Resuisen ja sairaan oloinen nainen huijasi itsepalvelukassalla. En vasikoinut. Olisiko pitänyt?
Vei paistopisteen tuotteita ja limsatölkin ohi maksamatta. Kissanruuat kyllä maksoi.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on palstalaisilla löyhä moraali.
Nyt eletään perskok Suomessa. Turha huudella moraalin perään. Sillä sanalla ei ole enää tuon taivaallista merkitystä ei hallitukselle eikä kansalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muiden vastaajien ikää mutta olen järkyttynyt miten moni hyväksyy varastamisen. Tv. Rouva 53v.
Et ole koskaan tainnut nähdä nälkää? Ruuan varastamisen hyväksyn, en muiden tuotteiden. N58
Katsokaa nyt katukuvaa, suomalaisten ylipaino on iso ongelma. Kyllä ne nälkää näkevät on jossain muualla. Ja jos juo viinaa ja polttaa tupakaa, ei saa puhua nälästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt eletään perskok Suomessa. Turha huudella moraalin perään. Sillä sanalla ei ole enää tuon taivaallista merkitystä ei hallitukselle eikä kansalle
Omaa löysää moraalia on turha perustella muiden tekemisillä. Tyypillistä vasemman puolen vastuun ulkoistamista. Ja sinullekin vasemmistolainen tiedoksi, että moraali ei ole koskaan tarkoitanut sitä, että muut maksaa sinun elämisesi. Siihen on jo korkea aika puuttuakin.
Joskus kaupassa tulin hyllyväliin yllättäen kun hanttapulin näköinen mies sujautti hyllystä jotain povariin. En nähnyt !
Saanhan sitten tulla varastamaan teidänkin talosta itselleni ruokaa? 😁
T: Köyhä kaupasta näpistelijä
Vierailija kirjoitti:
Mä kyll vähän nyt ihmettelen teitä joille "ei kuulu" toisten varastelu. On vähän niinkuin käsi kävisi teidänkin lompakolla. Mä olen entinen kaupan kassa, mutta välillä tuntui, että olisinkin halunnut olla poliisi. En voinut olla välittämättä, jos joku tuli mun työpaikalle varastelemaan. Ihan tasan tarkkaan ilmoitin eteenpäin ja monet naamat jäivät ikuisiksi ajoiksi muistiin.
Mua ei haittais, vaikka joku päivä mentäisiin takaisin systeemiin, jossa tiskin takana jonotettiin omaa vuoroa, ja sen tultua myyjä kävi keräämässä ostokset. Eipä ollut varastelua.
No sehän kuului sun työnkuvaan valvoa, ettei sieltä pöllitä mitään. Ei kaupan asiakkailla ole mitään velvollisuutta kyttäillä muita.
Kyllä nälkäänsä saa varastaa.
Jos järjestelmässä on selviä aukkoja ja valuvikoja, niin että kaikilla ei ole rahaa ruokaan, niin se löyhä moraali löytyy silloin sen järjestelmän luojista eli päättäjistä.
Elämänhalussa, halussa jäädä henkiin ei ole mitään väärää tai moraalitonta.
Nää oman elämänsä Batmanit on just näitä, jotka menee kassatädille vinkumaan, jos joku pöllii suklaapatukan. Tilanteissa, joissa täytyisi reagoida/puuttua oikeasti, katsellaankin vaan toiseen suuntaan. Nössöt.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt monia pikku näpistyksiä ja kerran joku vei kokonaisen kaljakeissin (24 pack) kassan ohi. Maksoi jotain pientä samalla. En ole puuttunut näistä mihinkään. Not my problem.
Eli olet valmis maksamaan hävikin ? Minä ilmoitan jos näen, en halua maksaa toisten ostoksia vain omani, sitä se on rehelliset maksaa kun toiset jättää maksamatta
Jokainen mieluummin varastaa ruokaa, kuin kuolee nälkään. On hurskastelua väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikekauppa Suomessa on niin härskiä ja korruptoitunutta toimintaa, että ei kyllä tuo ap:n havainto tiristänyt kyyneltä kauppaliikeen puolesta meikäläisen silmäkulmaan.
Totta - ei kyyneliä härskiin elintarvikekauppaan, mutta paljon kyyneleitä, kun hinnat jälleen nousevat ja maksamme ruuasta aina vaan enemmän.
Kyllähän näpistely saataisiin minimiin vaikka sillä tiskin takaa myynnillä, mutta se laskisi myyntiäkin merkittävästi. Kaupat ovat laskeneet, että tietty määrä riskiä siedetään suuremman myynnin takaamiseksi. Voihan joku sellaisen tiskipuodinkin perustaa, jos haluaa.
Jos haluat edistää luottamuksen murenemista yhteiskunnassa, älä ilmoita. Voit katsoa opettavia videoita San Franciscosta, mihin asiat etenevät.
Kaupat ja kauppiaat kyttää ihan omasta takaa, älä vasikoi, älä syö vartija-kyttääjien leipää.
Sosiaaliturva on alunperin otettu käyttöön varastelun, kerjäämisen ym. ei-toivotun käytöksen vähentämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa löysää moraalia on turha perustella muiden tekemisillä. Tyypillistä vasemman puolen vastuun ulkoistamista. Ja sinullekin vasemmistolainen tiedoksi, että moraali ei ole koskaan tarkoitanut sitä, että muut maksaa sinun elämisesi. Siihen on jo korkea aika puuttuakin.
Olen raatanut töissä vuodesta 1993. Koko tämän ajan olen vihannut veron maksajilta varastelevia huijaavia oikeistolaisia. Ever heard yritystuet? Ne on se röyhkein ryöstö
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskaan vasikoi, jos nään vastaavaa. En ole kaupassa töissä, ei ole mun asiani ilmoittaa: " Tuo setä varasti oliiviöljyn!"
Ei tulisi mieleenkään, ei voisi vähempää kiinnostaa, paras kun pitää vain omista asioista huolen, onhan siellä kamerat ja vartijat. Jollain voi olla nälkä tai muu hyvä syy ts. jätän näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat ja kauppiaat kyttää ihan omasta takaa, älä vasikoi, älä syö vartija-kyttääjien leipää.
Niin kun minä olen tosiaan asiakkaana siinä kaupassa. Sitten jos menen sinne töihin niin sitte puutun varkauksiin. En minä ravintolassakaan asiakkaan roolissa käy välillä keittiössä tiskaamassa.
En oikeen pääse sisään nyt niiden ajatusmaailman kenen mielestä minun kaupan asiakkaan pitäis tehdä siellä ilmaiseksi vartijan töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ostovoima lisääntynyt, sitten edellisen hallituksen. Bensan hintakaan ei ala enää kakkosella