Resuisen ja sairaan oloinen nainen huijasi itsepalvelukassalla. En vasikoinut. Olisiko pitänyt?
Vei paistopisteen tuotteita ja limsatölkin ohi maksamatta. Kissanruuat kyllä maksoi.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muiden vastaajien ikää mutta olen järkyttynyt miten moni hyväksyy varastamisen. Tv. Rouva 53v.
Rouva joka sanoo itseänsä rouvaksi. Nostaako se sinut muita ylemmäksi kun käytät tuota titteliä?
Mä kyll vähän nyt ihmettelen teitä joille "ei kuulu" toisten varastelu. On vähän niinkuin käsi kävisi teidänkin lompakolla. Mä olen entinen kaupan kassa, mutta välillä tuntui, että olisinkin halunnut olla poliisi. En voinut olla välittämättä, jos joku tuli mun työpaikalle varastelemaan. Ihan tasan tarkkaan ilmoitin eteenpäin ja monet naamat jäivät ikuisiksi ajoiksi muistiin.
Mua ei haittais, vaikka joku päivä mentäisiin takaisin systeemiin, jossa tiskin takana jonotettiin omaa vuoroa, ja sen tultua myyjä kävi keräämässä ostokset. Eipä ollut varastelua.
En vahtaa ihmisiä kaupoilla saatikka rupea vartijan puolesta mitään valvontaa toteuttamaan
Vierailija kirjoitti:
Ajat on kovat. En tuomitsisi tai vasikoisi, jos nälkäänsä vie. Koskaan ei voi tietää etteikö itse tulevaisuudessa joudu samaan asemaan. Tukiverkoista on yllättävän helppo pudota läpi nykyaikana.
Mistä tiedät, että hän vie nälkäänsä?
On myös pihejä ja epärehellisiä ihmisiä, jotka pyrkivät minimoimaan omat kulunsa. Pukeutuvat resuihin ja käyvät ruokajonoissa. Ovat sitä mieltä, että kauppias on riistäjä.
Olihan tämä hyvätuloinen näyttelijäkin, joka varasti ihan periaatteesta.
Olin S-marketissa ja kassa piti käsillään ostoksiani jumissa, ei päästänyt niitä eteenpäin, että voin samalla pakata ja jättää seuraavalle tilaa. Ihan tavallisesti pukeudun ym. Oli sellainen olo, että olisin mukamas varas jo etukäteen? Mistä tämänkaltainen ilkeä kohtelu asiakkaita kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Ajat on kovat. En tuomitsisi tai vasikoisi, jos nälkäänsä vie. Koskaan ei voi tietää etteikö itse tulevaisuudessa joudu samaan asemaan. Tukiverkoista on yllättävän helppo pudota läpi nykyaikana.
Turvaverkosta? 90-luvun jälkeen se on muodostunut riippumatoksi. Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. Miksi esim suhteuttaa menot tuloihin, säästää, jne kun valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Kauppa hoitakoot itse näpistykset valvontakameran kautta.
Kauppa saa poistaa itsepalvelukassan ja palkata tilalle ihmisen.
Ja toiseksi, en ole töissä kaupassa enkä muutenkaan kyttää siellä toisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä oli nälkä. Nälkään saa varastaa.
Ja keskituloisten kustantaa tämä? En köytä sanaa rikas sillä heitä Suomessa on ihan liian vähän.#tasapäistäminen
Rikkaammillekin jaetaan tukia, ei mitään kymppejä vaan satojatuhansia, verovähennyksiä, yritystukia, elvytysrahoja, ekstraeläkkeitä, sopeutumisrahoja, kulukorvauksia ja vielä yksityiset sijoitusasunnot maksatetaan asumistuilla.
Jos on varaa kissaan, on varaa ruokaan, joten olisin ilmoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos näet, että joku köyhän (ei narkin) oloinen varastaa ruokaa, niin et nähnyt.
Samaa mieltä, ruokaa saa varastaa tarpeeseensa, sen sijaan ei tupakkia tai olutta.
Vierailija kirjoitti:
Noup. Moraalisesti se että jotkut hamstraavat kaiken maailman ruuan ja alkavat laskuttamaan siitä toisia on paljon kyseenalaisempaa kuin nälkään varastaminen.
Elätkö sitten itse maataloudesta? Kehräät itse omista lampaista saadut villat ja loukutat pellavat? Kudot omat vaatekankaat ja teet omat vaatteet? Saapasnahatkin parkitset ihan itse?
Tokkopa.
Kauppias on osana kehittyneen yhteiskunnan työnjakoa, joka vapauttaa sinutkin tekemään sitä, mitä parhaiten osaat, eli....?
Valittamaan av:llä?
Poliitikot varastaa yhteiskunnalta ja vaikka pikkulapselta.
Vasikointi on sitä, että osallistut rikokseen ja myöhemmin puhut tuomion siitä kaikille osallisille.
Tuossa ei voi vasikoida, vaan ilmoittaa varkaudesta.
Eikö kenellekään tule mieleen, että voisi maksaa myös hänen ostoksensa? Niin minä olisin tehnyt, jos olisin nähnyt. Tv köyhä mummo itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppa hoitakoot itse näpistykset valvontakameran kautta.
Kauppa saa poistaa itsepalvelukassan ja palkata tilalle ihmisen.
Ja toiseksi, en ole töissä kaupassa enkä muutenkaan kyttää siellä toisia ihmisiä.
Itsepalvelukassoja poistetaankin kiihtyvään tahtiin.
Elintarvikekauppa Suomessa on niin härskiä ja korruptoitunutta toimintaa, että ei kyllä tuo ap:n havainto tiristänyt kyyneltä kauppaliikeen puolesta meikäläisen silmäkulmaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä sure. Tuotteet tuli kyllä maksetuksi. Varkaudet, yms hävikki on huomioitu tuotehinnoittelussa.
Eli kaikki muut asiakkaat maksavat ne. Verojen, joilla näitä ihmisiä elätetään, lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä oli nälkä. Nälkään saa varastaa.
Ja keskituloisten kustantaa tämä? En köytä sanaa rikas sillä heitä Suomessa on ihan liian vähän.#tasapäistäminen
Suomessa on köyhiä ja asunnottomia, vaikka ratkaisu siihen on helpompi kuin Aku Ankan ristikko. Köyhyydestä pääsee eroon parantamalla sosiaaliturvaa. Ja mielellään juuri vastikkeetonta sellaista. Kansalaispalkan ansioista melkein koko Kelan voisi lakkauttaa. Kela näyttää empaattiselta, mutta se ei ole köyhiä varten, vaan sijoituspaikkana niille, jotka eivät saa töitä oikeista firmoista.
Köyhyys lähtee vain talouskasvulla. Ja se lisää tuloeroja. Ja siitähän empaattinen ihminen ei tykkää. Meillä on jo yksi sellainen nerokas keksintö, leipäjono. Kyllä! Leipäjonoja pitäisi olla enemmän. Ne ovat nimenomaan täsmäapua
Kuka sen leipäjonon rahoittaa?
Ei ole ollenkaan perusteellista pohdintaa kommentissa.
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikekauppa Suomessa on niin härskiä ja korruptoitunutta toimintaa, että ei kyllä tuo ap:n havainto tiristänyt kyyneltä kauppaliikeen puolesta meikäläisen silmäkulmaan.
Entä kuluttajan? Oletko oikeasti noin naiivi, että kuvittelet kauppaliikkeen ottavan itse takkiin, eivätkä he maksata hävikkiä kuluttajalla?
Suomessa on köyhiä ja asunnottomia, vaikka ratkaisu siihen on helpompi kuin Aku Ankan ristikko. Köyhyydestä pääsee eroon parantamalla sosiaaliturvaa. Ja mielellään juuri vastikkeetonta sellaista. Kansalaispalkan ansioista melkein koko Kelan voisi lakkauttaa. Kela näyttää empaattiselta, mutta se ei ole köyhiä varten, vaan sijoituspaikkana niille, jotka eivät saa töitä oikeista firmoista.
Köyhyys lähtee vain talouskasvulla. Ja se lisää tuloeroja. Ja siitähän empaattinen ihminen ei tykkää. Meillä on jo yksi sellainen nerokas keksintö, leipäjono. Kyllä! Leipäjonoja pitäisi olla enemmän. Ne ovat nimenomaan täsmäapua niille, jotka tarvitsevat säälin sijaan ruokaa. Leipäjono on syntynyt juuri näin, politiikan ja verorahojen törsäilyn ulkopuolella. Siksi se toimii.