Nyt kun palkkatyön verohelpotuksia suunnitellaan niin ihmiset ovat tuohtuneita, MIKSI???
Aina työtönkin hokee että työstä pitää jäädä käteen enemmän kuin työttömänä, jotta työ kannattaa.
Itse teen useampaa työtä pärjätäkseni lasteni kanssa ja olisi erittäin reilua että työstä jäisi jotain käteenkin. En ole isotuloinen ja joudun tekemään määrällisesti paljon töitä saadakseni käteen riittävästi. Minusta veroalennus olisi todella reilua. Jos yrittää niin siitä olisi jotain hyötyäkin. Suomalaiset sen sijaan eivät tunnu arvostavan tippaakaan sitä jos joku haluaa hankkia itse omat rahansa, koko ajan vain tukiin halutaan helpotusta.
Kommentit (572)
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.
"Kesätyöpaikkojen määrä on tänä vuonna romahtanut. Samalla harvoja paikkoja hakevat myös pidempään työttömänä olleet."
Vihervasemmiston mielestä kaikki tulot tulisi kierrättää valtion kautta ja sitten he jakavat rahat oikein ajatteleville.
Potkulaki etenee.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5ed8fe11-59d8-40e1-b3e3-66a15efd5…
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki etenee.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5ed8fe11-59d8-40e1-b3e3-66a15efd5…
Voi irtisanoa ne joille on kertynyt kokemuslisiä ja ottaa halvempia työntekijöitä tilalle.
Koska se veroale tarkoittaisi että olisi vähemmän jaettavaa meille sosiaalituilla eläjille!!! En minä halua töitä tehdä kun työnteko on niin rankkaa!!! Haluan enemmän tykiä ilman vlevollisuuksia hakea töitä!!!Kyllä meidän pitää saada maksimaalisesti rahaa verovaroista vaikka emme halua töitä tehdä!!! Kyllä teidän jotka haluatte töitä yehdä pitää elättää meidät jotka ei haluta tehdä töitä!!
Oikeisto hallitus ottaa nyt kaiken irti kun on vielä mahdollista. Ei tuo todellakaan koske köyhiä. Nyt ottavat viimeisetkin pennoset mitä saavat. Hallituskauden jälkeen suojatyöpaikkoihin isoa liksaa saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska se veroale tarkoittaisi että olisi vähemmän jaettavaa meille sosiaalituilla eläjille!!! En minä halua töitä tehdä kun työnteko on niin rankkaa!!! Haluan enemmän tykiä ilman vlevollisuuksia hakea töitä!!!Kyllä meidän pitää saada maksimaalisesti rahaa verovaroista vaikka emme halua töitä tehdä!!! Kyllä teidän jotka haluatte töitä yehdä pitää elättää meidät jotka ei haluta tehdä töitä!!
Huono provo
Mieluummin työn verotusta pitäisi korottaa kuin tukia laskea.
Onnellisia ne, joilla on työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Koko ajan kuvitellaan että veroale on vain suurituloisille, mutta ihan me 3000-3500e kk ansaitsevatkin MUKAMAS keskituloiset maksetaan veroa enemmän kuin tarpeeksi. Kyllä työnteon pitää kannattaa, IHAN AINA, ennemmin kuin kotona makoilun. Nyt koko ajan huudetaan vaan kaikkia tukia suuremmiksi.
"tulokset kertovat, että suurin osa työttömistä hakee useampaan paikkaan kuin velvoite vaatii.
Tämä viittaa siihen, että ongelma ei ole työnhaku.
Ongelman ydin on Haapakosken mielestä työpaikkojen vähyys. Monien hakijoiden työnhakuvelvoitetta on alennettu, koska työpaikkoja ei ole.
Velvoitteen lisääminen ei poista tosiasiaa, että työpaikkoja ei ole. Tämä on
Ainakin jos vertaa Englantiin, niin täällä Suomessa ei kansa arvosta laajoja työmahdollisuuksia yhtä lailla (etenemismahdollisuudet, vaurastuminen, unelmien toteuttaminen, dynaamisuus). Suomessa ollaan turvallisuushakuisempaa, halutaan ennen kaikkea se pysyvä palkka. Siksi ei täällä varmaan mikään tule muuttumaan ja motivoituneet nuoret joutuvat jatkossakin menemään ulkomaille.
Vasemmisto on edelleen harhaluulossa että rahaa on ja lisää tulee seinästä. Ikävintä että osa nuoridosta on opetettu siihen että itse ei tarvitse yrittää elättää itsensä vaan että vaaditaan lisää tukia ja avustuksia. Missä heidän itsensä arvostaminen on, joka tällaista tekee.
"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."
https://www.hs.fi/talous/art-2000011087393.html