Mitä ajattelet nyt aikuisena koulukiusaamistasi ihmisistä, joita kiusasit?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten jännä ilmiö, minkä tässäkin ketjussa hyvin näkee. Keskustelua kiusaamisesta, tässä peräti pyydetään kiusaajia kertomaan oma tarinansa ja avaamaan syitä, miksi on kiusattu. Silti ketju on lähes ainoastaan täynnä kiusattujen kertomuksia ja muutama typerä trolli seassa. Miten se onkin niin, että kiusatut kyllä tulevat kertomaan, mitä ovat joutuneet kokemaan, mutta edes nimettömästi entiset tai nykyiset kiusaajat eivät astu esiin. Onko tässäkin ketjussa yksi vai peräti kaksi, jotka ovat tunnustautuneet (entisiksi) kiusaajiksi?
Minustakin olisi mielenkiintoista kuulla miksi joku on päätynyt kiusaamaan ja mikä se suhtautuminen nykyään omaan toimintaan on? Vai onko ihmiset tosiaan niin kyvyttömiä myöntämään (anonyymisti), että ovat olleen ihan per*eestä lapsena?
Eivät osaa ottaa vastuuta
Eivät koe tarpeelliseksi roikkua netissä muistelemassa ikivanhoja juttuja. Täällä kokoonnumme vain me, joilla ei ole muuta elämää.
Palstahan on täynnä kiusaajia!
Toivon heille kaikkea hyvää ja onnea heille tärkeissä asioissa. En toivo mahdollisuutta pyytää anteeksi koska se olisi turhaa näin monen vuoden jälkeen/heille stressaavaa ja en usko että tapaamme enää tässä elämässä koska muutimme paljon nuoruudessani.
Hyvä, että kiusasin ja pieksin niitä luokat 6.-9, koska nämä samat tekivät sitä ensin mulle luokat 1.-5. Kasvoin isommaksi ja pääsin niittaamaan takaisin. Tai no, plussallekin. Se kun on eri asia kun ekaluokkalainen lyö kuin että ysiluokkalainen lyö.
Karma was a bitch assholes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiusaajat ei kerro koska häpeävät,eivät ota vastuuta,eivät myönnä. ketä kertoo, että oon joku mulkvisti ja narsisti jo lapsesta asti. kiusaaminen kertoo että on luonnehäiriö ja ehkä narsismi tai sosiopatia.kiusaaminen on rikoslaissa myös.eli ei ketään halua julkisesti kertoa,rikoksistaan.
olis kiva kyllä kuulla kun joku selittää tekojaan mut ei yllätä tän kyselyn tulos.
Luulen että näitä kiusaajia ei oikeasti kiinnosta lainkaan muistelut jostain joutavasta yläasteella.
No tämä. Miksi elää jotain 90-lukua uudestaan ja uudestaan?
Traumatisoituneelle se ei ole valinta.
Vierailija kirjoitti:
ei kaiakki kiusaaajat kasva, aikuisena vielä haukkunut ulkonäköäni päin naamaa
Kokemukseni mukaan porukan mukana naureskelevat yms. "apurit" usein muuttuvat ja lopettavat kiusaamisen, pahimmat kiusaajat harvemmin. Toivottavasti olet löytänyt fiksumpaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kiusaajien anteeksipyyntöjä kaipaa. En ole heitä nähnyt 18 vuoteen ja pahimmasta kiusaajasta tuli elämäniloinen kaikkia kannustava infulencer someen ja personal trainer :D
Eipä sillä että olisin kuvitellutkaan, että hän oikeasti pystyisi sillä ÄÖ:llä jotakin muuta kuin amis tasoista opiskelemaan ja ainoa raha mitä hänellä on tulee suoraa vanhemman miehen lompakosta. Englantia hän ei osaa edelleenkään sanaakaan, mikä on minusta aika säälittävää.Uskon karmaan, joten eiköhän karma hoitele hänet enemmin tai myöhemmin. En usko että muutkaan hänen apukoulu kaverinsa ovat saaneet elämässään mitään sen kummempaa aikaan kun duunaritason töitä ja isättömiä lapsia.
ÄÖ? Siis älykkyysösamäärä? XD mikä se on ?
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten jännä ilmiö, minkä tässäkin ketjussa hyvin näkee. Keskustelua kiusaamisesta, tässä peräti pyydetään kiusaajia kertomaan oma tarinansa ja avaamaan syitä, miksi on kiusattu. Silti ketju on lähes ainoastaan täynnä kiusattujen kertomuksia ja muutama typerä trolli seassa. Miten se onkin niin, että kiusatut kyllä tulevat kertomaan, mitä ovat joutuneet kokemaan, mutta edes nimettömästi entiset tai nykyiset kiusaajat eivät astu esiin. Onko tässäkin ketjussa yksi vai peräti kaksi, jotka ovat tunnustautuneet (entisiksi) kiusaajiksi?
Minustakin olisi mielenkiintoista kuulla miksi joku on päätynyt kiusaamaan ja mikä se suhtautuminen nykyään omaan toimintaan on? Vai onko ihmiset tosiaan niin kyvyttömiä myöntämään (anonyymisti), että ovat olleen ihan per*eestä lapsena?
Et sä tuut näkemään sellaista. Kiusaaja ei empatia kykyä omista eikä kadu saati ymmärrä tehneensä mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Nauran ja nautin ku se saatanan rääpäletyttö veti ittensä kiikkuun 13-vehnä 👍💪🏻😂😆
Sun kommentista huomaa, että oot joku tyyliin 10-13 itsekin . Susta ei koskaan tule yhtään mitään, koska ilman empatia kykyä on vaikeaa tässä elämässä. Säälin sinua ja sinun syntymättömiä lapsia, jotka perii sinun ilkeän luonteen ja narsismin.
Kasva aikuiseksi
Kiusaajat on luusereita joita on varmaan vauvana pudoteltu usein. Tai sitten ihan kusta lorahtanut jo tehdessä sekaan isänsä puolilöysästä.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat on luusereita joita on varmaan vauvana pudoteltu usein. Tai sitten ihan kusta lorahtanut jo tehdessä sekaan isänsä puolilöysästä.
Kannettu pienenä kassissa metsässä ja unohdettu kostaa kantojen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Nauran ja nautin ku se saatanan rääpäletyttö veti ittensä kiikkuun 13-vehnä 👍💪🏻😂😆
Jos olisi minun lapsestani kyse et nauraisi. Olisit ajanut minut siihen pisteeseen jossa minulla ei olisi enää mitään menetettävää. Odottaisin sopivaa aikaa ja paikkaa ja saisit maistaa omaa lääkettäsi.
Jouduin itse kiusatuksi yläasteella, mutta ala-asteellakin jo jotkut vanhemmat ääliö-oppilaat olivat ilkeitä. Näin kerran yhden typerän kiusaajan baarissa yli 10v sitten ja haukuin kyllä sitä viisi minuuttia ihan täysillä. Sit sanoin, ettei kiinnosta pätkääkään mitä se sanoo. Kielsi toki tehneensä mitään. Vastuukyvytön l...seri. Manpowerilla töissä ollessani siellä oli samaan aikaan sellainen narsu työpaikka-kiusaaja, joka jostain syystä otti minut silmätikuksi. Valitti aina pikaviestimen kautta mitä olin taas "tehnyt väärin". Sitten jossain vaiheessa valitti ja näytin todisteet hänelle hänen omasta väärin tekemisestään, niin kyseessä olikin "asiakkaan oma vika". :D Tyyppi ei ilmeisesti koskaan ollut missään asiassa väärässä. Kyseisessä firmassa muutenkin aika herkästi palkataan vahvasti narsupiirteisiä henkilöitä esihenkilö-asemaan. Ihan sairas työpaikka. Muuten kyllä työelämässä on ollut lähinnä satunnaisia se...opäitä ja sen sellaisia, vähemmän ns. varsinaisia kiusaajia, vaikka joskus kuulin jälkikäteen, että eräässä duunissa minua oli haukuttu selkäni takana. Heti kun on hieman erikoinen tyyppi, niin jotkut haluaa ryhtyä kiusimaan tai jotain muuta. No minäpä olen aina tehnyt töitä ja sijoituksia ja omaisuutta löytyy. Suosittu en ole ollut koskaan, mutta kun tietää miten tyhmiä suurin osa ihmisistä on, niin eipä edes kiinnosta. Ne on köyhiä, minä en. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan, että Lauritsalan Yhteiskoulussa olisi kiusattu ketään. Minulle kiusaaminen oli täysin tuntematon asia, omana kouluaikanani. Nykyään ei muusta puhutakaan. Sairasta.
Samaa mietin täältä itäisestä pikkukunnasta. Mikä kiinnostus voi olla johonkin kiusaamiseen. Olihan sitä satunnaista nokkapokkaa jne kun kuohuvia teinejä oli yläaste täynnä, mutta ei muistaakseni mitään järjestelmällistä kiusaamista kuitenkaan. Puhuttiin ja tehtiin luokkahengen puolesta, ja se nähdäkseni toimikin silloin nollarilla.
Niin, tuo oli sinun kokemuksesi. Kaikki eivät välttämättä kokeneet sitä nokkapokkaa satunnaiseksi kuohunnaksi. Kiusaaminen tapahtuu monesti sinunlaistesi hyväuskoisten ihmisten silmien alla ilman, että edes huomaatte mitään. Tai jos huomaattekin, suljette silmänne, kos
Tjrhaa sä muita syyttelet. Sun porukoiden ja open olisi se pitänyt lopettaa, ei muiden penskojen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäättekö henkilökohtaista kostoa?
Miksi pelkäisin? Ensinnäkin: tämä palsta on anonyymi. Toisekseen: ei kiusatuista ole muuhun kuin vauvapalstalla tilittämään
Miten palstan anonymiteetti liittyy asiaan? Trolliksikin olet harvinaisen tyhmä.
No mitenköhän se mahtaisi liittyä siihen, pelkäänkö kostoa, jos avaudun täällä? :D
Pelkääthän sinä. Mutta et tietenkään sen takia mitä täällä kirjoitetaan. Tämä onkin anonyyminä paikkana ainoa missä uskallat vielä leikkiä kovaa.
Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta en kyllä pelkää. Sori siitä.
Taitaa nää kiusatut olla niitä jotka täällä internetin viemärissä voimafantsuilee eijä toistepäi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kiusannut ketään yksittäistä lasta koulussa mutta olin mukana nauramassa kun jollekulle sattui joku moka tms. Haluaisin sanoa puolustukseksi että pelkäsin itsekin, ajattelin että joudun kiusatuksi jos puolustan altavastaajaa. Pitäisi olla niitä rohkeita jotka uskaltavat sanoa suoraan ettei tuo ole mukavaa mutta se on tosi vaikeaa, jopa hengenvaarallista.
Mä taas sanon, ettei kukaan ole alunperin niin rohkea, että menisi väliin kun yhtä kiusataan. Mä ainakin pelkäsin. Mutta koska mua kiusattiin kotona niin en voinut antaa sen tapahtua muualla - ja niin menin väliin, peläten. Ja siinä kävi niin, että minusta tuli rohkea, kun valitsin tehdä rohkeasti. Aikuisena juoksin väliin kun mieslauma potki maassa makavaa miestä. Olen siis nainen ( eikä toi ollut ehkä fiksua multa). Potkijat jotenkin pelästyi kuitenkin ja sain ambulanssin potkitulle. Olen pelännyt koulussa
Itse en ole koskaan pelännyt mutta olenkin harrastqnut viiden vanhasta painia ja olen mies. Tuli kyl painittua muiden puolesta, en enää tee niin
Vierailija kirjoitti:
Minä en kiusaajien anteeksipyyntöjä kaipaa. En ole heitä nähnyt 18 vuoteen ja pahimmasta kiusaajasta tuli elämäniloinen kaikkia kannustava infulencer someen ja personal trainer :D
Eipä sillä että olisin kuvitellutkaan, että hän oikeasti pystyisi sillä ÄÖ:llä jotakin muuta kuin amis tasoista opiskelemaan ja ainoa raha mitä hänellä on tulee suoraa vanhemman miehen lompakosta. Englantia hän ei osaa edelleenkään sanaakaan, mikä on minusta aika säälittävää.Uskon karmaan, joten eiköhän karma hoitele hänet enemmin tai myöhemmin. En usko että muutkaan hänen apukoulu kaverinsa ovat saaneet elämässään mitään sen kummempaa aikaan kun duunaritason töitä ja isättömiä lapsia.
Et olr näköjään itse kasvanut yli. Katsot toistq nenänvartta pitkin ja selvästi someura vituttaa. Korkeakoulutuksella päteminen on säälittävintä varsinkin korkealla älykkyysÖsämäärällä. Jos et ole itse yrittäjä duunari eli palkansaaja olet sinäkin. Karma myös noutaa ne jotka muiden päälle manaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kiinnostaisi kysyä, että mitä te kiusaajat oikeastaan tiesitte näistä kiusaamistanne ihmisistä? Tunsitteko heitä lainkaan vai luuletteko tuntevanne?
Kiusattuna vastaan. Perheeni oli varakkaampi kuin iso osa paikkakunnalla asuvista. Tämä oli varmasti yksi syy. Kateus.
Raha on yksi syy kiusaamiselle. Asuin duunarikaupungissa.
Varmaan toisinpäinkin voi olla. Jos perhe on köyhä ja suurin osa on varakkaita. Erilaiset vaatteet ja harrastukset.
Onneksi nykyään kenenkään ei tarvi kulkea likaisissa ja rikkinäisissä vaatteissa. Paitsi jos vanhemmat ovat sairaita, eivätkä pysty huolehtimaan lapsistaan.
Erilaisuus on syy kiusaamiselle. Oli se mitä vain.
En siltikään ostaisi kaikkea mitä kakarat vinkuu vaikka kiusaaminen tulis maholliseksi. Ei materialla ratkaista mitään muuten teette niinkuinnne perslävit haluaa
Itse ehkä tavallaan kiusasin erästä itse kiusaajaa yläasteella. Sain tietää että tämä on joutunut isänsä käyttämäksi ja tietty otettiin ilo irti tapauksesta. Taisi vähän lopettaa kiusaamista kun ei enää ollutkaan niin "suosittu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vuosia koulussa kiusannut suhtautuu siten että muistelee yhä sitä yhtä kertaa kun minä sanoin hänelle pahasti. No, ehkä hän aidosti kokee että oli itse se kiusattu. Minä ainakin yritin vältellä häntä koska oli jotenkin kieron oloinen jo lapsena, hän myös puhui todella pervoja asioita. Ehkei hänellä ollut kaikki ok. Hyvin on vaan valikoiva muisti, tai sitten kyseessä on jonkinlaista narsismia hänen puoleltaan.
Monet kiusaajat väittävät etteivät muista rankkaakaan kiusaamista. Onko se oikeasti totta vai yrittävätkö vain vältellä vastuuta tai pitää yllä kulissia "hyvästä tyypistä" ? Miten sellaisen väkivallan voi vain unohtaa?
Koska ne tapahtui lapsuudessa, yllärinäkö tuli että suurinosa ei mieti peruskouluaikoja kolmekymppisenä?
Elämässä eteenpäin = koulukiusaajasta työpaikkakiusaajaksi?