Oletteko koskaan saaneet sen mitä olette rukoilleet?
Vaikka sen asian toteutuminen olisi muuten ollut vähintään epätodennäköistä?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti sinäkin polvistut Jeesuksen edessä, joko vapaaehtoisesti tai sitten kun on pakko.
Sinä päivänä et muuten pilkkaa enää..
Voi kuinka sinä piehtaroitkaan hurskaudessasi tässä ajatuksessa. Se on esimakua taivaan autuudesta joka perustuu vahingoniloon väärinuskovien kärsimyksistä. Se on se kristillisyyden perusta.
Huomaatko kommenttisi vahingoniloisuuden, vai oletko sokea sille? Se kuvastaa lähimmäisenrakkautesi syvyyttä.
Etkö lainkaan ihmettele vastenmielisyyttä saarnaamistasi kohtaan?
Totta minä kirjoitin Jeesuksen edessä polvistut halusit tai et. Ja sinä päivänä ei tule mieleenkään sinulle pilkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viattomia kun ei ole olemassakaan, ei yhden yhtäkään, ei ainoatakaan. Kaikki ovat kelvottomaksi käyneet.
Me synnyttään tänne jo kelvottoman ihmisluonnon kanssa, sen tähden Jeesus kuoli ja Raamatussa puhutaan että pitää syntyä uudelleen, Jumalan luonnon kanssa ja Jeesuksen ristin kautta kuolettaa itsensä synnille eli Jumala lain rikkomiselle.
Synnytään tänne "jo kelvottoman ihmisluonnon kanssa".
Tuota en ole ikinä ymmärtänyt enkä usko, että perisynnin ajatus on oikeasti alkukristillisyydestä peräisin. Käsittämätöntä, että uusi puhdas elämä, ihmisvauva, olisi jo valmiiksi synnin turmelema. Minä taas uskon, että elämä on pyhää.
Kristityistä iso joukko tuntuu enemmän elävän perisynnistä vaahdoten, kuin luomakunnan kauneudesta ja elämän pyhyydestä lumoutuen. Erityisesti Suomessa luterila
"Ihmisluonto on syntymästä alkaen paha. Ei lapselle tarvitse itsekkyyttä, toisten lyömistä ja ahneutta opettaa, kaikki on jo siellä.
Se että näistä pääsee eroon, se tarvitsee täydellisen ohjelman muutoksen ja sitä ohjelman muutosta kutsutaan ilosanomaksi eli evankeliumiksi."
Minä en usko perisyntiin, mutta Jeesukseen uskon.
En usko, että ihminen on syntyjään paha.
Vierailija kirjoitti:
Silti sinäkin polvistut Jeesuksen edessä, joko vapaaehtoisesti tai sitten kun on pakko.
"Jokaisen kielen pitää ylistämän Jumalaa" miten oletat jonkun ylistävän jollei hän sitä tarkoita?
Kyllä, montakin asiaa. Toisinaan isompia, toisinaan pienempiä. Pieniä asioita saatan esim.rukoilla lumisadetta tai hyvää mustikkasatoa ja monta niistä rukouksista Jumala on antanut
Olin 23 v ja olin ahdingossa. Isäni painosti mun säästämistä johon en kyennyt, siis asunto ASP säästämistä. Romahdin ja kerroin ettei ASP tilillä ole mitään.
veljeni osti remonttikohteen Helsingistä Jugend kerrostalosta, ja isäni hoiteli niin että asunnon käteisvarat siirtyi minun nimiin.
muistan kun rukoilin, että Jumala auta! Mulla ei ole säästöjä ja isä painostaa, että ensi asunto pitäisi saada.
Jostain ihmeestä, veljeni luopui sijoitusasunnostaan ja antoi minulle omistusosuuden Jugend kerrostalon osakkeesta yksiöstä meren äärellä ja se yksiö oli todella kaunis! Isäni remontoi sen minulle ja sain oman omistusyksiön 11 ikkuna erkkerillä Meren ääreltä Helsingistä jossa bussi meni 10 minuutin välein talon edestä.
Jumala siunaa ja huolehtii
Vierailija kirjoitti:
Olin 23 v ja olin ahdingossa. Isäni painosti mun säästämistä johon en kyennyt, siis asunto ASP säästämistä. Romahdin ja kerroin ettei ASP tilillä ole mitään.
veljeni osti remonttikohteen Helsingistä Jugend kerrostalosta, ja isäni hoiteli niin että asunnon käteisvarat siirtyi minun nimiin.
muistan kun rukoilin, että Jumala auta! Mulla ei ole säästöjä ja isä painostaa, että ensi asunto pitäisi saada.
Jostain ihmeestä, veljeni luopui sijoitusasunnostaan ja antoi minulle omistusosuuden Jugend kerrostalon osakkeesta yksiöstä meren äärellä ja se yksiö oli todella kaunis! Isäni remontoi sen minulle ja sain oman omistusyksiön 11 ikkuna erkkerillä Meren ääreltä Helsingistä jossa bussi meni 10 minuutin välein talon edestä.
Olen siis uskovainen ja Jumala ei ikinä ole pettänyt minua. Olen saanut maailman ihanimman asunnon, aviomiehen, työpaikat, ja kauniin kodin, ja jopa laihtumisen koosta 56 kokoon 34 Jumalan siunauksella.
Olin nuorena katkera mun ulkonäöstä, olin lihava ja ruma. Sain lihavuusleikkauksen ja laihduin kokoon 34 ja sain nahan poistoleikkaukset, ja rintojen kohotuksen ja vatsan kiristyksen.
ylionäköni muuttui dramaattisesti. Sain ylennyksen pankissa, missä työskentelin. Aloin saada kehuja ulkonäöstäni. Vaikka olin varattu, minua pyydettiin treffeille esim kaupassa ja kehuttiin ulkonäköäni.
Koin, että Herra oli antanut minulle uuden alun terveyteni suhteen
Vieläkään en ole voittanut loton tai eurojackpotin päävoittoa, vaikka vuosikausia rukoillut :(
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään en ole voittanut loton tai eurojackpotin päävoittoa, vaikka vuosikausia rukoillut :(
Sinun kaltaisille ihmisille lottovoitto on pahin mahdollinen asia mitä voi tapahtua. On suuri siunaus ja suurta armoa sinulle, että et ole sitä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettäkö ihan pakolla se rakastava isäjumala laittaa lapsensa polvilleen? Miksi ihmeessä?
Jumalan lapset polvistuvat vapaaehtoisesti, ilolla sen tekevät. Pakko koittaakin niille jotka eivät ole Jumalan vaan Perk*leen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki asiat ovat järjestyneet aina ja uskon, että rukous on siihen auttanut.
Mitenkäs se on selitettävissä, että minullakin on lähes kaikki asiat järjestyneet aina vaikka en olekaan rukoillut?
Jumalan tahto ei ole toteutunut sinun elämässä, vaan oma tahtosi, onko se sitten oikeasti ollut sinulle hyväksi onkin sitten toinen juttu.
Jos et Jumalan tahtoa noudata elämässäsi, karille "laivasi" menee, tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Synnit annettiin jo anteeksi tuhansia vuosia sitten, joten mitäpä sitä turhaan.
Eipä niitä annettu eikä anneta anteeksi niille jotka eivät Jeesuksen ohjelmaan suostu, jota ilosanomaksi eli evankeliumiksi kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis
No nyt on / P A K S U A / settiä!
😣
En. Rukoilemalla toivominen on vähän sama kuin toivoisi lottovoittoa vaikka ei lottoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettäkö ihan pakolla se rakastava isäjumala laittaa lapsensa polvilleen? Miksi ihmeessä?
Jumalan lapset polvistuvat vapaaehtoisesti, ilolla sen tekevät. Pakko koittaakin niille jotka eivät ole Jumalan vaan Perk*leen.
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."
Mikä sinä olet sanomaan kuka on Jumalan lapsi ja kuka Perkeleen?
Kysymykset, haasteellisetkin ei tarkoita, etteikö uskoisi Jumalaan. Jeesuskin kävi temppelissä oppineiden kanssa keskusteluja. Ei Jeesus tuominnut ajattelua. Että haastaa dogmit, ei tarkoita, että olisi Perkeeestä.
Ette osaa rukoilla oikein! Ette pyydä polkupyörää, vaan varastatte sen. SITTEN rukoillaan anteeksiantoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymykset, haasteellisetkin ei tarkoita, etteikö uskoisi Jumalaan. Jeesuskin kävi temppelissä oppineiden kanssa keskusteluja. Ei Jeesus tuominnut ajattelua. Että haastaa dogmit, ei tarkoita, että olisi Perkeeestä.
Jos luetun ymmärtäminen on näin heikkoa, niin ei vastaaminen ole mielekästä
Olen. Rukoilin useita vuosia, että raitistuisin ja paranisin masennuksesta ja löytäisin hyvän uskovan miehen.
Tuo kaikki toteutui juuri tuossa järjestyksessä.
T. Onnellisessa avioliitossa yli 20v
En ole varsinaisesti rukoillut asioita mutta toivonut mielessäni niitä, ihan normaalisti siis toivonut elämältä asioita.
Onhan sitä saanut opiskelu- ja työpaikkoja, kaksi lasta ja molemmat sukupuoletkin olivat toivomiani.
Tässä ne merkittävät sitten olivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymykset, haasteellisetkin ei tarkoita, etteikö uskoisi Jumalaan. Jeesuskin kävi temppelissä oppineiden kanssa keskusteluja. Ei Jeesus tuominnut ajattelua. Että haastaa dogmit, ei tarko
"Jos luetun ymmärtäminen on näin heikkoa, niin ei vastaaminen ole mielekästä "
Sinä väistät itsellesi liian haasteellisia kysymyksiä haukkumalla kysyjää. Koska oma kapasiteettisi ei riitä vastaamaan, käännät ongelman kysyjän ymmärryksen heikkouteen. Tämä on hyvin tyypillinen reaktio uskovaisiksi, kristityiksi itseään kutsuvilla. Ei riitä rahkeet tutkiskella uskoa syvällisemmin ja defenssi on liian vahva eriyisesti itsetutkiskeluun. Niinpä solvataan kysyjää.
Painotan tässä, että olen itse Jeesukseen uskova, mutta kavahdan sitä ylpeyttä ja ylemmyydentunnetta suhteessa ei-uskoviin, mitä usein uskovien asenteessa tapaa. Tuota tilaa kuvataan Raamatussa hyvin: "Ylpeys käy lankeemuksen edellä".
Hyvä kohta on myös "Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Minusta uskovienkin on joskus hyvä katsoa peiliin ja tutkia itseä. Jäin tosiaan miettimään sanojasi Jumalan lapista ja Perkeleen lapsista. Tuollainen ehdottomuus särähtää aina korvaani. Mikä ihminen on toisia tuomitsemaan? Eikö se ole Jumalan työ? Siksi haluan haastaa sinua siellä varmassa ylemmyydessäsi. Oletko aivan varma, että sinä olet Jumalan lapsi? Ja oletko aivan varma, etteikö myös joku halveksimasi ihminen ole sitä myös. Vaikka ylpeydessäsi tuomitset hänet Perkeleen lapseksi.
Kunnes sinunkin tuomitaan tekemäsi syntien mukaan tai armahdetaan, mikäli Jeesuksen ohjelmaan suostut