Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan toimeentulotuki päätöksessä mennyt jo melkein kuukausi

Vierailija
18.06.2026 |

Haen harvoin toimeentulotukea, vain jos on todella tarve, kerran pari vuodessa vain. Nyt olen lähettänyt hakemuksen jo viime kuussa ja kun pyydettiin lisäselvitystä kela laittoi että kun on saanut lisätiedot niin päätös tulee seitsemän arkipäivän päästä siitä. Eli ensin meni 7 arkipäivää että sain pyynnön lisätiedoista ja siitä meni viikko eli toiset 7 päivää aikaa toimittaa lisätiedot ja siihen lätkäistiin vielä 7 päivää tehdä päätös eli olen ollut ilman rahaa kohta kuukauden ja kyse oli mm. vuokrasopimuksesta jonka olen toimittanut kelaan jo kohta 3-4 kertaa eli miten tällainen voi olla mahdollista? Miten kelalla ei ole vuokrasopimustani vaikka olen sen monta kertaa sinne toimittanut? En syytä kelan työntekijöitä vaan jokin tässä nyt mättää. Että miten samoja papereita pitää toimittaa sinne. Eikö siellä näy esim asumistuki päätöksessä vuokrasopparia. Kiusaajille tiedoksi, että olen tehnyt omat velvollisuuteni eli olen siis suorittanut oppinnot ollut töissä ym ym ei en vain istu kotona tahallaan kelan elättinä vaan olen syntynyt perheeseen jossa sairauksia ja lapsillani on sairauksia tms. siksi hankala tilanne. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen varautunut ja pakasteessa on ruokaa juhannukseksi mm. kalapuikkoja, perunoita jne että ei nähdä nälkää, vaikka lapsi nälkää valittaakin. -ap. Selvitään siis juhannuksen yli. Mutta ei ole rahaa ostaa lapsen lääkkeitä. 

Vierailija
2/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet hakenut niin harvoin toimeentulotukea aikaisemmin niin katsotaan että sinua on helppo ku set taa ja jättää tuet myöntämättä ja varmaan pärjäät ilmankin. Eli sinuun tehoaa painostaminen, manipulointi ja suhmurointi, koska aikaisemminkaan et ole tarvinnut paljoa tukea.

Vierailija
4/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan että kun ihmisiä jää koko ajan työttömäksi, Kelan asiakkaita siis tulee lisää ja nyt vielä tämä uusi siirtymä työmarkkinatuesta yleistukeen, niin virkailijoilla on vähemmän resursseja kuin vaikkapa vuosi sitten. Luonnollisesti ei kiinnosta palkata sinne käsittelijöitä...

Vierailija
5/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa on nyt kiirettä, kun just palkkasivat uuden isopalkkaisen johtajan. 

Vierailija
6/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on odottanut myös sairaspäiväraha päätöstä pitkään. Lääkäri on vissiin kesälomalla.

Vierailija
7/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan että kun ihmisiä jää koko ajan työttömäksi, Kelan asiakkaita siis tulee lisää ja nyt vielä tämä uusi siirtymä työmarkkinatuesta yleistukeen, niin virkailijoilla on vähemmän resursseja kuin vaikkapa vuosi sitten. Luonnollisesti ei kiinnosta palkata sinne käsittelijöitä...

Ei, kyllä ne on tehneet tuota aiemminkin. Kokeillaan kepillä jäätä josko ei tarvis maksaa ollenkaan. Saavat varmaan provikan.

Vierailija
8/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne huomenna ja pyydä kiirehtimään päätöstä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä