Resuisen ja sairaan oloinen nainen huijasi itsepalvelukassalla. En vasikoinut. Olisiko pitänyt?
Vei paistopisteen tuotteita ja limsatölkin ohi maksamatta. Kissanruuat kyllä maksoi.
Kommentit (145)
Ihan sama minkä näköinen, ei ole mitään velvollisuutta ilmoittaa rikoksista.
Kauppa hoitakoot itse näpistykset valvontakameran kautta.
Olen itse ilmoittanut Lidlissä kun mies laittoi kassiiinsa oliiviöljyn. Varakkuuutta ei näe päällepäin. Kotoani on kotirauhaa rikkomalla varastettu myös ruokaa, eikä edes taloudellisesti mahdollista tukea rikollisuutta. Sääliä ei tule pipipäille 💥🤛
Tottakai ilmoittaisin. Me rehelliset maksetaan kallistuvina hintoina varkaudet ja muut hävikit.
Puuropussit, tonnikalat maistuis varmaan mullekin kun itse ostin 🐟
Vierailija kirjoitti:
Jos näet, että joku köyhän (ei narkin) oloinen varastaa ruokaa, niin et nähnyt.
Siis mitä? Maassa jossa saa kirjaimellisesti tuet tilille niin ettei kadulle joudu niin "köyhä" saa varastaa mutta jostain syystä ei koske "narkkeja"? Mitä narkkeja? Huumeidenkäyttäjät ei saa varastaa mutta köyhät saa?
Käytät niin outoa logiikkaa että taidat olla kristitty
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minkä näköinen, ei ole mitään velvollisuutta ilmoittaa rikoksista.
Kyseessä on lähinnä rike.
Noup. Moraalisesti se että jotkut hamstraavat kaiken maailman ruuan ja alkavat laskuttamaan siitä toisia on paljon kyseenalaisempaa kuin nälkään varastaminen.
Itse en koskaan vasikoi, jos nään vastaavaa. En ole kaupassa töissä, ei ole mun asiani ilmoittaa: " Tuo setä varasti oliiviöljyn!"
Uskomatonta miten moni hyväksyy varastamisen.
Olen nähnyt monia pikku näpistyksiä ja kerran joku vei kokonaisen kaljakeissin (24 pack) kassan ohi. Maksoi jotain pientä samalla. En ole puuttunut näistä mihinkään. Not my problem.
En tiedä muiden vastaajien ikää mutta olen järkyttynyt miten moni hyväksyy varastamisen. Tv. Rouva 53v.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muiden vastaajien ikää mutta olen järkyttynyt miten moni hyväksyy varastamisen. Tv. Rouva 53v.
No voi surkeus, ihanko rouva järkyttyi.
Joka nälkäänsä vie, niin vieköön. En hyväksy arvotuotteiden varastamista. Siinä menee raja. Mutta köyhä tarvitsee ruokansa.
Älä sure. Tuotteet tuli kyllä maksetuksi. Varkaudet, yms hävikki on huomioitu tuotehinnoittelussa.
Hänellä oli nälkä. Nälkään saa varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Joka nälkäänsä vie, niin vieköön. En hyväksy arvotuotteiden varastamista. Siinä menee raja. Mutta köyhä tarvitsee ruokansa.
Köyhille pitää yksinkertaisesti antaa enemmän rahaa, ruokaa ja vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Hänellä oli nälkä. Nälkään saa varastaa.
Ja keskituloisten kustantaa tämä? En köytä sanaa rikas sillä heitä Suomessa on ihan liian vähän.#tasapäistäminen
Ajat on kovat. En tuomitsisi tai vasikoisi, jos nälkäänsä vie. Koskaan ei voi tietää etteikö itse tulevaisuudessa joudu samaan asemaan. Tukiverkoista on yllättävän helppo pudota läpi nykyaikana.
Jos näet, että joku köyhän (ei narkin) oloinen varastaa ruokaa, niin et nähnyt.