Onko boomereilla yleinen tapa suhtautua lapsiinsa pilkallisesti?
Omasta lapsuudesta muistan tuon pilkallisuuden, tämä jatkui koko teini-iän ja aikuisena ollessani myös vanhempien asenne oli pilkallinen. Sitten en enää viitsinyt kuunnella moista ja katkaisi välitä. Toki ihmisten välillä on vaihtelua, mutta oliko tämä jotenkin yleinen tapa suhtautua lapsiin silloin?
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään yleinen tapa tuo Ap'n kertoma. Ikävää kuka tuollaista on joutunut kokemaan. Oma äitini ja isäni olivat hyvin rakastavia ja viisaita vanhempia. Myös koulukavereiden luona tuli käytyä usein, eikä kenenkään kotona ollut minkäänlaista Ap'n kuvaamaa pilkallista käytöstä. Sen sijaan kodeissa oli järjestys ja selkeät säännöt; vanhempia sekä opettajia kunnioitettiin, toisin kuin tänä päivänä.
Nykyään lapset ja nuoret haistattelevat ja kiroilevat vanhempiaan ja opettaja. Väkivalta lisääntyy kun lapsilla on paha olla, se on hyvin surullista. Vantaalla tapahtuu pahoja asioita joka päivä, eikä kukaan voi kävellä kadulla turvallisesti.
Niin hirveäksi on mennyt Vantaalla, että saa pelätä henkensä edestä keskellä kirkasta päivää. Miten ne vanhemmat siellä mahtavat lapsiaan kasvattaa? Jostakin
Näiden väkivaltaisten lasten vanhemmat ovat nyt 40-50 vuotiaita. Mikä on mennyt pieleen? Onko suhtauduttu lapsiin pilkallisesti vai hakattu ruumiillisesti?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sannamarin toi tuon pilkallisen suhtautumisen vanhempia ihmisiä kohtaan. Hävisi kylläkin vaalit niillä lässytyksillään.
Niinhän tuossa pääsi käymään kun meidän PM taantui teiniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ovat 1946-1964 syntynyt sodanjälkeinen polvi. Heissä on oma hyvin tunnistettava energiansa; mentaliteettinsa ja arvopohjansa, kuten minun silmääni jokaisessa polvessa sen jälkeenkin.
Empatiassa he eivät loista.
Naureskelu ja vitsailu oman puolison ja lasten kustannuksella on ollut tuolloin yleistä. Äärimaterialistiset arvot.
Suomessa suuret ikäluokat eli ns. boomerit ovat vuosina 1945 - 1950 syntyneitä
Boomeri ja suuret ikäluokat tarkoittavat eri asioita. Boomerit on amerikkalainen termi ja sillä tarkoitetaan sikäläistä suurta ikäluokkaa eli 1946-1964 syntyneitä. Suuret ikäluokat ovat suomalainen termi ja sillä tarkoitetaan yleensä 1945-1950 syntyneitä. Jos Suomessa sanotaan boomerit, sillä tarkoitetaan samaa kuin Amerikassa eli 1946-1964 syntyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään yleinen tapa tuo Ap'n kertoma. Ikävää kuka tuollaista on joutunut kokemaan. Oma äitini ja isäni olivat hyvin rakastavia ja viisaita vanhempia. Myös koulukavereiden luona tuli käytyä usein, eikä kenenkään kotona ollut minkäänlaista Ap'n kuvaamaa pilkallista käytöstä. Sen sijaan kodeissa oli järjestys ja selkeät säännöt; vanhempia sekä opettajia kunnioitettiin, toisin kuin tänä päivänä.
Nykyään lapset ja nuoret haistattelevat ja kiroilevat vanhempiaan ja opettaja. Väkivalta lisääntyy kun lapsilla on paha olla, se on hyvin surullista. Vantaalla tapahtuu pahoja asioita joka päivä, eikä kukaan voi kävellä kadulla turvallisesti.
Niin hirveäksi on mennyt Vantaalla, että saa pelätä henkensä edestä keskellä kirkasta päivää. Miten ne van
Lapset on jätetty heitteille. Äiti on Tinderissä miehiä jahtaamassa. Isä on sika ja potkittu mäkeen jo aikoja sitten. Ei se ole lasten vika.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sannamarin toi tuon pilkallisen suhtautumisen vanhempia ihmisiä kohtaan. Hävisi kylläkin vaalit niillä lässytyksillään.
Melkoinen moka. Moni demari vaihtoi tuossa kohtaa puoluetta kun pääministeri rupesi perseilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ovat 1946-1964 syntynyt sodanjälkeinen polvi. Heissä on oma hyvin tunnistettava energiansa; mentaliteettinsa ja arvopohjansa, kuten minun silmääni jokaisessa polvessa sen jälkeenkin.
Empatiassa he eivät loista.
Naureskelu ja vitsailu oman puolison ja lasten kustannuksella on ollut tuolloin yleistä. Äärimaterialistiset arvot.
Suomessa suuret ikäluokat eli ns. boomerit ovat vuosina 1945 - 1950 syntyneitä
Boomeri ja suuret ikäluokat tarkoittavat eri asioita. Boomerit on amerikkalainen termi ja sillä tarkoitetaan sikäläistä suurta ikäluokkaa eli 1946-1964 syntyneitä. Suuret ikäluokat ovat suomalainen termi ja sillä tarkoitetaan yleensä 1945-1950 syntyneitä. Jos Suomessa sanotaan boomerit, sillä tarkoitetaan samaa kuin Amerikassa eli 1946-1964 syntyneitä.
Eihän tarkoiteta. Sillä tarkoitetaan suuri ikäluokkia.
Ei meillä äiti ollut ilkeä. Etäinen kylläkin. Seuraili enemmän meidän lasten elämää ja huolehti ruokaa pöytään. Ei kyllä kannustanut, mutta ei kyllä moittinutkaan. Ei lapsena, eikä myöhemmin vaikka mokattua tulikin.
Vanhempani ovat alle 60 ja etenkin isä pilkkasi meitä. Ei rajoittunut pelkästään ulkonäköön, vaan vielä minun ollessani täysi-ikäinen siihen minkälaisia päätöksiä tein tai olin tekemättä. Vasta kun äiti ärähti hänelle, että miettisi vähän miten puhuu meille, niin on osannut jättää kommentoimatta.
Olisin vain toivonut äidin puuttuvan asiaan aiemmin. Parempi toisaalta myöhään kuin ei milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tunnistaa sellaisen, että omaa lasta aina suositaan viimeiseksi, että ollaan niin vieraskoreita, että suositaan ja kehutaan muiden lapsia ja haukutaan omia. Jotain häpeää?
Itse jäin esimerkiksi perinnönjaossa ilman maata kun äitini kainosteli ettei meidän x mitään tarvi, ottakaa te vain. Maan arvo olisi ollut muutamia tuhansia, mutta äitini koki että en tarvi sellaista. Hän myös kaveritilanteissa otti aina sen toisen lapsen kannan ja torui minua, ja jos piti valita muiden lasten kanssa ruskean ja punaisen paidan välillä, minä sain ruskean. Hän ei koskaan pitänyt puoliani vaan kohteli minua kuin olisi aina pitänyt muista lapsista minua enemmän. Äitini on jo kuollut mutta omia lapsia saatuani usein mietin tuota käyttäytymistä, enkä vieläkään ymmärrä.
Äitisi oli autisti.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 70-luvulla ja muistan miten lasten pilkkaaminen oli kyläreissuilla aikuisten huvia. Ja sitten kun lapsi pahoitti mielensä, aikuiset kuorossa nauroivat lapsen ilmeille. Nyt sitten ihmetellään kun en halua olla tekemisissä. Minulla oli lapsena kuulemma huumorintaju kuin puuhevosella pakkasella kun en aikuisten mukana nauranut itselleni.
Et kai edes harkitse auttavasi tuollaisia??
Kun he siellä anovat apua pas*at housuissa niin naurat pilkallisesti ja odotat heillä olevan paremman huumorintajun kuin "puuhevosella pakkasella".
On! Ja myös se että sisaruksista puhutaan pahaa tosille sisaruksille. Esimerkiksi omat vanhempani haukkuivat siskon miestä minulle ja miehelleni ihan tosissaan, kun siskoni alkoi seurustella. Miehellä ei ollut kunnollista koulutusta, oli kyllä ylioppilas mutta ei muuta koulua sitten käynyt. Olivat niin huolissaan, että mies jää siskon elätettäväksi tai että sisko joutuu tinkimään tottumastaan keskiluokkaisesta elintasosta.
Olen katsellut ja ihmetellyt tämän päivän Youtube-videoita. Niissä äidit rikkovat kananmunan lyömällä sillä lasta otsaan. Lapsi alkaa itkeä ja äiti nauraa räkättää. Käy sääliksi niitä lapsia.😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen moka. Moni demari vaihtoi tuossa kohtaa puoluetta kun pääministeri rupesi perseilemään.
TÄMÄ pitääkin muistaa kun huomenna mennään äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Tähän lisäisin vielä omien lasten kadehdinnan.
Boomereiden eetokseen kuuluu, että kun he olivat lapsia, ei ollut MITÄÄN, ei siis MITÄÄN. Heidän lapsilleen on taas heidän mielestään "tuotu kaikki eteen".
Täydellinen kyvyttömyys nähdä, että jokaisella sukupolvella on omat haasteensa.
Tämä ketju on kerrassaan typerä: kuka äiti tai isä kadehtisi omia lapsiaan???? Ehkä joku todella mielenvikainen psyko. Olen varma, etteivät minkään ikäluokan vanhemmat ole kateellisia lapsilleen. Miettikää nyt edes vähän, mitä kirjoitatte.
Kyllä kadehtii. Aivan todella, ja sen huomaa monesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut ja ihmetellyt tämän päivän Youtube-videoita. Niissä äidit rikkovat kananmunan lyömällä sillä lasta otsaan. Lapsi alkaa itkeä ja äiti nauraa räkättää. Käy sääliksi niitä lapsia.😢
Nykyäidit huvittavat itseään aiheuttamalla lapselle kipua ja pahaa mieltä. Lisäksi julkaisevat sen kaikkien nähtäväksi. Kuinka moni lapsi onkaan tuolla tavoin julkisesti häpäisty. Traumojahan siitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomereiden eetokseen kuuluu, että kun he olivat lapsia, ei ollut MITÄÄN, ei siis MITÄÄN. Heidän lapsilleen on taas heidän mielestään "tuotu kaikki eteen".
Tämä ketju on kerrassaan typerä: kuka äiti tai isä kadehtisi omia lapsiaan???? Ehkä joku todella mielenvikainen psyko. Olen varma, etteivät minkään ikäluokan vanhemmat ole kateellisia lapsilleen. Miettikää nyt edes vähän, mitä kirjoitatte.
Mikä siinä on sinusta outoa että joku kadehtii? Minun suuriin ikäluokkiin kuuluva äitini sanoi kadehtivansa meidän lasten helppoa elämää kun meille kuulemma vain kultaa kannetaan. Eli he vanhemmat kuulemma sitä meille kantoivat. Mitä tämä kulta sitten oli, en tiedä. Meillä vaatteet olivat kierrätettyjä ja kaatopaikalla käytiin perheen voimin dyykkaamassa. Väkivalta lapsia kohtaan oli päivittäistä, sekä henkinen ja fyysinen. Omia vanhempiani ei oltu kuritettu fyysisesti lapsena, mutta meitä sitten hakattiin ja meidän lapsuus oli sitten kuulemma niin helppo ja kultainen että sitä piti kadehtia. Vanhemmille maistui alkoholi ja saatiin me lapset sitten lasilliset limpparista mitä vanhemmat alkon lantrinkina käyttivät. Meille myös juotettiin alkoholilimpparia muutamia kulauksia heidän lasistaan muutaman vuoden ikäisinä. Oli siinä kultaa kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut asiaa. Täällä on taas tämä sama katkerien keski-ikäisten kerho asialla, joiden vanhemmat ovat pilanneet kaiken, siis ihan KAIKEN!