Entinen kaveri kertoi lopettaneensa e-pillerien käytön poikaystävänsä tietämättä - tuli raskaaksi
Entinen kaverini kertoi minulle muutama vuosi sitten, että lopetti e-pillerien käytön tullakseen salaa raskaaksi silloiselle poikaystävälleen. Hän halusi lapsen, mies ei vielä. Olivat silloin molemmat aika nuoria, parikymppisiä. Erosivat kaverin ollessa raskaana ja lapsen isä lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Monta vuotta jaksoin kuunnella sitä, kuinka lapsen isä on perseestä ja ihan paska kun ei osaa olla isä, ei maksa elatusmaksuja eikä matkusta näkemään lasta. Mies olisi halunnut lapsen edes kerran kuukaudessa luokseen, mutta se ei sopinut entiselle kaverille.
En jaksanut draamaa ja katkaisin välit. Vieläkin vaivaa tuo asia kun en tiedä tietääkö isä miten raskaus todellisuudessa alkoi. Nykyäänhän tuo olisi raiskaus, mutta silloisen lainsäädännön mukaan ei.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea vahinkoraskaus on täysin eri asia, kuin tuollainen huijaaminen.
Niin, lakiteknisesti petos liittyen ehkäisyvälineeseen on r aiskaus. Et saa poistaa kondomia tai valehdella ehkäisystä.
Se on sitten toinen juttu, kuinka paljon poliisia kiinnostaa selvitellä rahvaiden sekoiluja. Mutta jos haluaa elää hyvää elämää niin ei tee mitään, mitä tässä keississä on tehty. Ei myöskään parittele naisen kanssa, jonka ei halua raskautuvan...
Miestä ei voi r aiskata. Jotain rajaa nyt tähän keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Miehille tiedoksi: seksissä on aina riski raskauteen. Kondomia voi käyttää jos ei halua lapsia.
jos se hoo sanoo ja näyttää pillerirasian,näin sovitaan tää on ehkäisy. moni kokee vakisuhteessa kondomin ei niin miellyttäväksi ja oikein otettuna pilleritkin jopa minipilleritkin antaa hyvän suojan. toki lisäsuojaa saa kondomeilla,mutta harvassapa ovat he joilla tublabuukkaus vakisuhteessa,silloin jo vasektomia ja sterilisaatio parempi. kellään oikeutta varastaa toisen spermaa ,miehellä oikeus määrittää isyys milloin sen aika tai ei ollenkaan. miehet hävittäkää itse kondomit,akat ottaa ne ja valuttaa itseensä, sitten alkoi elatusmaksut ,,määrittää sun talouden lopuuelämän. kun oikean perheen aika olisi,tuo onkin rasite. akat piruja, hävettää puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on raiskaus jos mies ei ota vastuuta ehkäisystä ja olettaa naisen hoitavan sen?
Jos parisuhteessa on sovittu, että ehkäisymenetelmä on e-pilleri, se on e-pilleri. Sitä ei voi yksipuolisesti muuttaa toisen tietämättä ja jatkaa seksiä ilman ehkäisyä.
Ap
Raiskaus se ei silti ole.
Näin tasa-arvoisesti mielisairaat feministit lain ovat säätäneet. Elämme matriarkaatissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hittolainen millaisia naisia on olemassa. En millään tasolla hyväksy tällaista touhua. Mutta olen kuullut muutamasta tällaisesta tapauksesta. Tuttava itki, kun mies ei laske koskaan sisälle, vaikka hän syö pillereitä. No, mies oli sitten tavoistaan poiketen laskenut ja vauva tuli, kun ei oikeasti syönyt pillereitä. Ja nyt itkee elatusmaksun ja sen perään, kun isä ei tapaa lastaan. Nämä huijarinaiset ovat jotain niin kuvottavaa, että en missään tapauksessa haluaisi olla sellaisen kanssa tekemisissä.
Se on tyhmyyttä, jos mies ei ehkäise, kun nainen kertoo, ettei käytä mitään.
Minkä h*ton ikäiset ihmiset täällä ihan oikeasti pöyristyy siitä, että seksin harrastamisesta voi tulla lapsia? 😂
Ei vaan ihmiset ovat pöyristyneitä siitä, että monen naisen mielestä tuollainen huijaa
Ei ole huijaaminen tietenkään ok, mutta onko sittenkin järkevää katsoa vasemmalle ja oikealle, ja vielä kerran vasemmalle, ennen kuin lähtee ylittämään tietä? Vai itkeä sitten, kun on jo pamahtanut?
Vierailija kirjoitti:
"Miehet vinkuvat että pitää saada panna paljaalla koska se on kivempaa". Eli naisella ei ole mitään vastuuta antaako panna paljaalla vai ei? Nainen ei pysty kieltäytymään?
Totta kai voi kieltäytyä ja kannattaakin. Pointti oli nyt se ettei miehiä ole ketun vertaa kiinnostanut ehkäisyasiat tähän mennessä. Kunhan pääsee panemaan (paljaalla).
Se siis nauratti kun ap peräänkuulutti naisten vastuuta seksissä. Naisten se vastuu on aina ollutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on raiskaus jos mies ei ota vastuuta ehkäisystä ja olettaa naisen hoitavan sen?
Jos parisuhteessa on sovittu, että ehkäisymenetelmä on e-pilleri, se on e-pilleri. Sitä ei voi yksipuolisesti muuttaa toisen tietämättä ja jatkaa seksiä ilman ehkäisyä.
Ap
Niin, toki se ei ole eettisesti oikein. Mutta ei se silti ole raiskaus. Itse mies on työntynyt sisään ja jättänyt ehkäisyn toisen vastuulle. Seksissä on aina riski raskauteen.
Raiskaus on eri asia. Väkisinmakaaminen tms. Ehkä sukupuolitaudin tahallinen tartuttaminen myös. Mutta ei kyllä raskaaksi tuleminen...
kyllä on,sperman varastaminen, harhaanjohtaminen. miehellä oikeus päättää isyydestään,sitä ei varastamalla oteta. kiero akka ollu,muka olen luotettava,syön pillereitä, syvä kusetus akalta. jumala rankaisee tuota kusiaista.
Vierailija kirjoitti:
En oo itse rikoslakia lukenut saati tulkinnut sen uudistumisen jälkeen, enkä ole varma onko ehkäisyn pois jättäminen raiskaus vai onko sille olemassa joku lievempi muoto. Minustakin aloituksen sana raiskaus on vähän yliampuva enkä tiedä millä nimikkeellä oikeasti syytettäisiin jos nykyään syytettäisiin, mutta eikö tämä ole keskustelupalsta? Eikö täällä saa mutuilla asioista enempää tietämättä? Jos se ei ole raiskaus, voisitteko kertoa millä nimikkeellä ehkäisyn poisjättäminen kumppanin tietämättä nykyään on? Kommenttien perusteella sanavalinta on ollut väärä. Oman etiikan mukaan teko on ollut väärin niin isää kuin lasta kohtaan ja nykylain mukaan jonkinlainen rikos. Itse kokisin, että kyseisenlaisessa tilanteessa kajotaan niin vahvasti ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen, että voisi tulkita pakottamiseksi seksiin eli raiskaukseksi. En ole lainoppinut eli en tiedä, jos joku tietää niin kertokaa toki 😅
Ap
Se ei ole rikos, eli sille ei ole nimikettä.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ihmisille ihan oikeasti jotenkin okei, jos ehkäisy jätetään pois kumppanin tietämättä? 🤮 Entä jos se olisi mies, joka ottaisi salaa kondomin pois kesken seksin? Olisiko sekin ok?
Ap (joka muuten on nainen)
totta, noita on oikeudessa ,ukko ottaa kondomin pois salaa,tuomio tullut. joka akka miettiköön,onko sulle oikein jos ukko tekis noin,joten niele ne v...tun pilleris syvälle kitusiis äkkiä. oot rikollinen hooo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille tiedoksi: seksissä on aina riski raskauteen. Kondomia voi käyttää jos ei halua lapsia.
jos se hoo sanoo ja näyttää pillerirasian,näin sovitaan tää on ehkäisy. moni kokee vakisuhteessa kondomin ei niin miellyttäväksi ja oikein otettuna pilleritkin jopa minipilleritkin antaa hyvän suojan. toki lisäsuojaa saa kondomeilla,mutta harvassapa ovat he joilla tublabuukkaus vakisuhteessa,silloin jo vasektomia ja sterilisaatio parempi. kellään oikeutta varastaa toisen spermaa ,miehellä oikeus määrittää isyys milloin sen aika tai ei ollenkaan. miehet hävittäkää itse kondomit,akat ottaa ne ja valuttaa itseensä, sitten alkoi elatusmaksut ,,määrittää sun talouden lopuuelämän. kun oikean perheen aika olisi,tuo onkin rasite. akat piruja, hävettää puolestaan.
Älä harrasta seksiä. Seksi = lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ihmisille ihan oikeasti jotenkin okei, jos ehkäisy jätetään pois kumppanin tietämättä? 🤮 Entä jos se olisi mies, joka ottaisi salaa kondomin pois kesken seksin? Olisiko sekin ok?
Ap (joka muuten on nainen)
totta, noita on oikeudessa ,ukko ottaa kondomin pois salaa,tuomio tullut. joka akka miettiköön,onko sulle oikein jos ukko tekis noin,joten niele ne v...tun pilleris syvälle kitusiis äkkiä. oot rikollinen hooo
Pistä korkki kiinni ja mene nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Raiskaus se ei silti ole.
Näin tasa-arvoisesti mielisairaat feministit lain ovat säätäneet. Elämme matriarkaatissa.
Jos livauttaisin yhdessä sovitun kondomin pois asennon vaihtamisen aikana, niin se toki olisi. Lääkkeen ottamatta jättäminen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Nainen teki petoksen. Kuten kerrottiin. Ehkäisystä sovitaan yhteisesti idiootit.
Mäkin annoin mun luottokortin tiedot yhdelle tyypille. Sanoi olevansa luotettava. Nyt en saa koskaan rahojani takaisin.
Jokainen, joka kannattaa tämän naisen asettamista rikossyytteeseen, kertokoon samalla, että mitä lääkkeitä itse käyttää, koska nehän eivät nauti enää teidän linjavedolla ykstyisyyden suojaa. Minua ainakin kiinnostaa
Jos mies ei halunnut lasta, niin miksi ihmeessä hän ei huolehtinut ehkäisystä, sillä vaikka nainen olisi syönyt e-pillereitä, raskaus on mahdoolinen.
On tietenkin väärin naiselta, mutta ei ole ole sen kummempi mies, kun ei hoida itse asioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö sitten huolehdit, ettei nainen nuku pommiin, että ottaa aina minipillerinsä ajallaan? Odotat pilleri ja vesilasi kourassa sängyn reunalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen teki petoksen. Kuten kerrottiin. Ehkäisystä sovitaan yhteisesti idiootit.
Mäkin annoin mun luottokortin tiedot yhdelle tyypille. Sanoi olevansa luotettava. Nyt en saa koskaan rahojani takaisin.
Kyllä on surullista, jos parisuhteessa ei voi toiseen luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka kannattaa tämän naisen asettamista rikossyytteeseen, kertokoon samalla, että mitä lääkkeitä itse käyttää, koska nehän eivät nauti enää teidän linjavedolla ykstyisyyden suojaa. Minua ainakin kiinnostaa
Lääkkeitä ei tarvitse käyttää, mutta ehkäisypillereiden lopettamisesta täytyy kertoa toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Oisit mahtava kumppani. Miehes haluais jättää kumin pois, sopisitte hormonaalisesta ehkäisystä ja sen jälkeen toteaisit, että miehellä ei oo oikeutta saada tietää mitä lääkkeitä (=ehkäisyvalmistetta) käytät :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halunnut lasta, niin miksi ihmeessä hän ei huolehtinut ehkäisystä, sillä vaikka nainen olisi syönyt e-pillereitä, raskaus on mahdoolinen.
On tietenkin väärin naiselta, mutta ei ole ole sen kummempi mies, kun ei hoida itse asioitaan.
Pääasia, että syyllinen löytyy...
Järkevämpää olisi yrittää ehkäistä onnettomuuksia.
Pakkausselosteessa on ohjeet, miten toimitaan, kun pilleri unohtuu tai vatsatauti iskee.