Mitä ajattelet nyt aikuisena koulukiusaamistasi ihmisistä, joita kiusasit?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiusaajat ei kerro koska häpeävät,eivät ota vastuuta,eivät myönnä. ketä kertoo, että oon joku mulkvisti ja narsisti jo lapsesta asti. kiusaaminen kertoo että on luonnehäiriö ja ehkä narsismi tai sosiopatia.kiusaaminen on rikoslaissa myös.eli ei ketään halua julkisesti kertoa,rikoksistaan.
olis kiva kyllä kuulla kun joku selittää tekojaan mut ei yllätä tän kyselyn tulos.
Luulen että näitä kiusaajia ei oikeasti kiinnosta lainkaan muistelut jostain joutavasta yläasteella.
No tämä. Miksi elää jotain 90-lukua uudestaan ja uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan, että Lauritsalan Yhteiskoulussa olisi kiusattu ketään. Minulle kiusaaminen oli täysin tuntematon asia, omana kouluaikanani. Nykyään ei muusta puhutakaan. Sairasta.
Samaa mietin täältä itäisestä pikkukunnasta. Mikä kiinnostus voi olla johonkin kiusaamiseen. Olihan sitä satunnaista nokkapokkaa jne kun kuohuvia teinejä oli yläaste täynnä, mutta ei muistaakseni mitään järjestelmällistä kiusaamista kuitenkaan. Puhuttiin ja tehtiin luokkahengen puolesta, ja se nähdäkseni toimikin silloin nollarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pyytää anteeksi. Kaduttaa.
Naurahdin. Mua lapsuudessa kiusanneet on ihan samoja kiusaajia vielä aikuisinakin.
No hei, lapset ja nuoret eivät ole aikuisia.
Aijaa, en tiennytkään, siis sun mukaan lapset ja nuoret eivät ole aikuisia ja piti ihan kertoa se kaikille. Tämä muuttaa ajatteluni täysin. Miten olet vielä elossa?
Luokan tunnetuin kiusaaja teki itsemurhan pääradalla vuosikymmeniä sitten.
Miksi kukaan haluaisi kertoa täällä syitään, kun heti tullaan huutamaan narsistiksi ja paskakasaksi jne.ja jaellaan alapeukkuja ranne kipeänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäättekö henkilökohtaista kostoa?
Miksi pelkäisin? Ensinnäkin: tämä palsta on anonyymi. Toisekseen: ei kiusatuista ole muuhun kuin vauvapalstalla tilittämään
Miten palstan anonymiteetti liittyy asiaan? Trolliksikin olet harvinaisen tyhmä.
No mitenköhän se mahtaisi liittyä siihen, pelkäänkö kostoa, jos avaudun täällä? :D
Pelkääthän sinä. Mutta et tietenkään sen takia mitä täällä kirjoitetaan. Tämä onkin anonyyminä paikkana ainoa missä uskallat vielä leikkiä kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi kertoa täällä syitään, kun heti tullaan huutamaan narsistiksi ja paskakasaksi jne.ja jaellaan alapeukkuja ranne kipeänä?
Sitä saa mitä tilaa. Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan, että Lauritsalan Yhteiskoulussa olisi kiusattu ketään. Minulle kiusaaminen oli täysin tuntematon asia, omana kouluaikanani. Nykyään ei muusta puhutakaan. Sairasta.
Samaa mietin täältä itäisestä pikkukunnasta. Mikä kiinnostus voi olla johonkin kiusaamiseen. Olihan sitä satunnaista nokkapokkaa jne kun kuohuvia teinejä oli yläaste täynnä, mutta ei muistaakseni mitään järjestelmällistä kiusaamista kuitenkaan. Puhuttiin ja tehtiin luokkahengen puolesta, ja se nähdäkseni toimikin silloin nollarilla.
Niin, tuo oli sinun kokemuksesi. Kaikki eivät välttämättä kokeneet sitä nokkapokkaa satunnaiseksi kuohunnaksi. Kiusaaminen tapahtuu monesti sinunlaistesi hyväuskoisten ihmisten silmien alla ilman, että edes huomaatte mitään. Tai jos huomaattekin, suljette silmänne, koska on helpompi olla hiljainen hyväksyjä kuin puuttua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäisin? Ensinnäkin: tämä palsta on anonyymi. Toisekseen: ei kiusatuista ole muuhun kuin vauvapalstalla tilittämään
Miten palstan anonymiteetti liittyy asiaan? Trolliksikin olet harvinaisen tyhmä.
No mitenköhän se mahtaisi liittyä siihen, pelkäänkö kostoa, jos avaudun täällä? :D
Pelkääthän sinä. Mutta et tietenkään sen takia mitä täällä kirjoitetaan. Tämä onkin anonyyminä paikkana ainoa missä uskallat vielä leikkiä kovaa.
Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta en kyllä pelkää. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten rikollliset tuomitaan lain mukaan, myös kusipäät ja ryhmähengen rikkojat tuomitaan porukalla. Ei se ole mitään kIusAaMsTa vaan todellakin arvokas oppitunti!!
Just näin. Kiusattu voisi itsekin miettiä miksi häntä kiusataan, muuttaa käyttäytymistään. Mutta kun ei, pitää ulista palstalla.
Eräs entinen kiusaaja sattui jäämään auton alle. Huhut kertoi että kuski olisi tuntenut uhrin jostain menneisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta en kyllä pelkää. Sori siitä.
Et tietenkään kun olet trolli ja täällä osoittamassa vain henkistä tasoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten yhtään klisesempiä sanontoja löytänyt äitisi värssykirjasta :D
Vanhoissa sanoinnoissa piilee viisaus. Tulet joskus huomaamaan tämän kunhan omahyväisyytesi syystä tai toisesta karisee.
Voimme sopia niin, jos se helpotta oloasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Sitä tosiaan saa mitä tilaa. Eli saa vain trollausta ja kiusattujen uhritarinoita, kun ei edes yritä ottaa neutraalisti vastaan pyytämiään selityksiä. Sellaista se on teillä, joilla elämä pyörii ikuisesti yläasteella.
Sitä saa mitä tilaa. Minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Ajattelu ei ole kielletty edes yläasteella. Totta, joillain se yläaste jää lähtemättömästi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
kiusaajat ei kerro koska häpeävät,eivät ota vastuuta,eivät myönnä. ketä kertoo, että oon joku mulkvisti ja narsisti jo lapsesta asti. kiusaaminen kertoo että on luonnehäiriö ja ehkä narsismi tai sosiopatia.kiusaaminen on rikoslaissa myös.eli ei ketään halua julkisesti kertoa,rikoksistaan.
olis kiva kyllä kuulla kun joku selittää tekojaan mut ei yllätä tän kyselyn tulos.
Rikoslaissa? Ei ole. Olet valehtelija.
"Käytit kuitenkin ilmaisua "miksi olit perseestä lapsena". Sinusta siis rajusti koulukiusattu, joka itsesuojelun vuoksi kääntyy kiusaajien puolelle, on perseestä? Tuo jos mikä on mustavalkoista ajattelua ja kertoo kaiken olennaisen kyvystäsi ymmärtää asioita. Ja selittää myös sitä, miksi hyvin harva viitsi sinulle vastata tosissaan. Miksipä sita haluaisi joutua nettikiusaamisen uhriksi kertomalla omia henkilökohtaisia syitään?"
Periaatteessa kyllä, kiusaaja on minusta aina perseestä, vaikka siellä olisi mikä motivoiva tekijä taustalla. Nimenomaan siitä seuraavaksi kiusaamisen kohteeksi joutuneen näkökulmasta se on ihan sama, onko se kiusaaja itsekin tullut rajusti kiusatuksi. Itse asiassa se voi olla vielä ikävämpi ajatus, että joku, joka tietää mitä on olla kiusattu, haluaa tehdä sen saman jollekin toiselle. Toki tässä on se pointti, että puhutaan lapsista, joilla ei ole kykyä ajatella asioita kovin kypsästi. Sen kai voisi ajatella vähentävän yksilön vastuuta jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Voimme sopia niin, jos se helpotta oloasi
Et sinä mikään trolli ole vaan entinen kiusaaja
Mä olin itse enimmäkseen kiusattuja mutta jossain vaiheessa otettiin mukaan kiusaajien porukkaan ja sinä aikana selvisin ilman kiusaamista. Meni niin että niitä heikkolahjaisia kiusattiin. Veetuttaa että olin niin typerä. Yläasteella en kiusannut ketään mutta itseni kiusattiin, enimmäkseen pojat. Koska kysyttiin kiusaajien näkökulmasta sanon että olin typerä. Kaikilla menee ihan hyvin eikä heistä yläasteella kiusattuja enää kahta. Se yksi joutui kiusatuksi fyysisen vamman vuoksi ja jos tapaisin haluaisin ja pyytäisin anteeksi. Yhdestä tuli yläasteella hyvä ystävä ja asiat on sovittu. Itselläni menee loistavasti. Ot: AIkuisena olen säästynyt molemmilta rooleilta mutta puolustanut kiusattuja opiskeluaikana. Olin tuolloin jostain kumman syystä pidetty ja minua kuunneltiin. Suosioon oli kai yks syy että autoin muita oppimaan. Se että olin pidetty ilmeni mm. niin että minut pyydettiin mukaan opintojen ulkopuolisiin juttuihin, kanssani tehtiin ryhmätöitä ja mielipiteitäni pyydettiin. Myös kiusattuja kyllä pyydettiin mukaan kun pidettiin huoli siitä. Kiusaajien johtaja keskeytti ja ryhmän ilmapiiri oli loppuajan hyvä. "Pilli ja Pulla" lopettivat kiusaamisen kun ns. Monni lähti.
No eipä puhuta irl, vaan nimenomaan netistä. Ap pyytää avautumaan netissä ja yksi taulapää kyselee pelottaako henkilökohtainen kosto. Opettele lainaamaan viestejä, jos haluat kommentoida muuta kuin aloitusta.