Oletteko koskaan saaneet sen mitä olette rukoilleet?
Vaikka sen asian toteutuminen olisi muuten ollut vähintään epätodennäköistä?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No sinähän olet erikoinen keskustelukumppani, oleta minusta jotain ja vastaat sen perusteella. En minä ole mistään rahasta puhunut sanallakaan.
Ihan selvyyden vuoksi, miksi jumala ei auta niitä viattomia jotka kärsivät vaan auttaa löytämään sinun autonavaimet? Tarkoitan ihan siis sitä, että miksi sinun jumalasi ei pyynnöistä huolimatta halua poistaa viattomien kärsimystä?
Jos kerran toisen osa on kaatua miekkaan, toisen ruttoon jne. miksi sitten edes rukoilla heidän puolestaan?"
Hups, jäi laittamatta "eri" perään.
Miten niin Jumala ei auta viattomia? Mistä sinä tiedät kuka heistä pelastuu ja kuka ei?
Mitä maalliseen kärsimykseen tulee, niin sitä ei tulla poistamaan ennen kuin synti poistetaan, mitä ei ole vielä tapahtunut. Syntiset ihmiset aiheuttaa kärsimystä muille. Kaikell
Niin, sen varsinaisen kysymykseni ohiti useampaankin kertaan. Ei tässä mistään voitosta ole kysymys vaan siitä että yritän ymmärtää sinun logiikkaasi.
Eipä siinä, tuttuahan tämä on kun uskovaisten kanssa puhelee. Suoria vastauksia ei saa ja tilaisuuden tullen livahdetaan paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen joka päivä puhtaan valkoista suomea, ei auta, kohti paskan ruskeaa mennyt joka päivä, enemmän ja enemmän.
Että piti TÄHÄNKIN ketjuun tulla r_Zisti-persu öyhöttämään. Ja minä kun ehdin luulla, että tämä ketju olisi vapaa öyhötyksistä. Joka paikkaanhan nuo tunkevat, kuin kulkutauti.
Tiedätkö sinä, että Jumalalle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, olivat he sitten valkoisia, punaisia, sinisiä, mustia, ruskeita, vihreitä ja jopa vaaleanpunaisia? Jumala on tarkoittanut maapallomme kantamaan juurikin erilaisia ja erinäköisiä yksilöitä - niin ihmislajeissa kuin eläinlajeissa.
Oletko tutustunut Raamattuun ja etenkin Uuteen Testamenttiin? Siellä kerrotaan Jeesuksesta, joka ei valikoinut opetuslapsia n
"Katsopas Raamatun kuvat niin näet ettei Jeesus ole mikään näkkäri. Törkeää edes sanoa, että olisi. Jumalan pilkkaa"
Ai että oikein valokuvia Jeesuksesta jossain - laitappa linkki heti. Enpä tiennytkään, että kamera oli jo Jeesuksen aikana keksitty :D
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala sitä auta joka hänelle on selkänsä kääntänyt, Afrikan ihmisille voikin rukoilla lähinnä sitä että eivät kääntäisi, sitä kautta tulee sitten loputkin.
Afrikassa palvotaan vaikka mitä iljetyksiä, shamanismia, noituutta ja poppamiehiä. Tällaisella menolla ei ole siunausta ja se näkyy. raivoavat sukupuolitaudit on valitun elämäntavan seuraamus. Ei Jumala taudeilta sitä suojaa joka näin julkeasti elää.
Jumala auttaa sitä joka Häntä seuraa, oli sitten valkoinen keskiluokkainen tai tumma etelästä.
Kyllä niitä kadonneita autonavaimiakin voi kysyä jollei muutakaan ongelmaa ole. Jotkut täällä ajassa menettävät päänsä uskonsa vuoksi, mutta tämä menetys korvataan kyllä
Eli nämä Afrikan asukit jotka eivät ole vaikkapa kristinuskosta kuulleet, tai eivät korvaa sillä oman kulttuurinsa uskontoa, joutavatkin mennä? Jos sattuu syntymään HIV-positiivisena, miten siinä o
Kristittyjen keskuudessa sp taudit eivät leviä lainkaan, sillä Jumalan lain noudattaminen estää sp tautien leviämisen täydellisesti.
Sotien ja mullistusten keskellä kristittyjä on aina ollut se häviävän pieni joukko ja kun pöly on laskeutunut, heitä on edelleen se häviävän pieni joukko jäljellä. He ovat niitä maan hiljaisia, joiden läsnäoloa ei meinaa edes huomata.
Sinä sekoitat kirkolliset kristityyihin ja meillähän ei ole sitten mitään tekemistä keskenään.
Ne jotka eivät Jeesuksesta ole ikinä kuullutkaan, tuomitaan sen mukaan miten ovat Jumalan pyhiin suhtautuneet. Jos eivät ole Jumalan pyhiäkään nähneet, niin se joka ei tee pahaa lähimmäiselleen, ei tee sitä Jumalan pyhällekään. Kaikki tietävät että Jumala on olemassa.
Lopputuloksen kannalta on oikeastaan yhdentekevää mihin tässä langenneessa maailmassa kuollaan. Elämää täällä maailmassa ei ole, elämä on vain Jeesuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja työpaikan<3
Minä olen aina saanut työpaikan ihan ilman rukoilemista mutta sinä voit toki kuvitella että se sinun rukoilusi on sen työpaikan ja miehen sinulle tuonut.
Juuri tämä kertoo siitä että näillä uskovilla on todellisuudentaju vääristynyt.
Kyllä asioita tapahtuu ilman Jumalaakin, mutta se on se ikuisuus millä on merkitystä ja missä se todellisuuden taju vasta vääristyykin kun huomaa joutueensa kadotukseen ikuisiksi ajoiksi, voi tulla uskovia ikävä.
Sinun kirjoituksissasi huokuu omahyväisyys. Oletko kuullut sananlaskua "Ylpeys käy lankeemuksen edellä"?
Mistä sinä tiedät, missä sinä itse vietät ikuisuutesi? Miten voit olla varma, ettet juuri sinä joudu kadotukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja työpaikan<3
Minä olen aina saanut työpaikan ihan ilman rukoilemista mutta sinä voit toki kuvitella että se sinun rukoilusi on sen työpaikan ja miehen sinulle tuonut.
Kyllä asioita tapahtuu ilman Jumalaakin, mutta se on se ikuisuus millä on merkitystä ja missä se todellisuuden taju vasta vääristyykin kun huomaa joutueensa kadotukseen ikuisiksi ajoiksi, voi tulla uskovia ikävä.
Mitään ei tapahdu ilman Jumalaa, se että on terveys tehdä työtä, on sekin saatu lahjaksi Jumalalta ja voi päivänä minä hyvänsä lähteä.
Siinä ei kannata yhtään keulis että minä tein, meillä ei ole yhtään mitään mitä ei ol
Kaikki tapahtuu ilman jumalaa, sillä sitä ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja työpaikan<3
Mitään ei tapahdu ilman Jumalaa, se että on terveys tehdä työtä, on sekin saatu lahjaksi Jumalalta ja voi päivänä minä hyvänsä lähteä.
Siinä ei kannata yhtään keulis että minä tein, meillä ei ole yhtään mitään mitä ei ol
Paras todiste, että jumalaa ei ole on se, että ei osaa tuoda itseään ilmi muuten kuin ihmisten kirjoittamassa sepitteessä.
Viattomia kun ei ole olemassakaan, ei yhden yhtäkään, ei ainoatakaan. Kaikki ovat kelvottomaksi käyneet.
Me synnyttään tänne jo kelvottoman ihmisluonnon kanssa, sen tähden Jeesus kuoli ja Raamatussa puhutaan että pitää syntyä uudelleen, Jumalan luonnon kanssa ja Jeesuksen ristin kautta kuolettaa itsensä synnille eli Jumala lain rikkomiselle.
Silti sinäkin polvistut Jeesuksen edessä, joko vapaaehtoisesti tai sitten kun on pakko.
Sinä päivänä et muuten pilkkaa enää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja työpaikan<3
Sinun kirjoituksissasi huokuu omahyväisyys. Oletko kuullut sananlaskua "Ylpeys käy lankeemuksen edellä"?
Mistä sinä tiedät, missä sinä itse vietät ikuisuutesi? Miten voit olla varma, ettet juuri sinä joudu kadotukseen?
Ne jotka laittavat askelet peräkkäin Jeesuksen jalanjäljissä, eivät joudu kadotukseen, uskonnolliset pelurit eivät tästä selviä vaan on noudatettava pelin sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen olen saanut nopeastikin vastauksen, että kun pyydän Jumalaa näyttämään selvästi, pitääkö minun lopettaa vai jatkaa yhteydenpitoa jonkun tietyn henkilön kanssa, asiat kääntyvät hyvinkin pian niin, (että k.o. henkilö alkaa käyttäytyä niin vastenmielisesti,) että en enää halua pitää yhteyttä.
Tämä selvä. Ihmettelen silti, miksi Jumala alunperinkään päästää näitä ihmisiä elämääni, jos tarkoitus on pysyä erossa heistä!
Sanotaan, että kaikki pitää ottaa Jumalan kädestä. Jos olet hankkimassa esim. asuntoa, ja joku tietty nousee erityisesti esiin ja tarjolle, onko se Jumalan tahto? Vai mistä ihmeestä voi tietää, mitä pitäisi tehdä?
Putäisikö, erityisesti koetella asiaa, eli ei ota sitä tarjoutuvaa asuntoa, vaan antaa mennä ohi. Ajatuksena, että kyllä Jumala sen hoitaa sulle, jos on Hänen suunnitelmansa.
Olen uskova, mutta olen kyllä ihan ulalla näiden asioiden kanssa.
"Ihmettelen silti, miksi Jumala alunperinkään päästää näitä ihmisiä elämääni, jos tarkoitus on pysyä erossa heistä!"
Haasteellisimmat ihmiset ovat opettajiamme.
Ei tarkoitus elämän oppitiellä ole, että hymistelisimme vain samanmielisten kanssa. Mitään kehitystä ei tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Viattomia kun ei ole olemassakaan, ei yhden yhtäkään, ei ainoatakaan. Kaikki ovat kelvottomaksi käyneet.
Me synnyttään tänne jo kelvottoman ihmisluonnon kanssa, sen tähden Jeesus kuoli ja Raamatussa puhutaan että pitää syntyä uudelleen, Jumalan luonnon kanssa ja Jeesuksen ristin kautta kuolettaa itsensä synnille eli Jumala lain rikkomiselle.
Ja tämä johtuu siitä, että tarinan mukaan ensimmäinen ihmispari söi omenan vastoin luojajumalan tahtoa, enkeleistä suurimman yllytyksestä.
Kirkkoisät kyllä keskustelivat siitäkin, mihin kastamaton, ns. viaton lapsi kuollessaan joutuu.
Luomiskertomusta on minusta mahdotonta uskoa kirjaimellisesti, koska se on niin epäreilu.
Vierailija kirjoitti:
Silti sinäkin polvistut Jeesuksen edessä, joko vapaaehtoisesti tai sitten kun on pakko.
Voi kuinka sinä piehtaroitkaan hurskaudessasi tässä ajatuksessa. Se on esimakua taivaan autuudesta joka perustuu vahingoniloon väärinuskovien kärsimyksistä. Se on se kristillisyyden perusta.
Huomaatko kommenttisi vahingoniloisuuden, vai oletko sokea sille? Se kuvastaa lähimmäisenrakkautesi syvyyttä.
Etkö lainkaan ihmettele vastenmielisyyttä saarnaamistasi kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Ettäkö ihan pakolla se rakastava isäjumala laittaa lapsensa polvilleen? Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Syntiä kun ei ole olemassakaan, ei yhden yhtäkään. Kaikki on kelvotonta mielikuvitusta. Me synnytään tänne biologisen toiminnan tuloksena ja raamattu ei tiedä siitä mitään.
Miksi haluatte muuttaa jumalan tahdon rukoilemalla? Eikö teidän mielestänne jumala tiedäkään paremmin miten asioiden pitää mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä johtuu siitä, että tarinan mukaan ensimmäinen ihmispari söi omenan vastoin luojajumalan tahtoa, enkeleistä suurimman yllytyksestä.
Kirkkoisät kyllä keskustelivat siitäkin, mihin kastamaton, ns. viaton lapsi kuollessaan joutuu.
Luomiskertomusta on minusta mahdotonta uskoa kirjaimellisesti, koska se on niin epäreilu.
Lue tarkemmin, omenasta ei mainita mitään. Syntiinlankeamisella ei ollut mitään tekemistä hedelmän syömisen kanssa. Ihminen valinnallaan halusi jumalaksi Jumalan paikalle, aivan kuten langennut kerubikin.
Ihmistä ei luotu tuntemaan pahaa, ihminen ei siis tuntenut mitään pahaa, ainoa kielletty asia oli tietyn hedelmän syöminen, eikä ihminen muuta kiellettyä olisi osannut tehdäkään, kun ei pahaa tuntenut.
Jumala on vapaa, niin vapaa että voisi syntiä tehdä, mutta ei tee. Jumalan kuvan piti olla yhtälailla vapaa. Valittavana oli että tullako tuntemaan paha ja syödä hyvän ja pahan tuntemisen puusta vai syödäkö elämän puusta ja elää ikuisesti, saada Jumalan henki ja elää Jumalan yhteydessä tuntematta pahaa. Ihminen valitsi väärin ja yhtä kuolemaa ja kärsimystä se sen jälkeen on ollutkin. Nyt Jeesuksen kautta on uusi mahdollisuus valita, kuollako synteihin vai Jeesuksen ristikuoleman kautta synnille. Ne jotka valitsevat väärin joutuvat kadotukseen, jotka oikein pääsevät elämään
Vierailija kirjoitti:
Synnytään tänne "jo kelvottoman ihmisluonnon kanssa".
Tuota en ole ikinä ymmärtänyt enkä usko, että perisynnin ajatus on oikeasti alkukristillisyydestä peräisin. Käsittämätöntä, että uusi puhdas elämä, ihmisvauva, olisi jo valmiiksi synnin turmelema. Minä taas uskon, että elämä on pyhää.
Kristityistä iso joukko tuntuu enemmän elävän perisynnistä vaahdoten, kuin luomakunnan kauneudesta ja elämän pyhyydestä lumoutuen. Erityisesti Suomessa luterilaisuuden elämän kieltävä henki ja syntisyydestä julistaminen on heittänyt koko kristillisyyden ylle hyvin raskaan ja tukahduttavan varjon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoisät voivat keskustella mitä haluavat, Jumalan tuntemisesta eivät ymmärrä edes alkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytään tänne "jo kelvottoman ihmisluonnon kanssa".
Tuota en ole ikinä ymmärtänyt enkä usko, että perisynnin ajatus on oikeasti alkukristillisyydestä peräisin. Käsittämätöntä, että uusi puhdas elämä, ihmisvauva, olisi jo valmiiksi synnin turmelema. Minä taas uskon, että elämä on pyhää.
Kristityistä iso joukko tuntuu enemmän elävän perisynnistä vaahdoten, kuin luomakunnan kauneudesta ja elämän pyhyydestä lumoutuen. Erityisesti Suomessa luterilaisuuden elämän kieltävä henki ja syntisyydestä
Ihmisluonto on syntymästä alkaen paha. Ei lapselle tarvitse itsekkyyttä, toisten lyömistä ja ahneutta opettaa, kaikki on jo siellä.
Se että näistä pääsee eroon, se tarvitsee täydellisen ohjelman muutoksen ja sitä ohjelman muutosta kutsutaan ilosanomaksi eli evankeliumiksi.
Siinä ei kannata yhtään keulis että minä tein, meillä ei ole yhtään mitään mitä ei olla Jumalalta saatu.