Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse asiassa on hienoa että suuri osa elämän matkailusta tuli tehtyä silloin kun vielä oli rauhallista

Vierailija
20.02.2025 |

Kaikki paikat eivät olleet vìnosilmiä täynnä, turistiluokassa tarjoiltiin jopa samppanjaa ja jossain Louvressa oli suorastaan väljää. 

58v

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Air France todella tarjoili lipun hinnalla champagnea Pariisin-lennoilla 90-luvulla. Oi niitä aikoja. 

Vierailija
2/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ennen se penkkien jalkatila vasta olikin pieni! Nykyään en ole missään joutunut ahdingossa istumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen katkera siitä, etten päässyt matkustelemaan 2000-luvun tuntumassa, 90-luvusta puhumattakaan. Onneksi 2010 jo pääsin, mutta tajuan että matkustelun kulta-aika oli silloin jo pahasti ohi.

Vierailija
4/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidemuseoissa saattoi kävellä niin ettei kukaan ollut puhelin kädessä filmaamassa. 

Vierailija
5/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museot todellakin on pilalla. Voisivat laittaa kuvaamiskiellon!

Vierailija
6/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerana ranskanmatkailijana muistan miten vuosituhannen vaihde nosti samppanjan hintoja valtavasti. Sitä ennen siihen oli jopa varaa. 

Vierailija
7/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkailin myös Itä-blokin maissa, silloin kun se vielä oli mahdollista. Siellä rahat riitti hyvin, kaikki oli halpaa suomalaiselle.

Vierailija
8/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelun mielekkyys laski pian sen jälkeen kun tuli some ja älypuhelimet. 

Vierailija
9/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Oon samanikäinen kuin ap ja todellakin, onneksi tuli matkusteltua sydämen kyllyydestä aikoinaan.

Olin esim. 2 x Interraililla ja koskaan ei missään tarvinnut pelätä. Nykyään ei tulisi mieleenkään lähteä . Surettaa nykyisten nuorten puolesta.

Vierailija
10/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristön paskaaja.

Vierailija
11/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa uskalsi hyvin lähteä yksin reissuun eikä ikinä käynyt mitään pahaa. Joskus vuonna 2015 asiat alkoivat mennä huonompaan suuntaan. Itse nautin nykyään nojatuolimatkailusta - onneksi saatavilla on ihania lomavideoita esim. YouTubessa.

Vierailija
12/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristön paskaaja.

Olen 95% matkoista tehnyt maateitse junilla, busseilla tai polkupyörällä. Interrail oli suosittua ainakaan, nykyään lennetään enemmän. Ei kaikki matkustelu ole ympäristön tuhoamista.

Vierailija
13/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten kävelin yksin myöhään illalla Areenan syrjäkujilla. Sitten luin myohemmin että poliisitkaan eivät uskalla mennä kaikkiin paikkoihin 😀

Vierailija
14/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiroilla maksaminen oli v-mäistä. 

Vierailija
15/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja siihen viinit sai ihan kaikissa turistiluokissa kunhan matka kesti pari tuntia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä