Mitä ajattelet nyt aikuisena koulukiusaamistasi ihmisistä, joita kiusasit?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pyytäisin anteeksi kaikilta. Vaikka mitä se auttaisi, enää.
Olet oikeassa, kaikkia se ei auta. Läheistäni kiusattiin koulussa niin pahasti, että hän meni koko yläasteen ajan kouluun ajatellen, että pahinta mitä ne voi tehdä, on tappaa hänet. Kiusaaminen loppui kun yläaste loppui ja hän eli sen jälkeen vuosikausia hyvää elämää. Kunnes keski-ikäisenä hän masentui äärimmäisen vakavasti. Hän kertoi, että silloin myös nuo kiusaamistraumat nousivat vahvoina ja kipeinä pintaan. Nyt hän ei ole täällä enää, kaipaan häntä niin kovasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä parannat itseäsi sitten sillai. Se on sun tapa.
En mä tällä itseäni paranna. Se on vaan heiltä pois, saavat mitä ansaitsevat.
Se on sun asiasi sitten. Kunhan et mitään vauvoja ala niiden kanssa tekemään.
En todellakaan. En mä lapsilleni haluaisi pas*iaisten geenejä.
Mutta itsellesi haluat niiden paskiaisten eritteitä? Varsin kieroutunut seksifantasia tuollainen.
En mä ilman kumia anna panna. Kostoni ei liity mihinkään tautien levittämiseen.
Sperma ei ole ihmisen ainut erite, jos et vielä tiennyt.
Toki tiedän. Corsodylilla on kätevää purskutella kun syljelle on altistunut. Sitten jälkeenpäin imeskelee bakteereita, viruksia ym tappavia kurkkutabletteja. Hien pesee pois. Veren kanssa en läträä.
kiusaajat ei kerro koska häpeävät,eivät ota vastuuta,eivät myönnä. ketä kertoo, että oon joku mulkvisti ja narsisti jo lapsesta asti. kiusaaminen kertoo että on luonnehäiriö ja ehkä narsismi tai sosiopatia.kiusaaminen on rikoslaissa myös.eli ei ketään halua julkisesti kertoa,rikoksistaan.
olis kiva kyllä kuulla kun joku selittää tekojaan mut ei yllätä tän kyselyn tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten jännä ilmiö, minkä tässäkin ketjussa hyvin näkee. Keskustelua kiusaamisesta, tässä peräti pyydetään kiusaajia kertomaan oma tarinansa ja avaamaan syitä, miksi on kiusattu. Silti ketju on lähes ainoastaan täynnä kiusattujen kertomuksia ja muutama typerä trolli seassa. Miten se onkin niin, että kiusatut kyllä tulevat kertomaan, mitä ovat joutuneet kokemaan, mutta edes nimettömästi entiset tai nykyiset kiusaajat eivät astu esiin. Onko tässäkin ketjussa yksi vai peräti kaksi, jotka ovat tunnustautuneet (entisiksi) kiusaajiksi?
Minustakin olisi mielenkiintoista kuulla miksi joku on päätynyt kiusaamaan ja mikä se suhtautuminen nykyään omaan toimintaan on? Vai onko ihmiset tosiaan niin kyvyttömiä myöntämään (anonyymisti), että ovat olleen ihan per*eestä lapsena?
Eivät osaa ottaa vastuuta
Ai silläkö otetaan vastuu, että avaudutaan anonyymilla nettipalstalla? :D
ihan karmea esimerkki tuosta tytöstä jota koko koulu alkaa kiusaamaan:( ei seksin takia pitäisi pilata kenenkään elämää
Stalkkaan somessa ja kommentoin ylipainoa yms. vikoja
Vierailija kirjoitti:
kiusaajat ei kerro koska häpeävät,eivät ota vastuuta,eivät myönnä. ketä kertoo, että oon joku mulkvisti ja narsisti jo lapsesta asti. kiusaaminen kertoo että on luonnehäiriö ja ehkä narsismi tai sosiopatia.kiusaaminen on rikoslaissa myös.eli ei ketään halua julkisesti kertoa,rikoksistaan.
olis kiva kyllä kuulla kun joku selittää tekojaan mut ei yllätä tän kyselyn tulos.
Sieltäpä tulkin oikein asiallista puhetta. #eikun
Vierailija kirjoitti:
ihan karmea esimerkki tuosta tytöstä jota koko koulu alkaa kiusaamaan:( ei seksin takia pitäisi pilata kenenkään elämää
ei varsinkaan jos aikuinen mies rakastelee lapsen kanssa
Pelkäättekö henkilökohtaista kostoa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi selittää mitään ihmiselle, joka leimaa ihmisen narsistiksi vain siksi, että tämä on pikkulapsena kiusannut?
Vierailija kirjoitti:
Ihan normimenoa kouluissa. Tyttö on h''ra, jos antaa ja pihatari jos ei anna. Poika on suuri sankari, vaikka panot olisivat vain huulien heiluttelua. Niiden omien suun edessä olevien huulien siis.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäisin? Ensinnäkin: tämä palsta on anonyymi. Toisekseen: ei kiusatuista ole muuhun kuin vauvapalstalla tilittämään
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan, että Lauritsalan Yhteiskoulussa olisi kiusattu ketään. Minulle kiusaaminen oli täysin tuntematon asia, omana kouluaikanani. Nykyään ei muusta puhutakaan. Sairasta.
Sinä oletkin kasvanut tynnyrissä ja sama meno jatkuu selkeästi edelleen. Ihan kaikissa kouluissa Suomessa on ollut kiusaamista vuosikymmeniä. Sitä vain ei ole tuotu nettipalstoille kuin vasta somen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten jännä ilmiö, minkä tässäkin ketjussa hyvin näkee. Keskustelua kiusaamisesta, tässä peräti pyydetään kiusaajia kertomaan oma tarinansa ja avaamaan syitä, miksi on kiusattu. Silti ketju on lähes ainoastaan täynnä kiusattujen kertomuksia ja muutama typerä trolli seassa. Miten se onkin niin, että kiusatut kyllä tulevat kertomaan, mitä ovat joutuneet kokemaan, mutta edes nimettömästi entiset tai nykyiset kiusaajat eivät astu esiin. Onko tässäkin ketjussa yksi vai peräti kaksi, jotka ovat tunnustautuneet (entisiksi) kiusaajiksi?
Minustakin olisi mielenkiintoista kuulla miksi joku on päätynyt kiusaamaan ja mikä se suhtautuminen nykyään omaan toimintaan on? Vai onko ihmiset tosiaan niin kyvyttömiä myöntämään (anonyymisti), että ovat olleen ihan per*eestä lapsena?
Minä olin rajusti koulukiusattu. En keksinyt siitä helvetistä mitään muuta tietä ulos kuin sen, että liityin itse kiusaajaksi kiusaajien joukkoon. Sillä tavalla minut jätettiin rauhaan ja pääsin osaksi yhteisöä. Elämä ei ole aina niin mustavalkoista.
Tää on yks, mitä epäilen olevan taustalla monessa kiusaamistapauksessa eli pelko siitä, että olet sitten itse se kiusattu. "Joko olet niiden puolella tai niitä vastaan". Tämä on helppo ainakin itselleni ymmärtää selittäväksi tekijäksi, vaikkei se sen hyväksytympää asiasta teekään. En pidä tätä ollenkaan mustavalkoisena asiana ja juuri siksi on mielenkiintoista kuulla tarinoita myös sieltä kisuaajien puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäisin? Ensinnäkin: tämä palsta on anonyymi. Toisekseen: ei kiusatuista ole muuhun kuin vauvapalstalla tilittämään
Eikö tässä nyt viitata irl elämään eikä palstaan. Jos kiusaajista ei ole, niin jostain heidän omaisestaan ehkä on... Jokaisella kiusatulla oli omat kiusaajansa, et sinä nyt varmasti Hangosta Utsjoelle ole kiusannut. Mutta niinhän se on, että mitä taakseen jättää sen edestään löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin rajusti koulukiusattu. En
Käytit kuitenkin ilmaisua "miksi olit perseestä lapsena". Sinusta siis rajusti koulukiusattu, joka itsesuojelun vuoksi kääntyy kiusaajien puolelle, on perseestä? Tuo jos mikä on mustavalkoista ajattelua ja kertoo kaiken olennaisen kyvystäsi ymmärtää asioita. Ja selittää myös sitä, miksi hyvin harva viitsi sinulle vastata tosissaan. Miksipä sita haluaisi joutua nettikiusaamisen uhriksi kertomalla omia henkilökohtaisia syitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten palstan anonymiteetti liittyy asiaan? Trolliksikin olet harvinaisen tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä nyt viitata irl elämään eikä palstaan. Jos kiusaajista ei ole, niin jostain heidän omaisestaan ehkä on... Jokaisella kiusatulla oli omat kiusaajansa, et sinä nyt varmasti Hangosta Utsjoelle ole kiusannut. Mutta niinhän se on, että mitä taakseen jättää sen edestään löytää.
Ei, vaan tässä puhutaan nimenomaan netissä tehtävästä avautumisesta. Ja aika harvassa ovat ne kiusatut, jotka oikeasti ryhtyvät johonkin kostotoimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan tässä puhutaan nimenomaan netissä tehtävästä avautumisesta. Ja aika harvassa ovat ne kiusatut, jotka oikeasti ryhtyvät johonkin kostotoimiin.
No eipä puhuta netistä vaan irl. Aika harvassa, ehkä, mutta eihän kostoon tarvita kuin yksi asiansa osaava.
En puhu omasta kiusaanisestani, mutta minulla itsellä oli eräs luokkalainen alakoulusta lähtien, joka käyttäytyi aina pellemäisesti kaikkia kohtaan, mutta erityisesti minua. Hän saattoi esimerkiksi vaatia minulta jotain, ja jos en suostunut niin hän saattoi koulupäivän jälkeen tulla seuraamaan minua kotimatkalla. Oli erittäin vastenmielinen aina muiden ihmisten seurassa, ja koko homma jatkui yläkoulun loppuun asti. Muutama vuosi sitten sain kuulla, että hän oli parikymppisenä kuollut johonkin. Vaikka vihasin häntä suunnattomasti, oli hänen kuolemansa silti järkyttävä, kuten kenen tahansa myös. Hän ei koskaan katunut mitään tekojaan, mutta ei hänellä lopulta vaikuttanut olevan itselläkään kovin laadukas elämä, kun menehtyi noin nuorena.