Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen INTJ, fiksuin persoonallisuustyyppi, "Mastermind". Olen sinua älykkäämpi.

Vierailija
15.04.2025 |

Harmittaako?

Kommentit (217)

Vierailija
81/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon INTP enkä edes muista mitä nuo kirjaimet tarkoitti.

Vierailija
82/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös INTJ, enkä mitenkään ihannoi tätä persoonallisuustyyppiä, ja itse olisin mieluummin joku muu, joku E-tyyppi. Joo, olen matemaattis-loogisissa asioissa lahjakas, ammattikin tyypillinen INTJ-ammatti eli koodari. Mutta menestystäni on haitannut INTJ:ille tyypillinen "epäpidettävyys", ihmiset ei pidä meistä sulkeutuneista ja ajoittain tylyistä pökkelöistä. En osaa oikein tehdä tiimityötä, ja päädyn usein tiimeissä kiusatuksi tai syrjityksi, koska minut koetaan kusipääksi tai oudoksi, vaikka parhaani yritän olla ystävällinen ja mukava. 

Erityisen tylsää on, kun olen INTJ ja nainen. Miehet oikein karttaa tällaista tavallaan hyvin miestyyppistä persoonallisuutta naisessa. Vasten tahtoani miehettömäksi ja lapsettomaksi jäin, vaikka olin nuorena jopa kohtuu hyvännäköinenkin. Sain palautetta tyyliin että olen tylsin ihminen jonka on tavanneet :D

Samat

Täällä myös nais-INTJ. Asiantuntijatyössä olen teknisellä ja miehisellä alalla. Tästähän ei sitten pidetä joidenkin keskuudessa ollenkaan, kun en mahdu siihen naisille annettuun stereotyyppiseen muottiin. Olen saanut kuulla monet haukut siitä, kun en ole lapsirakas, pullantuoksuinen, käsistäni kätevä äiti-ihminen, vaan pidän enemmän yksinolosta ja älyllisistä haasteista. Käytän mielummin päätäni kuin käsiäni. En ole käytännönläheinen vaan abstrakti. Miehettömäksi minäkin olen jäänyt, vaikka parhaat kaverini ovat juurikin miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt lukea Olen INTJ: fiksuin persoonallisuustyyppi; "Mastermind". Ei se nyt ihan putkeen mennyt - ja kiellellinen lahjakkuus on tutkimusten mukaan kaikista perustavimmanlaatuisen älykkyyden ilmentymä.

Matematiikka on tieteen peruskieli, ja INTJ-ihmiset osaavat tämän paremmin kuin kukaan muu. Newton, Maxwell, Gauss, Euler, Tesla, Shannon, Nash, Poincare olivat kaikki huippulahjakkaita matemaattisesti ja persoonallisuustyypiltään INTJ. 

Eivät takuuvarmasti olleet.

Olivat toki INTJ:tä. Ja huippulahjakkaita matemaattisesti. Mistäs luulet nimen "Mastermind" tulevan?

Tiesitkö, että tuo v

Sinulle vielä yksi vastaus, koska satun tietämään asiasta jotakin.

Käytetääs kirjastoa. Claude Shannonia kuvaillaan seuraavasti:

By all accounts, Shannon had a jovial, adventurous personality as well as a formidable intellect. He was known by his colleagues at Bell Telephone Labs for his achievements in the field of communication, and for his ability to juggle while riding a unicycle through the halls of Bell Labs.

Lisää löydät googlesta. 

Vierailija
84/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen intj, eikä siitä ole ollut kuin haittaa.

Mitä hyötyä älystä on, jos ei osaa olla ihmisten seurassa?

Vierailija
85/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös INTJ, enkä mitenkään ihannoi tätä persoonallisuustyyppiä, ja itse olisin mieluummin joku muu, joku E-tyyppi. Joo, olen matemaattis-loogisissa asioissa lahjakas, ammattikin tyypillinen INTJ-ammatti eli koodari. Mutta menestystäni on haitannut INTJ:ille tyypillinen "epäpidettävyys", ihmiset ei pidä meistä sulkeutuneista ja ajoittain tylyistä pökkelöistä. En osaa oikein tehdä tiimityötä, ja päädyn usein tiimeissä kiusatuksi tai syrjityksi, koska minut koetaan kusipääksi tai oudoksi, vaikka parhaani yritän olla ystävällinen ja mukava. 

Erityisen tylsää on, kun olen INTJ ja nainen. Miehet oikein karttaa tällaista tavallaan hyvin miestyyppistä persoonallisuutta naisessa. Vasten tahtoani miehettömäksi ja lapsettomaksi jäin, vaikka olin nuorena jopa kohtuu hyvännäköinenkin. Sain palautetta tyyliin että olen tylsin ihminen jonka on tavanneet :D

Taisit vaan saalistaa niitä meneviä ja karismaattisia ja dominoivia miehiä kuten ESTP, ESTJ ja ENTJ? Tai vähimmilläänkin jotain kasrismaattista EF-kauppamiestä?

Minä olisin ollut INTJ-naisen kanssa onnellinen, mutta olen ollut suurimman osan elämää naisten vieroksuma. En ole kelvannut introverttinaisillekaan. Nyt olen ekstroverttinaisen kanssa, mutta tämä on onneton suhde, molemmat ovat onnettomia. 

t. INTP-mies

Vierailija
86/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen INTP eli ns. "logician". Kieltämättä kuvaus sopii minuun hyvin. Olen tutkija. 

Vierailija
87/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ESFJ eli konsuli ja hyvä niin

Vierailija
88/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle siis tämä on tullut vastaan you tuben algoritmeissä toistuvana ehdotuksena välillä. 

Tuo pistää miettimään mistä tämä ehdotus on päätelty. Varmaan montakin asiaa voi päätellä sisältövalinnoista ja käytöstä (käytän paljon tubea). Lähinnä huvittaa nuo lokeroinnit (tässäkin yksi) mutta hieman leikillä voin tähän sitten kuulua. On tuossa määritelmässä paljon kuitenkin perää.

En vaan pidä ehkä kovin hyvänä alkaa samastua liikaa näihin helppoihin lokerointeihin, se on pers. piirre joka on kyllä minua 😀

Vierailija
89/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen INTP eli sinuakin fiksumpi

Vierailija
90/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle siis tämä on tullut vastaan you tuben algoritmeissä toistuvana ehdotuksena välillä. 

Tuo pistää miettimään mistä tämä ehdotus on päätelty. Varmaan montakin asiaa voi päätellä sisältövalinnoista ja käytöstä (käytän paljon tubea). Lähinnä huvittaa nuo lokeroinnit (tässäkin yksi) mutta hieman leikillä voin tähän sitten kuulua. On tuossa määritelmässä paljon kuitenkin perää.

En vaan pidä ehkä kovin hyvänä alkaa samastua liikaa näihin helppoihin lokerointeihin, se on pers. piirre joka on kyllä minua 😀

Autismi-ja aspergerehdotukset on kans naurattaneet. Ihan väsyin jo noihin.

Vierailija
91/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös intj . Ja ei harmita sillä tiedän myös olevani muita älykkäämpi ja aina oikeassa. Älykkyysosamäärä on 130 testien mukaan. 

Vierailija
92/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, keuliva pelle sinä olet.

Vierailija
93/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljon etua siitä että osaa valehdella paremmin kuin muut.

Vierailija
94/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat kokemukset. Kauheaa olla naisena INTJ. Sitä on todella kummajainen ja jää ulkopuoliseksi. 

Vierailija
95/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt lukea Olen INTJ: fiksuin persoonallisuustyyppi; "Mastermind". Ei se nyt ihan putkeen mennyt - ja kiellellinen lahjakkuus on tutkimusten mukaan kaikista perustavimmanlaatuisen älykkyyden ilmentymä.

Matematiikka on tieteen peruskieli, ja INTJ-ihmiset osaavat tämän paremmin kuin kukaan muu. Newton, Maxwell, Gauss, Euler, Tesla, Shannon, Nash, Poincare olivat kaikki huippulahjakkaita matemaattisesti ja persoonallisuustyypiltään INTJ. 

Eivät takuuvarmasti olleet.

Joo, eivät olleet, osa noista on INTP-tyyppejä, Newton on noista ehkä selvimmin INTJ-tyyppi. Mutta tyypillisesti älykkäimmät ovat INTJ- ja INTP-tyyppejä MBTI:n mukaan.

Vierailija
96/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olepa mikä vaan, tällä palstalla olet vain palstamamma, kuten me muutkin.

Miespuolisenakin lukeudut täällä vain palstamammaksi 😆

Vierailija
97/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjat. Musiikki. Nettikommunikointi. En pidä tuota viimeistä yhtään merkityksettömänä vaikka siinä on haasteensa. 

Sanoisin että ajan sekavuus (ihmisille syötetään myös tietona vaikka mitä ja vain osa kyseenalaistaa, osa hyvinkin paljon ja tutkii itse) hankaloittaa uusiin ihmisiin tutustumista livenä. Netissä voi seilata monenlaisissa keskustelumaastoissa ja myös välttyä kuplilta joita ei arvosta tai tarvitse.

Vierailija
98/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet. Introvertteihin lukeutuvat eivät pidä meteliä itsestään. 

Vierailija
99/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljon etua siitä että osaa valehdella paremmin kuin muut.

Mulla on perheessä luonnehäiriöinen ja saanut kyllä tehtyä minusta totuudenetsijän. Ei kiinnosta sosiaaliset pelit ja nokkimisjärjestykset tipan vertaa. Koetan silti säästää ympäristöä,en halua olla joku jota pelätään tästä syystä tai käyttää sitä julmuuteen.

Tuo on siis taito jota koetan itsessäni kehittää: rakentava kriittisyys. Olen nuorempana opiskellut hieman filosofiaa ja pidän ajattelukykyä hyvänä ominaisuutena.

Vierailija
100/217 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Asiat ovat aina kiinnostaneet enemmän kuin ihmiset ja tunteet. Töissä menestyn hyvin mutta törmään jatkuvasti siihen että keksisin ratkaisuja ongelmiin, mutta en saa siitä riittävää palkkiota. En siis enää ratko muita ongelmia kuin työtehtäväni ja turhaudun sivussa kun niitä ei kukaan muukaan saa ratkaistua.

Tästä muodostuu työelämässä aikamoinen paradoksi. Kun tulee vastaan koko organisaation pysäyttävä ongelma, kaikki tietävät että "tuo outo syrjäänvetäytyjä" ehkä osaisi ratkaista sen. Mutta kenenkään ego ei taivu siihen että mentäisiin hattu kourassa pyytämään apua. Siis organisaation isoimman päällikön pitäisi mennä pyytämään apua nurkkaloosin koodarilta.

Ei pelkkä avun pyytäminen riitä. Pitäisi myös kaivaa kuvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän