Itse asiassa on hienoa että suuri osa elämän matkailusta tuli tehtyä silloin kun vielä oli rauhallista
Kaikki paikat eivät olleet vìnosilmiä täynnä, turistiluokassa tarjoiltiin jopa samppanjaa ja jossain Louvressa oli suorastaan väljää.
58v
Kommentit (15)
Tosin ennen se penkkien jalkatila vasta olikin pieni! Nykyään en ole missään joutunut ahdingossa istumaan.
Jep. Olen katkera siitä, etten päässyt matkustelemaan 2000-luvun tuntumassa, 90-luvusta puhumattakaan. Onneksi 2010 jo pääsin, mutta tajuan että matkustelun kulta-aika oli silloin jo pahasti ohi.
Taidemuseoissa saattoi kävellä niin ettei kukaan ollut puhelin kädessä filmaamassa.
Museot todellakin on pilalla. Voisivat laittaa kuvaamiskiellon!
Ahkerana ranskanmatkailijana muistan miten vuosituhannen vaihde nosti samppanjan hintoja valtavasti. Sitä ennen siihen oli jopa varaa.
Minä matkailin myös Itä-blokin maissa, silloin kun se vielä oli mahdollista. Siellä rahat riitti hyvin, kaikki oli halpaa suomalaiselle.
Matkustelun mielekkyys laski pian sen jälkeen kun tuli some ja älypuhelimet.
Jep. Oon samanikäinen kuin ap ja todellakin, onneksi tuli matkusteltua sydämen kyllyydestä aikoinaan.
Olin esim. 2 x Interraililla ja koskaan ei missään tarvinnut pelätä. Nykyään ei tulisi mieleenkään lähteä . Surettaa nykyisten nuorten puolesta.
Kyllä! 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa uskalsi hyvin lähteä yksin reissuun eikä ikinä käynyt mitään pahaa. Joskus vuonna 2015 asiat alkoivat mennä huonompaan suuntaan. Itse nautin nykyään nojatuolimatkailusta - onneksi saatavilla on ihania lomavideoita esim. YouTubessa.
Vierailija kirjoitti:
Ympäristön paskaaja.
Olen 95% matkoista tehnyt maateitse junilla, busseilla tai polkupyörällä. Interrail oli suosittua ainakaan, nykyään lennetään enemmän. Ei kaikki matkustelu ole ympäristön tuhoamista.
Muistan miten kävelin yksin myöhään illalla Areenan syrjäkujilla. Sitten luin myohemmin että poliisitkaan eivät uskalla mennä kaikkiin paikkoihin 😀
Liiroilla maksaminen oli v-mäistä.
Ruokaa ja siihen viinit sai ihan kaikissa turistiluokissa kunhan matka kesti pari tuntia.
Air France todella tarjoili lipun hinnalla champagnea Pariisin-lennoilla 90-luvulla. Oi niitä aikoja.