Nyt kun palkkatyön verohelpotuksia suunnitellaan niin ihmiset ovat tuohtuneita, MIKSI???
Aina työtönkin hokee että työstä pitää jäädä käteen enemmän kuin työttömänä, jotta työ kannattaa.
Itse teen useampaa työtä pärjätäkseni lasteni kanssa ja olisi erittäin reilua että työstä jäisi jotain käteenkin. En ole isotuloinen ja joudun tekemään määrällisesti paljon töitä saadakseni käteen riittävästi. Minusta veroalennus olisi todella reilua. Jos yrittää niin siitä olisi jotain hyötyäkin. Suomalaiset sen sijaan eivät tunnu arvostavan tippaakaan sitä jos joku haluaa hankkia itse omat rahansa, koko ajan vain tukiin halutaan helpotusta.
Kommentit (572)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoat tuohtuneena ihmiset on niitä jotka elää tuilla eli niillä kerätyillä veroilla."
Höpsistä. Meillä perheen yhteenlasketut tulot reippaasti yli satatonnia vuodessa ja molempien meistä mielestä me emme tarvitse veronalennuksia vaan ne rahat pitäisi suunnata niille joilla on niille oikea tarve.
No jos teidät tulot on reippaasti tuota luokkaa, niin mikäs siinä. Itselläni kahden työn tulot on noin 50000 vuodessa ja minä tarvitsen veroalennukset itse koska elätän lapsiani yksin. Mitään tukia en saa, toisesta saan lapsilisää joka ei kata kuluja.
Eiköhän yhteiskunta tue aika monin tavoin myös sinun lastesi elämää ?
No miten se liittyy siihen että kyllä minun on maksettava ihan itse omalla työllä heidän asuminen, r
Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
Eli kun teet 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto - verot.
Kun taas pitkäaikaistyötön saa takuueläkkeen 986 netto, ei mene veroa.
https://www.kela.fi/takuuelake
Ja 200 000 eläkeläistä saa asumistukea.
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Vierailija kirjoitti:
Ainoat tuohtuneena ihmiset on niitä jotka elää tuilla eli niillä kerätyillä veroilla. Jokainen tuilla eläjä on sitä mieltä että kyllä töissä käyvien pitää maksaa enemmän veroja että minä saa enemmän vastikkeetonta rahaa.
Oma mielipide duunarina on se että todella hyvä juttu että meidän verot laskee
Ei laske. Hei pörssi aukeaa kymmeneltä. Lähden ostoksille. T. Vasemmistolainen.
"Jos naiset edes joskus suostuisi todistamaan että ne mieheltä vaaditut rahat käytetään lapsiin niin niiden rahojen maksaminen olisi hyväksyttävämpää."
Minulle sopisi enemmän kuin hyvin että mies menisi lapsen kanssa ostamaan sen uuden talvihaalarin, kesäkengät tai tanssipuvun. Näkisi sitten mihin ne rahat menevät. Mutta arvaa että meneekö?
Vierailija kirjoitti:
No, kun käytännössä rikkaat saa sen alen ja me köyhät maksetaan se! Meille ei oikeasti tule koskaan mitään mitä luvataan. Näin on aina ollut ja on oleva. Joka kerta, kun on enempi luvattu, on se vähäinenkin vähentynyt! Siksi nuo lupailut pelottaa!
Miten ihmeessä köyhä mitään maksaa kun hänellä ei ole rahaa?
Eläke kertyy vain 3000 brutto palkalla.
Takuueläke nousee jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoat tuohtuneena ihmiset on niitä jotka elää tuilla eli niillä kerätyillä veroilla."
Höpsistä. Meillä perheen yhteenlasketut tulot reippaasti yli satatonnia vuodessa ja molempien meistä mielestä me emme tarvitse veronalennuksia vaan ne rahat pitäisi suunnata niille joilla on niille oikea tarve.
No jos teidät tulot on reippaasti tuota luokkaa, niin mikäs siinä. Itselläni kahden työn tulot on noin 50000 vuodessa ja minä tarvitsen veroalennukset itse koska elätän lapsiani yksin. Mitään tukia en saa, toisesta saan lapsilisää joka ei kata kuluja.
No miten se liittyy siihen että kyllä minun on maksettava ihan itse omalla työllä heidän asuminen, r
Aika moni asia tulee sinulle ja lapsillesi valmiina ja ilmaiseksi juuri koska maksat veroja.
Vierailija kirjoitti:
"No jos teidät tulot on reippaasti tuota luokkaa, niin mikäs siinä. Itselläni kahden työn tulot on noin 50000 vuodessa ja minä tarvitsen veroalennukset itse koska elätän lapsiani yksin. "
Mutta katsot tarvitsevasi niitä enemmän kuin vaikka 25.000 euroa vuodessa ansaitseva yksinhuoltaja?
Jos hän ansaitsee sen työllä niin kyllä hänen verotus on huomattavasti pienempi kuin minun. Tervetuloa vaan maailmaan jossa kokopäivätyön lisäksi pitää tehdä paljonkin keikkaa pärjätäkseen? Yritän paljon, joten miksen tarvitsisi?
"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.
Mutta 18-24 - vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
Vierailija kirjoitti:
Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
Eläkemaksu on noin 25% - se on vain suurelta osin piilotettu palkansaajan näkyvistä.
"Yli puolet mökinomistajista on eläkkeellä."
https://stat.fi/tietotrendit/blogit/2021/yli-puolet-mokinomistajista-on…
On se hyvä, että Suomi laittaa kaikki rahat eläkeläisiin.
Maksetaan eläkkeitä 39,1 miljardia ja sairaanhoito. Sairaalat on täynnä eläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka kyse on typerästä ikiliikkujasta, jossa ihmisen omat rahat kiertävät valtion kautta ja ne annetaan takaisin valtion päättämään tarkoitukseen, alamainen on onnellinen. Sillä olisihan se pelottavaa päättää ihan itse, mitä omilla rahoillaan tekee. Parempi että joku muu päättää."
Käytännössä on kyllä parempi että joku joka osaa katsoa kokonaisuutta jakaa ne rahat eikä yksittäinen ihminen. Ei ole järkevää että yksi antaisi puolet verorahoistaan paikalliselle ampumaradalle, toinen oopperalle ja kolmas sateenkaariväen huovutustyöpajalle. Ihmisten itse jakamana rahat poukkoilisivat ihan järjettömästi kohteesta toiseen ja osa tärkeistäkin ei saisi mitään kun ne ovat ihmisille arjessa näkymättömiä (kuten vaikka maan alla oleva kunnallistekniikka jonka olemassaolon huomaa vasta jos se hajoaa).
Aikoinaan veroja maksettiin manttaalin eli omaisuuden mukaan ja maksajat päättivät, mihin rahat käytetään. Ne menivät välttämättömiin asioihin kuten köyhäinhuoltoon ja liikkumisen mahdollistamiseen. Ei huovuteltu eikä keksitty projekteja. Voitaisiin palata samaan. Jokaista maksettua 10 000 e vero-osuutta kohti saisi yhden äänen päätösvaltaa.
Lonkkaleikkaus maksaa 14000 veronmaksajille ja eläkeläinen maksaa siitä muutaman sairaalapäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se liittyy siihen että kyllä minun on maks
Ne samat tulee ihan muillekin. Aika paljon ei myöskään ilmaiseksi tule, kummasti tuo palkka vaan hupenee.
Julkisen palkat on 22 miljardia ja eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia.
Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläkeläistä joista vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja työkyvyttömyyseläkkeellä 181000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun käytännössä rikkaat saa sen alen ja me köyhät maksetaan se! Meille ei oikeasti tule koskaan mitään mitä luvataan. Näin on aina ollut ja on oleva. Joka kerta, kun on enempi luvattu, on se vähäinenkin vähentynyt! Siksi nuo lupailut pelottaa!
Miten ihmeessä köyhä mitään maksaa kun hänellä ei ole rahaa?
Pienituloinen käyttää lähes kaiken rahansa ruokaan, vaatteisiin ja muuhun kulutukseen ja maksaa kokotetun alvin kaikesta. Suurituloiset saivat jo raippaveron alennuksen. Esim. 140.000 vuodessa tienaaville se oli 2.800€/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se liittyy siihen että kyllä minun on maks
Ja mikä hulluinta, niin veroja maksamattomat saa ihan saman kuin minä, vieläpä maksutta! Minä maksan ensin veroja ja sitten kalleimman päivähoitomaksun, toimeentulotukiporukka ei maksa veroja ja päivähoito on lapselleen maksutonta.
Työttömiä on 300 000 ja työkyvyttömyyseläkkeellä 181000.
Minulle tehdään myös tutkimuksia, että jos siirretään työkyvyttömyyseläkkeelle.
"Vaikka kyse on typerästä ikiliikkujasta, jossa ihmisen omat rahat kiertävät valtion kautta ja ne annetaan takaisin valtion päättämään tarkoitukseen, alamainen on onnellinen. Sillä olisihan se pelottavaa päättää ihan itse, mitä omilla rahoillaan tekee. Parempi että joku muu päättää."
Käytännössä on kyllä parempi että joku joka osaa katsoa kokonaisuutta jakaa ne rahat eikä yksittäinen ihminen. Ei ole järkevää että yksi antaisi puolet verorahoistaan paikalliselle ampumaradalle, toinen oopperalle ja kolmas sateenkaariväen huovutustyöpajalle. Ihmisten itse jakamana rahat poukkoilisivat ihan järjettömästi kohteesta toiseen ja osa tärkeistäkin ei saisi mitään kun ne ovat ihmisille arjessa näkymättömiä (kuten vaikka maan alla oleva kunnallistekniikka jonka olemassaolon huomaa vasta jos se hajoaa).