Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko boomereilla yleinen tapa suhtautua lapsiinsa pilkallisesti?

Vierailija
12.04.2025 |

Omasta lapsuudesta muistan tuon pilkallisuuden, tämä jatkui koko teini-iän ja aikuisena ollessani myös vanhempien asenne oli pilkallinen. Sitten en enää viitsinyt kuunnella moista ja katkaisi välitä. Toki ihmisten välillä on vaihtelua, mutta oliko tämä jotenkin yleinen tapa suhtautua lapsiin silloin?

Kommentit (334)

Vierailija
161/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova hyökkäys kasikymppisiä vanhuksia kohtaan.

Ihan kenestä tahansa tulee kasikymppinen, kun tarpeeksi vanhaksi elää.

Sitäpaitsi kukin on reklamoinut omille vanhemmilleen sen minkä on reklamoinut, varmasti jo ajat sitten. Tässä lähinnä vertaillaan kokemuksia.

Vierailija
162/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 70-luvulla ja muistan miten lasten pilkkaaminen oli kyläreissuilla aikuisten huvia. Ja sitten kun lapsi pahoitti mielensä, aikuiset kuorossa nauroivat lapsen ilmeille. Nyt sitten ihmetellään kun en halua olla tekemisissä. Minulla oli lapsena kuulemma huumorintaju kuin puuhevosella pakkasella kun en aikuisten mukana nauranut itselleni.

Meillä oli niin päin, että sisarukseni sai pilkata minua ihan vapaasti vanhempienkin edessä. Sanoin jos oli kavereita kylässä (siskon tai minun), niin sai yllyttää nämäkin mukaan pilkkaamaan.

Kun pahoitin mieleni, sätittiin minua kun olen aina niin tosikko.

Siskoni haukkui ulkonäköäni, matki pilkallisesti puhettani ja ilmeitäni, myöhemmin pilkkasi painostani jne.

En ole kenenkään lapsuudenperheenjäseneni kanssa enää missään tekemisissä.

Tuo on juuri lasten tapa ärsyttää tahallaan, mieleltään terveet kasvaa tuosta pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa keskustelussa.  Joko keväällä mt rakoilee monella tai toimitus saanut ukaasin avata keskusteluja jotka vetävöt kirjoittajia.

Mainoksillahan tämä pyörii, jos on hiljaista, ei saa mainostilaa myytyä.  Boomerit on hyvä vetonaula.

Tämä on tyypillistä boomerin "vesi hanhen selästä" -käytöstä. Ikäänkuin olisi törkeää edes puhua näistä asioista.

Voit hyvin mennä keskustelemaan muista aiheista, jos tämä osuu liian lähelle.

Vierailija
164/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, boomeri, jäitä hattuun, ota coolimmin

Hei, boomeri, jäitä hattuun, ota coolimmin

Relaa älä oo Debby Downeri, kato universumii laajemmin

Hei, boom-boom-boomeri, jäitä hattuun, ota coolimmin

Bo-boom-boom-boomeri

Bo-bo-boom-boom-boomeri

Boom-boom-boom (boomeri)

T. Sanna

Ette te vanhat boomerikääkät mitään ymmärrä. Toista se on mulla, mä biletän ku oon niin nuori ja nätti. Katsokaa vaikka mun instasta kuvia ja videoita. Mä julkaisen niitä joka päivä. 

Vierailija
165/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa keskustelussa.  Joko keväällä mt rakoilee monella tai toimitus saanut ukaasin avata keskusteluja jotka vetävöt kirjoittajia.

Mainoksillahan tämä pyörii, jos on hiljaista, ei saa mainostilaa myytyä.  Boomerit on hyvä vetonaula.

Tämä on tyypillistä boomerin "vesi hanhen selästä" -käytöstä. Ikäänkuin olisi törkeää edes puhua näistä asioista.

Et siis ymmärrä tämän vauva fi sivuston toimivan mainostuloilla?   Vaikka tyhmä boomerikin ymmärtää.

Vierailija
166/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekemiselle on rajat, eikä aina saa tai saa tehdä miten haluaa, ei tämä tarkoita jotenkin kurjaa elämää, vältettävää tapahtumaa. Yleensä ihmiskunnassa.

Vapaus itseisarvona on mieletön ajatus. Väitän, että sellaista kannattava henkilö ei ole oppinut elämästä yhtään mitään.

Boomeri bongattu

Vierailija
167/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun isä, äiti ja mummo oli todella taitavia vittuilemaan mulle lapsena. Tätä oli eri asteista. Lievimpänä vähättely, et "kylläpä koulussa annetaan helposti numeroita" ku mulla oli ysiä ja kymppiä. Kehua ei voitu mitenkään, ei mitenkään.

Itkeminen oli märisemistä, ihan pienenä äiti kielsi itkemästä, koska menen kuulemma ruman näköiseksi.

Sukulaistytön kengät oli jääneet hänelle pieneksi ja hänen äitinsä ehdotti, että minä kokeilisin niitä. Eivät sopineet, mummo tokaisi heti et "Eii, se on niin lihava se jalka!" Miksi mun pyöreys piti tuossakin ottaa esille, se tyttö muuten oli vain vuoden mua vanhempi ja kenkien kohdalla voi vain todeta et ok, ei sovi.

Lihava lapsi. Siitä vois kirjan kirjoittaa, miten pidettiin hauskaa. Olin joskus ihan hämmästynyt, kun kaukaisemmat sukulaiset ottivat mut ihan normaalilapsena eivätkä sanoneet mitään painosta. 

Vierailija
168/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään yleinen tapa tuo Ap'n kertoma. Ikävää kuka tuollaista on joutunut kokemaan. Oma äitini ja isäni olivat hyvin rakastavia ja viisaita vanhempia. Myös koulukavereiden luona tuli käytyä usein, eikä kenenkään kotona ollut minkäänlaista Ap'n kuvaamaa pilkallista käytöstä. Sen sijaan kodeissa oli järjestys ja selkeät säännöt; vanhempia sekä opettajia kunnioitettiin, toisin kuin tänä päivänä.

Nykyään lapset ja nuoret haistattelevat ja kiroilevat vanhempiaan ja opettaja. Väkivalta lisääntyy kun lapsilla on paha olla, se on hyvin surullista. Vantaalla tapahtuu pahoja asioita joka päivä, eikä kukaan voi kävellä kadulla turvallisesti. 

Niin hirveäksi on mennyt Vantaalla, että saa pelätä henkensä edestä keskellä kirkasta päivää. Miten ne van

Näiden väkivaltaisten lasten vanhemmat ovat nyt 40-50 vuotiaita. Mikä on mennyt pieleen? Onko suhtauduttu lapsiin pilkallisesti vai hakattu ruumiillisesti?

Voit aloittaa siitä oman ketjun jossa pohdiskellaan miksi Vantaalla on pahoinvoivia nuoria.

Täällä keskustellaan boomereista.

Vierailija
169/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju ei anna oikeaa kuvaa ja syykin on selvä. 

Elämässä katkeroituneet kirjoittavat koska  heillä on aikaa. Mutta ovat pieni vähemmistö. 

Onneksi suurimmalla osalla on mennyt paremmin vanhempien kanssa, kuten myös työ- ja perhe-elämässä. Heillä ei ole tarvetta roikkua täällä purkamassa pahaa oloaan. 

Vierailija
170/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän lisäisin vielä omien lasten kadehdinnan.

Boomereiden eetokseen kuuluu, että kun he olivat lapsia, ei ollut MITÄÄN, ei siis MITÄÄN. Heidän lapsilleen on taas heidän mielestään "tuotu kaikki eteen".

Täydellinen kyvyttömyys nähdä, että jokaisella sukupolvella on omat haasteensa.

Tämä ketju on kerrassaan typerä: kuka äiti tai isä kadehtisi omia lapsiaan???? Ehkä joku todella mielenvikainen psyko. Olen varma, etteivät minkään ikäluokan vanhemmat ole kateellisia lapsilleen. Miettikää nyt edes vähän, mitä kirjoitatte.

Ai olet varma? No sehän tämän asian ratkaisikin. Kiitos kun tulit kertomaan!

Mitäs jos nyt keräisit ne varmat mielipiteesi ja luikkisit suosiolla johonkin toiseen keskusteluun, jossa ymmärrät mistä siinä puhutaan.

Vierailija
171/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä, että vertaillaan sukupolvia ja mitä tämän päivän lapset joutuvat kärsimään. Kaipa tuon Vantaankin saa täällä mainita. 

- Boomerin lapsi jolla on hyvät vanhemmat 

Vierailija
172/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut ja ihmetellyt tämän päivän Youtube-videoita. Niissä äidit rikkovat kananmunan lyömällä sillä lasta otsaan. Lapsi alkaa itkeä ja äiti nauraa räkättää. Käy sääliksi niitä lapsia.😢 

Nykyäidit huvittavat itseään aiheuttamalla lapselle kipua ja pahaa mieltä. Lisäksi julkaisevat sen kaikkien nähtäväksi. Kuinka moni lapsi onkaan tuolla tavoin julkisesti häpäisty. Traumojahan siitä tulee. 

Ajatelkaa, jos boomereilla olisi ollut käytössä YouTube kun heidän lapsensa olivat pieniä. Sepä olisi vasta ollut verilöyly.

Vierailija
173/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä tämän vauva fi sivuston toimivan mainostuloilla?   Vaikka tyhmä boomerikin ymmärtää.

Voi sinua. Kovasti nyt yrität väistellä itse asiaa.

Vierailija
174/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa viihdeohjelmassakin huvituksena on ihmisten pilkkaaminen ja nauraminen esim. Putous ym.  Onko hekin boomereita? Taitaa olla myös muotia kouluissa ja somessa nuorten kesken. Miksi boomerien jälkeläisetkin on lapsensa niin huonosti kasvattaneet.

Vierailija
175/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä katkeroituneet kirjoittavat koska  heillä on aikaa. Mutta ovat pieni vähemmistö. 

Onneksi suurimmalla osalla on mennyt paremmin vanhempien kanssa, kuten myös työ- ja perhe-elämässä. Heillä ei ole tarvetta roikkua täällä purkamassa pahaa oloaan. 

Toki tiedämme, että syrjäytyneitten kokoontumisajothan ne täällä... Äiti ja isi ovat pilanneet koko elämän. Itessä ei mitään vikaa, ei tietenkään. 😂

Vierailija
176/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvä, että vertaillaan sukupolvia ja mitä tämän päivän lapset joutuvat kärsimään. Kaipa tuon Vantaankin saa täällä mainita. 

- Boomerin lapsi jolla on hyvät vanhemmat 

Joo, jossain toisessa ketjussa.

Vierailija
177/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedämme, että syrjäytyneitten kokoontumisajothan ne täällä... Äiti ja isi ovat pilanneet koko elämän. Itessä ei mitään vikaa, ei tietenkään. 😂

Ilmankos sinä olet täällä!

Lempipuuhassasi, toisia nimittelemässä ja pilkkaamassa.

Vierailija
178/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellisten ihmisten kokoontuminen taas kerran.  Ei taida live-ihmissuhteita olla kun netissä vaan pyöritään.

Ja sitten uhriudutaan, kuten yllä.

Vierailija
179/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa viihdeohjelmassakin huvituksena on ihmisten pilkkaaminen ja nauraminen esim. Putous ym.  Onko hekin boomereita? Taitaa olla myös muotia kouluissa ja somessa nuorten kesken. Miksi boomerien jälkeläisetkin on lapsensa niin huonosti kasvattaneet. 

Hyvä kysymys. Miksi boomereitten lapset ovat onnistuneet vielä huonommin omien lastensa kasvatuksessa? Tulokset kertovat karua kieltä tämän päivän lapsista, joka johtuu heidän vanhemmistaan, keski-ikäisistä ihmisistä.

Vierailija
180/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat iältään 70-75-vuotiaita.

Naureskelevat myös lapsenlapsille. Esim lautapeliä pelatessa, jos ei osaa vastata kysymykseen. Räkänaurua ja hörötystä.

Toisessa pelissä isäni sanoi, että tekemäni ratkaisu oli "tyhmä".

Painoa kommentoidaan usein, oli se mennyt mihin suuntaan tahansa. Myös mummi teki näin.

Sairastumisia ei otettu vakavasti.

Sarkasmin käyttö ja passiivisagressiivinen käytös normaalia. 

Käyttävät myös n-sanaa ja mustalaisille naurettiin aina.

Mitään rajoja ei ollut.

Sisaruksia haukutaan toisilleen.

Aikansa tuotoksia. Molemmat ovat samalla lukeneita ja sivistyneitä ihmisiä, jotka ovat hyviä keskustelijoita. Hämmentävä yhdistelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi