Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei MILLÄÄN usko että on eri asia laihduttaa naisena kuin miehenä, menee hermo!!

Vierailija
14.04.2025 |

Hän itse kyllä 192cm/105kg kykeni kymmeniä kiloja laihtumaan vuodessa kun on KAKSIMETRINEN JA LIHASTA. Minä 165cm/75kg nainen niistän tätä ihan oikeasti 10kg ylipainoani pois edes jossain ajassa. Mies selittää miten kymmenen kiloa pitäisi lähteä viikoissa, ja lihasta tulla roimasti lisää kun vaan syö ja treenaa.

Yritän tolle tolkuttaa että naisilla on ihan eri juttu, omat syömiset on kulutukseen nähden just eikä melkein, ja makrot sunmuut.Sanoin että hormonitoiminta vaikuttaa sekä läskin sulamiseen, että lihasmassan kertymiseen, ja sit toi ukko meni melkein katosta läpi ja huusi vain että "VI##U OLIS HIRVEETÄ OLLA NAINEN!! Olis läskimpi, heikompi, tyhmempi..."

Jälkimmäisen laittoi vitsin piikkiin mutta itseäni ei naurata. Olen nuorempana ollut syömishäiriöinen joten tiedän millä pääsee laihaksi. Nyt haluan kuntoon, mutta toi painonnostaja ei auta. :/

Kommentit (245)

Vierailija
221/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö. Eroa.

Vierailija
222/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä tähän sanoisin.

Vastausten lukeminen melkein kirvelee silmiä. Laihdutin joitakin vuosia sitten reilusti alipainoiseksi, ja lopputuloksena on osteoporoosi - loput testit tehdään kesällä, mutta osteoporoosilta näyttää alustavissa röntgeneissä. Kuukautisia ei ole ollut kahdeksaan vuoteen, vaikka painoni on normalisoitunut. Terveysongelmia on loputtomasti, ja silti ainoa huolenaiheeni on se, etten saa painoa laskemaan. Olen nyt hieman tanakka ja vihaan itseäni enemmän kuin koskaan. Syön kerran tai kahdesti viikossa, mutta mikään ei tunnu auttavan.

Ymmärrän aloittajaa hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Hullu maailma hulluine ihmisineen.

Älä hyvä ihminen lopeta syömistä! Toi osteoporoosi ei ole ainut, mitä  voi tollasesta saada. Mä sain kilpirauhasen vajaatoiminnan, mikä vaikeuttaa painonhallintaa entisestään

Näinhän omakin järkeni sanoo, mutta en vain näe vaihtoehtoa - paastotessa sentään siedän itseäni vähän paremmin, vaikkei se ulkonäköön vaikutakaan.

Muista syistä kävin taannoin verikokeessa, ja kilpirauhasenkin pitäisi olla ihan ok - ainakin naftisti viitearvojen sisällä. Ei minulla tekosyitä ole, omaan piikkiin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Estrogeeni nimenomaan kasvattaa lihasta. Se on anabolinen hormoni. Tämän takia naisilta lähtee lihasta vaihdevuosien jälkeen."

Siis tosissasi meinaat että naisella on suurempi lihasmassa kuin miehillä? Oletko tahallasi ymmärtämättä mistä on kyse vai oletko vain mies?

En minä mitään tuollaista kirjoittanut. Sinä väitit, ettei "estrogeenin vuoksi naisen kroppa ei kasvata lihasta samalla tavalla kui miehellä". Minä korjasin, että estrogeeni on lihasta kasvattava hormoni. Kumpikaan meistä ei kirjoittanut mitään siitä onko miehellä vai naisella suurempi lihasmassa. Pysytkö vielä kärryillä? Hyvä. Miehillä on luonnostaan enemmän lihasta, mutta naisille kasvaa lihas siinä missä miehillekin (ainakin aluksi), kun puhutaan lihaksen suhteellisesta kasvusta, ei absoluuttisesta. 

Vierailija
224/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastausten lukeminen melkein kirvelee silmiä. Laihdutin joitakin vuosia sitten reilusti alipainoiseksi, ja lopputuloksena on osteoporoosi - loput testit tehdään kesällä, mutta osteoporoosilta näyttää alustavissa röntgeneissä. Kuukautisia ei ole ollut kahdeksaan vuoteen, vaikka painoni on normalisoitunut. Terveysongelmia on loputtomasti, ja silti ainoa huolenaiheeni on se, etten saa painoa laskemaan. Olen nyt hieman tanakka ja vihaan itseäni enemmän kuin koskaan. Syön kerran tai kahdesti viikossa, mutta mikään ei tunnu auttavan.

Ymmärrän aloittajaa hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Hullu maailma hulluine ihmisineen.

Älä hyvä ihminen lopeta syömistä! Toi osteoporoosi ei ole ainut, mitä  voi tollasesta saada. Mä sain kilpirauhasen vajaatoimi

Hae apua. Ei painonpudotuksen vaan ihan selviytymisen ja elämänlaadun takia.

Vierailija
225/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laihduttaa liikunnalla ja ruokavaliolla. Nainen laihduttaa leikkaus salin pöydällä. 😂

Vierailija
226/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene peilin eteen niin näet kaikki läskit, selluliitit arvet. Pidätkö näkemästäsi? Tuskin

Mitäs niille arville pitäisi tehdä? Lähteekö laihduttamalla?

Vierailija
227/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitä kostokroppa ja sitten ero.

Vierailija
228/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku saamaton valas yrittää keksiä tekosyitä omalle selkärangattomuudelle

Vierailija
229/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toisaalta naisilta ei odotetakkaan sitä lihaskuntoa ja voimaa. voi hyvin laihduttaa vaan ihan vähentämällä syömistä

Odotetaan pyöreää peppua ja kiinteitä rintoja. Jos laihduttaa liian nopeasti, iho jää roikkumaan, joidenkin iho ei palaudu ollenkaan.

Vierailija
230/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku saamaton valas yrittää keksiä tekosyitä omalle selkärangattomuudelle

No hohhoijaa. 10 kg ylipainoa ja sun mielestä jo valas. Sun kantsisi kerrata vähän eläintietoa, niin et nolaisi itseäsi niiin helposti.

Vierailija
231/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei muutenkaan tajua ettei heidän laihtumisvinkkinsä päde vastakkaiseen sukupuoleen. Luulevat että nimenomaan naisille on HELPPOA pysytellä vain hoikkana.

Laihdutusvinkit toimivat sukupuolesta riippumatta. Kulutusta vähemmän kaloreita on hyvä lähtökohta kaikille. 

Vierailija
232/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen lopeta syömistä! Toi osteoporoosi ei ole ainut, mitä  voi tollasesta saada. Mä sain kilpirauhasen vajaatoimi

Näinhän omakin järkeni sanoo, mutta en vain näe vaihtoehtoa - paastotessa sentään siedän itseäni vähän paremmin, vaikkei se ulkonäköön vaikutakaan.

Muista syistä kävin taannoin verikokeessa, ja kilpirauhasenkin pitäisi olla ihan ok - ainakin naftisti viitearvojen sisällä. Ei minulla tekosyitä ole, omaan piikkiin menee.

Sun terveys on paljon tärkeämpi asia kuin sun ulkönäkö!!!!!!

Yritä syödä joka päivä, edes jotain. Vaikka vaan omena ja kananmuna.

Ilman energiaa ei jaksa tervehtyäkään.

Vierailija
233/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen lopeta syömistä! Toi osteoporoosi ei ole ainut, mitä  voi toll

Olet varmasti oikeassa. Vähitellen olen kuitenkin alkanut ajatella, etten välttämättä haluakaan toipua. Itsensä kanssa on vain joskus mahdoton elää. Välillä kyllä havahdun oman ajatteluni absurdiuteen - luulisi, että filosofian tohtorilla on muutakin mietittävää kuin kalorit...

Mutta pahoittelut ketjun ohjaamisesta sivuraiteille! Toivon, ettei aloittaja anna tämän ketjun (tai puolisonsa) ilkeyden nujertaa.

Vierailija
234/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin onnistut laihduttamaan, se vaatii muutakin kuin vauvapalstalla huomion hakemista

Vierailija
235/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin onnistut laihduttamaan, se vaatii muutakin kuin vauvapalstalla huomion hakemista

Sulla on varmaan todella paha olla itsesi kanssa. Otan osaa.

Vierailija
236/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen lopeta syömistä!

Olet varmasti oikeassa. Vähitellen olen kuitenkin alkanut ajatella, etten välttämättä haluakaan toipua. Itsensä kanssa on vain joskus mahdoton elää. Välillä kyllä havahdun oman ajatteluni absurdiuteen - luulisi, että filosofian tohtorilla on muutakin mietittävää kuin kalorit...

Mutta pahoittelut ketjun ohjaamisesta sivuraiteille! Toivon, ettei aloittaja anna tämän ketjun (tai puolisonsa) ilkeyden nujertaa.

Olet varmaan jo jonkun hoidon piirissä, joten turha kehoittaa hakeutumaan hoitoon. Toivon, että näkisit, että vaikka joku toinen, jonka sinua olisi pitänyt rakastaa (äiti? Isä?), ei sitä tehnyt, se ei määrittele sinun arvoasi mitenkään vaan on osoitus heidän omista ongelmistaan. Jokaisella meillä on yksi, jonka pitää meitä rakastaa ja joka ei saisi pettää meitä ja se on me itse. Sinä olet arvokas ihminen. Kun maailma pettää, läheiset pettävät, ainoa, joka voi sinua auttaa on sinä itse. Älä etsi rakkautta, joka heijastuu sinuun vaan etsi sitä sisällesi ja ole lempeä sisäiselle lapsellesi. Et varmaan olisi lapselle noin vaativa. 

Vierailija
237/245 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään hormoni taio energiaa tyhjästä. Ei yksikään.

Lopettakaa paskanjauhanta. Nolaatte vain itsenne.

Taidat puhua nyt itsestäsi tuin nolaamisen suhteen. Ihan tutkitusti yksi syypää niin ylipainoon kuin kakkostyypin diabetekseen voivat olla suolistohormonit. Useat tutkijat ovat asiasta kirjoittaneet, tutustupa vaikka Pertti Mustajoen (painonhallintaan erikoistunut sisätautien erikoislääkäri, tutkija ja tietokirjailija) tuotantoon - vai uskotko olevasi asioista paremmin perillä ihan tuolla räyhälinjaisella mututuntumallasi?

Ja niihin suolistohormoneihin voi vaikuttaa ravinnolla. Siitäkin löytyy tutkimuksia.

Vierailija
238/245 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei vielä,

sen verran on pakko korjata, etten ikimaailmassa etsisi "rakkautta", sellaisesta en välitä laisinkaan - en ole koskaan ollut esimerkiksi parisuhteessa, akateemiset asiat kiinnostavat enemmän. Hoidon piirissä en myöskään ole muuten kuin noiden murtumien ja osteoporoosiselvitysten osalta. Olen aika varma, että minut naurettaisiin ulos, jos jotakin tällaista koettaisin selittää. Kiitän joka tapauksessa ystävällisyydestä, se on tällä palstalla harvinaista!

Vierailija
239/245 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa hyvin ja olen pahoillani hänen puoles

Et kyllä rakkautta saisikaan, vaikka haluaisit. Että no worries!

Vierailija
240/245 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisia miehiä on enemmän kuin ylipainoisia naisia. Tämän perusteella voisi sanoa, että keskimäärin painonhallinta on miehille naisia haastavampaa.

Miehet eivät taida välittää painostaan kuten naiset? Naisista 30% on parastaikaa laihdutuskuurilla.

Mutta eivät onnistu siinä edes huijaamalla "laihdutuslääkkeillä", jotka kuuluisi oikeasti sairaille, eikä tyhmille ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä