Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun palkkatyön verohelpotuksia suunnitellaan niin ihmiset ovat tuohtuneita, MIKSI???

Vierailija
17.04.2025 |

Aina työtönkin hokee että työstä pitää jäädä käteen enemmän kuin työttömänä, jotta työ kannattaa.

Itse teen useampaa työtä pärjätäkseni lasteni kanssa ja olisi erittäin reilua että työstä jäisi jotain käteenkin. En ole isotuloinen ja joudun tekemään määrällisesti paljon töitä saadakseni käteen riittävästi. Minusta veroalennus olisi todella reilua. Jos yrittää niin siitä olisi jotain hyötyäkin. Suomalaiset sen sijaan eivät tunnu arvostavan tippaakaan sitä jos joku haluaa hankkia itse omat rahansa, koko ajan vain tukiin halutaan helpotusta.

Kommentit (572)

Vierailija
341/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa ei ole hyväosaisia, ei edes Euroopan mittakaavassa. Suomessa on erittäin tasainen tulonjako, eikä se ole vuosikymmennin eriytynyt."

Se ei tarkoita etteikö meillä olisi kuitenkin reilusti muita rikkaampia eikä sitä että jatkuvasti alennettu yritysverotus olisi poikinut niitä taloudellisiä hyötyjä joita samalla on verotuloissa menetetty.

Jokainen toki kannattaa veronalennuksia jotka maksavat itse itsensä takaisin kasvuna ja kasvaneina verotuloina. Sellaiset helpot alennukset on vain jo yleensä käytetty aikoja sitten.

Vierailija
342/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa rikkaat larppaa keskiluokkaa että keskiluokka suojelis heitä köyhien ansaitulta raivolta.

Käykääpä lukemassa tämä ketju ja sitten ihmetelkää "olenko minä se jota nyt kusetetaan?"

https://www.vauva.fi/keskustelu/6026228/hallitus-laskee-tuloveroa?page=…

Minä en ole päässyt puoltaväliä pitemmälle ja on nyt jo aika perspektiiviä laajentava lukukokemus tuo ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"esimerkiksi kokkareille varmasti kävisi heti kyseinen muutos, mutta hallitusohjelma on aina kompromissi. Onneksi, muuten täällä olisi vasemmiston ryöstöverotus vielä enemmän tapissaan :D"

Tämäkään fiksu uudistus ei ollut Kokoomuksen vaaliohjelmassa eikä hallitusneuvotteluissa mukana. Joten voit lopettaa tuon tosiasioiden vääristelyn. Kokoomus ei halua lisää investointeja jos se tarkoittaa että osinkojen maksu pienenisi yhtään.

lopeta itse lässytys. Todellista älyllistä epärehellisyyttä on kannattaa vasemmistoa ja myötäillä viron yritysverotusta. Vasemmisto ei halua Suomeen lisää yksityisiä pääomia eikä vahvaa yksityistä sektoria. Vasemmisto ei halua kuin nostaa yhteisöveroa, kuten tästäkin triidistä voi todeta

Jotain rajaa näihin teidän juttuihin :D

Vierailija
344/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa rikkaat larppaa keskiluokkaa että keskiluokka suojelis heitä köyhien ansaitulta raivolta.

Käykääpä lukemassa tämä ketju ja sitten ihmetelkää "olenko minä se jota nyt kusetetaan?"

https://www.vauva.fi/keskustelu/6026228/hallitus-laskee-tuloveroa?page=…

Minä en ole päässyt puoltaväliä pitemmälle ja on nyt jo aika perspektiiviä laajentava lukukokemus tuo ketju.

Eikö olekkin?

Porvareiden pelkuruus ja häikäilemättömyys on ihan uusissa sfääreissä.

: ]

Vierailija
345/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole isotuloinen".

Eipä tässä sinulle niitä veroaleja olla pykäämässä vaan top 10 prosentille. Ihan saat jatkossakin itse nauttia ennåtyskovasta verokuormasta, kiitos perskokkareet. 

Ei Suomessa ikinä saada aikaan veronalennusta VAIN suurituloisille, vaihtoehdot on aina joko kaikille tai sitten painottaen hyveellisesti pienituloisia. 

Vassareilla on vaan tapana reagoida voimakkaasti heti, jos joku hyöty ulottuu myös hyvätuloisiin. Silloin he väittävät, että vain suurituloinen hyötyisi, mikä ei ole totta.

Itselläni jää lisäsatasesta käteen 36 euroa. Tänä vuonna bruttotulot jäävät paljon pienemmiksi kuin viime vuonna, nettotuloissa se ei näy juuri lainkaan. Verottaja siinä lähinnä jää ilman rahoja, ikävä juttu eikö vaan. 

Vierailija
346/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…

Vierailija
347/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kun tienaat kymppitoinnin, niin käteen jää  vain tonni enemmän."

Mistä tuntee hyväosaisen? Siitä että se käyttää ilmaisua "vain tonni enemmän".

Vierailija
348/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…

Hyvinvointialue saa edelleen palkkatukea eli työttömiä on siellä siivoamassa ja toimistotyössä palkkatuella esim. sairaalat ja palolaitos. 

Vierailija
349/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kun käytännössä rikkaat saa sen alen ja me köyhät maksetaan se! Meille ei oikeasti tule koskaan mitään mitä luvataan. Näin on aina ollut ja on oleva. Joka kerta, kun on enempi luvattu, on se vähäinenkin vähentynyt! Siksi nuo lupailut pelottaa!

Mistä te sen maksatte?😂😂😂

Kaikki makaavat arvonlisäveroa. Ruokaa ja vaatteita on köyhänkin pakko ostaa. ALV:a on korotettu, ja aiotaan korottaa lisää. Se tuntuu sinunkin kukkarossasi.

Mitään veroalea ei oikeasti ole tulossa. Veroja vaan siirrellään eri suunnalle ja peritään eri nimillä.

Kunnallisverot tulevat nousemaan kun kunnilla kasvaa vastuut sote-menoista ja työttömistä. Uutena verona on tulossa aluevero. Se oli yksi alue- ja kuntavaalien teema.

Kokonaisverotus ei tasan tule kenelläkään alenemaan.

Juuri näin, perehtykää asioihin. Etenkin te persut, jotka roikutte vielä Riikan koukun tuntumassa uskomassa, että se kimalteleva lupaus teille on oikea täky - ei se on vaan huiputusta, silmänlumetta. AINOA mistä hän on teissä kiinnostunut, on äänenne. Muistakaa eduskuntavaaleissa tämä! Ei jatkoon enää tuota porukkaa tuhoamassa Suomen taloutta enempää ja viemässä viimeisetkin työpaikat.

Vierailija
350/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa ei ole hyväosaisia, ei edes Euroopan mittakaavassa. Suomessa on erittäin tasainen tulonjako, eikä se ole vuosikymmennin eriytynyt."

Se ei tarkoita etteikö meillä olisi kuitenkin reilusti muita rikkaampia eikä sitä että jatkuvasti alennettu yritysverotus olisi poikinut niitä taloudellisiä hyötyjä joita samalla on verotuloissa menetetty.

Jokainen toki kannattaa veronalennuksia jotka maksavat itse itsensä takaisin kasvuna ja kasvaneina verotuloina. Sellaiset helpot alennukset on vain jo yleensä käytetty aikoja sitten.

vai niin :D Miten ne sitten Ruotsissa onnistuivat rakenneuudistuksissaan. Suomessa on eräs maailman korkeimmista kokonaisveroasteista, ylivelkaantunut julkistalous, heikko ostovoima eikä yksityisiä investointeja. Vasemmiston vaihtoehto on nostaa veroasteita?

Onneksi kohta tulee IMF, odotellaan siinä vaiheessa vassareiden itkuja :D

Vierailija
351/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kun tienaat kymppitoinnin, niin käteen jää  vain tonni enemmän."

Tonni lisää käteen tarkoittaisi minulle esim. kaksinkertaista asuntolainaa ja sitä kautta paljon parempaa asumistasoa tai upouutta hienoa autoa pihaan ja pari ulkomaanmatkaa vuodessa. Sinulle se on ehkä "vain tonni" mutta suurimmalle osalle ei.

Vierailija
352/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on myös isoissa marketeissa kassalla ja hyllyttämässä tavaroita palkkatuella. 

Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista. 

Vierailija
353/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Koko ajan kuvitellaan että veroale on vain suurituloisille, mutta ihan me 3000-3500e kk ansaitsevatkin MUKAMAS keskituloiset maksetaan veroa enemmän kuin tarpeeksi. Kyllä työnteon pitää kannattaa, IHAN AINA, ennemmin kuin kotona makoilun. Nyt koko ajan huudetaan vaan kaikkia tukia suuremmiksi.

Kyllä tuolla palkalla pärjää hyvin. Taatusti työnteko kannattaa. Jos mitään ei jää käteen, syyllinen löytyy peilistä eikä työvoimatoimistosta. 

Jos ei reilulla kahdella tonnilla käteen muka pärjää niin elää yli varojensa. Pärjään kassan rahallakin joka on noin puolet tuosta. Jää jopa säästöön. Tiedän kun olen nyt työtön kesään saakka. Silloin kun on töitä, hankitaan tarvittava, ei oteta velkaa tai osamaksuja, säästetää

Jos vuokra on tonnin ja puoliso ja lapsiakin niin pelkällä kahden tonnin tuloilla on oikeutettu asumistukeen ja toimeentulotukeen. On kokemusta. Toimeentulotukia olen saanut vain töissä käydessäni. Syynä juuri puolison työttömyys, perhe, elatusmaksut, työmatkakulut ja ulosottojakin oli vielä. Nettopalkka jäi kovin pieneksi. Yhteiskunta tuki työssäkäyntiäni, sitä arvostan kyllä. 

Vierailija
354/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvonlisävero nousi mikä kurittaa eniten pienipalkkaisia, työttömiä ja eläkeläisiä. Työttömiä on kuritettu monin eri tavoin, koska kuulemma pitää säästää. Ja nyt sitten onkin varaa työntekijöiden veronalennuksiin.

Vierailija
355/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vai niin :D Miten ne sitten Ruotsissa onnistuivat rakenneuudistuksissaan. Suomessa on eräs maailman korkeimmista kokonaisveroasteista, ylivelkaantunut julkistalous, heikko ostovoima eikä yksityisiä investointeja. Vasemmiston vaihtoehto on nostaa veroasteita?

Onneksi kohta tulee IMF, odotellaan siinä vaiheessa vassareiden itkuja :D

Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläkeläistä. 

Vierailija
356/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei Suomessa ikinä saada aikaan veronalennusta VAIN suurituloisille"

Paitsi kun solidaarisuusveron alaraja nostettiin tuossa taannoin 80 tuhannesta 150 tuhanteen.

Se oli huomattava veronalennus vain ja ainoastaan suurituloisille.

Vierailija
357/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mitä ihmeen tasapuolisesti ja reilusti jargonia taas kerran? "

No oikeistolle tietenkin tasapuolisuus ja reiluus ovat pelkkää jargonia. Kiitos kun tulit meitä siitä muistuttamaan.

teille reiluus on pelkkiä tyhiä lupauksia. Viikossa lääkäriin? Anna mun kaikki kestää, ei mitään käsitystä mistä resurssit kaivetaan muuta kuin taikaseinästä. Eikä edes raha ratkaise tota lupausta

Vierailija
358/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko alentaa työn verotusta tai tähän maahan ei jää kukaan ahkera ja lahjakas. Vasemmistohallitus nostaa verotusta sitten ensi vaalikaudella, hyvä nyt hieman loiventaa syntyvää vahinkoa.

Vierailija
359/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vai niin :D Miten ne sitten Ruotsissa onnistuivat rakenneuudistuksissaan. "

Ehkäpä koska ne on tehty niin että ne "uudistukset" eivät kohdistu vain yhteen tahoon eli työntekijöihin kuten Suomessa. Ruotsissa on niiden vastapainona huomattavia työntekijöitä hyödyttäviä asioita jotka Suomesta puuttuvat ja joita vähemmän yllättävästi oikeisto ei meillä edes muista mainitakaan saati sitten ajaa.

Talous ei nouse ja kehity jos siellä toiselta osapuolelta eli työntekijäpuolelta puuttuu kaikki usko parempaan ja hyvät syyt tehdä yhteistyötä.

Vierailija
360/572 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko alentaa työn verotusta tai tähän maahan ei jää kukaan ahkera ja lahjakas. Vasemmistohallitus nostaa verotusta sitten ensi vaalikaudella, hyvä nyt hieman loiventaa syntyvää vahinkoa.

Mitä jos lopetetaan verotus kokonaan? Antaa valtion elää omaa elämäänsä ilman veroja. Jokainen maksakoot itse mitä tarvitsee kuten tiet ja koulutuksen. Päästään sellaiseen ihanneyhteiskuntaasi?