Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies hakee 7. kertaa opiskelemaan ja en jaksaisi enää koko aihetta yhtään

Vierailija
15.04.2025 |

5 vuotta mies on käytti lomansa valtavan pääsykoemateriaalin lukemiseen. Ei ole päässyt koulutukseen. Haluaisi siis korkeamman tutkinnon, koska se on ainoa keino päästä ylenemään työtehtävässään. Hän on todella hyvä ja pidetty nykytyössään ja olisi toivottu korkeammaksi esimieheksikin, mutta korkeampi tutkinto pitää olla.

On hakenut ns oikeaan koulutukseen nyt 6. kertaa ja nyt hakee myös "kiertokautta" kun sellainen mahdollisuus aukesi. On tehostanut oppimistaktiikkaansa ym. Mitään valmennuskursseja tms ei tähän ole. 

Eli nyt odotellaan nro 6. ja 7. valintoja. Mies jaksaa olla optimistinen ja suunnittelee opintoja. Hankki uuden läppärin ym. Ja mä en jaksaisi kuulla enää koko asiasta. Tottakai tuen ja tsemppaan ja valan uskoa että kaikki menee hyvin, annan lukuaikaa ym. Samoin jos hän pääsisi kouluun, niin tuen ja annan opiskelurauhan. Mutta olen totaalisen väsynyt koko aiheeseen. Tuossa joku päivä mies kysyi että autanko häntä sitten joissain tehtävissä, kun itse olen ns kirjalliselta ulosanniltani edelleen parempi vaikka hän on sitä opetellutkin. Siinä kohtaa sanoin jo suoraan, tosin naurahtaen että kyllä sä saat opintosi hoitaa ihan itse.

En tiedä miten jaksan jos mies nyt pääsisikin kouluun ja siinä menisi seuraavat vuodet. Eli vapaa-aikansa menisi opintoihin. Mutta mikäs minä olen toisen haavetta dissaamaan. Ja sitten tunnen itseni ja ajatukseni kohtuuttomiksi, kun toivon vaan että hän lopettaisi jo sen hakemisen. Tyytyisi siihen mitä on, mieluinen ala ja työ nytkin.

Ja miksi kirjoitin? Halusin vaan purkautua. Miehen kouluun pääsyssä ei kukaan voi auttaa, siksi en kirjoittanut vaan pitää jonnekin päästä sanomaan omat tuntemukset.

Kommentit (199)

Vierailija
141/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin monta kertaa jo hakenut, eikä ole päässyt, niin tuskin hän niistä opinnoistakaan sitten selviäisi, vaikka lopulta saisikin opiskelupaikan. Vaikea tietysti varmaan luovuttaa, kun on jo noin paljon tehnyt työtä. 

Vierailija
142/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi sanoi, kun kerroit ettet jaksa enää kannustaa? Vai kävikö taas niin, että miehelle ei ole puhuttu, kun oli kiire tulla vauvapalstalla läyhäämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka maisteritutkintoon sisälle pääseminen voi kestää noin kauan? Mulla oli AMK keskiarvo muistaakseni 2,6 ja pääsin ensimmäisellä haulla sisään. 

Vierailija
144/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko AP kertoa mihin koulutukseen tässä yritetään hakea?

Vierailija
145/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menisi hermot, tiedän koska olen ollut samanlaisessa tilanteessa itse. Mies haki pari vuotta opiskelemaan ja pääsi nyt, mutta sinä aikana ei puhunutkaan muusta kuin opiskelemaan pääsemisestä. Jos en muistanut jotain hänen mainitsemaansa asiaa tästä, alkoi mökötys. Miten en voinut muistaa sitä että sen yhden kirjan aihe oli se ja se, ja siitä oli viimeeksi se hankala kysymys? Niin. Autoin miestä opiskelussa sen mitä pystyin.

Samaan aikaan olin tuolloin vielä itse opiskelijana, hyvin erilaisella alalla. Arvatkaa oliko miehellä mitään kiinnostusta opintoihini tai halua auttaa? Kävin jopa pari kurssia jotka sivusivat mieheni haavealaa, koska halusin ymmärtää asiaa paremmin.

Ajattelin ehkä naiivisti että nyt kun mies pääsi opiskelemaan tuo jankkaus ja kaiken pyöriminen hänen opiskelujensa ympärillä loppuisi, mutta alkaa näyttää siltä että sama karuselli hänen opintojensa ympärillä jatkuu.

Voi ei 😄 Nauratti vaikka ei olisi saanut. Ja tiedän minäkin että jos mies kouluun pääsee, niin "karuselli" jatkuu, mutta sentään kuitenkin päästäisiin elämässä eteenpäin. Tsemppiä! Ap

Vierailija
146/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, koska ap:lla ei ole mitään miestä. Tämä taas yksi #miesvihanäkyväksi provoista. 

Ei kai tässä miesvihasta ole kyse? Ap:han voi vaikka itsekin olla mies. Ei ole sukupuoltaan kertonut? Ei kaikessa ole aina vihasta kyse. 

Vierailija
147/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei uskalla, koska selviäisi, että ukko on pohjakoulutukseltaan automekaanikko ja pyrkii nyt AMK-inssin opintoihin. 

Vierailija
148/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, koska ap:lla ei ole mitään miestä. Tämä taas yksi #miesvihanäkyväksi provoista. 

Ei kai tässä miesvihasta ole kyse? Ap:han voi vaikka itsekin olla mies. Ei ole sukupuoltaan kertonut? Ei kaikessa ole aina vihasta kyse. 

Todellakin on. Jos olisit ollut av-palstalla tarpeeksi kauan, sinäkin tunnistaisit tämä kliseiset "nainen uhrautuu ja tsemppaa ja hakee av-palstalta sympatiaa haukkumalla miestään" kyhäelmät. 

Vierailija
149/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoa ei voi kahlita. Jos et enää jaksa, ei kukaan sinua siihen pakota. Mutta et myöskään voi oman kyllästymisesi takia estää puolisoasi tavoittelemasta hänelle tärkeitä asioita. Parisuhde ei toimi, jos toinen joutuu luopumaan unelmistaan vain siksi, että toinen kyllästyy. 

Entäs ne ap:n unelmat? Kuka niissä tukee? Parisuhde ei ole myöskään sitä, että vain yhden navan ympärillä pyöritään vuodesta toiseen.

Yli 50v nainen on jo niin iso tyttö, että voi ihan itsenäisesti tavoitella omia unelmiaan. Ei siihen miestä tarvita. Ap on ihan itse valinnut sen ukkonsa navan ympärillä pyörimisen. Olisi voinut valita toisinkin ja lähteä itse opiskelemaan, kuten kertoi halunneensa. Turha se on miehelle kiukutella, jos itsellä ei riittä

Minusta ap ei ole sanonut kiukutelleensa miehelleen ja purkaakin oloaan vain täällä(?)

Just näin. Enpä todellakaan miehelle "kiukuttele", enkä todellakaan esimerkiksi voisi sanoa että älä enää hae. Hän tekee nämä päätökset itse. Sen olen kyllä sanonut että joskus tämä väsyttää, ja että on harmittanut kun hän käyttää lomansa ja vapaapäivänsä lukemalla vähintään työpäivän ajan, ja vasta illalla on minun ja meidän kanssa. Mutta opiskelurauhan olen antanut ja tsempannut, ja jatkan sitä edelleen.

Kuten sanoin jo aloituksessa niin tänne halusin vain purkaa ajatuksiani. Kiitos, että sen jotkut myös ymmärsi 😊 Ap

Vierailija
150/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoa ei voi kahlita. Jos et enää jaksa, ei kukaan sinua siihen pakota. Mutta et myöskään voi oman kyllästymisesi takia estää puolisoasi tavoittelemasta hänelle tärkeitä asioita. Parisuhde ei toimi, jos toinen joutuu luopumaan unelmistaan vain siksi, että toinen kyllästyy. 

Entäs ne ap:n unelmat? Kuka niissä tukee? Parisuhde ei ole myöskään sitä, että vain yhden navan ympärillä pyöritään vuodesta toiseen.

Yli 50v nainen on jo niin iso tyttö, että voi ihan itsenäisesti tavoitella omia unelmiaan. Ei siihen miestä tarvita. Ap on ihan itse valinnut sen ukkonsa navan ympärillä pyörimisen. Olisi voinut valita toisinkin ja lähteä itse opiskelemaan, kuten kertoi halunneensa. Turh

Hän nimenomaan kiukuttelee miehelleen. Tai oikeammin miehestään. Ulisee, kun ei jaksa, vaikka kukaan ei häntä pakota olemaan tsempparityttö, joka väsymättä huutaa kannustushuutoja miehelleen. Yli 50v mies on myös tarpeeksi iso poika, opiskellakseen ihan ilman kannustusjoukkoja. Niin me sinkutkin teemme. 

Mutta et näköjään ulisematta ja kiukuttelematta voi edes lukea sulle ventovieraitten ihmisten kirjoituksia jossain yleisellä keskustelupalstalla 🤣

Vierailija
151/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi dementia vai miten se ei onnistu saamaan päähänsä asioita, vaikka lukee 8h/päivä? Ei ne pääsykokeet mitään rakettitiedettä ole millään alalla. 

Vierailija
152/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 50v nainen on jo niin iso tyttö, että voi ihan itsenäisesti tavoitella omia unelmiaan. Ei siihen miestä tarvita. Ap on ihan itse valinnut sen ukkonsa navan ympärillä pyörimisen. Olisi voinut valita toisinkin ja lähte

Mikä siinä on mielestäsi noin hauskaa?

Vierailija
153/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen oman alansa korkeimpaan sisäiseen koulutukseen. Ap

Vierailija
154/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoi, että kyseessä on tiettyyn virkaan vaadittava tutkinto. Eli hyvin suurella todennäköisyydellä KTM. Siitä en viitsi sanoa rehellistä mielipidettäni, jos ihminen edes 6 yrittämällä onnistu kauppikseen pääsemään. 

Vierailija
155/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku osuuspankin sisäinen koulutus tai joku vastaava eri alan?

Vierailija
156/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen oman alansa korkeimpaan sisäiseen koulutukseen. Ap

Ja se ala on?

Vierailija
157/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen palo- ja pelastusala. Tai suojelu/puolustus.

Vierailija
159/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiennyt, että tällainenkin koulutus on...

Vierailija
160/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiennyt, että tällainenkin koulutus on...

Millainen?? Et tiennyt että joillain aloilla on aivan omat koulutuksensa eikä joku maisteritutkinto auta mitään?