Vanhemmat, millä summalla tuette kuukausittain kotoa pois
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 eurolla.
Sama. Miksi niitä tukea pitäisi? Meillä on kasvatettu siten, että pitää itse pärjätä. Opiskelun ohessa joko töitä tai jos se ei onnistu, niin opintolaina. Mulla olisi kyllä varaa tukeakin, mutta kun en halua. Ei ne paapomalla opi!
Luojan kiitos ei ollut sinunlaista vanhempaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitte ihmetellään, kun niistä tulee työtä vieroksuvia vetelyksiä. Miksiköhän.
Opiskelijan työ on opiskelu.
Helpommin pääsee kiinni työelämään ja etenee urallaan, kun tekee töitä jo opiskeluaikana.
3200€ kk annetaan yhdelle rinsessalle.
Vierailija kirjoitti:
200-300e kuussa, antaisin enemmän mutta lapsia on kolme joten jokaiselle pitää riittää. Lomat ulkomaille maksan 100%.
Muista maksaa lahjavero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 eurolla.
Sama. Miksi niitä tukea pitäisi? Meillä on kasvatettu siten, että pitää itse pärjätä. Opiskelun ohessa joko töitä tai jos se ei onnistu, niin opintolaina. Mulla olisi kyllä varaa tukeakin, mutta kun en halua. Ei ne paapomalla opi!
Luojan kiitos mulla oli!
300 e/kk. Sitten kun alkaa saada oman alan parempipalkkaisia kesätöitä tai viimeistään kandivaiheessa ei enää anneta rahaa. Minuakin tuettiin taloudellisesti opintojen alussa ja vanhemmat säästivät minulle ensiasuntoa varten. Meillä on hyvät tulot ja velaton talo, miksi emme auttaisi nyt, kun nuoret apua tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän mun tulousta, joskus 200e, joskys 400e. Enemmän antaisin kun vaan olis
Tosta menee sitten lahjavero jos kolme vuotta jatkat tuota tahtia.
Ei verottajaa kiinnosta tuollaiset pienet summat. Olen siirtänyt yli lahjaveron eikä kukaan ole perään kysellyt.
Vierailija kirjoitti:
250€ toiselle ja 250€ toiselle.
Lahjavero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200-300e kuussa, antaisin enemmän mutta lapsia on kolme joten jokaiselle pitää riittää. Lomat ulkomaille maksan 100%.
Muista maksaa lahjavero.
3v aikana saa antaa 4999 verottomasti. Vasta tämän jälkeen alkaa mennä lahjaveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista maksaa lahjavero.
Saaja sen veron joutuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 eurolla.
Luojan kiitos mulla oli!
Minkä taia? Oletko joku ongelmatapaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjavero.
Vehjalaro.
On helppoja tapoja kiertää nämä verottajan lahjavero härdellit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista maksaa lahjavero.
3v aikana saa antaa 4999 verottomasti. Vasta tämän jälkeen alkaa mennä lahjaveroa.
Ja jos mahdollista niin molempien vanhempien tililtä sama summa, saa melkein 10k siirtää lapselle verottomasti.
Mut jotkut ei tykkää ehkä, mutta olen huolissani huonosta taloudellisesta tilanteesta vanhemmalla iällä juuri ajatellen, että kurjaa jos ei pysty auttamaan tai ostamaan jotain lapsille tai lapsenlapsilleen. Miksi sitä pitäis ajatella kun velvollisuutena?
Monet voi ottaa tuollaisen sellaisena, että kaikki rahako pitäisi vaan laittaa lapsiin tai lapsenlapsiin?. Ei tuo tarkoita sitä. On hyvä laittaa ihan minkäikäisenä tahansa myös itseenkin rahaa, mutta kurjaa jos ei voi ostaa lapsilkeen paljon mitään, vaikka olisivatkin jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitte ihmetellään, kun niistä tulee työtä vieroksuvia vetelyksiä. Miksiköhän.
Opiskelijan työ on opiskelu.
Helpommin pääsee kiinni työelämään ja etenee urallaan, kun tekee töitä jo opiskeluaikana.
No minä sain heti töitä vaikka en opiskeluiden ohessa tehnyt töitä. Siis kesätöitä tein, mutta silloin oltiin lomalla, mutta päivääkään en töitä tehnyt lukukautena.
Harmitti toisten puolesta, jotka joutuivat tekemään töitä pitkin vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 eurolla.
Töitähän onkin Suomessa tarjolla pilvin pimein tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 eurolla.
Luojan kiitos mulla oli!
Minkä taia? Oletko joku ongelmatapaus?
En, vaan ihan tavallinen ihminen, joka on aina tullut toimeen omillaan. Vanhempiin on aina ollut hyvät välit, tai no isä on edesmennyt, mutta oli hyvät silloin kun vielä eli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista maksaa lahjavero.
Ja jos mahdollista niin molempien vanhempien tililtä sama summa, saa melkein 10k siirtää lapselle verottomasti.
Ja isovanhemmat voivat siirtää myös saman verran, jos on halua ja pätäkkää mitä siirtää.