Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, millä summalla tuette kuukausittain kotoa pois

Vierailija
12.04.2025 |

muuttaneita lapsianne jotka opiskelevat?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200-300e kuussa, antaisin enemmän mutta lapsia on kolme joten jokaiselle pitää riittää. Lomat ulkomaille maksan 100%. 

Muista maksaa lahjavero.

3v aikana saa antaa 4999 verottomasti. Vasta tämän jälkeen alkaa mennä lahjaveroa.

Laskeppas paljon tulee jos 3 vuoden ajan antaa 300 e kuussa.

Vierailija
42/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 eurolla.

Sama. Miksi niitä tukea pitäisi? Meillä on kasvatettu siten, että pitää itse pärjätä. Opiskelun ohessa joko töitä tai jos se ei onnistu, niin opintolaina. Mulla olisi kyllä varaa tukeakin, mutta kun en halua. Ei ne paapomalla opi!

Töitähän onkin Suomessa tarjolla pilvin pimein tällä hetkellä.

Apteekki ja päiväkoti vetää hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 eurolla.

Sama. Miksi niitä tukea pitäisi? Meillä on kasvatettu siten, että pitää itse pärjätä. Opiskelun ohessa joko töitä tai jos se ei onnistu, niin opintolaina. Mulla olisi kyllä varaa tukeakin, mutta kun en halua. Ei ne paapomalla opi!

Luojan kiitos ei ollut sinunlaista vanhempaa!

Luojan kiitos mulla oli!

Minkä taia? Oletko joku ongelmatapaus?

En, vaan ihan tavallinen ihminen, joka on aina tullut toimeen omillaan. Vanhempiin on aina ollut hyvät välit, tai no isä on edesmennyt, mutta oli hyvät silloin kun vielä eli.

No mitä vahinkoa se olisi aiheuttanut, jos sinua olisi tuettu opiskeluaikana? Minä sain paljon tukea vanhemmiltani ja vietin todella mukavat opiskeluvuodet. Nyt olen tosi hyväpalkkaisessa työssä ja on varaa tukea taas omia lapsia. Miksi ei vaan laita hyvää kiertämään? Mitä iloa jostain kituuttamisesta on?

Vierailija
44/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 eurolla.

Kyllä minä opiskelijaa tuen. Ei se ole mitään paapomista, että toinen voi valmistua nopeasti pelkästään opiskelemalla eikä tarvitse tehdä töitä siinä sivussa. Minuakin tuettiin paljon opiskeluaikana ja siitä iso kiitos nyt jo edesmenneille vanhemmilleni. Jatkan samaa perinnettä, että opiskelijaa tuetaan. 

Sinulla on hyvä asenne. Suomessa ei voi olla varma saako työpaikan, kun on valmistunut opinnoista.

Vierailija
45/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kaikki toisten nurkissa.

Minun koti on vuokralla ja asun miesystävän nurkissa.

Esikoinen asuu avopuolison vanhempien asunnossa. Vuokrasopimuksessa on summana yhtiövastike.

Kuopus asuu isänsä kanssa isän vaimo nro 3 talossa.

Kumpikaan ei tarvitse tukea

Vierailija
46/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200-300e kuussa, antaisin enemmän mutta lapsia on kolme joten jokaiselle pitää riittää. Lomat ulkomaille maksan 100%. 

Muista maksaa lahjavero.

3v aikana saa antaa 4999 verottomasti. Vasta tämän jälkeen alkaa mennä lahjaveroa.

Se on alle 150 kuussa

Vierailija
47/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset huutaa heti kun joku vähän auttaa omaa nuortaan elämässä alkuun. Säälittävää.

Vierailija
48/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua autettiin aikanaan niin nyt minä autan lapsiani. N. 100 e kuussa laitan ja joskus hoidan kauppaostokset ja jotain vähän isompia hankintoja 

Vierailija
49/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär valmentaa pieniä voimistelijoita ja voimistelee itse, opiskelee ja on työssä joka liittyy alaan. Mua aina hirvittää hänen vapaa-aikansa olemattomuus, että mielelläni autan häntä esim voimistelu maksuissa, lisenssi ja puku... n. 100 e/kk.

sen lisäksi maksan puhelinlaskun 29e/kk, kuuluu perhespotifyhyn ja netflixiin. Mitä tuosta nyt tuleekaan kaikkiaan 150e/kk.

Hän sano, että hävettää, kun maksan. Vanhempien pitää saada jelpata edes tuon verran. Nuoren pitää elää nuorenkin elämää. Kun käy, niin syö hyvin ja ottaa ruokia mukaansa. Ei suostu ruokakassiin, joten vähän edes pääsen ujuttamaan jotain mukaan. Syö poikkiksensa kanssa niin kapeasti (makaronilaatikkoa ja kanapastaa), että on kuulemma ikävä kodin kasvisruokia. :`) Sitten me sille niitä kokataan.

Vierailija
50/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun moni tukee lastensa opiskelua!

Mua tuettiin opiskelijana avokätisesti. En tiedä tarkkaa summaa, mutta maksettiin esim. koulukirjat, bensoja, ruokaa, yms. Otin kyllä jonkun verran opintolainaakin, mutta en maksimia.

Kesät tein oman alan töitä, mutta opiskeluajan opiskelin. Sain yliopistotutkinnon kurssit kasaan 3,5 vuodessa (kiitettävä ka) + lopputyö päälle.

Vähentää opiskelijan stressiä, kun ei ole taloushuolia.

Vierailija
51/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettiin vaimon kanssa molemmat 100 €/kk. Lisäksi maksettiin matkat kotiin ja myöhemmin bensat autoon. Autostakin maksettiin puolet. Aina kun käytiin kylässä, vietiin jääkaappi täyteen ruokaa. Lisäksi maksettiin huonekaluja ja muuta tarpeellista. Valmistumisen jälkeenkin on autettu monella tavalla.

Vierailija
52/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista maksaa lahjavero.

Se on alle 150 kuussa

Ei verottajaa kiinnosta tuollaiset.

Vierailija
53/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan puhelinlaskun ja vakuutukset. Lisäksi maksan uuden puhelimen, uuden tietokoneen yms. Lisäksi siirrän joka kuukausi 200 tilille.

Ei tässä ole mitään ihmeellistä. Itse sain asua vanhempien asunnossa opiskeluajan ja sain siihen asumislisän ja ei tarvinnut maksaa vuokraa. Sitten vanhemmat maksoi saamattomista tuloista verot ja tietysti he olivat sitoneet pääomaa kiinni asuntoon. En nähnyt tuossa mitään moraalitonta. Yhtä hyvin he olisivat voineet maksaa mun vuokran mun puolesta. Eihän tuo asunto ilmainen ollut. He sitoivat paljon rahaa tuottamattomasti ja vielä meni verotkin "vuokratuloista".

Vierailija
54/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 eur kuukaudessa annan käteistä.

Vierailija
55/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vekara asuu lähellä.

Vien kerran viikossa vessapaperirullan, puuropaketin, makaronipussin ja tonnikalapurkin. 

Jos kaukana pistän postiin kk satsin.

Noilla mekin pärjättiin. Eiköhän omatkin pärjää.

Vierailija
56/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitte ihmetellään, kun niistä tulee työtä vieroksuvia vetelyksiä. Miksiköhän.

Eiköhän he juuri opiskele sen takia, että työt kiinnostaa. Työtä vieroksuva jäisi vain sohvalle makaamaan eikä opiskelut kiinnostaisi laisinkaan. 

Vierailija
57/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat, juoksevia kuluja 300-400€/ kk, matkat opiskelupaikkakunnan ja kodin välillä. Jos tarvitsevat enemmän, laitetaam paypalilla tilille. Asuinmaassamme ei ole opintotukea vastaabaa systeemiä ollenkaan eli jos haluan mahdollistaa yliopisto-opinnot, maksan lapsen kustannukset niin kauan kuin on tarve, eli kunnes saa ensimmäisen kokoaikaisen työpaikan. Olen todella onnellinen, että tähän on varaa. Itse olen köyhästä perheestä enkä saanut muuta kuin onnentoivotuksen läksiäislahjaksi kun opiskelemaan lähdin. 

Vierailija
58/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee tätä palstaa niin aika härskisti ihmiset vaan ohittaa tuon lahjaveroasian. se on n. 138 euroa kuussa, kun yksi vanhempi voi antaa. Ei mikään järjen suuri summa. Jos tarkistus tulisi, niin monelle muksulle lähtis lahjaverolasku.

Älkää nyt tilille ainakaan suoraan rahaa laittako isompaa summaa. Maksakaa laskuja, ostakaa ruokaa, käteistä..

näinhän se on sanottu, ettei verottajaa kiinnosta noin pienet summat, mutta noista summista tulee iso tili. Entä jos verottaja tässä maailman tilanteessa kiristää myös otettaan valtion kassaa täyttääkseen? Ei saa tuudittautua tuohon idiotismiin, että ei verottaja pieniä summia verota. :D

Vierailija
59/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista maksaa lahjavero.

Se on alle 150 kuussa

Ei verottajaa kiinnosta tuollaiset.

Erikoista kyllä täällä sääntösuomessa, että että ensin asetetaan raja eurolleen, ja sitten ei kiinnosta.

Vierailija
60/89 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukee tätä palstaa niin aika härskisti ihmiset vaan ohittaa tuon lahjaveroasian. se on n. 138 euroa kuussa, kun yksi vanhempi voi antaa. Ei mikään järjen suuri summa. Jos tarkistus tulisi, niin monelle muksulle lähtis lahjaverolasku.

Älkää nyt tilille ainakaan suoraan rahaa laittako isompaa summaa. Maksakaa laskuja, ostakaa ruokaa, käteistä..

näinhän se on sanottu, ettei verottajaa kiinnosta noin pienet summat, mutta noista summista tulee iso tili. Entä jos verottaja tässä maailman tilanteessa kiristää myös otettaan valtion kassaa täyttääkseen? Ei saa tuudittautua tuohon idiotismiin, että ei verottaja pieniä summia verota. :D

Omaa lasta saa tukea elinkustannuksissa ihan niin paljon kuin haluaa kunhan ei maksa tukea rahana, jonka voi käyttää muuhun kuin tuettuun asiaan. Lapsen kaikki laskut saa maksaa laillisesti ilman veroseuraamuksia. Tämä ei koske pelkästään opiskelijoita vaan kaikkia muitakin ja näin voi tehdä niin kauan kuin itsessä henki pihisee.

Tuota raha-asiaakin on älyttömän helppo kiertää. Voi antaa lapsen käyttöön luottokortin rinnakkaiskortin, bensakortin tai ostaa vaikka kymppitonnin lahjakortin K-Kauppaan tai S-Ryhmään.

Vain kateelliset jaksavat jankuttaa lahjaverosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan