Mies ei MILLÄÄN usko että on eri asia laihduttaa naisena kuin miehenä, menee hermo!!
Hän itse kyllä 192cm/105kg kykeni kymmeniä kiloja laihtumaan vuodessa kun on KAKSIMETRINEN JA LIHASTA. Minä 165cm/75kg nainen niistän tätä ihan oikeasti 10kg ylipainoani pois edes jossain ajassa. Mies selittää miten kymmenen kiloa pitäisi lähteä viikoissa, ja lihasta tulla roimasti lisää kun vaan syö ja treenaa.
Yritän tolle tolkuttaa että naisilla on ihan eri juttu, omat syömiset on kulutukseen nähden just eikä melkein, ja makrot sunmuut.Sanoin että hormonitoiminta vaikuttaa sekä läskin sulamiseen, että lihasmassan kertymiseen, ja sit toi ukko meni melkein katosta läpi ja huusi vain että "VI##U OLIS HIRVEETÄ OLLA NAINEN!! Olis läskimpi, heikompi, tyhmempi..."
Jälkimmäisen laittoi vitsin piikkiin mutta itseäni ei naurata. Olen nuorempana ollut syömishäiriöinen joten tiedän millä pääsee laihaksi. Nyt haluan kuntoon, mutta toi painonnostaja ei auta. :/
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
"Jos aletaan laihduttaa omin päin ja syödään aivan liian vähän, voi ihan hyvin tulla puutosta mm vitamiineissa"
No eikä tule. Monivitamiini- ja kivennäisainevalmiste käyttöön, niin ihan takuulla selviää pienilläkin kaloreilla laihdutuksen ajan. Ihme selittelyä.
Yleensä läskit syö niin huonoa ruokaa että ne puutokset on päällä muutenkin. Ei se läski salaatilla tule..
Vierailija kirjoitti:
Sinähän olet 20kg ylipainoinen:D Kannattaisi ensin ymmärtää ja hyväksyä miten lihava on ja sitten laihtua. Toki hyvä lähteä eka siitä 10kg tavoitteesta, välimatkassa.
Kyllä, itse olin vielä vähän tukevampi. Kahdessa vuodessa lähti 30kg ihan ilman ihmedieettejä tai personal traineria. En varmaan ole nainen, kun tämmöisessä onnistuin ja ne kuuluisat geenitkin varmaan vaihtui tässä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään hormoni taio energiaa tyhjästä. Ei yksikään.
Lopettakaa paskanjauhanta. Nolaatte vain itsenne.
Näille tursakkeille faktat ovat mikroaggressioita. =D
vai painonnostaja? Onko lihasta vai läskiä?
Mies siis sitä ei ymmärtänyt että estrogeenin vuoksi naisen kroppa ei kasvata lihasta samalla tavalla kui miehellä. Hänellä itsellään on taustaa raskaassa sarjassa painonnostossa, mutta pumppu ei enää tykännyt hyvää vaikka ikää ei ole edes mitenkään tolkuttomasti. Siinä sitten pudottanut painoa, aika iso osa tuossa ainakin omaan silmään on lihasta ja muuten hoikka ainakin entiseen nähden. Itse yritin hänelle selittää että vaikka teen lihaskuntoa, minulle EI kasva lihasmassaa kuten hänelle. Eikä ole mitään hormonaalista häikkää, olen ihan vain nainen enkä mies. Mies voi alkaa vetää estrogeenia ja testoblokkereita niin huomaa että se mikä lähtee on lihas, ja keho varastoi rasvaa eri tavalla. Ei tee laihdutuksesta mahdotonta mutta on ihan eri kehonkoostumus.
Nyt mua jo vähän naurattaa koko purkaus, mutta yleistilanne keljuttaa kun mies on ollut jollain ihmeellisellä "miehet on luomakunnan kruunu" -paasauksella koko päivän, enkä yhtään jaksa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Pistä ukko luiskaan, niin lähtee kerralla sata kiloa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset ja sukupuoli nuo kaksi asiaa mitä ihan jokainen nainen käyttää joka asiaan tekosyynä.
Kannattaisi varmaan käyttää aivojaan ennen kuin kirjoittaa mitään ja tarkistaa asiat, jotka opetettiin, kun nukuit biologian tunnilla. Tai sitten opintiesi ei jatkunut riittävän pitkälle. Aika pelleä kuvitella, että mies ja nainen olisivat samanlaiset.
Wokeltajathan kertoo ettei ole edes miehiä ja naisia
Sinäkö nyt ilmoittaudut tässä wokeltajaksi, vai mikä on viestisi? Haluatko avata tuota ideologiaasi lisää, en oikein ole päässyt perille, mihin tarkoitukseen te tuota solkottavat olette käsitteen kehitelleet.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään hormoni taio energiaa tyhjästä. Ei yksikään.
Lopettakaa paskanjauhanta. Nolaatte vain itsenne.
Taidat puhua nyt itsestäsi tuin nolaamisen suhteen. Ihan tutkitusti yksi syypää niin ylipainoon kuin kakkostyypin diabetekseen voivat olla suolistohormonit. Useat tutkijat ovat asiasta kirjoittaneet, tutustupa vaikka Pertti Mustajoen (painonhallintaan erikoistunut sisätautien erikoislääkäri, tutkija ja tietokirjailija) tuotantoon - vai uskotko olevasi asioista paremmin perillä ihan tuolla räyhälinjaisella mututuntumallasi?
Ei siinä kyllä mitään eroa ole... Mutta hölmöt laihuttaa... Laihat ovat rumia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi sen olevan rakettitiedettä?
Jos aletaan laihduttaa omin päin ja syödään aivan liian vähän, voi ihan hyvin tulla puutosta mm vitamiineissa. Tuossahan oli kyse siitä, että jos peruskulutus on 2500kcal, voi laihduttaja vähentää helposti 1000 kcal päivässä (ehkä jopa 1500), mutta jos peruskulutus on vain 1500kcal, ei hän voi vähentää tuhatta kaloria. Joten isokokoisempi voi laihduttaa nopeammin.
Olen itse hoikka kasvissyöjä enkä saa ravinnostani tarpeeksi vitamiineja, joten otan lisää purkista. Ravinteiden saaminen ei ole vain laihduttajien ongelma.
mitä vitamiineja muka et saa tarpeeks. tai millasta ruokaa oikeen syöt josset saa vitamiineja tarpeeks. ne vitamiinisuositukset on muuten aika yläkanttiin, hengissä py
puhuit "vitamiineista" ja ainoa vitamiini mitä et saa olikin sitten se mitä kaikille kasvissyöjille suositellaan ravintolisänä :D vaikutat aika välkyltä
Kasvissyöjät ottavat B12-vitamiinin itse purkista, sekasyöjät haluavat jostain syystä kuljettaa nuo purkkivitamiinit lehmän ruuansulatuskanavan läpi. 🙄
Mitä muuhun suoltamaasi disinformaatioon tulee, lukemalla sinäkin viisastuisit.
Liian ripeä laihduttaminen voi tuoda mukanaan muun muassa kihtiä, sappikiviä ja ravintoaineiden puutosta. Elimistö saattaa myös menettää paljon muuta kuin rasvakudosta. Professori Aila Rissanen on kutsunut lihas- ja luukudoksen katoamista sisäsyntyiseksi kannibalismiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies siis sitä ei ymmärtänyt että estrogeenin vuoksi naisen kroppa ei kasvata lihasta samalla tavalla kui miehellä. Hänellä itsellään on taustaa raskaassa sarjassa painonnostossa, mutta pumppu ei enää tykännyt hyvää vaikka ikää ei ole edes mitenkään tolkuttomasti. Siinä sitten pudottanut painoa, aika iso osa tuossa ainakin omaan silmään on lihasta ja muuten hoikka ainakin entiseen nähden. Itse yritin hänelle selittää että vaikka teen lihaskuntoa, minulle EI kasva lihasmassaa kuten hänelle. Eikä ole mitään hormonaalista häikkää, olen ihan vain nainen enkä mies. Mies voi alkaa vetää estrogeenia ja testoblokkereita niin huomaa että se mikä lähtee on lihas, ja keho varastoi rasvaa eri tavalla. Ei tee laihdutuksesta mahdotonta mutta on ihan eri kehonkoostumus.
Nyt mua jo vähän naurattaa koko purkaus, mutta yleistilanne keljuttaa kun mies on ollut jollain ihmeellisellä "miehet on luomakunnan kruunu" -paasauksella koko päivän, enkä yht
Estrogeeni nimenomaan kasvattaa lihasta. Se on anabolinen hormoni. Tämän takia naisilta lähtee lihasta vaihdevuosien jälkeen.
"Estrogeeni nimenomaan kasvattaa lihasta. Se on anabolinen hormoni. Tämän takia naisilta lähtee lihasta vaihdevuosien jälkeen."
Siis tosissasi meinaat että naisella on suurempi lihasmassa kuin miehillä? Oletko tahallasi ymmärtämättä mistä on kyse vai oletko vain mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset ja sukupuoli nuo kaksi asiaa mitä ihan jokainen nainen käyttää joka asiaan tekosyynä.
Kannattaisi varmaan käyttää aivojaan ennen kuin kirjoittaa mitään ja tarkistaa asiat, jotka opetettiin, kun nukuit biologian tunnilla. Tai sitten opintiesi ei jatkunut riittävän pitkälle. Aika pelleä kuvitella, että mies ja nainen olisivat samanlaiset.
Wokeltajathan kertoo ettei ole edes miehiä ja naisia
Ja muuttuvatko ihmiset fyysisesti solutasoltaan, hormonitoiminnaltaan, välittäjäaineiltaan ja aineenvaihdunnaltaan samanlaisiksi siksi, että joku sanoo?
Nääh. Tuo trollipelle ei ymmärrä, mikä ero on käsitteillä ``sex`` ja ``gender``. Sitä se vain täällä kipuilee, kun sen ymmärrys ei riitä.
Mitä vähemmän pudotettavaa, sen vaikeammin se irtoaa. Jos se mies yrittäisi tiputtaa viimeiset 10kg itseltään esim painosta 80-> 70 niin tiukassa olisi miehelläkin.
Sukupuolen syyttäminen on tässä hölmöä.
Miehet ei muutenkaan tajua ettei heidän laihtumisvinkkinsä päde vastakkaiseen sukupuoleen. Luulevat että nimenomaan naisille on HELPPOA pysytellä vain hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän pudotettavaa, sen vaikeammin se irtoaa. Jos se mies yrittäisi tiputtaa viimeiset 10kg itseltään esim painosta 80-> 70 niin tiukassa olisi miehelläkin.
Sukupuolen syyttäminen on tässä hölmöä.
Joo, oikeastaan pitää verrata prosentuaalista painon pudotusta, silloin kaikki ovat samallla viivalla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mua jo vähän naurattaa koko purkaus, mutta yleistilanne keljuttaa kun mies on ollut jollain ihmeellisellä "miehet on luomakunnan kruunu" -paasauksella koko päivän, enkä yht
Ihan oikeasti. Sinä olet niin lähellä, ettet näe ja joku pohjaongelma on muutenkin, kun olet sairastunut syömishäiriöön, mutta tuo miehen homma EI OLE OK. Olet väkivaltaisessa suhteessa.
Ja kyllä hän ymmärsi ihan hyvin. Hän vaan halusi olla ymmärtämättä, jotta saa olla puppet masterisi hetken. Lisäksi miehen empatiakyky on nolla. Kukaan, jolla on empatiaa kumppaniaan kohtaan, ei käyttäydy noin.
toisaalta naisilta ei odotetakkaan sitä lihaskuntoa ja voimaa. voi hyvin laihduttaa vaan ihan vähentämällä syömistä
Vierailija kirjoitti:
toisaalta naisilta ei odotetakkaan sitä lihaskuntoa ja voimaa. voi hyvin laihduttaa vaan ihan vähentämällä syömistä
Lihas polttaa rasvaa. Ja on todellakin hyvä pitää yllä lihaskuntoa.
Ap, toivottavasti ei oikeasti miehesi vaan (soon to be ex) poikaystävä.