Mitä pahaa siinä on, jos tyytyy "ihan hyvään suhteeseen" ettei tarvitse olla yksin?
Siis jos ja kun pitkä suhde on ihan hyvä, pääasiassa yhdessä on mukavaa ja lomia tykätään viettää yhdessä, mutta osin suhde on hiipunut aiemmista ongelmista johtuen. Eikä varmaan palaudukaan enää. Jos vaikka ihastuisin toiseen niin ei minulla olisi vaikeuksia nykyistä suhdetta päättää, mutta en halua rakastua toiseen. En halua mitään uutta suhdetta, evvk, vaan jos mies jättäisikin niin eläisin sitten yksin ja olisin siihen oikein tyytyväinen. Usein vain toitotetaan että ei saa tyytyä "ihan hyvään". Miksei saa jos se tuntuu kuitenkin paremmalta kuin ero, tässä elämänvaiheessa?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Nää on kai niitä läheisriippuvaisia, jotka ovat vain jonkun ihan ok:n kanssa kun ei parempaakaan löydy.
Voi olla myös niin, ettei enää kaipaa läheisempää suhdetta. Jos eroaisi, haluaisi jäädä yksin. Suhde on kumppanuussuhde, jaetaan kulut ja autetaan toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tylyä sitä toista osapuolta kohtaan. En minä ainakaan haluaisi olla sellainen kumppani, joka ollaan valmiita jättämään heti kun parempi löytyy. Mikä yksinolossa on niin kamalaa?
Onkohan ap kertonut tätä rehellisesti kumppanilleen? Epäilen..
Tärkein kriteeri mulle on henkisesti samalla aaltopituudella oleminen, sen saavutin vasta kolmannessa suhteessa, jossa olen nyt elänyt 15 vuotta. Ne kaksi ekaa muuttui alkuhuuman jälkeen siksi "ihan hyväksi suhteeksi". En kuitenkaan pitemmän päälle jaksanut joustaa asioissa, jotka olivat mulle tärkeämpiä kuin kumppanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään jos se molemmille on ok. Itse taas en kaipaa mitään kämppistä, vaan kyllä siinä suhteessa pitää olla läheisyyttä ja seksiä. En kaipaa muuten niinkään sitä yhdessä oloa, esimerkiksi jotain TV:n katselua tms. Joten siksi nyt onkin lähinnä seksisuhde ja välillä vietetään aikaa muutenkin yhdessä. Mutta en kaipaa seuraa kokoajan.
On meillä läheisyyttä, uskon että enemmän kuin monella muulla. Seksiä harvemmin, mutta välillä sitäkin. Aloittaja
Vanhuspari. Ihan sama suhde on nuorelle ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Missä toitotetaan ja keiden osalta? Niinpä. Ketään ei oikeasti kiinnosta, paitsi meitä jotka tullaan jauhamaan kahvitauolla, flunssasaikulla tai jo eläköityneenä tänne paskaa :D
Juuri samaa ihmettelin minäkin. Kuka tuollaista toitottaa? Itse erosin kun en saanut suhteelta enää mitään ja olin mieluummin vaikka yksin. Enemmän sain lähipiiriltä ihmettelyä ratkaisustani, koska ei ollut mitään isoja ulospäin näkyviä ongelmia. Moni elää juuri niissä ihan kivoissa suhteissa ja ovat tyytyväisiä, vaikkei seksiäkään juuri enää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on nykyajan vitsaus. Mikään ei oo hyvä vaan aina etsitään parempaa mut tää on vain naisten ongelma. Miehille kelpaa ihan ok suhde
Joo. Se on tosi kivaa monien yhdessäolo-vuosin jälkeen kuulla olleensa toiselle korkeintaankin ihan ok, mutta nyt löytyi se oikea rakkaus, niin että se on moro eikä muistella pahalla 👋 <3
Handukommentti ei täältä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on nykyajan vitsaus. Mikään ei oo hyvä vaan aina etsitään parempaa mut tää on vain naisten ongelma. Miehille kelpaa ihan ok suhde
hohhoi, eikö sulla ole rahaa yliksen kultatiliin kun pitää täällä kiusata mammoja?
Koska ok suhteeseen tyytyminen estää loistavan suhteen löytämisen.
Yleensä nämä tyytymistä pohtivat ovat aivan tavallisia naisia. Ovatko he sitten itse jotain superihmisiä? Eivät ole. Mies tyytyy heihin, koska tuskin ovat unelmien supermalleja, jotka hemmottelevat miestään. Ennemminkin tatuoituja vähän tai paljon pulskia perustyöntekijöitä, jotka miettivät täällä kannattaako heidän tyytyä tavalliseen mieheen, kun feminismi sanoo että he voivat saada kaiken ja ovat girlbosseja.
Nämä tyytymispohdiskelijat eivät kauheasti tosiaan pysähdy miettimään ovatko he itse täydellisiä, vai tyytyykö joku heidän tavallisuuteensa ja tylsyyteensä.
Vierailija kirjoitti:
Loistava Toveri on kanssasi samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt tuon valinnan, enkä usko koskaan eroavani. Minkäänlainen suhde niiden miesten kanssa, joita olen rakastanut, ei ole ollut mahdollinen.
Olen suhteessa, jossa ei ole lainkaan seksiä. Ei ole minusta kiinni, vaan vaimostani. Tilanteeseen kyllästyneenä nostin kissan pöydälle ja totesin, että minulla tulee olemaan seksiä joko kotona tai muualla, hän saa valita. Nyt on muualla vakituisen seksikumppanin kanssa. En ole missään aikeissa erota ja tämä toinen nainen tietää tilanteen täysin.
Mulla on "ihan hyvä suhde", enkä koe, että joutuisin jotenkin tyytymään siihen. Eihän siinä samaa paloa ole kuin joskus alussa, mutta mitä sitten? Mun mielestäni aivan luonnollista kehitystä, että suhde muuttuu kun yhdessä vanhetaan. En vaihtaisi, toivottavasti ei puolisokaan.
Eihän tuossa mitään vikaa olekaan JOS kumpikin on kartalla tilanteesta. Sillä, johon on tyydytty, on oikeus tietää millaiset toisen tunteet ovat. Jos se on hänelle ok niin mikäpä siinä.
Mutta jos toinen ei tiedä vaan on itse aidosti mukana ja luulee suhdetta ja tunteita molemminpuolisiksi, silloin tuo on hyväksikäyttöä. Toiselle ei anneta mahdollisuutta etsiä aitoa, molemminpuolista rakkaussuhdetta koska hyväksikäyttäjä haluaa pitää häntä yksinäisyyden karkoittajana. Se on tuon toisen ajan ja elämän tuhlaamista.
Miksi siinä olisi jotain pahaa? jos kumpikin osapuoli tyytyy keskinkertaiseen niin siittä vaan
Ei mitään pahaa.
Sama kuin tyytyy ihan hyvään työpaikkaan ettei tarvi olla työtön.
Toki molemmissa tapauksissa voi päättää ettei tyydy ihan hyvään vaan on ennemmin ilman kunnes tulee se paras, jota ei tahdo vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja jatkaa. Nyt tuli kommenteista mieleeni, mistä minä tiedän vaikka tämä olisi ihan normaalia tässä vaiheessa suhdetta. Että yhdessä on ihan hyvä ja mukava olla, muita ei halua, jne. Kun siis ollaan oltu yhdessä ihan teineistä saakka. Ei mulla ole mitään mihin verratakaan tätä, kun eka ja ainoa pitkä parisuhde.
Sulla on siis kaikki hyvin. Onnittelut!
Joo. Se on tosi kivaa monien yhdessäolo-vuosin jälkeen kuulla olleensa toiselle korkeintaankin ihan ok, mutta nyt löytyi se oikea rakkaus, niin että se on moro eikä muistella pahalla 👋 <3