Mitä pahaa siinä on, jos tyytyy "ihan hyvään suhteeseen" ettei tarvitse olla yksin?
Siis jos ja kun pitkä suhde on ihan hyvä, pääasiassa yhdessä on mukavaa ja lomia tykätään viettää yhdessä, mutta osin suhde on hiipunut aiemmista ongelmista johtuen. Eikä varmaan palaudukaan enää. Jos vaikka ihastuisin toiseen niin ei minulla olisi vaikeuksia nykyistä suhdetta päättää, mutta en halua rakastua toiseen. En halua mitään uutta suhdetta, evvk, vaan jos mies jättäisikin niin eläisin sitten yksin ja olisin siihen oikein tyytyväinen. Usein vain toitotetaan että ei saa tyytyä "ihan hyvään". Miksei saa jos se tuntuu kuitenkin paremmalta kuin ero, tässä elämänvaiheessa?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Tää on nykyajan vitsaus. Mikään ei oo hyvä vaan aina etsitään parempaa mut tää on vain naisten ongelma. Miehille kelpaa ihan ok suhde
Ei pidä paikkaansa. Miehille ei riitä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tylyä sitä toista osapuolta kohtaan. En minä ainakaan haluaisi olla sellainen kumppani, joka ollaan valmiita jättämään heti kun parempi löytyy. Mikä yksinolossa on niin kamalaa?
Eihän se mitään tylyä ole, ei toiselle kaikkea tarvitse kertoa. On loppujen lopuksi aika epätodennäköistä, että keski-iässä enää mitään tajunnanräjäyttäjiä tulee vastaan niin, että jokin elämää suurempi suhde olisi mahdollinen, liikkuvia osia on niin paljon. Tasaisessa suhteessakin on puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ok suhteeseen tyytyminen estää loistavan suhteen löytämisen.
Vaan kun ei kiinnosta enää mikään uus suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kirjoitit aluituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tylyä sitä toista osapuolta kohtaan. En minä ainakaan haluaisi olla sellainen kumppani, joka ollaan valmiita jättämään heti kun parempi löytyy. Mikä yksinolossa on niin kamalaa?
Eihän se mitään tylyä ole, ei toiselle kaikkea tarvitse kertoa. On loppujen lopuksi aika epätodennäköistä, että keski-iässä enää mitään tajunnanräjäyttäjiä tulee vastaan niin, että jokin elämää suurempi suhde olisi mahdollinen, liikkuvia osia on niin paljon. Tasaisessa suhteessakin on puolensa.
Tää just.
Minun mielestäni tuollainen suhde on ihan ok, jos on kuitenkin sitoutunut. Ei lähde toisen matkaan jos tulee ihastusta.
Aika surullista viettää yksin koko elämänsä odottaen sitä tajunnan räjäyttävää täydellistä kumppania, jonka kanssa jokainen seksikerta on huippuilotulitusta läpi vuosikymmenten, joka on täydellisen hyvännäköinen, ihana luonteeltaan, varakas, on arvostetussa ammatissa, kätevä käsistään ja rakastaa puolisoaan yli kaiken.
Kun voisi jakaa elämänsä mukavan kumppanin kanssa, joka ei ole täydellinen, mutta joka on luotettava ja jonka kanssa elämä on mukavampaa ja helpompaa kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Täydellistä puolisoa ei ole. Alkaa olemaan sen kanssa, joka on sinusta kiinnostunut. Sekin on paljon, että edes joku haluaa olla kanssasi.
Ai vaikka se toinen olisi ihan sekopää ja epäviehättävä. Sellaista voisi alkaa ajan myötä inhota ja halveksia jopa.
Ei tietenkään. Ettekö tajua ilman erillistä mainintaa, milloin puhutaan sinänsä täyspäisistä ihmisistä? Mutta tässä tapauksessa puuttuu joku hehkutettu aivan erityinen yhteinen synergia.
Ei mitään vikaa. Ihan hyvä näin.Ei alkuihastumisen huuma voi kestää vuosikymmeniä, mutta silti yhdessäolo voi olla viihtyisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kirjoitit aluituksen?
En kirjoittanut olen eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koko suhde perustuu valehteluun. Kuulostaapa tosi kivalta suhteelta, selkeästi kannattaa laittaa hynttyyt yhteen, ottaa yhteinen asuntolaina, elää vuosia yhdessä ja yksi kaunis päivä hupsheijaa vaan ilmoitusluontoinen asia:
"olen löytänyt nyt rakkauteni, sinä olit ihan ok mutta ymmärrät varmaan? Jos tän avioeropaperit tästä täytät niin saadaan harkinta-aika äkkiä käyntiin, ja jos laitat asunnon tällä viikolla jo myyntiin kun tarttisin osuuteni tästä pian? Lähden itse nyt rakkauteni luo, niin ei muistella pahalla, Moikka! :) "
Muistinkin miksi olen ollut itsekseni jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuollainen suhde on ihan ok, jos on kuitenkin sitoutunut. Ei lähde toisen matkaan jos tulee ihastusta.
No eipä joo varmasti lähde, jos on mahdollisuus vaihtaa ihan ok -kädenlämpöinen suhde sellaiseen elämänsä suurimpaan ihastukseen :DDD
Eiköhän siinä mene oikopäätä myyntiin yhteinen koti ja avioeropaperit allekirjoitettu ennenkuin printterin muste on edes tavoittanut paperia.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuossa isoin ongelma on juuri tuo jonka itsekin toit esiin että jos joku parempi tulisi eteen niin vaihtaisit sen kummemmin nykyistä suhdetta haikailematta siihen. Eli siis suhteestanne puuttuu se turvallinen jatkuvuus ja se on olemassa vain koska parempaakaan ei juuri nyt ole tarjolla. Eli siitä puuttuu se aika olennainen parisuhteen sisältö eli sitoutumisen halu.
Juurihan hän kirjoitti toisin.Huumat ei kiinnosta vaan hyvä olo toisen kanssa vaikka suhde ei ole mikään huuma suhde.Itse kanssa löysin huuman jälkeen miehen joka oli ihanan hellä ja rakastava.Jo ollaan onnellisesti oltu naimisissa kohta 34 vuotta ja hyvin menee.Huumat eivät kestä kauaa.
Mitä nämä ihmiset tarkoittavat, kun he kertovat, että ovat tyytyneet puolisoonsa? Siis jos nainen ei ole tämän vuoden miss Universum, häneen tyydytään ja koetetaan löytää parempi tai ainakin pidetään pahasti suhteessa?
Tai jos mies ei ole kalsarileukakirurgi, sama juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä joo varmasti lähde, jos on mahdollisuus vaihtaa ihan ok -kädenlämpöinen suhde sellaiseen elämänsä suurimpaan ihastukseen :DDD
Eiköhän siinä mene oikopäätä myyntiin yhteinen koti ja avioeropaperit allekirjoitettu ennenkuin printterin muste on edes tavoittanut paperia.
Taidat olla kovin nuori vielä 😊 Silloin kommenttisi ymmärtää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Täydellistä puolisoa ei ole. Alkaa olemaan sen kanssa, joka on sinusta kiinnostunut. Sekin on paljon, että edes joku haluaa olla kanssasi.
Totta! Jos sitä ei saa kenen kanssa haluaa olla, niin vaihtoehdot on joko se toinen tai olla yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kokenut jo kertaalleen tuon tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä ihmiset tarkoittavat, kun he kertovat, että ovat tyytyneet puolisoonsa? Siis jos nainen ei ole tämän vuoden miss Universum, häneen tyydytään ja koetetaan löytää parempi tai ainakin pidetään pahasti suhteessa?
Tai jos mies ei ole kalsarileukakirurgi, sama juttu?
Kun mies ei ole se oikea.
Ei sovita yhteen.
Ammatti tai ulkonäkö ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori tyttö, mutta täynnä kiimaa uuuhh🥵🥵
Kunhan et huijaa sitä toista että hän on elämäsi rakkaus vaan kerrot rehellisesti tyytyväsi.