HS: Britannian korkein oikeus: Vain biologiset naiset ovat naisia
Tiede ja järki voittivat.
Ja ainahan se on naisten keho, joka on taistelutantereena. "What is a woman?" "Onko naisillakin sielu ?", jne. Yleensä ei kysytä, mikä on mies. Kyllä miehet sen tietävät, ja miesten näkökulma vaikuttaa edelleen.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011174180.html
Kommentit (351)
Aloitus jättää epävarmaksi, pitääkö kirjoittaja tieteen ja järjen voittoa hyvänä vai huonona asiana - nähtävästi huonona, kun vain miesten näkökulma otetaan hänen mukaansa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin mutta mitä väliä? Jos joku brittiukkeli sanoo itseään naiseksi tai nainen mieheksi niin minkä oikeus sille voi? 🤣🤣
Tässähän ei ollut kyse siitä, mitä joku ukkeli sanoo, vaan tieteellisten tosiasioiden tunnustamisesta ja naisten/tyttöjen oikeuksien suojelemisesta.
Vitut se liity millään tavalla naisten ja tyttöjen oikeuksien suojelemiseen. Valehtelet itsellesikin tai et tiedosta tuntevasi transfobiaa.
t.transmies jonka ympärillä miehet, pojat sekä naiset ja tytöt ovat ihan turvassa.
Minä olen nainen ja kun menen naisten vessaan esim ravintolassa, huoltoasemalla tai kauppakeskuksessa en halua sinne miehiä
Se koppirivistö ja käsienpesu ovat kuitenkin oven takana ja yleensä sivussa ihmisvirroista. Suurin osa naisista kokee kiusallisena hoitaa intiimiasiat, vaatteiden vaihdon ja peseytymisen vieraiden mieskehoisten läsnäollessa. Harva haluaa jakaa vessoja, pesutiloja ja pukkareita edes tuttujen työkaverimiesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomen historian pahin sarjamurhaaja on nainen, joka anoo parhaillaan pääsyä etuajassa vapauteen. Ei ole uhka kenellekään koska on biologinen nainen?"
Tarkoitatko Michael Penttilää? Jos tutkit tilastoja, niin voit huomata jännän ilmiön: miehet johtavat sekä raiskaus- että väkivaltatilastoja yli 90 prosentin suorituksilla.
Näin jonkun dokumentin, missä transnainen oli sijoitettu naisten osastolle, mutta hän ei ollut ainakaan kertomansa mukaan syyllistynyt seks. rikoksiin. Penttilähän jossain vaiheessa pukeutui naiseksi ja väitti olevansa nainen, mutta tuskin häntä naisten puolelle päästettäisiin.
Marginaalitapauksia, mutta tyypillisesti seks.rikollisilla on paljon uhreja, joten kyllä sekin mahdollisuus pitää huomioida.
Michaelin pitäisi koeponnistaa itsemäärittelyn rajat Euroopan ihmisoikeustuomioistuimessa, jos häntä ei päästetä naisvankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolta ei leikkauksessa "korjata", vaan se muutetaan. Parempi olisi antaa terapiaa, jotta jokainen hyväksyisi kehonsa sellaisena kuin on se on. Sukupuolen vaihtaminen ei ole mikään ihmisoikeus kuten eivät ole ankkahuuletkaan.
Terapia ei muuta tilannetta. Jos aivot ja muu kroppa ovat eri paria, se aiheuttaa valtavaa kärsimystä ja itseinhoa. Ainoa toimiva ratkaisu on korjata kehoa vastaamaan sisäistä kokemusta.
Biologinen sukupuoli ei kuitenkaan muutu hormoneilla eikä leikkauksilla. Se pitäisi lukea jossakin terveydenhuoltoa varten, jotta lääkärit osaavat määrätä oikeat lääkkeet oikealla annostuksella.
Mikä silloin on eri paria, tai väärässä kropassa? Ei ole mitään, mikä voisi syntyä tai siirtyä väärään kehoon. Jos ongelma on katossa, n
Miehen aivot eroavat naisen aivoista. Vaikka mies "korjaisi" sukupuolensa naiseksi, hänellä olisi edelleen miehen aivot. Mutta jos miehelle vaihdettaisiin naisen aivot, niin kai hän sitten olisi nainen.
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen nainen ja kun menen naisten vessaan esim ravintolassa, huoltoasemalla tai kauppakeskuksessa en halua sinne miehiä joilla on mekko päällä."
No montako on tullut vastaan? Ihan tiedoksi että Suomessa on saanut itse määritellä juridisen sukupuolensa jo muutaman vuoden mutta mitään ongelmaa ei tästä ole käytännössä tullut. Karvaiset karjut eivät ole vallanneet naisten pukuhuoneita tai vessoja.
Eihän niitä välttämättä tunnista edes, kun ovat niin naisen näköisiä
"Aivot ovat oleellisin osa ihmisen kokemusta ja persoonallisuutta. Jos aivot vaihdettaisiin, kyseessä olisi täysin eri yksilö. Siksi aivot määrittävät koko ihmisen ja sen vuoksi on loogista sanoa, että loppukeho on väärää sukupuolta kuin todeta, että aivot olisivat vääränlaiset."
Kellokosken prinsessakaan ei ollut oikeasti kuninkaallinen. Ihminen on kehonsa. Kukaan ei ole väärän sukupuolen kehossa. Jos mielen kokemus poikkeaa fyysisestä todellisuudesta, niin silloin korjattava asia ei ole kehossa.
Vierailija kirjoitti:
Fasismia. Itkuinen ja surullinen olo transihmisten kansanmur hasta.
Kylmääkö? Kuuletko uuninluukkujen kolinaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woke on murskattava ja syyllisiä rankaistava!
Ei ole mitään wokea. Se on pelkkää sanahelinää. On vain ihmisiä joilla on sama oikeus olla olemassa ja elää tällä maapallolla.
Olen eri, mutta ihmisarvo on kaikilla sukupuoliin katsomatta. Mutta mies ei muutu naiseksi leikkauksilla.
Se "mies" on jo nainen. Tämä ei moni tunnu ymmärtävän.
Se "mies" on päätynyt johtopäätökseen sukupuolestaan ajattelemalla miehen aivoilla. Hänen mahdollinen sukupuolidysforiansa on siis miehen aivojen tuottamaa.
Haluavatko transmiehet tulla sijoitetuksi miesvankilaan kiertopalkinnoksi? Sen kyllä ymmärtää, miksi mieskehoiset pyrkivät naisvankilaan, olivat transeja tai eivät.
Ärsyttävää kun tätä monisukupuolisuutta hierotaan päin näköä joka paikassa. Lopetin avustustyöt, kun en voi ymmärtää sekoilun ja turhan "ahdistuksen" määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen nainen ja kun menen naisten vessaan esim ravintolassa, huoltoasemalla tai kauppakeskuksessa en halua sinne miehiä joilla on mekko päällä."
No montako on tullut vastaan? Ihan tiedoksi että Suomessa on saanut itse määritellä juridisen sukupuolensa jo muutaman vuoden mutta mitään ongelmaa ei tästä ole käytännössä tullut. Karvaiset karjut eivät ole vallanneet naisten pukuhuoneita tai vessoja.
Leuasta ja hartioista yleensä tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomen historian pahin sarjamurhaaja on nainen, joka anoo parhaillaan pääsyä etuajassa vapauteen. Ei ole uhka kenellekään koska on biologinen nainen?"
Tarkoitatko Michael Penttilää? Jos tutkit tilastoja, niin voit huomata jännän ilmiön: miehet johtavat sekä raiskaus- että väkivaltatilastoja yli 90 prosentin suorituksilla.
Näin jonkun dokumentin, missä transnainen oli sijoitettu naisten osastolle, mutta hän ei ollut ainakaan kertomansa mukaan syyllistynyt seks. rikoksiin. Penttilähän jossain vaiheessa pukeutui naiseksi ja väitti olevansa nainen, mutta tuskin häntä naisten puolelle päästettäisiin.
Marginaalitapauksia, mutta tyypillisesti seks.rikollisilla on paljon uhreja, joten kyllä sekin mahdollisuus pitää huomioida.
Michaelin pitäisi koeponnistaa itsemäärittelyn ra
Vaarallisuusarvio ohittaa kyllä sukupuoliarvion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuasta ja hartioista yleensä tunnistaa.
Paremmin vielä jalkojen muodosta ja käsien koosta. Jaloissa rasva on jakautunut aivan toisella tavalla ja korostuu etenkin vanhempana. Myös lantio on miehellä aivan toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun ongelma jos koet heidät miehiksi. Naiset oikeasti kokevat väkivaltaa ja sinä kehtaat heittäytyä mahdolliseksi uhriksi vain inhosi takia. Käyppä ulkona välillä maadoittumassa niin muistat tai opit mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Kirkostakin voi aloittaa. Oikeasti.
Naiset kokevat väkivaltaa pääosin toisten naisten taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tunnistaa, aina. Mistä tämä harhaluulo oikein tulee, ettei tunnistettaisi. Ja miksi ei saisi tunnistaa, mitä pahaa siinä on, että huomaa jonkun olevan transihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin mutta mitä väliä? Jos joku brittiukkeli sanoo itseään naiseksi tai nainen mieheksi niin minkä oikeus sille voi? 🤣🤣
Tässähän ei ollut kyse siitä, mitä joku ukkeli sanoo, vaan tieteellisten tosiasioiden tunnustamisesta ja naisten/tyttöjen oikeuksien suojelemisesta.
Jaa ja minä kun kuulin että jokaista koskevat samat oikeudet jos kyse on ihmisestä. En tiedä mitä oikeuksia toisilla on enemmän kuin toisilla jos puhutaan laista. Kaikkienhan pitäisi olla sen edessä tasa-arvoisia 😲
Onko suomalainen asevelvollisuuskäytäntö tasa-arvoinen?
Kyllä on Igor.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitut se liity millään tavalla naisten ja tyttöjen oikeuksien suojelemiseen. Valehtelet itsellesikin tai et tiedosta tuntevasi transfobiaa.
t.transmies jonka ympärillä miehet, pojat sekä naiset ja tytöt ovat ihan turvassa.
Minä olen nainen ja kun menen naisten vessaan esim ravintolassa, huoltoasemalla tai kauppakeskuksessa en halua sinne miehiä
Minäkin olen nainen ja jätän menemättä vessaan mahdollisuuksien mukaan, jos se on unisex. Ja kun joku kirjoitti, että ei halua hoitaa asioitaan työkavereidenkaan kanssa samassa vessassa, niin en todellakaan halua, etenkään heidän kanssaan! En halua, että he tietävät milloin on kuukautiset ja kakkahätä :)
Löytyykö Suomesta edes kymmentä prosenttiä naisista, jotka haluavat unisex-vessoja? Enpä usko, niitä inhoavat kaikki, koska ovat likaisia ja muutenkin.
Kukaan ei ole vieläkään kertonut että miksi itseään Napoleoniksi tai vaikka Jeesukseksi luuleva leimataan heti hulluksi ja harhaiseksi ja parannuskeino on psyykelääkkeet mutta kun mies selittää että on oikeasti nainen miehen kehossa jumissa muutetaan koko lakia tukemaan näiden harhoja.
Vielä parempaa, pestään kokonaisten sukupolvien päät tällä sonnalla ja mahdollistetaan nuorien terveiden kehojen leikkelyt. Oli oksettavaa lukea nuorten palstoja missä nuoret tytötkin hihkuivat kuinka nyt on elämän paras asia tehty, rinnat leikattu pois.( samaan aikaan naiset jotka oikeasti tarvitsevat rintakirurgiaa eivät saa sitä koska säästöt/vain kosmeettinen haitta) Nuoret kundit pumppaavat kehoonsa synteettistä estrogeenia ja luulevat että maagisesti muuttuvat naisiksi. Tämä koko touhu on niin sairasta ettei voi tajuta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolta ei leikkauksessa "korjata", vaan se muutetaan. Parempi olisi antaa terapiaa, jotta jokainen hyväksyisi kehonsa sellaisena kuin on se on. Sukupuolen vaihtaminen ei ole mikään ihmisoikeus kuten eivät ole ankkahuuletkaan.
Terapia ei muuta tilannetta. Jos aivot ja muu kroppa ovat eri paria, se aiheuttaa valtavaa kärsimystä ja itseinhoa. Ainoa toimiva ratkaisu on korjata kehoa vastaamaan sisäistä kokemusta.
Biologinen sukupuoli ei kuitenkaan muutu hormoneilla eikä leikkauksilla. Se pitäisi lukea jossakin terveydenhuoltoa varten, jotta lääkärit osaavat määrätä oikeat lääkkeet oikealla annostuksella.
Areenassa löytyy henkilö joka on silvottu ja kertoo kuinka helposti se kävi, kukaan ei kysynyt koskaan siellä transklinikalla oikeasti miksi ja miten tuntee olevansa mies, ei siis niin kuin ennen oli vuosien tutkimus ennen kuin sukupuolta alettiin vaihtamaan, nyt se on vain ilmoitus asia ilman mitään sen kummempaa selvitystä. Tämä henkilö kertoi olevansa hajalla, hän ei ikinä saa lapsia jne.
IKÄVÄÄ JOS Biologiset miehet ei olekaan miehiä ! Kiveksien poisto ei muuta tosi asiaa että syntyi mulkkuna.