Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen INTJ, fiksuin persoonallisuustyyppi, "Mastermind". Olen sinua älykkäämpi.

Vierailija
15.04.2025 |

Harmittaako?

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku luuli että hänen eristäytymisensä johtuu lapsuudesta maalla.

Järjetön väite. Maalla ihmiset ovat kaikkein sosiaalisimpia. Paljon sosiaalisempia kuin kaupungissa.

Pelottavan sosiaalisia.

T. INTP

Introverttisuus on kohdallani noin 90 prossaa 

Vierailija
202/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ISTJ, yhteiskunnan selkärank

---

Miten niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat ole. Sulla ei ole muutako pätemisen tarve.

-INTP

---

Totesin saman :D

- toinen INTP

Vierailija
204/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kotitestit ei kauhean luotettavia persoonallisuustestejä oo kun tekijä vastaa niihin tietty aina niin kuin toivoisi olevansa. Luotan sitten kun sen on joku psykologi tehnyt sinusta. 

Vierailija
205/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetön väite. Maalla ihmiset ovat kaikkein sosiaalisimpia. Paljon sosiaalisempia kuin kaupungissa.

Pelottavan sosiaalisia.

T. INTP

Osa oli, osa ei.

Maaseutuja on monenlaisia, samoin muita tekijöitä jotka vaikuttavat naapuruussuhteisiin.

Sen tiedän, että kaupunkiympäristö olisi sosiaalistanut toisin. En silti ole katkera tästä.

Vierailija
206/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla näyttöä, mitä mastermindisi on saanut aikaan? 

Vain sillä on merkitystä. 

Vierailija
207/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kotitestit ei kauhean luotettavia persoonallisuustestejä oo kun tekijä vastaa niihin tietty aina niin kuin toivoisi olevansa. Luotan sitten kun sen on joku psykologi tehnyt sinusta. 

Tietty, aina? Jännä, että jollakin on tällainenkin tieto Kaikista ihmisistä. Sinä ilmeisesti vastaat toiveajattelun mukaisesti?

Tuo on tietysti ihan hyvä yleinen kritiikki testeille, että Kaikki ihmiset eivät kykene olemaan rehellisiä tai kykene kriittiseen itsearviointiin. Oikeasta tuloksesta luulisi olevan silti eniten jotakin hyvää (iloa? kuriositeettia?) kenelle tahansa...

Vierailija
208/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa on  perää.

Paras ystäväni nauroi katketakseen, kun luin millainen on INTP. Hän sanoi että olet just tuollainen.

Hän on taas persoonallisuudeltaan runoilija. En muista kirjainyhdistelmää. Mikään ei voisi paremmin kuvata häntä. Hän on kirjailija - runoilija - maalari.

Minäkin olen monilla luovilla aloilla lahjakas. Mutta klassinen musiikki on minun juttuni ja ammattini. Tykkään myös opettaa sitä.

Tutkijan ammatti olisi ollut todella kiehtovaa.

Mutta klassinen musiikki on myös syvällistä tutkimista.

Minulla on vain yksi sisarus ja hän on myös INTP.

En kerro ammattiaan, mutta hän on myös keksijä

Pelasimme nuorena shakkia ja soitimme sekä kiistelimme musiikista. Yhteistä näissä kiistelyissä on se , että vaikka kiistelimme tämän tästä, kumpikaan ei loukkaantunut.

INTP: t pyrkivät voittamaan toisen loogisilla perusteluilla.

Muutoin en tule yhtään hänen kanssaan toimeen.

Runoilijaystäväni taas saattaa ottaa kiistelyn henkilökohtaisena loukkauksena, mutta se ei häiritse ystävyyttämme.

Olen sitä mieltä että näissä testeissä on ehdottomasti perää.

Terv. INTP

Vierailija
209/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavan sosiaalisia.

T. INTP

Moikka, minäkin olen INTP, ja todella vahvasti P. Se tuottaa joskus hankaluuksia tylsien J-tyyppien kanssa.

Vierailija
210/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on sitten INFP? Välillä tulee se, välillä INFJ.

Muuten muistuttaa INTP:tä, mutta toimii enemmän tunteen varassa. Se F.

Vierailija
211/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavan sosiaalisia.

T. INTP

Osa oli, osa ei.

Maaseutuja on monenlaisia, samoin muita tekijöitä jotka vaikuttavat naapuruussuhteisiin.

Sen tiedän, että kaupunkiympäristö olisi sosiaalistanut toisin. En silti ole katkera täs

---

Olen asunut maalla koska saan luonnosta niin suuren inspiraation. Mutta olen myös asunut eri kaupungeissa. Minua inspiroi suuri kaupunki tai villissä, koskemattomassa luonnossa asuminen.

Vanhempieni työn takia oli pakko opetella sosiaalinen kuori.Otan sen heti päälleni sosiaalisissa tilanteissa.

Olen vetänyt sen näytöksen ihan hyvin kaikkialla. Se on kylläkin hyvin raskas rooli.

INTP

Vierailija
212/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita.

Minä olen INTP.

Einsteinkin oli.

INTP: t ovat loogikkoja. Meitä on noin 2-3 prosenttia koko maapallol

---

Itsellenikin Youtube on ehdottanut INTP - videoita 

-sama

Vierailija
213/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voit olla vain ÄLYKÄS TAI ONNELLINEN KUMMAN VALITSET? Kummasti tuolla älykkyydellä kuitenkin prassaill

---

Vastaus on selvä.

Haluaisin olla ONNELLINEN ja tulla edes siedettävästi toimeen ilkeiden tyypien kanssa.

Elämä on lyhyt joten on järkevämpää olla onnellinen. 

INTP

Vierailija
214/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä persoonallisuustyypit eivät perustu tieteelliseen tutkimukseen, vaikka varmasti ihan hauskaa illanistujaisleikkiä ovatkin. Verrattavissa horoskooppeihin siis. Noita testejä kun tekee niin tuo tyyppi saattaa vaihdella eri ihmisillä päivittäin.

No, psykologiassa nykyään puhutaan tunneälykkyydestä, joten se siitä. Intuitiiviset ajattelijat eli NT-ihmiset muodostavat käytännössä tieteessä, teknologiassa, matematiikassa ja filosofiassa nerojen joukon. 

Niin. Ja sellaiset ihmiskunnan omatunnon äänet kuten Aleksandr Solzhenitsyn, Leo Tolstoi, Anna Politkovskaja, monet muut kirjailijat sekä osa filosofeista kuuluvat joukkoon NF eli heille ominaista on voimakas moraali, arvomaailma. Luulisi, että jos jollekin tulee joka päivä testissä täysin eri kirjainyhdistelmä, niin itsereflektio tai kyky

Ei, vaan vaihtelevaan testitulokseen on muutama syy:

- Ensimmäinen ja kaikille yhteinen on se, että kysymykset ovat niin epämääräisiä ja yleisluontoisia, että testintekijä saattaa tulkita kysymyksen toisena päivänä toisella tavalla ja toisena ihan toisella. Tai miettiessään asiaa esimerkkien kautta hänen mieleensä tulee kummallakin kerralla aivan erilainen esimerkki. Vika on siis lähtökohtaisesti kysymyspatteristossa.

- Erityisen paljon tämä vääristää juuri analyyttisten ihmisten (esim. INFJ ja INTJ) tuloksia, koska heille kysymykset eivät ole koskaan niin yksiselitteisen suoraviivaisia kuin joillekin muille tyypeille, jotka ajattelevat ne aina samalla tavalla ja tyytyvät siihen.

- Henkilö sijoittuu arvioitavalla janalla melko keskelle, eikä ääripäähän. Tyypillisesti kyseessä ei ole ihan nuori ihminen, koska vaikka tyyppi sinänsä ei muutu, niin henkilö yleensä oppii iän myötä käyttämään muitakin funktioita ja tulee tasapainoisemmaksi. Tähän myös pyritään. Eli vaihteleva testitulos saattaa kertoa kypsyydestä ja tasapainosta. 

- Henkilö tekee vain mbti-testiä, ei kognitiiviset funktiot -testiä, vaikka jälkimmäinen on se "oikea". Henkilö ei ole perehtynyt asiaan sen vertaa, että ymmärtäisi mistä on kyse. Nimittäin vastaus riippuu myös siitä. 

Jos henkilö on selkeä ääripää, niin testi kuin testi antanee oikean tuloksen ja joka kerta saman, mutta jos ei ole ääripäässä ja jos kysymyksiin on vaikea vastata, kannattaa tehdä kognitiiviset funktiot -testi ja sekin useampaan kertaan. Jos jokin jana on selkeä, hyväksyy sen, mutta vielä kannattaa selvitellä niitä muita. Esim. kasvatus tai lapsuuden perhe saattaa vaikuttaa siten, että jokin itselle alunperin luontainen funktio jää vähän sivuun ja "pakotetaan" käyttämään sitä vastaparia, jolloin siitä tulee niin vahva, että funktiot ovat käytännössä yhtä vahvoja. Tällöin on vaikea erottaa, kumpi on se alkuperäinen, mutta siihenkin on keinoja. 

Vierailija
215/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että joskus se vahvaksi opittu ei-luontainen funktio saattaa jopa tuntua vahvemmalta, koska sitä funktiota ihminen käyttää tietoisesti. Kun taas sitä oikeaa funktiota hän ei edes huomaa käyttävänsä ensin, koska se tapahtuu niin vaivattomasti. Tyypillisesti esim. vahvan T:n omaava F-tyyppi luulee olevansa T, koska se F toimii siellä piilossa alla ja hänen mielensä ahkeroi tietoisesti T-funktion avulla. 

Vierailija
216/217 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että joskus se vahvaksi opittu ei-luontainen funktio saattaa jopa tuntua vahvemmalta, koska sitä funktiota ihminen käyttää tietoisesti. Kun taas sitä oikeaa funktiota hän ei edes huomaa käyttävänsä ensin, koska se tapahtuu niin vaivattomasti. Tyypillisesti esim. vahvan T:n omaava F-tyyppi luulee olevansa T, koska se F toimii siellä piilossa alla ja hänen mielensä ahkeroi tietoisesti T-funktion avulla. 

Kiitos todella paljon molemmista vastauksistasi! Kiinnostavaa luettavaa, avaa hyvin aiheen monitahoista luonnetta maallikollekin... (En ole siispä ketjun aloittaja, vaan juuri se, jolle vastasit)

Jälkimmäinen viesti kuulostaa sitä paitsi hyvin tutulta ja saattaa olla ihan omakohtainenkin tilanne. Juuri noin joskus omia tuloksia ihmetellessäni päättelin, että voisiko voimakas funktio olla niin vaivaton, että sitä ei oikeastaan itse huomaa... ja nyt sain vahvistuksen, että näinkin voi joskus olla.

Vierailija
217/217 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ISTJ, yhteiskunnan selkärank

---

Miten niin?

Höh, "Tämä persoonallisuustyyppi muodostaa melko suuren osan koko väestöstä, ja vaikka Logistikot eivät ehkä olekaan erityisen räikeitä tai huomionhakuisia, he tekevät enemmän kuin oman osuutensa yhteiskunnan pitämiseksi vankalla ja vakaalla pohjalla. Perheissään ja yhteisöissään Logistikot ansaitsevat usein kunnioitusta luotettavuudestaan, käytännöllisyydestään ja kyvystään pysyä maanläheisinä ja loogisina myös kaikkein stressaavimmissa tilanteissa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi