Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Britannian korkein oikeus: Vain biologiset naiset ovat naisia

Vierailija
16.04.2025 |

Tiede ja järki voittivat.

Ja ainahan se on naisten keho, joka on taistelutantereena. "What is a woman?" "Onko naisillakin sielu ?", jne. Yleensä ei kysytä, mikä on mies. Kyllä miehet sen tietävät, ja miesten näkökulma vaikuttaa edelleen.

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011174180.html

Kommentit (351)

Vierailija
341/351 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump: MWSA = Make World Sane Again.

Valitettavasti Trump oli oikeassa ainoastaan tässä sukupuoliasiassa.

Vierailija
342/351 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsesta asti saanut olla sellainen kun olen eikä ole pitänyt asettua millään tavalla oletettuihin rooleihin. Tiesin kuitenkin jo itse pienenä että poikkkesin muista tavalla jota en silloin itse ymmärränyt. Olen siis saanut ilmentää itseäni kaikin tavoin enkä koe että minun olisi pitänyt olla jotain muiden tai ympäristön paineiden takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/351 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran Briteissä ja USA:ssakin niin sitten meidänkin pitää muuttaa ajatuksemme.

Juuri kun ehdittiin juosta heidän perässään. Voi meitä.

Vierailija
344/351 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin mutta mitä väliä? Jos joku brittiukkeli sanoo itseään naiseksi tai nainen mieheksi niin minkä oikeus sille voi? 🤣🤣

Tässähän ei ollut kyse siitä, mitä joku ukkeli sanoo, vaan tieteellisten tosiasioiden tunnustamisesta ja naisten/tyttöjen oikeuksien suojelemisesta. 

Vitut se liity millään tavalla naisten ja tyttöjen oikeuksien suojelemiseen. Valehtelet itsellesikin tai et tiedosta tuntevasi transfobiaa.

t.transmies jonka ympärillä miehet, pojat sekä naiset ja tytöt ovat ihan turvassa.

Minä olen nainen ja kun menen naisten vessaan esim ravintolassa, huoltoa

"Ongelma on se, että miehet mekoissa on kaikkea muuta kuin homogeeninen ryhmä. Yksi pukeutuu omaksi ilokseen, toinen psyykkisten oireiden lievitykseen, kolmas jännityksen takia, neljäs tirkistelyn vuoksi, viides haluaa asentaa kameran, kuudes jotain pahempaa... Miten naisten pitäisi päätellä mihin ryhmään mikäkin näistä mekkosankareista kuuluu?"

Tämä juuri. Netti on aivan täynnä salaa kuvattuja videoita naisten pukutiloista ja vessoista. Sekä videoita masturboivista miehistä naisten wc-tiloissa, mekoilla tai ilman. Minäkin tiedän peräti kaksi naisena elävää mieheksi syntynyttä, enkä pidä heitä erityisen epäilyttävinä. Ehkä vähän surullisina hahmoina. MUTTA: hyvin suuri osa itse naiseksi ilmoittautuneista miehistä on seksuaalifetistejä. Wc tiloihin pääsy tuntuu olevan jonkinlainen itseisarvo, joka on jo lähtökohtaisesti melko erikoista. Sitten jaetaan sieltä nettiin videoita, joissa seisotaan oma vehje kourassa ja uhotaan kameralle, että "me ollaan täällä, ettekä te asialle mitään voi" tai vatkataan sitä vehjettä pöntöllä istuen.

Suomessa on viimeisen vuoden aikana tullut ilmi jo ainakin neljä tai viisi julkisissa wc tiloissa tapahtunutta raiskausta. Yksi junassa, kaksi kauppakeskuksessa, kaksi puiston yleisessä vessassa, ehkä on muitakin.. tekijänä joka kerran mies joka ei kulttuurillisista syistä juuri normeista piittaa. Kuka oikeasti kuvittelee, ettei noin röyhkeästi käyttäytyvä mies tule käyttämään hyväkseen r-sanan lisäksi myös transfobiaa jos tulee poistetuksi naisten tiloista?

Vierailija
345/351 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
346/351 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
347/351 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijoidn arvioiden mukaan jopa 85 prosenttia transnaisista on autogynefiilejä. Valtaosa transnaisista pitää peniksensä ja on kiinnostunut naisista seksuaalisesti. UK:n vankilatilaston mukaan transnaisvangeista 48 prosentilla on seksirikostuomio, kun muiden miesvankien vastaava luku on 17 prosenttia. Lisäksi tolkun transnaista, transvestiittia ja autogynefiiliä ei erota ulkoisesti toisistaan. Transien suurin virhe oli itsemäärittely. Olisi kannattanut pitää henkkareiden vaihtamisen erityisoikeus transdiagnoosin takana.

Vierailija
348/351 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trump: MWSA = Make World Sane Again.

Valitettavasti Trump oli oikeassa ainoastaan tässä sukupuoliasiassa.

Trump oli oikeassa myös pakolaisasiassa. 

Vierailija
349/351 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On transfobista väkivaltaa kieltää näiden transleidien naiseus vessassa, pukkarissa ja makkarissa:

https://x.com/AjaTheEmpress/status/1912471121904943276

Vierailija
350/351 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako vasemmistonainen kohdata metsässä mieluummin karhun vai transleidin?

https://x.com/HazelAppleyard_/status/1914006902939205752

Vierailija
351/351 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä päätöshän hän koskee vain sitä, että UK:n lakikirjassa sana woman tarkoittaa aina biologista naista(female). Se ei poista termiä gender reassigment tasa-arvolaista (eli ihmisiä ei saa syrjiä transsukupuolisuuden vuoksi) eikä vaikuta niiden ihmisten elämään, joilla on GRA-sertifikaatti (eli täysi juridinen tunnustus vastakkaiseen sukupuoleen lääketieteellisten syiden vuoksi).

Näkemäni some-reaktiot kertovat jotain: Siinä missä feministit iloitsee male-vapaista vankiloista, kriisimajoituksista, lesbotapahtumista ja äitiystukiryhmistä, transaktivistit lähinnä  trivialisoivat sitä, missä saavat käydä vessassa. Ikäänkuin se biosukupuolen mukaisessa tai yhden hengen tilassa asiointi olisi suurikin ihmisoikeusongelma. Ei, se on mukavuusongelma. Luulisi sp-dysforisten suosivan privaattitiloja, ja vain perverssien yms. haluamalla haluavan vastakkaisen sukupuolen tiloihin? Miksi tätä jälkimmäistä vaativaa ryhmää siis kutsutaan "transaktivisteiksi", kun heidän tavoitteensa on selkeästi jotain muuta kuin transihmisten oikeudet?