Onko joku täällä purkanut traumoja kehosta eri menetelmillä ammattilaisen kanssa?
Kiinnostaisi kuulla millä tavalla ja mistä kehon osasta teillä on alkanut vapautumaan tunteita tietoisuuden tasolle? Sekä millä tavalla keho alkoi purkamaan niitä saatuasi yhteyden tunteeseen?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä purkautua ihan ilman vaivannäköäkin ja purkautuukin. Itsekseenkin voi työstää asioita ihan päivittäin. Halua vaikuttaa asioihin myös.
Siis halu vaikuttaa asioihin myös.
Millainen tilanne sinulla siis on? Onko tiettyjä asioita joita haluat työstää eteenpäin?
Psykofyysinen fysioterapia/psykoterapia. Eläinterapiakin voi olla toimiva.
Itse käynyt noin 7 vuotta ja nyt vasta tuntuu, että keho alkaa päästää irti. Sieltä purkautuu hoidon aikana erilaisia refleksejä ja keho vetää vaikka kippuraan tai tulee älyttömiä kipupisteitä. Monesti kuulee, että se prosessi alkaa heti satasella, mutta itse kyllä varoitan, että on enemmänkin vuosien prosessi, jos sinne kehoon on vuosia padottu asioita.
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä purkautua ihan ilman vaivannäköäkin ja purkautuukin. Itsekseenkin voi työstää asioita ihan päivittäin. Halua vaikuttaa asioihin myös.
No siis tietyltä osin kyllä mutta jotkin traumat ovat niin pimennossa kehossa, että niihin on hankala saada yhteys itse. Lisäksi nämä yleensä aina syntyy ihmissuhteissa, joten suhteessa ihmiseen ne myös parantuvat. Turvan ja kannattelun kautta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen tilanne sinulla siis on? Onko tiettyjä asioita joita haluat työstää eteenpäin?
Kehollisia traumoja vaan ei voi työstää itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Urheiluterapiakin käy, kaikki liikunta soveltuu terapiaksi jos siitä tykkää.
Kaikki luova toiminta, musiikin kuuntelu, siivoaminen, ajattelu jo pelkästään ja asioiden työstäminen mielessä.
Myös ihan kenen tahansa turvallisen ihmisen kanssa voi työstää asioita. Monet ystävät juttelevat keskenään asioista. Se on myös terapeuttista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki luova toiminta, musiikin kuuntelu, siivoaminen, ajattelu jo pelkästään ja asioiden työstäminen mielessä.
Myös ihan kenen tahansa turvallisen ihmisen kanssa voi työstää asioita. Monet ystävät juttelevat keskenään asioista. Se on myös terapeuttista.
Ei. Et nyt selkeästi ymmärrä mistä tässä puhutaan.
Kehossani on trauma joka tuntuu kipuna, mutta en ole onnistunut sitä purkamaan. Olen alkanut menettää uskon ja toivon eri terapioihin. Olen käynyt lääkärilläkin, eikä hän osannut auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis tietyltä osin kyllä mutta jotkin traumat ovat niin pimennossa kehossa, että niihin on hankala saada yhteys itse. Lisäksi nämä yleensä aina syntyy ihmissuhteissa, joten suhteessa ihmiseen ne myös parantuvat. Turvan ja kannattelun kautta. -ap
Riippuen asioista, voit itsekin vaikuttaa hyvin paljon. Kiinnitä huomiota tunteisiisi näissä ihmissuhteissa ja muista tehdä kaikki tarvittavat muutoksetkin, niidenkin myötä vapautat itsestäsi tunteita ja niitä traumojasi samalla. Eli aina kun kohtaat haasteen, ota se täysin ja kokonaisuudessaan vakavasti ja käsittelyyn. Vapaudu siitä tekemällä se työ. Pyri myös siihen ettet tukeudu traumaasi ja käytä sitä hyväksesi vaan kanna kaikki vastuu syyttelemättä suotta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Itse käynyt noin 7 vuotta ja nyt vasta tuntuu, että keho alkaa päästää irti. Sieltä purkautuu hoidon aikana erilaisia refleksejä ja keho vetää vaikka kippuraan tai tulee älyttömiä kipupisteitä. Monesti kuulee, että se prosessi alkaa heti satasella, mutta itse kyllä varoitan, että on enemmänkin vuosien prosessi, jos sinne kehoon on vuosia padottu asioita.
Ok, tämän halusinkin kuulla. Kun ymmärrän kyllä ettei nyt ihan pari kertaa varmaan riitä, etenkin jos on todella traumaattinen lapsuus ollut.
Olen itse aloittanut ja tämä ihminen joka minua auttaa on valtavan osaava ja ihana, turvallinen ihminen.
Ensimmäisellä kerralla pääsin yhteyteen suruun, se tuntui rintakehällä ja purskahdin ykskaks aivan lohduttamaan itkuun ja hädän tunteeseen.
Toisella kerralla tapahtui jotain hyvin syvää. Pääsin kurkun alueelle tunteeseen ja sen jälkeen kroppa päästä varpaisiin tärisi, lähes kouristeli, silmät ihan värähteli voimakkaasti. Tätä kesti ja olisi kestänyt vaikka kuinka pitkään. Se oli uskomatonta. Pääsin jollekin tasolle yhteyteen missä en varmaan ole koskaan tietoisesti ollut. Sen jälkeen oli kyllä uupunut ja etova olo mutta oli kyllä tärkeää ja varmaan jatkossakin paljon vastaavia tulossa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehollisia traumoja vaan ei voi työstää itsekseen.
Todellakin voi, tiedän jo itse omaltakin kohdaltani asian todeksi. Selitykset pois.
Onko se eläinterapia oikee juttu vai pseudo ? Sivusta kyselen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Et nyt selkeästi ymmärrä mistä tässä puhutaan.
No tällä tavalla ei ainakaan pääse eteenpäin. Kiusaaminen ei ole ratkaisu omiin ongelmiinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kehossani on trauma joka tuntuu kipuna, mutta en ole onnistunut sitä purkamaan. Olen alkanut menettää uskon ja toivon eri terapioihin. Olen käynyt lääkärilläkin, eikä hän osannut auttaa.
Tunnet sitä kipua, se tekee työnsä ja poistuu.
Hei anteeksi kommentoija 10. mutta nyt et kyllä taida ymmärtää mistä tässä keskustellaan. Nuo ovat niitä yleismaallisia keinoja ja myös tietyltä osin toimivia mutta kun syvennytään kehoon, se on hyvin erilaista ja yhteyden luomista itseensä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, tämän halusinkin kuulla. Kun ymmärrän kyllä ettei nyt ihan pari kertaa varmaan riitä, etenkin jos on todella traumaattinen lapsuus ollut.
Olen itse aloittanut ja tämä ihminen joka minua auttaa on valtavan osaava ja ihana, turvallinen ihminen.
Ensimmäisellä kerralla pääsin yhteyteen suruun, se tuntui rintakehällä ja purskahdin ykskaks aivan lohduttamaan itkuun ja hädän tunteeseen.
Toisella kerralla tapahtui jotain hyvin syvää. Pääsin kurkun alueelle tunteeseen ja s
Onko teille siis ongelmia kestää tunteita tai jotakin vastaavaa? Ihan normaalia joillekin...
Vierailija kirjoitti:
Hei anteeksi kommentoija 10. mutta nyt et kyllä taida ymmärtää mistä tässä keskustellaan. Nuo ovat niitä yleismaallisia keinoja ja myös tietyltä osin toimivia mutta kun syvennytään kehoon, se on hyvin erilaista ja yhteyden luomista itseensä. -ap
Samoja asioita tehdään monella tavalla. Tehkää nyt sitten vaikka vaikeimman kautta, voi olla että toiset ovat vapaampia tuntemaan. Tottakai voi myös pyytää apua. Kaikki energiahoidotkin sopivat tähän, kaverinkin kanssa voi näitä tehdä mutta ymmärrettävästi moni haluaa ulkopuolisen ihmisen joten erilaiset rentoutusmenetelmät voivat ollakin siten ihan sopivia. Ei kannata kuitenkaan ajatella että olisi pakko sellaisiin mennä, yksinkin voi pärjätä ja jotkut haluavatkin tehdä näitä töitä ihan yksin. Kaikille vain vinkiksi aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisella kerralla tapahtui jotain hyv
Ei ole mutta sitä yhteyttä ei saa itse. Kyse ei ole tunteiden sanoittamisestakaan tietyllä tapaa vaan tunteista kehossa jotka ovat tukahdettuja mutta elävät siellä silti koko ajan ihmisessä vaikuttaen koko elämään. -ap
Kehossa EI OLE mitään traumoja. Tarvitset joko lääkäriä tai fysioterapeuttia. Psykiatrilla oletkin jo käynyt.