Vanhemmat, millä summalla tuette kuukausittain kotoa pois
Kommentit (89)
Sä siis toistit saman mitä tuo toinen jo sanoi. Mitä vaan, että pääsee pätemään vai?
ohis
Haluatko laittaa tuon kommentin kaikille muillekin, jotka toistavat samaa asiaa. Sitä tapahtuu näissä keskusteluissa. Jos se häiritsee, niin tee jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Jos vekara asuu lähellä.
Vien kerran viikossa vessapaperirullan, puuropaketin, makaronipussin ja tonnikalapurkin.
Jos kaukana pistän postiin kk satsin.
Noilla mekin pärjättiin. Eiköhän omatkin pärjää.
Tämä oli hyvä vitsi!
100e/kk. Tuon summan säästin rahastoon jo syntymästä asti ja nuori sai rahat käyttöönsä kun täytti 18v. Niihin ei ole vieläkään koskenut, käyttänee ensiasunnon ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 eurolla.
Sama. Miksi niitä tukea pitäisi? Meillä on kasvatettu siten, että pitää itse pärjätä. Opiskelun ohessa joko töitä tai jos se ei onnistu, niin opintolaina. Mulla olisi kyllä varaa tukeakin, mutta kun en halua. Ei ne paapomalla opi!
Töitähän onkin Suomessa tarjolla pilvin pimein tällä hetkellä.
Apteekki ja päiväkoti vetää hyvin.
Nämä työt sopivat ilmeisesti kenelle hyvänsä kokopäiväiselle opiskelijalle.? On sinulla iso arvostus varhaiskasvatuksen koulutettuja työntekijöitä kohtaan! Ihan kuka vain voi ilmeisesti mielestäsi tehdä kyseistä työtä ja samoin apteekkityötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset huutaa heti kun joku vähän auttaa omaa nuortaan elämässä alkuun. Säälittävää.
Typerä argumentti. Minulla olisi varaa tukea, mutta valitsen olla tukematta. Kyse on periaatteesta.
Jatkan vielä. Jollei sillä summalla, jonka minä ja toinen vanhempansa hänelle hänen ollessaan vielä alaikäinen, tuilla, potentiaalisella työllä ja potentiaalisella opintolainalla pärjää, niin jotain on mennyt pahasti pieleen. Ja tuo säästetty summa on aika merkittävä. Elastusvelvollisuuteni loppui siihen, kun täytti 18.
Saiko lapsesi käydä edes lukiota/ammatillisia opintojaan loppuun, vai loppuiko lapsen tukeminen juuri sinä päivänä, kun hän täytti 18?
Maksoin elareita. Kaikki vapaaehtoinen tuki loppui samalla kun elarit alkoivat. Eli aikuiselle menee 0 eur/kk.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin elareita. Kaikki vapaaehtoinen tuki loppui samalla kun elarit alkoivat. Eli aikuiselle menee 0 eur/kk.
Miksi halusit lapsen?
Maksetaan kaikki. Saa käyttää opintotuen miten haluaa.
Maksetaan vuokra opiskeluiden ajan 750€/kk