Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entinen kaveri kertoi lopettaneensa e-pillerien käytön poikaystävänsä tietämättä - tuli raskaaksi

Vierailija
11.04.2025 |

Entinen kaverini kertoi minulle muutama vuosi sitten, että lopetti e-pillerien käytön tullakseen salaa raskaaksi silloiselle poikaystävälleen. Hän halusi lapsen, mies ei vielä. Olivat silloin molemmat aika nuoria, parikymppisiä. Erosivat kaverin ollessa raskaana ja lapsen isä lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Monta vuotta jaksoin kuunnella sitä, kuinka lapsen isä on perseestä ja ihan paska kun ei osaa olla isä, ei maksa elatusmaksuja eikä matkusta näkemään lasta. Mies olisi halunnut lapsen edes kerran kuukaudessa luokseen, mutta se ei sopinut entiselle kaverille.

En jaksanut draamaa ja katkaisin välit. Vieläkin vaivaa tuo asia kun en tiedä tietääkö isä miten raskaus todellisuudessa alkoi. Nykyäänhän tuo olisi raiskaus, mutta silloisen lainsäädännön mukaan ei.

Kommentit (367)

Vierailija
101/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on raiskaus jos mies ei ota vastuuta ehkäisystä ja olettaa naisen hoitavan sen?

Jos parisuhteessa on sovittu, että ehkäisymenetelmä on e-pilleri, se on e-pilleri. Sitä ei voi yksipuolisesti muuttaa toisen tietämättä ja jatkaa seksiä ilman ehkäisyä.

Ap

Raiskaus se ei silti ole. 

Näin tasa-arvoisesti mielisairaat feministit lain ovat säätäneet.  Elämme matriarkaatissa.

Jos livauttaisin yhdessä sovitun kondomin pois asennon vaihtamisen aikana, niin se toki olisi. Lääkkeen ottamatta jättäminen ei ole. 

Ei feministin tappaminenkaan ole siis rikos, eihän

Elämisessä on riskinsä. Siihen voi vaikka kuolla :D Ajan kysymys vaan että milloin ja mistä syystä

Vierailija
102/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille tiedoksi: seksissä on aina riski raskauteen. Kondomia voi käyttää jos ei halua lapsia. 

jos se hoo sanoo ja näyttää pillerirasian,näin sovitaan tää on ehkäisy. moni kokee vakisuhteessa kondomin ei niin miellyttäväksi ja oikein otettuna pilleritkin jopa minipilleritkin antaa hyvän suojan. toki lisäsuojaa saa kondomeilla,mutta harvassapa ovat he joilla tublabuukkaus vakisuhteessa,silloin jo vasektomia ja sterilisaatio parempi. kellään oikeutta varastaa toisen spermaa ,miehellä oikeus määrittää isyys milloin sen aika tai ei ollenkaan. miehet hävittäkää itse kondomit,akat ottaa ne ja valuttaa itseensä, sitten alkoi elatusmaksut ,,määrittää sun talouden lopuuelämän. kun oikean perheen aika olisi,tuo onkin rasite. akat piruja, hävettää puolestaan.

Sinäkö sitten huolehdit, ettei nainen nainen nuku pommiin, että ottaa aina minipillerinsä ajallaan? Odotat pilleri ja vesilasi kourassa sängyn reunalla?

Pillereissä on sen verran pitkä unohdusaika, ettei pommiin nukkuminen siihen vaikuta. Kyllä mun mies aina illalla kysyy, onko pilleri otettu. Ja jos/kun unohdan tai saan vatsataudin, toimin pakkausselosteen ohjeen mukaisesti. Iso osa hormonaalisen ehkäisyn pettämisestä johtuu varmasti näistä vauvakuumeisista naisista. Eihän sitä kehtaa neuvolassa kertoa, että jätin mieheltä salaa ehkäisyn pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin silloin ei olisi ollut raiskaus? Eikö ehkäisyvälineen luvatta poistaminen ollut rikos ennen lakimuutosta?

Siinä on kyllä kaksi kaltaistaan saanut juuri sen mitä ansaitsevat

- käytä hedelmällistä naista hedelmättömänä mälliämpärinä

- nainen raskautuu petoksella

- mies jättää naisen ja lapsen

- nainen uhriutuu

:D 

Tunteisiiiiiiiiiin

Kyllä, ehkäisyvälineen.

E-pilleri ei ole ehkäisyväline, vaan lääke.

Vierailija
104/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin silloin ei olisi ollut raiskaus? Eikö ehkäisyvälineen luvatta poistaminen ollut rikos ennen lakimuutosta?

- nainen uhriutuu

Tunteisiiiiiiiiiin

Kyllä, ehkäisyvälineen.

E-pillerin nimikin tulee kirjaimellisesti ehkäisypilleristä :D voi halleluja sentään jos yrität saivarrella itsesi ulos r aiskaamisesta.

Vierailija
105/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- nainen uhriutuu

Tunteisiiiiiiiiiin

Kyllä, ehkäisyvälineen.

Lopeta jo tuo lääkejankkaus. Lääkettä ei ole pakko syödä, mutta sen lopettamisesta täytyy informoida, kun se vaikuttaa toisen osapuolen elämään.

Vierailija
106/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen teki petoksen. Kuten kerrottiin. Ehkäisystä sovitaan yhteisesti idiootit.

Mäkin annoin mun luottokortin tiedot yhdelle tyypille. Sanoi olevansa luotettava. Nyt en saa koskaan rahojani takaisin.

Kyllä on surullista, jos parisuhteessa ei voi toiseen luottaa.

Ei auta itku enää, kun paska on osunut tuulettimeen. Kuinka moni ihminen oikeasti antaa pankkikorttinsatiedot kumppanilleen? Käsi ylös. 

Vierailija
107/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- nainen uhriutuu

Tunteisiiiiiiiiiin

Kyllä, ehkäisyvälineen.

E-pillerin nimikin tulee kirjaimellisesti ehkäisypilleristä :D voi halleluja sentään jos yrität saivarrella itsesi ulos r aiskaamisesta.

Tottakai se ihmispasska venkoilee kun hänelle on opetettu että vain miehillä voi olla vastuita ja velvollisuuksia ja vain naisilla oikeuksia.  Feministisaasstaa.

Vierailija
108/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan ymmärtänyt miehiä, että ne vaan jättää ehkäisyn naisten muistin varaan eikä itse huolehdi siitä. En ikinä kuuna päivänä voisi luottaa ehkäisyä miehen varaan, jos mies ois se joka pillereitä söisi. Kondomi eri asia, kun sen voi itse myös huolehtia, että sitä käytetään ja se konkreettisesti näkyy. 

Mies ottaa aina riskin, että nainen valehtelee, unohtaa tai pillerit ei toimi, jos ei itse huolehdi asiasta. Tällöin pitää olla valmis kantamaan myös vastuu.

Kierukkavauvojakin syntyy silloin tällöin. Vaativatko miehet sitten kierukan asentanutta lääkäriä tilille?

Vierailija
109/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille tiedoksi: seksissä on aina riski raskauteen. Kondomia voi käyttää jos ei halua lapsia. 

jos se hoo sanoo ja näyttää pillerirasian,näin sovitaan tää on ehkäisy. moni kokee vakisuhteessa kondomin ei niin miellyttäväksi ja oikein otettuna pilleritkin jopa minipilleritkin antaa hyvän suojan. toki lisäsuojaa saa kondomeilla,mutta harvassapa ovat he joilla tublabuukkaus vakisuhteessa,silloin jo vasektomia ja sterilisaatio parempi. kellään oikeutta varastaa toisen spermaa ,miehellä oikeus määrittää isyys milloin sen aika tai ei ollenkaan. miehet hävittäkää itse kondomit,akat ottaa ne ja valuttaa itseensä, sitten alkoi elatusmaksut ,,määrittää sun talouden lopuuelämän. kun oikean perheen aika olisi,tuo onkin rasite. akat piruja, hävettää puolestaan.

Höpsis. Miten voit olla noin tietämätön. Jos ei halua raskautta, ainoa mahdollisuus on kieltäytyä seksistä, sillä mikään ehkäisy yksin ei ole 100% varma. 

Joka vuosi syntyy lapsia, vaikka toiselle tehty sterilisaatio. Onpa kerran Suomessa syntynyt vauva, vaikka molemmille vanhemmille tehty sterilisaati. 

Miten voidaan olla vielä näin tietämättömiä, vaikka tietoa saatavilla. 

Vierailija
110/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka ei ehdottomasti halua lapsia, huolehtii myös ehkäisystään eikä laske toisen varaan. 

Vierailija
111/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämän keskustelun mukaan on täysin hyväksyttävää, että mies pistelee kondomeihin salaa reikiä. Jos on vakisuhde ja testeissä käyty, ei ole tautiriskiäkään. Nainen käyttäkööt hormonaalista ehkäisyä.

Tai sitten ei vaan harrasta penis-emätin-yhdyntää. Niin yksinkertaista se on. 

Vierailija
112/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Miten voit olla

Mikset siis vaadi myös naisille yhtäläistä vastuuta asiassa?  Miksi vain mies voi olla vastuussa?  Pidätkö naisia lapsina tai muina holhokkeina?

Vierailija
113/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan ymmärtänyt miehiä, että ne vaan jättää ehkäisyn naisten muistin varaan eikä itse huolehdi siitä. En ikinä kuuna päivänä voisi luottaa ehkäisyä miehen varaan, jos mies ois se joka pillereitä söisi. Kondomi eri asia, kun sen voi itse myös huolehtia, että sitä käytetään ja se konkreettisesti näkyy. 

Mies ottaa aina riskin, että nainen valehtelee, unohtaa tai pillerit ei toimi, jos ei itse huolehdi asiasta. Tällöin pitää olla valmis kantamaan myös vastuu.

Kierukkavauvojakin syntyy silloin tällöin. Vaativatko miehet sitten kierukan asentanutta lääkäriä tilille?

Vahinkoraskaus on eri asia kuin ehkäisyn ottamatta jättäminen ilman toiselle osapuolelle kertomista

Vierailija
114/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen, joka kannattaa tämän naisen asettamista rikossyytteeseen, kertokoon samalla, että mitä lääkkeitä itse käyttää, koska nehän eivät nauti enää teidän linjavedolla ykstyisyyden suojaa. Minua ainakin kiinnostaa

Oisit mahtava kumppani. Miehes haluais jättää kumin pois, sopisitte hormonaalisesta ehkäisystä ja sen jälkeen toteaisit, että miehellä ei oo oikeutta saada tietää mitä lääkkeitä (=ehkäisyvalmistetta) käytät :DDDD

Emme me sopisi mistään sellaisesta, koska minunkaltaisilleni ei ole olemassa hormonaalista ehkäisyä. Tunnustaudun siis mieheksi. Jos mies haluaa jättää kondomin pois, ei naisen tarvitse tehdä sen vuoksi myönnytyksiä. Sitten ei kannata tehdä mitään. Mutta naisella ei ole velvollisuutta kertoa kumppanilleen muista asioista, kuin taudeista. Ei edes ehkäisypillereistä. Nykyajan parisuhteet ovat sitä, että jokainen yksilö pitää tilanteesta huolimatta kiinni omista oikeuksistaan, niin koitappa nyt elää sen kanssa. Et sinäkään joustaisi, jos joutuisit samalla joustamaan omista oikeuksista...

Vierailija
115/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka ei ehdottomasti halua lapsia, huolehtii myös ehkäisystään eikä laske toisen varaan. 

Kyllä, mutta jos on yhdessä sovittu pilleriehkäisystä, sitä ei saa lopettaa salaa. Oikea vahinko on täysin eri asia.

Vierailija
116/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen, joka kannattaa tämän naisen asettamista rikossyytteeseen, kertokoon samalla, että mitä lääkkeitä itse käyttää, koska nehän eivät nauti enää teidän linjavedolla ykstyisyyden suojaa. Minua ainakin kiinnostaa

Lääkkeitä ei tarvitse käyttää, mutta ehkäisypillereiden lopettamisesta täytyy kertoa toiselle.

Mulla oli e-pillerit aknen hoitoon. Eivät siis ehkäisypillerit, vaan lääkkeet. Lääke on sama, käyttötarkoitus eri.

Vierailija
117/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on kyse tahallisesta ehkäisyn sabotoinnista, ei vahingosta. Täysin eri asioita.

Vierailija
118/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisit mahtava kumppani. Miehes haluais jättää kumin pois, sopisitte hormonaalisesta ehkäisystä ja sen jälkeen toteaisit, että miehellä ei oo oikeutta saada tietää mitä lääkkeitä (=ehkäisyvalmistetta) käytät :DDDD

Ihankuin se miestä muutenkaan kiinnostaisi. 🤣

Eri

Vierailija
119/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin olisi raiskaus? Ei kai poika väkisin tehnyt häntä raskaaksi.

Vierailija
120/367 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämisessä on riskinsä. Siihen voi vaikka kuolla :D Ajan kysymys vaan että milloin ja mistä syystä"

Ihme jumalharhoissa ihmiset tosiaan elää. Kuvittelevat, että lääketieteen ja tekniikan avulla voi täydellisesti hallita elämää ja kuolemaa. Sitten kun ei voikaan, alkaa itku ja syyllisten etsintä.