Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävällinen muistutus: julkisella ei voi shoppailla gynejä sukupuolen perusteella, vaan jos haluat naisgynen niin sitten omalla rahalla 🤗

Vierailija
13.04.2025 |

Tuliko selväksi? Verorahoilla ei kustanneta jotain naisgyneshoppailua vaan otat sen minkä palveluita on saatavilla!

Kommentit (445)

Vierailija
401/445 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät ainoastaan omaa värkkiäsi koskevista asioista et muiden värkeistä tai hoidoista vaikka kuinka w i t u t t a a. 

Vierailija
402/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettavaa lukea miten naiset vihaavat miehiä aivan avoimesti eivätkä edes ymmärrä millaisia m u l k k u j a ovat.

Naiset ovat siis mielestäsi 'mulkumpia' kuin biologisesti ja faktuaalisesti mulkulliset/mulkunkantotelineet eli miesoletetut?

Oletetaan nyt mieliksesi ja leikitään mukanasi, että naiset todella vihaavat miehiä: mistä johtuu, miehet katsokaa peiliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on julkisella puolella gynekologin palvelut?

Vastatakseni aiheeseen, mä valitsen aina miehen gyneksi yksityiselläkin. Ovat paljon hellempi kätisempiä.

Näinkin voit toki tehdä ja olla tuota mieltä yhtenä naisvärkinomistajayksilönä, mutta taas _vain omakohtaisesti_. Helläkätisempiä on muuten yhdyssana vai ovatko miesgynet "hellemmyydestään" huolimatta silti myös "kätisempiä" (more hands-on?) eli käpälöivät enemmän, mutta kivammin tai jopa jotenkin paremmin kuin naisgynet?

Vierailija
404/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekkin lautalaiselle on taas ongelma naisten terveyspalveluista. Ne naisten alapäätutkimukset kun ovat HIEMAN eri luokkaa kuin miesten pallien tarkistaminen niin moni nainen haluaa naisgynen ihan oikeutetusti. 

Jos miehelle ptää tehdä sisätutkimus peräaukon kautta, niin kyllä myös mies kokee sen kauheana ja nöyryyttävänä toimenpiteenä.  Joku mies on pyörtynytkin sen takia. Olen itse nainen ja kaikki alaruumiiseen liittyvä on "epämiellyttävää" lääkärin vastaanotolla ja tutkimuksissa. Olen kipuherkkä. Olen ujokin, kun lapsuudenperheessä ei ollut poikia. Mutta en ole koskaan ajatellut, että lääkäri katsoisi potilasta tuhmia ajatellen. Lääkäri voi olla mies tai nainen, mutta useimmat käyttäytyvät työtilanteessa kuin ohjelmoidut robotit. He pitävät selvästi potilaita eräänlaisena tutkimusobjekteina. Kuin kirjakauppias, joka ottaa kiinnostuneena käteensä uuden kirjan ja vilkaisee tekstiä. Ahaa, tämä on tällainen. Ei sen enempää.

Vierailija
405/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullutkaan julkisen puolen gynekologeista. 

Ei niitä oikeastaan ole olemassa. Ellei ole jotain vakavaa ja varmaan pitkä jonotus. Omalääkäri kai viimeksi naisia ronkki tai labran osaamaton ihminen.

Ikävä kyllä asia on juuri niin. Naisiin liittyvät tutkimukset ja vaivat, miksi niihin pitäisi satsata? Naisten asiat eivät ole tärkeitä. Tästä asenteesta johtuen gynetutkimuksia ja hoitoa ei saa julkisella. Niiden saatavuden pitäisi olla itsestäänselvä asia. Samoin pitäisi olla julkisia silmälääkäreitä, ettei köyhien suomalaisten tarvitsisi olla vuosikausia ilman silmälääkärin tutkimuksia ja uusia laseja. Huom! Kaikki eivät saa silmälasireseptiä optikolta, kun on taustalla silmäleikkaus.

Vierailija
406/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko julkisella puolella edes mahdollista päästä gynelle? Mä en ole koskaan päässyt, aina on pitänyt mennä yksityiselle.

Ei ole. Siksi esimerkiksi sektiotkin hoitaa ihan vaan kätilö tai sairaanhoitaja. Samoin vaikkapa gynekologiset kasvaimet hoitaa sairaalassa joku hoitsuista, kun ei julkisella ole mahdollista päästä gynekologille.

Mulla ei ole ollut tarvetta sektioon eikä ole ollut kasvaimia. Ihan tavanomaisia vaihdevuosioireita. Kyllä ne on pitänyt hoitaa yksityisellä, ja sieltäpä muuten miesgyne, jolle olen sittemmin hakeutunut joka kerralla. Vastaanotolle pääsee nopeasti ja saa kuuntelevan ja asiantuntevan hoidon.

Vierailija
407/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä julkisella puolella on yhtä lailla voinut pyytää ajan naisgynelle. 

Vierailija
408/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun unpopular mielipide: miesten ei pitäisi toimia gynekologin ammatissa.

Kauhein kokemukseni gynekologilla tapahtui naisgynekologin vastaanotolla. Kerroin tästä tuttavalle, joka tiesi, että se lääkäri oli kuuluisa kovakouraisista otteistaan. Kaupungin naiset pelkäsivät häntä.

Vierailija
409/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa valita.

Vierailija
410/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, miehet v***uun sieltä.

Nyt sanoit hassusti. Juuri sitä ruumiinosaa gynekologit katsovat. Heidän pitää selvittää onko potilaalla joku vakava tauti. Tämä ketju on  vähän outo  puheenaihe pitkäperjantaina.

Vierailija
411/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, miehet v***uun sieltä.

Luonnotonta kanssa kun aikuiset naiset ovat pippeleistä niin kiinnostuneita että urologeiksi haluavat,.

Lääkärit katsovat potilasta täysin kylmäverisesti. Siis onko tuossa "koneessa" vikana ruuvi A tai B vai peräti X?

Vierailija
412/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100% mieslääkärillä alkaa stondaa.

Mitä sitten? Luonnollinen asia, joka ei voi ihmetyttää aikuista naista. Miehet reagoivat  joskus siihen, mitä näkevät. Sille ei voi mitään. Useimmat ihmiset  ovat neutraaleja, kun ovat työpaikalla.

Vierailija
413/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei lääkäritkin saisi sitten kieltäytyä asiakkaistaan?

He tekevätkin niin. Eivät halua töihin terveyskeskuksiin julkiselle puolelle.

Vierailija
414/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on (miehen) raiskaama, en mene miesgynelle. Ja kyllä, silloin odotan ja olen saanutkin naisgynen julkisella puolella.

Voi herramunjee. Ei kai sellainen johda normaalilla ihmisellä koko sukupuolen karsastamiseen? Mua on naiset lyöneet, alanko nyt vaatia mieslääkäriä? 

Miksi ei? Mutta minua on lyönyt sekä miehet , että naiset. En silti vertaa sitä raiskaukseen. 

puhutaan sukupuolesta, joka edustaa noin 50% maapallon väestöstä. Jos alat heitä kaikkia pelkäämään kun yksi tekee väärin niin on se sairasta. 

Tuskinpa normielämässä raiskattu nainen pelkää kaikkia miehiä. Alapää p

Pelko on juuri se seuraus, joka seuraa seksuaalisesta väkivallasta. Se on uhrin mukana  loppuelämän ajan. Hiljaisena, jossain taustalla, mutta koko ajan olemassa.

Vierailija
415/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sitten olet yleisellä keskustelupalstalla, jonne jokainen voi tulla kirjoittamaan mielipiteitään? Eikö sinun kannattaisi etsiä itsellesi samanmielisten suljettu paikka"

Ei! Ei dialogikeskustelu ole sellaista, että toinen osapuoli talloo (taipumattomatkaan) ja jyrää kuin norsu posliinikaupassa.

Miksi sinulla on epäterve mania karsia "väärän mielipiteen omaavat" ja miksi oletat, että kaikilla muillakin olisi se myös? Miksi oletat katteettomasti, älyllisen epärehellisesti projisoiden ja minun totuuteni vastaisesti, että minullakin olisi tuo tarve keskustella vain samanmielisen hyysärihovini kanssa (vain koska sinulla näin lienee ja pitää aina konsultoida muita!) Voin kyllä helposti keskustella (yleis)asioista, mutta omaan värkkiini en pyytämättä tarvitse muiden mielipiteitä tai käyttöohjeita.

Voisitko vastata kiertelemättä näihin kysyttyihin kysymyksiin? Miksi ap:lle + kaltaisilleen miesgyne on "suojelukohde"?

Vierailija
416/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa julkisella puolella voidaan kyllä järjestää naisgyne, jos vaikkapa uskonto rajoittaa kontaktia miehiin. Tietty hätätilanteessa tätä mahdollisuutta ei välttämättä ole. 

Vierailija
417/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävällinen muistutus: julkisella ei voi shoppailla gynejä sukupuolen perusteella, vaan jos haluat naisgynen niin sitten omalla rahalla

Mikä mahtaa olla äidinkielesi? Suomi se ei tuosta sanaoksennuksesta päätellen voi olla mitenkään. Ellet sitten ole joku apukoulunkin reputtanut reppana?

Vierailija
418/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terveyskeskuksen ajanvarauksessa voi pyytää naislääkärin. Miksi ei voisi? Ainakin itse olen pyytänyt ja saanut. 

Ai? Täällä missä asun,  ei helposti pääsen minkäänsukupuoliselle lääkärille.

Vierailija
419/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on julkisella puolella gynekologin palvelut?

Vastatakseni aiheeseen, mä valitsen aina miehen gyneksi yksityiselläkin. Ovat paljon hellempi kätisempiä.

Erikoissairaanhoidossa on, eli naistentautien poliklinikoilla ja päivystyksissä, synnäreillä sekä hormoni- ja lapsettomuuspoliklinikoilla (ainakin TAYS:issa tällaisen yhteydessä myös lapsi- ja nuorisogynekologian poliklinikka), ja perusterveydenhuollossa ehkäisyneuvoloissa ja neuvoloissa.

Julkisella olen käynyt hedelmöityshoitojen lisäksi gynekologin suorittamissa toimenpiteissä: kolposkopiassa, kierukan asennuksessa sekä kohtupolyypin poistossa. 

Hoitavaa lääkäriä ei todellakaan valita itse, mikä ainakin lapsettomuushoidoissa on raskasta, kun joka kerta on eri lääkäri vastassa vaikka yleensä pyritäänkin saamaan samalle lääkärille aika. Minua hoiti yhden IVF-kierroksen aikana viisi eri lääkäriä.

Tässä muuten tilastoa naistentautien ja synnytysten erikoisalan lääkäreistä: https://www.erikoisalani.fi/tulokset/16 Tämän mukaan 84 prosenttia on naisia ja yli puolet työskentelevät julkisella sektorilla.

Vierailija
420/445 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kumpaakin puolta. Sitä naista joka ei halua miehen vastaan otolle ja sitä miestä kuka on syytön kunnes toisin todistetaan. Vai ovatko kaikki miehet seksuaalisia ahdistelijoita oletusarvoisesti naisten mielestä?