarvitsen veroalennukset itse koska elätän lapsiani yksin. Mitään tukia en saa, toisesta saan lapsilisää joka ei kata kuluja.

Eiköhän yhteiskunta tue aika monin tavoin myös sinun lastesi elämää ?

No miten se liittyy siihen että kyllä minun on maksettava ihan itse omalla työllä heidän asuminen, ruuat, kulkemiset, harrastukset, vaatteet jne. Tottakai olisi hivenen helpompaa selviytyä kun rahaa jäisi käteen edes satanen enemmän kk!

Vierailija
140/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa leikata 9 miljardia euroa, mutta 2 miljardin ansiosidonnaisesta ei voi leikata 9 miljardia. 

Eli nyt pitää leikata muilta kuin työttömiltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi