Oletteko koskaan saaneet sen mitä olette rukoilleet?
Vaikka sen asian toteutuminen olisi muuten ollut vähintään epätodennäköistä?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala sitä auta joka hänelle on selkänsä kääntänyt, Afrikan ihmisille voikin rukoilla lähinnä sitä että eivät kääntäisi, sitä kautta tulee sitten loputkin.
Afrikassa palvotaan vaikka mitä iljetyksiä, shamanismia, noituutta ja poppamiehiä. Tällaisella menolla ei ole siunausta ja se näkyy. raivoavat sukupuolitaudit on valitun elämäntavan seuraamus. Ei Jumala taudeilta sitä suojaa joka näin julkeasti elää.
Jumala auttaa sitä joka Häntä seuraa, oli sitten valkoinen keskiluokkainen tai tumma etelästä.
Kyllä niitä kadonneita autonavaimiakin voi kysyä jollei muutakaan ongelmaa ole. Jotkut täällä ajassa menettävät päänsä uskonsa vuoksi, mutta tämä menetys korvataan kyllä
Eli nämä Afrikan asukit jotka eivät ole vaikkapa kristinuskosta kuulleet, tai eivät korvaa sillä oman kulttuurinsa uskontoa, joutavatkin mennä? Jos sattuu syntymään HIV-positiivisena, miten siinä on kenellekään tai millekään ehtinyt selkäänsä kääntää?
Afrikassa katolinen kirkko on suurin ongelma vääristyneen seksuaalikäsityksensä kanssa. Esim. se, että kondomit ovat katolisten mielestä syntiä, saavat aikaan tautien leviämisen. Länsimaissa taudit eivät leviä samassa mittakaavassa juuri kondomin käytön ansiosta, ei siksi, että täällä oltaisiin jotenkin enemmän uskovaisia ja siveitä.
Jumala (mikään niistä) ei todellakaan auta sitä joka häntä seuraa. Kun nyt otin Afrikan esimerkiksi, voitko kertoa miten jumala on siellä auttanut hänen seuraajiaan? Voit minun puolesta valita minkä tahansa jumal an.
Niin, sinulle ja muille ateistille "apu" tarkoittaa vain lisää materiaa, lisää rahaa, lisää lisää lisää lisää kaikkea katoavaa. Ehkä sentään muutama elinvuosi tähän lyhyeen vaellukseen.
Jonkun osa on kaatua miekkaan, toisen ruttoon, toisten enemmin ja toisten myöhemmin. Niin se menee ja tulee menemään maailman loppuun asti. Kärsimys ei lopu tästä maailmasta ikinä.
Olennaista ei kuitenkaan ole se että montako kiinteistöä tässä elämässä omistaa, tai kuinka kauan sattuu elämään, vaan mikä on kohtalo tuonpuoleisessa. Tämän elämän voi elää rutiköyhänä monisairaana ja päästä taivaaseen, tai terveenä monimiljonäärinä ja päätyä kadotukseen.
Niin, sinulle ja muille ateistille "apu" tarkoittaa vain lisää materiaa, lisää rahaa, lisää lisää lisää lisää kaikkea katoavaa. Ehkä sentään muutama elinvuosi tähän lyhyeen vaellukseen.
Jonkun osa on kaatua miekkaan, toisen ruttoon, toisten enemmin ja toisten myöhemmin. Niin se menee ja tulee menemään maailman loppuun asti. Kärsimys ei lopu tästä maailmasta ikinä.
Olennaista ei kuitenkaan ole se että montako kiinteistöä tässä elämässä omistaa, tai kuinka kauan sattuu elämään, vaan mikä on kohtalo tuonpuoleisessa. Tämän elämän voi elää rutiköyhänä monisairaana ja päästä taivaaseen, tai terveenä monimiljonäärinä ja päätyä kadotukseen.
No sinähän olet erikoinen keskustelukumppani, oleta minusta jotain ja vastaat sen perusteella. En minä ole mistään rahasta puhunut sanallakaan.
Ihan selvyyden vuoksi, miksi jumala ei auta niitä viattomia jotka kärsivät vaan auttaa löytämään sinun autonavaimet? Tarkoitan ihan siis sitä, että miksi sinun jumalasi ei pyynnöistä huolimatta halua poistaa viattomien kärsimystä?
Jos kerran toisen osa on kaatua miekkaan, toisen ruttoon jne. miksi sitten edes rukoilla heidän puolestaan?
Vierailija kirjoitti:
No sehän on mukavaa että tiedät montakin afrikkalaista. Nyt sinulta vaan unohtui kaikessa pöyristymisessäsi vastata siihen mitä kysyin. Muistutuksena, kysyin sitä, että miksi rukousvastaukset on aina nnoita löytyneitä autonavaimia eikä vaikkapa Afrikan HIV-orpojen olojen tai Gazan tilanteen paranemisia.
Kun sulla nyt meni tuo Afrikka niin tunteisiin, niin voitko vaikka vastata viitaten Gazan tilanteeseen?
No johtuisikohan vaikka siitä että luet länsimaisten ihmisten foorumeita, joissa käsitellään länsimaisten arkeen liittyviä asioita? Mene lukemaan kehittyvien maiden seurakuntien asioita, niin kuulet kuinka Herra pitää huolen vankileireillä ja sotien keskellä.
Pakko taas ihmetellä että miten ateisteja pidetään normaalia älykkäämpinä, vaikka ei tätäkään asiaa omin avuin hoksannut...
Eri
On noiden uskovaisten kommentit kyllä taas tavallisen ylimielisiä ja alentuvia.
Jos tosiaan toisten osana on kärsimys, niin ne taitaa olla joitain muita kuin sinä? Eli jos sinun osaksesi tulisi joku isompi kärsimys, niin ottaisitko todella sen vastaan tyynen filosofisesti etkä esim hakisi apua tai vaikka rukoilisi parempaa?
Tähän ei tartte edes vastata, kyllähän me kaikki tiedetään miten tämä on.
"No sinähän olet erikoinen keskustelukumppani, oleta minusta jotain ja vastaat sen perusteella. En minä ole mistään rahasta puhunut sanallakaan.
Ihan selvyyden vuoksi, miksi jumala ei auta niitä viattomia jotka kärsivät vaan auttaa löytämään sinun autonavaimet? Tarkoitan ihan siis sitä, että miksi sinun jumalasi ei pyynnöistä huolimatta halua poistaa viattomien kärsimystä?
Jos kerran toisen osa on kaatua miekkaan, toisen ruttoon jne. miksi sitten edes rukoilla heidän puolestaan?"
Hups, jäi laittamatta "eri" perään.
Miten niin Jumala ei auta viattomia? Mistä sinä tiedät kuka heistä pelastuu ja kuka ei?
Mitä maalliseen kärsimykseen tulee, niin sitä ei tulla poistamaan ennen kuin synti poistetaan, mitä ei ole vielä tapahtunut. Syntiset ihmiset aiheuttaa kärsimystä muille. Kaikelle on kuitenkin aikansa ja maailmanlopun jälkeen ei syntiä enää taivaassa ole.
Heidän puolestaan rukoillaan että kuulisivat evankeliumin ja pelastuisivat, ei siksi että saisivat mahdollisimman paljon maallista mammonaa. Toki evankeliumin leviämisellä on maallisiakin vaikutuksia, esimerkiksi jos putler tai terroripomot tulisivat uskoon ja alkaisivat noudattaa Raamatun sanaa, niin kutsuisivat soturinsa rauhoittumaan kotiin ja paljolta maalliselta hävitykseltä vältyttäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on mukavaa että tiedät montakin afrikkalaista. Nyt sinulta vaan unohtui kaikessa pöyristymisessäsi vastata siihen mitä kysyin. Muistutuksena, kysyin sitä, että miksi rukousvastaukset on aina nnoita löytyneitä autonavaimia eikä vaikkapa Afrikan HIV-orpojen olojen tai Gazan tilanteen paranemisia.
Kun sulla nyt meni tuo Afrikka niin tunteisiin, niin voitko vaikka vastata viitaten Gazan tilanteeseen?
No johtuisikohan vaikka siitä että luet länsimaisten ihmisten foorumeita, joissa käsitellään länsimaisten arkeen liittyviä asioita? Mene lukemaan kehittyvien maiden seurakuntien asioita, niin kuulet kuinka Herra pitää huolen vankileireillä ja sotien keskellä.
Pakko taas ihmetellä että miten ateisteja pidetään normaalia älykkäämpinä, vaikka ei tätäkään asiaa omin avuin hoksannut...
Eri
Heh, todellakaan toinen meistä ei tätä ymmärtänyt :)
Kerrotko sitten tässä mitä noiden kehittyvien maiden seurakuntien asiat saa parempaa aikaan vankileireillä ja sotien keskellä? Mitä sellaista niissä tapahtuu mitä ei tapahtuisi ilman rukousta?
Ja se minun varsinainen pointti: Miksi noita vankilerien ja sotien kauheuksia tapahtuu vaikka oletettavasti moni rukoilee niiden puolesta? Miksi Afrikassa äidiltään kohdussa HIV:n saaneen lapsen tilaa jumala ei rukouksesta huolimatta paranna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja työpaikan<3
Minä olen aina saanut työpaikan ihan ilman rukoilemista mutta sinä voit toki kuvitella että se sinun rukoilusi on sen työpaikan ja miehen sinulle tuonut.
Juuri tämä kertoo siitä että näillä uskovilla on todellisuudentaju vääristynyt.
Kyllä asioita tapahtuu ilman Jumalaakin, mutta se on se ikuisuus millä on merkitystä ja missä se todellisuuden taju vasta vääristyykin kun huomaa joutueensa kadotukseen ikuisiksi ajoiksi, voi tulla uskovia ikävä.
Kaikki tapahtuu ilman jumalaa, sillä sitä ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
"No sinähän olet erikoinen keskustelukumppani, oleta minusta jotain ja vastaat sen perusteella. En minä ole mistään rahasta puhunut sanallakaan.
Jos kerran toisen osa on kaatua miekkaan, toisen ruttoon jne. miksi sitten edes rukoilla heidän puolestaan?"
Miten niin Jumala ei auta viattomia? Mistä sinä tiedät kuka heistä pelastuu ja kuka ei?
Mitä maalliseen kärsimykseen tulee, niin sitä ei tulla poistamaan ennen kuin synti poistetaan, mitä ei ole vielä tapahtunut. Syntiset ihmiset aiheuttaa kärsimystä muille. Kaikelle on kuitenkin aikansa ja maailmanlopun jälkeen ei syntiä enää taivaassa ole.
Heidä
Eli onko sinun mielestäsi sitten ihan ok että näitä viattomia kärsijöitä ei auteta? Tai heidän olojaan tai vointia ei pyritä parantamaan ihan vaan siksi että kerrotaan niille jumalasta niin pääsevät sitten taivaaseen.
Nyt jo toisen kerran selvyyden vuoksi, minä en ole puhunut mistään mammonasta. Minä puhun vaikka jatkuvasta päivittäisestä fyysisestä kärsimyksestä. Kertoo muuten sinusta ja muistakin uskovaisista kaiken tarpeellisen se, että tuot tähän jatkuvasti pelkän rahan ja omaisuuden kun minä puhun auttamisesta.
Oletko sinä kenties tätä "kärsi niin kirkkaamman kruunun saat" -koulukuntaa?
Vierailija kirjoitti:
On noiden uskovaisten kommentit kyllä taas tavallisen ylimielisiä ja alentuvia.
Jos tosiaan toisten osana on kärsimys, niin ne taitaa olla joitain muita kuin sinä? Eli jos sinun osaksesi tulisi joku isompi kärsimys, niin ottaisitko todella sen vastaan tyynen filosofisesti etkä esim hakisi apua tai vaikka rukoilisi parempaa?
Tähän ei tartte edes vastata, kyllähän me kaikki tiedetään miten tämä on.
Kannattaa lukea kehittyvien maiden uskovien elämistä, jos haluat kuulla kuinka uskovat ottavat vastaan sen kun suku hylkää, irtisanotaan töistä, koti poltetaan, pahoinpidellään ja heitetään vankilaan. Maissa joissa sossusta ei saa mitään, eikä poliisi todellakaan ole ystävä.
Eivät he siellä rukoile vain että vastoinkäymisiä ei tulisi, vaan että voisivat kestäisivät niitä. Raamatussa ei ole missään kohtaa luvattu helppoa elämää uskoville, vaan aivan päin vastoin. Opetuslapsistakin vain yksi kuoli vanhuuteen. Suomessa tätä ei ymmärretä, koska marttyyreja ei täällä tule, mutta joissain maissa se on jopa todennäköistä että uskosta joutuu maksamaan kovimman hinnan. Esimerkiksi pohjois-koreassa loppuelämän keskitysleirituomio on ihan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain kokea ihmeparantumisen. Hammas oli ihan mahdottoman kipeä ja kun uskova pariskunta rukoili, niin kuntoon tuli ja kun kävin vielä sen jälkeen hammaslääkärissä niin ei sekään löytänyt mitään vikaa. Reikiä ja muita hammasvaivoja on ollut elämän varrella, mutta ei niin kovaa kipua kuin silloin oli.
Hienoa, että hampaasi korjaantui sodan jaloissa kärsivien lasten kauhujen sijasta.
Mihin perustat väitteesi että se olisi joltain pois? Tai edes etteikö Herra muistaisi seurakuntaansa niin sodan jaloissa kuin vankileireillä?
Mihin perustat väitteesi, ettei olisi? Ilmeisesti jumalalla ei ole halua tai kykyä auttaa kärsiviä lapsia. Kumpi mielestäsi?
Sellaiseen olen saanut nopeastikin vastauksen, että kun pyydän Jumalaa näyttämään selvästi, pitääkö minun lopettaa vai jatkaa yhteydenpitoa jonkun tietyn henkilön kanssa, asiat kääntyvät hyvinkin pian niin, (että k.o. henkilö alkaa käyttäytyä niin vastenmielisesti,) että en enää halua pitää yhteyttä.
Tämä selvä. Ihmettelen silti, miksi Jumala alunperinkään päästää näitä ihmisiä elämääni, jos tarkoitus on pysyä erossa heistä!
Sanotaan, että kaikki pitää ottaa Jumalan kädestä. Jos olet hankkimassa esim. asuntoa, ja joku tietty nousee erityisesti esiin ja tarjolle, onko se Jumalan tahto? Vai mistä ihmeestä voi tietää, mitä pitäisi tehdä?
Putäisikö, erityisesti koetella asiaa, eli ei ota sitä tarjoutuvaa asuntoa, vaan antaa mennä ohi. Ajatuksena, että kyllä Jumala sen hoitaa sulle, jos on Hänen suunnitelmansa.
Olen uskova, mutta olen kyllä ihan ulalla näiden asioiden kanssa. Jotain on yleensä pakko päättää, johonkin suuntaan. Niin teenkin ja toivon parasta. Sitten jälkikäteen tulee morkkikset, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, todellakaan toinen meistä ei tätä ymmärtänyt :)
Kerrotko sitten tässä mitä noiden kehittyvien maiden seurakuntien asiat saa parempaa aikaan vankileireillä ja sotien keskellä? Mitä sellaista niissä tapahtuu mitä ei tapahtuisi ilman rukousta?
Ja se minun varsinainen pointti: Miksi noita vankilerien ja sotien kauheuksia tapahtuu vaikka oletettavasti moni rukoilee niiden puolesta? Miksi Afrikassa äidiltään kohdussa HIV:n saaneen lapsen tilaa jumala ei rukouksesta huolimatta paranna?
Pahoja asioita tapahtuu koska syntiset ihmiset tekee pahoja tekoja ja sairaudet kuuluu ihmisen maalliseen vaellukseen, niin uskovan, pakanan kuin jumalankieltöjänkin. Rukouksen ansiosta uskovat pysyvät uskossa, evankeliumi leviää ja ihmisiä pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Heidä
Synti on teidän luulevaisten keksintö. Ei sitä ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain kokea ihmeparantumisen. Hammas oli ihan mahdottoman kipeä ja kun uskova pariskunta rukoili, niin kuntoon tuli ja kun kävin vielä sen jälkeen hammaslääkärissä niin ei sekään löytänyt mitään vikaa. Reikiä ja muita hammasvaivoja on ollut elämän varrella, mutta ei niin kovaa kipua kuin silloin oli.
Hienoa, että hampaasi korjaantui sodan jaloissa kärsivien lasten kauhujen sijasta.
Mihin perustat väitteesi että se olisi joltain pois? Tai edes etteikö Herra muistaisi seurakuntaansa niin sodan jaloissa kuin vankileireillä?
Mihin perustat väitteesi, ettei olisi? Ilmeisesti jumalalla ei ole halua tai kykyä auttaa kärsiviä lapsia. Kumpi mielestäsi?
Raamatun sanaan. Siihen perustuu myös se että kärsimykset kuuluvat elämään. Tämän parempaa ei ole luvassa ennen maailmanloppua.
Ymmärsinkö tämän nyt oikein? Pahoja asioita tapahtuu synnin yms. vuoksi eikä niille jumala tee mitään vaikka kuinka rukoilee, koska ne vaan kuuluu maalliseen vaellukseen. Jos taas autonavaimet hukkuu, ne löytyy kun vaan rukoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoiletko? Jos niin mitä? Onko siis turha rukoilla helpotusta vaikka syntymästä saakka fyysisiä kipuja kärsivän lapsen oloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maalliseen kärsimykseen tulee, niin sitä ei tulla poistamaan ennen kuin synti poistetaan, mitä ei ole vielä tapahtunut. Syntiset ihmiset aiheuttaa kärsimystä muille. Kaikelle on kuitenkin aikansa ja maailmanlopun jälkeen ei
Eli onko sinun mielestäsi sitten ihan ok että näitä viattomia kärsijöitä ei auteta? Tai heidän olojaan tai vointia ei pyritä parantamaan ihan vaan siksi että kerrotaan niille jumalasta niin pääsevät sitten taivaaseen.
Nyt jo toisen kerran selvyyden vuoksi, minä en ole puhunut mistään mammonasta. Minä puhun vaikka jatkuvasta päivittäisestä fyysisestä kärsimyksestä. Kertoo muuten sinusta ja muistakin uskovaisista kaiken tarpeellisen se, että tuot tähän jatkuvasti pelkän rahan ja omaisuuden kun minä puhun auttamisesta.
Oletko sinä kenties tätä "kärsi niin kirkkaamman kruunun saat" -koulukuntaa?
Jos haluat auttaa hädänalaisia, niin ei muuta kuin tuumasta toimeen. Ei kai sellaista kukaan ole paheksumassa, saati kieltämässä. Kehitysapuhan on ollut osa lähetystyötä jo iät ja ajat, koska jos ihmisen koko huomio menee toimeentulon varmistamiseen niin ei silloin jää aikaa hengen asioille. Lähimmäisten auttaminen on muutenkin Raamatun sanan ja Herran tahdon mukaista toimintaa.
Sinä puhut vain maallisista asioista, jotka loppujen lopuksi ovat varsin merkityksettömiä kun asioita katsotaan ikuisuuden perspektiivistä.
Nyt lähden ulos menoihin muihin, joten sovitaan että "voitit". Saatan kuitenkin vielä palata asiaan, jos löydän keskustelun uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Tarkoittaa siis sitä, että lähetyskäskyn noudattamisessa on porsaanreikä. On lupa lopettaa lähimmäisen johdattaminen pelastukseen. Ei tarvitsekaan rakastaa sitä lähimmäistä, joka kysyy esimerkiksi hankalia kysymyksiä.
Vastaus: asialliseen kysymykseen vastaan, mutta saivartelijalle en heitä helmiä sioille. Tämäkään kirjoittamasi ei ole asiallinen kysymys, mutta aihe näköjään vaati tarkentamista.
Joten luovutit minun kohdallani. Et rakastakaan minua sen vertaa, että yrittäisit johdattaa minut pelastukseen. Sen sijaan solvasit minua siaksi. Voi miten lähimmäisenrakkaus huokuukaan sinusta. Tosi kristillistä.
Ei se ole koskaan ollut hetkeäkään minusta kiinni, se on sinusta kiinni, et ole apua pyytänyt. Ei Jeesuskaan parantanut sairauksia kysymättä jopa niinkin ilmiselvän kuin sokean tapauksessa, mitä haluat minun tekevän sinulle.
Sinä et muuta tee kun mollaa, joten sinulle ei helmiä anneta, sillä aivan kuten siatkaan, sinäkään et niistä sen enempää ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen joka päivä puhtaan valkoista suomea, ei auta, kohti paskan ruskeaa mennyt joka päivä, enemmän ja enemmän.
Että piti TÄHÄNKIN ketjuun tulla r_Zisti-persu öyhöttämään. Ja minä kun ehdin luulla, että tämä ketju olisi vapaa öyhötyksistä. Joka paikkaanhan nuo tunkevat, kuin kulkutauti.
Tiedätkö sinä, että Jumalalle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, olivat he sitten valkoisia, punaisia, sinisiä, mustia, ruskeita, vihreitä ja jopa vaaleanpunaisia? Jumala on tarkoittanut maapallomme kantamaan juurikin erilaisia ja erinäköisiä yksilöitä - niin ihmislajeissa kuin eläinlajeissa.
Oletko tutustunut Raamattuun ja etenkin Uuteen Testamenttiin? Siellä kerrotaan Jeesuksesta, joka ei valikoinut opetuslapsia näiden taustojen mukaan. Hän jopa seurusteli mielui
"En tiedä mitä kirjoja luet, mutta et puheiden perusteella ainakaan raamattua"
Syvällisesti Raamattua ja Jeesuksen opetuksia ymmärtävät näkevät heti, että olen todellakin tutkinut Raamattua. Huomaan kyllä, että sinä et ole. Raamatussa, varsinkaan Jeesuksen opetuksissa ei kehoteta syrjimään lähimmäisiä. Jeesus ei jaotellut ihmisiä taustan eikä ihonvärin mukaan.
"Mutta kuka on minun lähimmäiseni?"
Oletko lukenut kertomusta Laupiaasta samarialaisesta?
Mitenkäs se on selitettävissä, että minullakin on lähes kaikki asiat järjestyneet aina vaikka en olekaan rukoillut?