Resuisen ja sairaan oloinen nainen huijasi itsepalvelukassalla. En vasikoinut. Olisiko pitänyt?
Vei paistopisteen tuotteita ja limsatölkin ohi maksamatta. Kissanruuat kyllä maksoi.
Kommentit (145)
En ikinä viitsisi puuttua tuollaiseen. Siellä on ihmiset joiden työtä se on.
En ilmoittaisi ikinä, jos ruokaa varastaisi. Habituksesta riippuen saattaisin mennä jututtamaan ihmistä henkilökohtaisesti ihan hyvässä hengessä. Erityisesti teini-ikäistä kokisin tarpeelliseksi jututtaa. Jos kokisin tarpeelliseksi estää varastamisen, lähestyisin muutenkin ensin varkautta yrittävää sanoen "kai aiot maksaa nuo" ennen kuin ilmoittaisin vartijalle tms.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun ei ole suomen kansalaisilla perustuloa, niin mielestäni ok.
Pitäisikö sinulle maksaa palkkaa siitä, että olet suomalainen?
Että saat asua yhdessä maailman rauhallisimmista ja puhtaimmista maista? Maassa, jossa koulutus ja terveydenhoito on ilmaista tai lähes ilmaista?
No höpö höpö.
En uskaltaisi vaikka vääränä pidän. Olen ehkä nössö, mutta pelkäisin jotain kostoa, ties vaikka puukolla iskis heti tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muiden vastaajien ikää mutta olen järkyttynyt miten moni hyväksyy varastamisen. Tv. Rouva 53v.
Olet fariseus. Tv. Rouva 63v.
Myymälävarkaat usein sanovat näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näet, että joku köyhän (ei narkin) oloinen varastaa ruokaa, niin et nähnyt.
Siis mitä? Maassa jossa saa kirjaimellisesti tuet tilille niin ettei kadulle joudu niin "köyhä" saa varastaa mutta jostain syystä ei koske "narkkeja"? Mitä narkkeja? Huumeidenkäyttäjät ei saa varastaa mutta köyhät saa?
Käytät niin outoa logiikkaa että taidat olla kristitty
Halvemmaksi se tulee että se narkki narkkaa ja varastaa jiotain leipää kuin että kouluttautuisi (verovaroin), menisi lääketeollisuuteen töihin, nostaisi 3-6k kuukausipalkkaa (verovaroin), ja päälle narkkaisi niitä lääkkeitä (verovaroin).
Vierailija kirjoitti:
Hänellä oli nälkä. Nälkään saa varastaa.
Minun kotiin ei saa tunkeutua varastamaan vaikka olisi nälkä. Minä käyn silloin päälle 🏒🏏🍾🌂🔨🔧🔪
Me tulemme tekemään perustulosta totta ennen 2030. Se ajetaan sisään laajalla kansan suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minkä näköinen, ei ole mitään velvollisuutta ilmoittaa rikoksista.
Paitsi törkeistä rikoksista.
Myymälävarkaus ei toki ole sellainen.
En ilmoita mistään, ainakaan luulemustasi vakavista. Ei kanna eikä edes kiinnosta. En tee rikoksia itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muiden vastaajien ikää mutta olen järkyttynyt miten moni hyväksyy varastamisen. Tv. Rouva 53v.
Olet fariseus. Tv. Rouva 63v.
Myymälävarkaat usein sanovat näin.
Suomalaisissa on se vika, että he useinmiten asettuvat vahvemman puolelle ja potkivat heikompaansa. On ihan typerää väittää, että kaupan hinnat nousisivat varastamisen takia. Kyllä ne nousevat pelkästään ahneuden ja voitontavoittelun vuoksi.
En koskaan puutu myymälävarkaiden toimintaan. Jos puuttuisin, voisin itse joutua vaaraan. Suuri osa myymälävartijoista on väkivaltaisia hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ilmoittaisin. Me rehelliset maksetaan kallistuvina hintoina varkaudet ja muut hävikit.
Minua taas ottaa bussia käyttävänä päähän kaikki nämä nopsajalkaiset, lastenvaunuja rääkyvä kakara mukanaan työntävät nuoret äitylit, joiden matkat minä maksan.
Ruokakaupassa minulla ei ole mitään ongelmaa nälkäänsä varastavalle.
Tuo on selvää varastamista, joten miksi et ottanut kiinni?
Sitten on erikseen tilanteet mitkä valehdelkaan varastamiseksu, vaikka sinä ja minä tiedämme että ei ole sitä lakikirjan mukaan.
Tuota käytetään varsinkin jos on kaunaa ja mustamaalaamistarkoitusta jotain kohtaan!
Hullut uskoi, fiksut eu!
Vierailija kirjoitti:
Älä sure. Tuotteet tuli kyllä maksetuksi. Varkaudet, yms hävikki on huomioitu tuotehinnoittelussa.
Onko tämä vähän niin kuin kiintiösaikuttaminen? Että kun tietty määrä varastettuja tuotteita maksetaan kuitenkin hinnoissa, niin varastetaan itse sen edestä?
Saikuissa on ainakin kuntien hommissa se tietty oletussaikkumäärä, jonka voi pitää ilman ongelmia. Ja se myös pidetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ilmoittaisin. Me rehelliset maksetaan kallistuvina hintoina varkaudet ja muut hävikit.
Minua taas ottaa bussia käyttävänä päähän kaikki nämä nopsajalkaiset, lastenvaunuja rääkyvä kakara mukanaan työntävät nuoret äitylit, joiden matkat minä maksan.
Ruokakaupassa minulla ei ole mitään ongelmaa nälkäänsä varastavalle.
Aika usein on hiljaiset vaunut. "Vauva nukkuu" liina vaunujen päällä. Todellisuudessa siellä ei tietenkään ole mitään vauvaa. Tosi monet matkustaa ilmaiseksi tyhjien vaunujen kanssa. Toinen vielä isompi ryhmä on ne isoja lapsia vaunuihin pysäkillä tunkevat vanhemmat. Niistä teen lasu ilmoituksen jos saan tietää ketä ovat. Todella väkivaltaisesti pakottavat niitä täysin kävelemään kykeneviä isoja lapsia vaunuihin joihin ne lapset eivät enää mahdu. Kun ei vaan haluta luopua pummilla matkustamisesta.
Ainoa ratkaisu tähän huijaamiseen ja lasten vaunuilla pahoinpitelyyn on se että ilmaiset kyydit lopetetaan.
On se surkeaa että vieläkään ei tajuta lopettaa vaunua työntelevien pummien ilmaisia matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Joka nälkäänsä vie, niin vieköön. En hyväksy arvotuotteiden varastamista. Siinä menee raja. Mutta köyhä tarvitsee ruokansa.
Miksi silti annat varastaa kaupalta. Tarjoudu maksamaan itse ne tuotteet, niin kenellekään ei tule vahinkoa, eikä kukaan toimi vilpillisesti.
Ajattele, jos joku varastaisi sinulta, muut näkisivät mutteivat puuttuisi asiaan mitenkään. Olisiko se ok?
En olisi ilmoittanut kun en tiedä minkälainen tapaus. Ihan inhimillistä kun et ilmoittanut. Olisi saanut sakot.
Katsoin juuri kadulla, kun vaaliehdokkaat jakelevat patukoita, puuroa ja makkaroita äänestäjille.
Jotenkin irvokasta, että veronmaksajat maksavat nämä ja sitten ruokajonosta ei välttämättä riitä ruokaa jaettaviksi.
Ja mitä töissä käyvä tekee ilmaisella pussilla puuroa.. ne vois antaa tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka nälkäänsä vie, niin vieköön. En hyväksy arvotuotteiden varastamista. Siinä menee raja. Mutta köyhä tarvitsee ruokansa.
Miksi silti annat varastaa kaupalta. Tarjoudu maksamaan itse ne tuotteet, niin kenellekään ei tule vahinkoa, eikä kukaan toimi vilpillisesti.
Ajattele, jos joku varastaisi sinulta, muut näkisivät mutteivat puuttuisi asiaan mitenkään. Olisiko se ok?
No siinä on ihan sellainen mikroskooppinen nyanssi ero että minä en ole miljardeja tahkova konserni
Heh, mitä enemmän kauppiaalta varastetaan sitä enemmän kuluttajat hinnat nousee.