Kokoaikatyö romahdutti elämänlaatuni
Aiemmin tein osa-aikatyötä noin 2-3 vuoroa viikossa ja olin pirteä sekä energinen työn ulkopuolella. Nykyään kun teen kokopäivätyötä, niin elämänlaatu on romahtanut täysin. Työvuorojen jälkeen on veto pois ja viikonloput menee töistä toipuessa. Rahaa saa toki hieman enemmän, mutta ei se kyllä ole sen väärti kun ottaa huomioon muun elämäntason laskun. En todellakaan kaipaa tätä "täystyöllisyyttä".
Kommentit (26)
Minulla vähän sama ja elänkin yhteiskunnan tuilla. Pärjään niillä tarpeeksi hyvin, joten en näe mitään syytä tehdä töitä.
Miten voit olla? Itse teen paljon yövuoroa ja olen silti energinen paitsi se hetki kun aamulla pääsee kotiin nukkumaan. Huh huh kuinka velttoa nykyihmiset ovat, huoh...
Kannattaa syödä terveellisemmin ja liikkua vähän enemmän, jos ei kokoaikatyöhön pysty.
Mikset sitten jatka osa-aikatyötä, jos se sopii sinulle paremmin ja pärjäät pienemmällä palkalla?
Koko ajan kokoajan kokoaikatyössä.
Lisää liikuntaa ja nuku tarpeeksi, kuulostaa hieman oudolta jos voimat on noin loppu :/
Mä olen aina tehnyt kokoaikatyötä, mutta tuotahan se mun elämä on, työ imee ihan kuiviin enkä jaksa sen ulkopuolella kuin tehdä pakolliset kotityöt ja syödä ja nukkua. Kesälomalla sitten pääsee vähän ihan elämäänkin. Eläkeiästä tässä haaveilen, että jos vielä olisi terve silloin niin ehkä sitten saan nauttia elämästä.
Niin. Eikö se ole hullua että me olemme täällä lähinnä kelloa noudattaaksemme? Kokoaikatyö on ansa. Niin on etelän lomat ja asuntolainatkin. Vapaus ja vapaa-aika on ainoa oikeasti arvokas asia.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Eikö se ole hullua että me olemme täällä lähinnä kelloa noudattaaksemme? Kokoaikatyö on ansa. Niin on etelän lomat ja asuntolainatkin. Vapaus ja vapaa-aika on ainoa oikeasti arvokas asia.
Kun rakentaa lainarahalla ypärilleen Kokoomuslaisen kulissin on pakko tanssia kapitalistin pillin mukaan.
Mä teen yrittäjänä noin 6-tuntista päivää, ja jos on tarvetta tehdä arkena jotain muuta kun työtä, todellakin teen. En vastaa ajankäytöstä kenellekään muulle kuin itselleni, itse kun työni laskutan. En todellakaan pystyisi myymään aikaani (elämääni!) niin sanottuun kokoaikatyöhön.
Se on ihan suunniteltua. Suurin osa vaihtaa aikansa rahaan, jonka ne tuhlaa turhuuksiin, koska olematon vapaa-aika ei mahdollista muuta. Kun aloin nähdä kyseinen kierteen, lopetin turhan kuluttamisen 90%. Tämä mahdollisti työn lopettamisen, uuden ammatin opiskelun työttömyystuella, auton myymisen ja muuttamisen uuden työn lähelle. Nyt työpaikka alle 500m päässä, työpäivän pituus kuusi tuntia. Energiaa riittää muuhunkin ja rahaakin tulee enemmän. Ja mikä tärkeintä, sitä jää enemmän.
Riippuu työpaikasta.... voisin hyvin kuvitella jaksavani vaikka pitkääkin päivää jos työ olisi oikeanlaista mutta tämä nykyinen työ, vaikkakin fyysisesti kevyttä, tai ehkä juuri siksi, tekee minusta vetelän.
En tässä iässä jaksaisi enää tehdä kahdeksan tunnin työpäivää. Eihän siinä ehdi illalla tehdä mitään muuta kuin syödä ja mennä nukkumaan. Vai vielä harrastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun rakentaa lainarahalla ypärilleen Kokoomuslaisen kulissin on pakko tanssia kapitalistin pillin mukaan.
Minä maksaisin paljon mieluummin sitä 'kulissia' itselleni kuin jonkun työtävieroksuvan vasemmistolaisen sohvalla makaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksaisin paljon mieluummin sitä 'kulissia' itselleni kuin jonkun työtävieroksuvan vasemmistolaisen sohvalla makaamista.
Sinä oletkin päästäsi tyhjä onneton surkea sielu, jos sellaista edes omistat. Miksi edes synnyit kun et aikonut viettää elämääsi ihmisenä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa syödä terveellisemmin ja liikkua vähän enemmän, jos ei kokoaikatyöhön pysty.
Hyvin on sinut aivopesty oravanpyörään, onneksi olkoon! :)
Tästä ketjusta näkee, miksi tällä maalla menee huonosti. Laiskaa, vetelää sakkia, joka väsähtää normaalista työpäivästä. Samaan aikaan nautitaan yhteiskunnan tuista, joita ne ahkerammat mahdollistaa näille väsähtäneille. Toki sitten myös haukutaan nämä ahkerat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin päästäsi tyhjä onneton surkea sielu, jos sellaista edes omistat. Miksi edes synnyit kun et aikonut viettää elämääsi ihmisenä?
Menipä nopeasti ihon alle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä nopeasti ihon alle :D
Sinulla meni, huomaan.
No voi voi. Kylläpä olet vetelä.