Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko boomereilla yleinen tapa suhtautua lapsiinsa pilkallisesti?

Vierailija
12.04.2025 |

Omasta lapsuudesta muistan tuon pilkallisuuden, tämä jatkui koko teini-iän ja aikuisena ollessani myös vanhempien asenne oli pilkallinen. Sitten en enää viitsinyt kuunnella moista ja katkaisi välitä. Toki ihmisten välillä on vaihtelua, mutta oliko tämä jotenkin yleinen tapa suhtautua lapsiin silloin?

Kommentit (334)

Vierailija
181/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut ja ihmetellyt tämän päivän Youtube-videoita. Niissä äidit rikkovat kananmunan lyömällä sillä lasta otsaan. Lapsi alkaa itkeä ja äiti nauraa räkättää. Käy sääliksi niitä lapsia.😢 

Nykyäidit huvittavat itseään aiheuttamalla lapselle kipua ja pahaa mieltä. Lisäksi julkaisevat sen kaikkien nähtäväksi. Kuinka moni lapsi onkaan tuolla tavoin julkisesti häpäisty. Traumojahan siitä tulee. 

Ajatelkaa, jos boomereilla olisi ollut käytössä YouTube kun heidän lapsensa olivat pieniä. Sepä olisi vasta ollut verilöyly.

Ajatelkaapa, että mekin luultiin ihmisten viisastuvan, mutta mitenkäs kävi? Lapset heitteillä. Vievät puu kot päiväkotiin ja pys syt kouluun. Tuleehan siinä veri löylyä.

Vierailija
182/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempani heittävät hyväntahtoista huulta, mutta eivät ikinä mistään oikeasti loukkaavasta tai vaikeasta tilanteesta, vaan silloin ovat tukena. Eli en tunnista pahantahtoisuutta heistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju ei anna oikeaa kuvaa ja syykin on selvä. 

Elämässä katkeroituneet kirjoittavat koska  heillä on aikaa. Mutta ovat pieni vähemmistö. 

Onneksi suurimmalla osalla on mennyt paremmin vanhempien kanssa, kuten myös työ- ja perhe-elämässä. Heillä ei ole tarvetta roikkua täällä purkamassa pahaa oloaan. 

Toki tiedämme, että syrjäytyneitten kokoontumisajothan ne täällä... Äiti ja isi ovat pilanneet koko elämän. Itessä ei mitään vikaa, ei tietenkään. 😂

Ei vian häivääkään, vaikka itse ovat sössineet elämänsä. Yhteiskunta heitä nyt elättää, joten aikaa on kirjoitella palstoille kun työt ei rasita.

Vierailija
184/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 52v, kolme kertaa eronnut, uusi hakusessa. Lapset huostassa, vanhin Vantaan vankilassa. Työpaikkahakemukset hylätty ja viinakset maistuu. Vanhojen vanhempien vika.

Vierailija
185/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä katkeroituneet kirjoittavat koska  heillä on aikaa. Mutta ovat pieni vähemmistö. 

Onneksi suurimmalla osalla on mennyt paremmin vanhempien kanssa, kuten myös työ- ja perhe-elämässä. Heillä ei ole tarvetta roikkua täällä purkamassa pahaa oloaan. 

Toki tiedämme, että syrjäytyneitten kokoontumisajothan ne täällä... Äiti ja isi ovat pilanneet koko elämän. Itessä ei mitään vikaa, ei tietenkään. 😂

Ilmankos sinä olet täällä!

Lempipuuhassasi, toisia nimittelemässä ja pilkkaamassa. 

Noh, noh, älä suotta riehaannu. Vanhoja ihmisiähän täällä enimmäkseen pilkataan. 

T. boomerin lapsi

Vierailija
186/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vian häivääkään, vaikka itse ovat sössineet elämänsä. Yhteiskunta heitä nyt elättää, joten aikaa on kirjoitella palstoille kun työt ei rasita.

Sinä se vaan jaksat itsellesi vastata. No harrastushan se tuokin on. Minkäs takia muuten sinä pahaa oloasi täällä purat kun muut eivät sitä saisi mielestäsi ilman haukkumisiasi tehdä.

Vierailija
187/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomeri bongattu

Vierailija
188/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se vaan jaksat itsellesi 

Ap teki aloituksen ja alkoi solvaamaan vanhoja eläkeläisiä. Nytpähän tiedämme ketä äänestää huomisissa vaaleissa. Se EI ole marinin puolue.

T. Vaari, vanhuuseläkeläinen 65 vuotta

Vierailija
189/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, tarkoitat nykyiset 70 - 90 -vuotiaat? En usko.

Mun vanhemmat on 70-vuotiaita, eivätkä ole enää buumereitä, eli suuria ikäluokkia, niitä on kasikymppiset. En usko että he ovat mitenkään huonoja vanhempia. Mun äiti on kymmenestä sisaruksesta nuorin, ja mun mielestä kaikki enot ja tädit ovat olleet mukavia ihmisiä, isoäiti oli ihan paras ihminen maailmassa. Varmasti kaikissa ikäpolvissa on niin ikäviä kuin mukaviakin ihmisiä/vanhempia.

Vierailija
190/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 70-luvulla ja muistan miten lasten pilkkaaminen oli kyläreissuilla aikuisten huvia. Ja sitten kun lapsi pahoitti mielensä, aikuiset kuorossa nauroivat lapsen ilmeille. Nyt sitten ihmetellään kun en halua olla tekemisissä. Minulla oli lapsena kuulemma huumorintaju kuin puuhevosella pakkasella kun en aikuisten mukana nauranut itselleni.

Meillä oli niin päin, että sisarukseni sai pilkata minua ihan vapaasti vanhempienkin edessä. Sanoin jos oli kavereita kylässä (siskon tai minun), niin sai yllyttää nämäkin mukaan pilkkaamaan.

Kun pahoitin mieleni, sätittiin minua kun olen aina niin tosikko.

Siskoni haukkui ulkonäköäni, matki pilkallisesti puhettani ja ilmeitäni, myöhemmin pilkkasi painostani jne.

En ole kenenkään lapsuudenperheenjäseneni kanssa enää missään tekemisissä.

Huh, ihan kuin minä olisin käynyt kirjoittamassa tämän kommentin. Sama kokemus, sama lopputulos. Sukulaiset olkoot keskenään, mä en jaksa enää.

Vierailija
191/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tarkoittanee suurta ikäluokkaa? Suuren ikäluokan, suurissa sisarusparvissa on varmasti monta ihan hyvääkin (iso)vanhempaa lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Mutta suuressa sisarusparvessa oli tyypillisesti aina muutama muiden syyllistäjää ja alistaja, jollaisen lapseksi syntyminen on ollut todella huonoa tuuria ja tuskaa. Minulle kävi tuo huono tuuri toisen vanhempani osalta. Onneksi vanhemmat erosivat, vaikka eroja tuolloin hävettiin. Toinen vanhempi on osannut olla kannustava, mutta tuhoa minäkuvaan ehti jo syntymään ennen vanhempien avioeroa.

Vierailija
192/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän teitä joita sisarukset on kiusanneet. Minua isoveljeni kiusasi. Myös aikuisena. Ei he oikein ymmärrä jotka ei ole sen kohteeksi joutuneet. Sanotaan vaan, että pitää ymmärtää huumoria. Toivon joskus, että kohdistuisi tämä veljen huumori muihin sukulaisiinkin, miten sitten suu pantaisiin.

Vierailija
193/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nuoret, joiden lempisana tuo boomer on, eivät tajua millaista oli boomereista vanhempien sukupolvien suhde lapsiin. Tietoisuus ei vaan yllä pidemmälle.

Vierailija
194/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani ovat alle 60 ja etenkin isä pilkkasi meitä. Ei rajoittunut pelkästään ulkonäköön, vaan vielä minun ollessani täysi-ikäinen siihen minkälaisia päätöksiä tein tai olin tekemättä. Vasta kun äiti ärähti hänelle, että miettisi vähän miten puhuu meille, niin on osannut jättää kommentoimatta.

Olisin vain toivonut äidin puuttuvan asiaan aiemmin. Parempi toisaalta myöhään kuin ei milloinkaan. 

Meilläkin äiti antoi isän haukkua ja ivata lapsia. Isä ei todellakaan ollut mikään aggressiivinen tai pelottava, äiti vai taisi olla samaa mieltä hänennkanssaan ja oli tyytyväinen että joku kehtasi sanoa ääneen sen mitä itsekin ajattelin.

Vierailija
195/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain boomerihullun vanhemmilla o  tuo 😅tapa.

Vierailija
196/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 70-luvulla ja muistan miten lasten pilkkaaminen oli kyläreissuilla aikuisten huvia. Ja sitten kun lapsi pahoitti mielensä, aikuiset kuorossa nauroivat lapsen ilmeille. Nyt sitten ihmetellään kun en halua olla tekemisissä. Minulla oli lapsena kuulemma huumorintaju kuin puuhevosella pakkasella kun en aikuisten mukana nauranut itselleni.

Sitä samaa kokenut, varsinkin iso-äitini jaksoi jauhaa aina -mikset sinä koskaan hymyile ?

Kyllä, ystävieni seurassa saatoin olla oma itseni, iloinen ja surullinen.

Vierailija
197/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut ja ihmetellyt tämän päivän Youtube-videoita. Niissä äidit rikkovat kananmunan lyömällä sillä lasta otsaan. Lapsi alkaa itkeä ja äiti nauraa räkättää. Käy sääliksi niitä lapsia.😢

Puhumattakaan niistä säikäytteli videoista joissa lasta kuvataan puhelimella ja yhtäkkiä lapsen naama vähän tiiä hirviöksi. Joku appi tällainen

Vierailija
198/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mun isä, äiti ja mummo oli todella taitavia vittuilemaan mulle lapsena. Tätä oli eri asteista. Lievimpänä vähättely, et "kylläpä koulussa annetaan helposti numeroita" ku mulla oli ysiä ja kymppiä. Kehua ei voitu mitenkään, ei mitenkään.

Itkeminen oli märisemistä, ihan pienenä äiti kielsi itkemästä, koska menen kuulemma ruman näköiseksi.

Sukulaistytön kengät oli jääneet hänelle pieneksi ja hänen äitinsä ehdotti, että minä kokeilisin niitä. Eivät sopineet, mummo tokaisi heti et "Eii, se on niin lihava se jalka!" Miksi mun pyöreys piti tuossakin ottaa esille, se tyttö muuten oli vain vuoden mua vanhempi ja kenkien kohdalla voi vain todeta et ok, ei sovi.

Lihava lapsi. Siitä vois kirjan kirjoittaa, miten pidettiin hauskaa. Olin joskus ihan hämmästynyt, kun kaukaisemmat sukulaiset ottivat mut ihan normaalilapsena eivätkä sanoneet mitään painosta. 

mä vähän veikkaan että ylipainosi johtui kasvu olosuhteistasi. Eli pilkkasivat siitä sinua mitä itse sinulle tekivät. Eihän tuollainen tervettä ole

Vierailija
199/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jos vanhempi väki lähti tansseihin, niin jos lapset kiukutteli/kärtti tuokaa karkkia, isäntä sanoi -haetaan sinulle

mustalaisen poika kaveriksi ! Se oli aika julmaa !

Omalle kohdalle, miettikää, hakeeko ne sen pojan jostain kun itse olet jotain 6-7 v tyttö...Yäk

Vierailija
200/334 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat olleet hyviä. He eivät ole käyttäytyneet noin.

Samoin, mutta hyvistä asioistahan ei voi keskustella😏. En myöskään koskaan havainnut kaverien vanhemmissakaan tuollaista. Olemmekohan eri planeelta kotoisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän