Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette sarkasmista?

Vierailija
15.03.2007 |

Ymmärrättekö sitä itse? Entäpä millaisia ovat ihmiset, jotka eivät käsitä sarkasmia?

Minä olen aika sarkastinen tyyppi ja on olemassa yksi henkilö, joka on aika tiukkis eikä ymmärrä sarkasmia juuri laisinkaan...Se on sitten minun häpeäni...kö?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä jos molemmat, tahattomastikin, koko ajan pikkuisen loukkaavat toisiaan, käy ystävyys kovin rasittavaksi molemmille. Ystäväsi on varmaan omasta mielestään pakko päteä seurassasi, joka ärsyttää sinua, joten kun et suoraan asiaa ilmaise, turvaudut sarkastisiin kommentteihin. Onko siinä mitään mieltä? Saatteko kummatkaan mitään hyvää suhteesta?

Vierailija
22/27 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sukulaisia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asialle on mitään tehtävissä ;)

Vierailija
24/27 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla se menee monesti täysin ohi, ihmiset ymmärtävät asian täysin väärin jne.

Mutta sarkasmin varjolla tapahtuva ilkeys ei kyllä ole mitään älykkyyttä, vaan ihan tavallista ilkeyttä. Minulla on yksi kaveri, joka ilkeilee ' sarkastisesti' , eikä siinä ole minusta mitään hienoa. En tiedä kuvitteleeko hän, että me tyhmemmät emme tajua mitä hän tarkoittaa, vai mitä luulee tekevänsä, mutta joka tapauksessa minusta voisi jättää väliin.

Vierailija
25/27 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ironia? Tai itseironia?

Ja selittäkää, ei mitään linkkejä!

t. tyhmäkö

Vierailija
26/27 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia luiessa tulee mieleen, että sarkasmin käsite ei ihan ole kaikilla hallussa.

Jos sanon syysmyrskyisenä päivänä, että " tulipa hieno keli ulkoilulle, nyt reippasti ruohonleikkuuseen" , missä se uhri on? Tai upouuden autoni hajottua viidennentoista kerran, että " no, värin vuoksihan se valittiinkin" ?

Sarkasmi on sitä, että pokkana heitellään kommenttia, joka on ihan vastakkainen sille, mitä ajattelee. Paino sanalla pokkana, sellainen vink-vink -meno syö idean ihan täysin. Taitavimmat onnistuvat hämäämään joskus pahastikin, mutta raja tyhmän kommentin ja hienostuneen sarkasmin välillä on joskus huojuva ja täysin kuulijasta kiinni.

Vierailija
27/27 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vastauksia luiessa tulee mieleen, että sarkasmin käsite ei ihan ole kaikilla hallussa.

Jos sanon syysmyrskyisenä päivänä, että " tulipa hieno keli ulkoilulle, nyt reippasti ruohonleikkuuseen" , missä se uhri on? Tai upouuden autoni hajottua viidennentoista kerran, että " no, värin vuoksihan se valittiinkin" ?

Sarkasmi on sitä, että pokkana heitellään kommenttia, joka on ihan vastakkainen sille, mitä ajattelee. Paino sanalla pokkana, sellainen vink-vink -meno syö idean ihan täysin. Taitavimmat onnistuvat hämäämään joskus pahastikin, mutta raja tyhmän kommentin ja hienostuneen sarkasmin välillä on joskus huojuva ja täysin kuulijasta kiinni.

Sarkasmia taas olisi terävät ja ehkä kriittisetkin, mutta suoraan asiaan liittyvät kommentit, ei " vastakkain sille mitä ajattelee" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme