Miksi jotkut vain istuvat autossaan kaupan parkkipaikoilla?
Aika usein näkee isojen kauppojen parkkipaikoilla ja halleissa että joissakin autoissa istuu joku, yleensä mies, yksin ilman aikomusta mennä kauppaan.
Kirjoittaako ne ajopäiväkirjaa tai palaverimuistiota? Vai onko kaupassa käynti vaimon kanssa niin rasittavaa että jäädään mielummin yksin autoon?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käynti ompi akkojen hommaam!
Onko ruokien maksaminenkin akkojen hommaa?
Joissain perheissä on. Mies voi maksaa esimerkiksi asumiskulut, vakuutukset ja auton.
Pahus, paljastuin. Autoni, vuosimallia 2004, kuluttaa jonkin verran öljyä. Sitä on lisättävä säännöllisesti. Mutta paikassa, jossa asun, en saa autoa tasaiselle paikalle. Niinpä ajan kauppakeskuksen parkkihalliin, ja odotan että auto on ollut tarpeeksi kauan sammutettua niin että kaikki öljy on valunut lohkon öljypohjaan, ja saan öljytikusta oikean lukeman.
Aikaa kuluu odotellessa. Autoni moottorin tyyppi on sellainen, että on odoteltava reippaasti, jotta kaikki öljy on valunut lohkon öljypohjaan ja saan öljytikusta oikean lukeman.
Sitten kun olen odotellut ja lukema on luettavissa, niin on myös lisättävä öljyä. Ja sitten pitää jälleen odotella, että lisätty öljy on valunut, ja näen tikusta oikean lukeman.
Parkkihallissa tämä on kätevää niin kesällä kuin talvellakin. Auto on tasaisella alustalla varmasti.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaimo ei halua sitä tyhjänpanttina pyörimään kauppaan ja narisemaan, kun kestää liian kauan.
Miksi ei mies sitten lähde kahville tai katsomaan kaupasta itselleen jotain?
Kaupassa käydään 2-3 krt/viikko. Joka kertako sinne pitäisi mennä katselemaan "itselleen jotain" tai ostamaan kahvia? Menisitkö itse?
Mitä sieltä kaupasta ostetaan 2-3 krt/viikko? _Ruokaa teille? Eikö kiinnosta?
Jos on muutama ostos vain, niin miksi sinne pitäisi mennä toisen perässä juoksemaan? Jos enemmän, niin tottakai sitten kantamaan ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaimo ei halua sitä tyhjänpanttina pyörimään kauppaan ja narisemaan, kun kestää liian kauan.
Kaupassa käydään 2-3 krt/viikko. Joka kertako sinne pitäisi mennä katselemaan "itselleen jotain" tai ostamaan kahvia? Menisitkö itse?
Miksi että käy kerran viikkoon kaupassa? Ei siellä nyt joka toinen päivä tarvi ravata.
Miksi käydä noin harvoin? Ei ole autoa. Mä kannan repussa ruoat. Mä käyn 4 krt viikossa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi että käy kerran viikkoon kaupassa? Ei siellä nyt joka toinen päivä tarvi ravata.
Kun sitä haluaisi syödä enemmän kuin kerran viikossa tuoretta leipää noin esimerkiksi. Sinä saat käydä kerran viikossa kaupassa. Meille sopii toisenlainen rytmi.
Voisi sitä leipää itsekin leipoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies sitten pitää ottaa edes mukaan? Ettekö osaa yksin käydä siellä kaupassa?
Koska miehellä on ajokortti ja viikon ostokset on kivempi viedä autolla kotiin se 10 km kuin kävellen. Ihan puhtaasti mukavuussyitä kaikki.
Sekö on mukavaa että mies istuu laiskana autossa selaamassa kännykkää kun vaimo kerää viikon ostokset yksin, jonottaa ja pakkaa hirveällä kiireellä? Miten noin hyödyttömiä miehiä edes on olemassa. Ja miksi naiset alistuvat työjuhdaksi?
"Voisi sitä leipää itsekin leipoa."
Leivo toki, jos tykkäät. Minua ei moinen kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies sitten pitää ottaa edes mukaan? Ettekö osaa yksin käydä siellä kaupassa?
Koska miehellä on ajokortti ja viikon ostokset on kivempi viedä autolla kotiin se 10 km kuin kävellen. Ihan puhtaasti mukavuussyitä kaikki.
Sekö on mukavaa että mies istuu laiskana autossa selaamassa kännykkää kun vaimo kerää viikon ostokset yksin, jonottaa ja pakkaa hirveällä kiireellä? Miten noin hyödyttömiä miehiä edes on olemassa. Ja miksi naiset alistuvat työjuhdaksi?
Nyt on kyllä vaikea nähdä ongelmaa tuossa. Ihmiset voivat ihan itse sopia, miten käyvät kaupassa. Eivät kaikki joudu jonottamaan kaupassa eikä kaikilla myöskään ole koko ajan kiire. Toiset jopa tykkäävät kaupassakäynnistä.
Onko se edes laillista pitää sitä miestä sitten siellä autossa, kun eihän sinne saa lasta eikä koiraakaan jättää?
Viranomaiset voisivat käydä kuuluttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat tuon kuulostamaan siltä, kuin olisi isokin vaiva lappaa ostokset kärryyn, kassalle ja kasseihin. Minua henkilökohtaisesti ei rasita tällainen ihan normaali arkihomma. Miksi pitäisi pakata hirveällä kiireellä? Siihen pakkaamiseen menee se aika, mikä menee. Eikä se mieskään aina siellä autossa istu, mutta joskus istuu, jos haluaa. Ei ole tapana määräillä, että pakko on tulla kauppaan hakemaan ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aika usein nähnyt jonkun teini-ikäisen istumassa muuten tyhjässä autossa kaupan parkkipaikalla. Onko se enemmän hyväksyttävää?
Menkää kysymään, jos teitä kiinnostaa niin paljon se, miksi joku istuu autossa.
Taitaa olla lapsen heitteillejättö jos alaikäinen jää yksin autoon.
Vierailija kirjoitti:
Onko se edes laillista pitää sitä miestä sitten siellä autossa, kun eihän sinne saa lasta eikä koiraakaan jättää?
Viranomaiset voisivat käydä kuuluttamassa.
Hyvä pointti tässä. Pitäiskö aloittaa joku infokampanja?
Meillä on matkaa isompaan kauppaan 28 km, joten siellä käydään noin kerran viikossa. Samalla reissulla saatetaan käydä yhdessä jossain syömässä ja toisaalta sillä välin kun minä teen ruokaostokset, mies voi käydä jossain toisessa kaupassa muulla asialla tai vaikka tankkaamassa ja palaa sitten parkkikselle odottamaan. Suurimman osan ajasta se kyllä puhuu puhelimessa asiakkaiden kanssa siellä autossa kököttäessään.
Joskus käydään myös yhdessä kaupassa, mutta yleensä käyn yksin ihan omasta toiveestani. Tutussa kaupassa käynti sujuu nopeasti ja tehokkaasti. Maksajaa tai kantajaa en ole vielä tarvinnut, kärryillä pääsee auton viereen. Olipa epäkiinnostava tarina! Kaikkea sitä ihmiset miettii 😊
Munkin entinen mies jäi autoon istumaan ja pisti mut yksin tekemään ostoslistan, kiertämään kauppaa ristiin rastiin, jonottamaan, maksamaan ja pakkaamaan, purkamaan ostokset kotona. Huom, ENTINEN mies. Oli kyllä toisaalta niin rasittava tapaus, että kävin ennemmin yksin siellä kaupassa.
Nykyisen miehen kanssa on itsestään selvää, että molemmat hoitaa joko yhdessä tai erikseen kauppareissut. Hän lähtee kauppaan omastakin aloitteestaan, ei tarvitse patistaa tai tehdä ostoslistaa eikä paapoa muutenkaan.
Joskus vaihtamalla paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kyse ruokakaupasta niin tietenkin miehen pitää mennä mukaan avuksi. Ei kai aikuinen ihminen kehtaa vaatia keräilypalvelua puolisolta? Ei se kauppareissu mikään huviretki ole vaimollekaan.
Usko tai älä, meillä vaimo käy ihan mielellään kaupassa. Ja siivoaa. Nimenomaan yksin. On kuulema ihana rauha kun kerrankin saa oll
Annas kun arvaan. Olet niitä miehiä jotka sanovat että vaimo saa "omaa aikaa" tehdessään kotitöitä, kun sinä jalomielisesti vahdit omia lapsiasi eli selaat kännykkää etkä piittaa lapsista mitään. Ja olet vakuuttunut että tämä on vaimon mielestä ihanaa.
Mies voi soittaa tuöpuheluita arkena vielä kun minä olen kaupassa ja välillä teams palavereita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että kahville. Pyh. On se nyt kumma että nykyään ihmiset eivät voi edes tuntia istua rauhassa paikallaan hiljaisuudessa ja pohdiskella asioita. Aina pitää olla ostamassa ja ryystämässä ja mussuttamassa.
eri
Istuvat, koska henkilöautoissa on hankala seistä.