Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies hakee 7. kertaa opiskelemaan ja en jaksaisi enää koko aihetta yhtään

Vierailija
15.04.2025 |

5 vuotta mies on käytti lomansa valtavan pääsykoemateriaalin lukemiseen. Ei ole päässyt koulutukseen. Haluaisi siis korkeamman tutkinnon, koska se on ainoa keino päästä ylenemään työtehtävässään. Hän on todella hyvä ja pidetty nykytyössään ja olisi toivottu korkeammaksi esimieheksikin, mutta korkeampi tutkinto pitää olla.

On hakenut ns oikeaan koulutukseen nyt 6. kertaa ja nyt hakee myös "kiertokautta" kun sellainen mahdollisuus aukesi. On tehostanut oppimistaktiikkaansa ym. Mitään valmennuskursseja tms ei tähän ole. 

Eli nyt odotellaan nro 6. ja 7. valintoja. Mies jaksaa olla optimistinen ja suunnittelee opintoja. Hankki uuden läppärin ym. Ja mä en jaksaisi kuulla enää koko asiasta. Tottakai tuen ja tsemppaan ja valan uskoa että kaikki menee hyvin, annan lukuaikaa ym. Samoin jos hän pääsisi kouluun, niin tuen ja annan opiskelurauhan. Mutta olen totaalisen väsynyt koko aiheeseen. Tuossa joku päivä mies kysyi että autanko häntä sitten joissain tehtävissä, kun itse olen ns kirjalliselta ulosanniltani edelleen parempi vaikka hän on sitä opetellutkin. Siinä kohtaa sanoin jo suoraan, tosin naurahtaen että kyllä sä saat opintosi hoitaa ihan itse.

En tiedä miten jaksan jos mies nyt pääsisikin kouluun ja siinä menisi seuraavat vuodet. Eli vapaa-aikansa menisi opintoihin. Mutta mikäs minä olen toisen haavetta dissaamaan. Ja sitten tunnen itseni ja ajatukseni kohtuuttomiksi, kun toivon vaan että hän lopettaisi jo sen hakemisen. Tyytyisi siihen mitä on, mieluinen ala ja työ nytkin.

Ja miksi kirjoitin? Halusin vaan purkautua. Miehen kouluun pääsyssä ei kukaan voi auttaa, siksi en kirjoittanut vaan pitää jonnekin päästä sanomaan omat tuntemukset.

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuosia jo samaa paikallaan junnaamista? Ei hell. Avaa suusi.

Vierailija
2/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? 

Vierailija
4/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit kirjoittaa saman asian jo aiemmin. Onko tilanne muuttunut nyt sitten jotenkin?

Vierailija
5/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei pääse 

Myönnettävä että haave ei toimi. 

Vierailija
6/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä ihmistä et tule koskaan löytämään. Nyt kuulostaa siltä, että olet löytänyt ihmisen, joka selkeästi työskentelee tavoitteidensa eteen ja on pitkäjänteinen, eikä heti vaikeuksien edessä ole luovuttamassa. Jos et kestä että toisella on unelmia ja halua niitä siinä häntä tukea, eroa. Jos et hyväksy toista sellaisena kun hän on, eroa.

Kaikkia asioita ei saa tässä elämässä suoraan tai helposti. Ihmiset ovat erilaisia, toiset menestyvät asiassaan nopeammin kuin toiset. Joku maailmankuulu menestyskirja saattaa olla kirjailijan 10. teos.

Ihmiset myös tykkäävät harrastaa asioita, vaikkeivat ole siinä hyviä muiden mielestä. Joskus itse yrittäminen on se juttu, josta saa nautinnon, ei se mitali. 

Vierailija
7/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit kirjoittaa saman asian jo aiemmin. Onko tilanne muuttunut nyt sitten jotenkin?

Joo olen kirjoittanut ennenkin. Silloin toivoin että mies jo lopettaisi hakemisen. Ei lopettanut, kaksi hakua nyt vireillä. Ja mä olen entistä kyllästyneempi. Ap

Vierailija
8/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä, että pyrkii elämässä eteenpäin. Oletko miettinyt, mistä omat fiiliksesi kumpuavat, kenties tyytymätön omaan työhösi tai koulutukseen ja se herättää sinussa epävarmuutta? Tai pelko, että mies jättää jos pääsee elämässä eteenpäin..

Vierailija
9/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa minä tuin vaimoani sekä ajankäytössä että koulutehtävissä, mutta ehkä se on eri asia jos jeesiä tarvitseva on mies...

Vierailija
10/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei pääse 

Myönnettävä että haave ei toimi. 

Tätä juuri olen itse ajatellut. Että vain toteaisi että nyt pitää keksiä jotain muuta. Mutta ei. Ja ikävä kyllä tämä väsyttää itseänikin tosi paljon jo. Ap

Vierailija
11/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen kirjoittanut ennenkin. Silloin toivoin että mies jo lopettaisi hakemisen. Ei lopettanut, kaksi hakua nyt vireillä. Ja mä olen entistä kyllästyneempi. Ap

Miten mies näkee tilanteen, olette varmaan asiasta jutelleet? Ovatko mahdollisuudet jotenkin tällä kertaa paremmat kuin aiemmin? Mikä motivoi miestä hakemaan tällä kertaa?

Vierailija
12/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että sovitaanko että tää on viimeinen haku ja sit aletaan keskittyä lomat ja vapaat ihan muuhun.

Miten ne töissäkään jaksaa odottaa ukkos koulutusta, johan muut menee ohi monta kertaa

Vierailija
13/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mies näkee tilanteen, olette varmaan asiasta jutelleet? Ovatko mahdollisuudet jotenkin tällä kertaa paremmat kuin aiemmin? Mikä motivoi miestä hakemaan tällä kertaa?

No nyt hän ei enää käyttänyt kesälomaansa lukemiseen, kuten viiden vuoden aikana on mennyt yli puoli vuotta lomia pelkkään lukemiseen. Muuten hän vaan uskoo että tällä kertaa pääsee. Ja nyt on tuo toinen koulutuskin johon hakee, mutta en tiedä yhtään miten realistista siihen on päästä.

Ja minä tottakai tuen ja tsemppaan. Mutta ihan oikeasti en jaksaisi koko aihetta enää yhtään. Ap

Vierailija
14/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt lukiota tai nostanut niitä arvosanoja?

Vierailija
15/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta ei vaikuta asiaan näin yli viisikymppisenä ja tässä koulutuksessa. Ap

Vierailija
16/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa tilanteessa minä tuin vaimoani sekä ajankäytössä että koulutehtävissä, mutta ehkä se on eri asia jos jeesiä tarvitseva on mies...

Ai vaimosi haki samaan paikkaan 7 vuotta ja vihdoin pääsi, ja sen jälkeen sinä vielä autoit "koulu"tehtävissä?

Ei tosin tainnut mikään korkeakoulutus olla, jos kyseessä oli koulu.

Vierailija
17/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi tuossa vaiheessa opiskella avoimen väylän kautta ja sitten hakea tutkinto-opiskelijaksi?

Vierailija
18/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka taas löytänyt kantensa. Tyhmä mies ei tajua, ettei kapasiteetti vaan riitä ja tyhmä ap ei tajua avata suutaa, vaan itkee vauvapalstalla. 

Vierailija
19/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lähellä on ollu aiemmin päästä sisään? 2. vain esim. 250. sijalla? Entä avoimen väylä? Siellä voi jollain aloilla lukea kandiin asti. 

Vierailija
20/199 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta ei vaikuta asiaan näin yli viisikymppisenä ja tässä koulutuksessa. Ap

Siis minkä laitoksen opintoihin hän hakee? Yliopistoon, amkkiin vai johonkin muuhun? Miksei voisi lukiota käydä?