Mistä löytää kaltaiseni nainen?
Olen mies. Tyyni, järkevä, harkitseva, rauhallinen. Mistä löytää vastaavanlainen nainen? Ailahtelevia tuuliviirejä ja hermoheikkoja vain tullut tapailtua viimeiset 30 vuotta. Ja jos tarkemmin miettii, niin sellaisiahan olivat aikanaan jo äitini ja sisareni.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Jahas, teikäläinen on tapaillut sinkkuäitejä. Koita lapsettomia, paljon mukavampia ihmisiä.
Joo, vaikeimmat tapaukset minun kappalemäärissä vaatimattoman mittaisella parisuhdekokemuksellani ovat olleet kaksi single mom:ia / vuoroviikkovanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Etsit siis naista joka on mies?
Kaltaisesi
Hmm. Tätä tasoa täältä saat.
Ei siis täältä löydy.
Kerrot, että perheessänne on mielenterveyden ongelmia.
Voisi olla hyvä itsekin käydä juttelemassa. Se äitisi ja sisartesi tilanne siis.
Joskus nuo ovat asioita, jotka tiedostamatta vaikuttavat.
Miksi järkevä nainen haluaisi parisuhteen?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ainakin kaikki tuntemani järkevät naiset ovat perustaneet perheen ja ovat parisuhteessa tai ovat ainakin olleet. Sinkkuina olevat ovat sitten vanhoja piikoja (habituksessa jotain pielessä) tai epävakaita / komplekseista kärsiviä / kirjoilla olevia.
Vierailija kirjoitti:
Ota mies.
Siitäkin on miespuolisten kavereiden kanssa monesti vitsailtu, kun on annettu toisillemme vertaistukea perhearkeen. Muuten siis hyvä neuvo, mutta kun ei ole miehimys, vaan kiinnostunut naisista (suvunjatkamisvietti), niin neuvo ei ole kovin validi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ainakin kaikki tuntemani järkevät naiset ovat perustaneet perheen ja ovat parisuhteessa tai ovat ainakin olleet. Sinkkuina olevat ovat sitten vanhoja piikoja (habituksessa jotain pielessä) tai epävakaita / komplekseista kärsiviä / kirjoilla olevia.
Miesten mielestä kaikki naiset jotka eivät halua miestä ovat hulluja. Se on heille niin vieras ajatus, ettei haluaisi naista.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän tasaisuus, rauhallisuus, harkitsevuus jne tarkoita vain sitä että ihminen ei räjähtele, huuda ja riehu. Ehkä joku lapsi ajattelisi noin, että en paiskonut tavaroita joten olin rauhallinen.
Tyyntä ulkopintaa voi erittäin tehokkaasti käyttää aseena muita ihmisiä vastaan. Aiheuttaa toiselle vaikka tunne-elämän töyssyn, ja sitten jos toinen reagoi siihen mitenkään niin voi vain tyynesti sanoa sille että ylireagoi ja keksii asioita. Sellainen on muuten aivan valtavan tuhoisaa. Etenkin lähisuhteissa.
Kyllä ja väkivaltaa voi käyttää myös rauhallisesti, psykopaattisesti. Väkivaltaan taas on normaaila ja tervettä reagoida vahvastikin, ja sen reaktion päätarkoitus on ajaa väkivallanekijä pois. Hullu eksä on siis onnistunut päästessään eroon väkivallantekijästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa paljon asiattomia kommentteja.
Tsemppiä ap. Itse olin samassa veneessä sinkkuna. Mulle oli tärkeää että toisen temperamentti vastasi omaani. Oon rauhallinen ihminen enkä todellakaan halua olla suhteessa räjähtelevän tai ailahtelevaisen ihmisen kanssa. Oon ehdoton siinä, että edes riidan aikana mulle ei koroteta ääntä eikä ikinä huudeta.
Monelle tämä oli ihan ylivoimainen vaatimus ja pelkkä asiasta keskustelukin tuntui herättävän deiteissä aggressiota ja ärsytystä. Ymmärrän, että joillekin ihmisille tasaisuus on yhtä kuin tylsyys ja esimerkiksi huutaminen tarpeellista "tunteiden tuulettelua", mutta silloin heidän soisi etsivät suhteeseen kaltaisiaan eikä minun- tai AP:n kaltaista.
Löysin lopulta vastinkappaleeni ja suhteemme on ihanan tasapainoinen ja riidatkin hoidettu kypsästi keskustelemalla. Uskon, että sullekin löytyy kaltaisesi ihminen!
Jos puhutaan parisuhteesta niin olisi tärkeää miellyttää toista ihmistä. Öyhöttävä persu on ihan yhtä viehättävä kuin öyhöttävä feministi. Jos et pysty itse viehättämään naista, niin sitten epäviehättävä nainen on oma tasosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän tasaisuus, rauhallisuus, harkitsevuus jne tarkoita vain sitä että ihminen ei räjähtele, huuda ja riehu. Ehkä joku lapsi ajattelisi noin, että en paiskonut tavaroita joten olin rauhallinen.
Tyyntä ulkopintaa voi erittäin tehokkaasti käyttää aseena muita ihmisiä vastaan. Aiheuttaa toiselle vaikka tunne-elämän töyssyn, ja sitten jos toinen reagoi siihen mitenkään niin voi vain tyynesti sanoa sille että ylireagoi ja keksii asioita. Sellainen on muuten aivan valtavan tuhoisaa. Etenkin lähisuhteissa.
Kyllä ja väkivaltaa voi käyttää myös rauhallisesti, psykopaattisesti. Väkivaltaan taas on normaaila ja tervettä reagoida vahvastikin, ja sen reaktion päätarkoitus on ajaa väkivallanekijä pois. Hullu eksä on siis onnistunut päästessään eroon väkivallantekijästä.
Varmaan voi. Mutta se, että on rauhallinen ja tasapainoinen, ei tarkoita sitä että käyttää kumppaniaan tai muita ihmisiä kohtaan henkistä väkivaltaa. Lapset eivät kykene hillitsemään kiukkuaan ja negatiivisia reaktioitaan, aikuisten pitäisi aika hyvin pystyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota mies.
Siitäkin on miespuolisten kavereiden kanssa monesti vitsailtu, kun on annettu toisillemme vertaistukea perhearkeen. Muuten siis hyvä neuvo, mutta kun ei ole miehimys, vaan kiinnostunut naisista (suvunjatkamisvietti), niin neuvo ei ole kovin validi.
Etkö sä itse tajua että sulla on todella vakavia ongelmia naissuhteessa. Lisääntyä voi halua mutta kaikkien ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voivat olla ihmisen ominaisuuksia, ei mitään aseina käytettäviä kikkavitosia. Ja jos on kunnollinen ja tasapainoinen ihminen, onko rikos etsiä samanlaista elämänkumppanikseen? Minusta ei.
Anteeksi mutta et näiden viestien perusteella vaikuta tasaiselta.
Eikä tässä puhuta kikkavitosesta vaan ihan persoonallisuushäiriöstä.
Tasapainoisella ihimisellä ei ole 30 vuotta historiaa sekopäistä, se nyt vain on fakta. Joko sinä niitä valitset tai sitten teet heistä sellaisia. Oli se kumpi näistä tahansa niin on erittäin todennäköistä että sama kuvio jatkuu ellet SINÄ sitä muuta. Koita nyt hyvä mies ymmärtää että tässä yritetään sinua auttaa.
Sanoit että olet seksivietin lisäksi tällä hetkellä lisääntymisviettisi sanelemana markkinoilla. Ensinnäkin olet 50+ joten markkinasi ovat kapeutuneet. Se kuvioissa oleva 47-vuotias voi teoriassa sulle lapsen tehdä, mutta todennäköisyys on paljon pienempi kuin 20 vuotta nuoremmalla. Sinä haluat kauniskasvoisen, sopusuhtaisen naisen jota ei vähintään 30+ ikäiseksi ole maailma kolhinut. Lisäksi hänen täytyisi hyväksyä tuo sinun sekopäägalleriasi mukisematta, ja se että haluatt naista lähinnä seksiin. Ja ilmeisesti siis myös lastesi äidiksi.
Tässä ei selviä mitä itse tuot pöytään? Vientiä omien sanojen mukaan olisi, eli jokin sinussa viehättää aina aluksi. Ei pelkästään se riitä että ei räjähtele kumppanin silmille. Mikä tosin sekin voi olla jopa helpompi sietää kuin esimerkiksi henkinen väkivalta.
Eli mieti nyt, oikein pinnistellen sitä mitä pyydät ja mitä tarjoat.
Miehet on tutkitusti umpisurkeita arvioimaan itseään. Joku peiliin pällistelevä pultsari saattaa kiljaista miten komea onkaan, ja tälläkin palstalla tää yks maailman kiltein mies haukkuu naisia aamusta iltaan ja haukkuis yölläkin jos voisi. Olispa itselläkin tuollaiset defenssit, ihan kateeksi käy kun olen tällainen että sätin itseäni siitäkin kun joku toinen on väärässä.
Onneksi #153 olet itse kaikkien alojen asiantuntija, ja saat absoluuttisesti oikean vaikutelman ja kuvan asioista, kun luet muutaman lauseen Vauva-palstalta. Vaikutat muuten todella tasaiselta kun pystyt kommentoimaan, kuten kommentoit 😉
Vierailija kirjoitti:
Onneksi #153 olet itse kaikkien alojen asiantuntija, ja saat absoluuttisesti oikean vaikutelman ja kuvan asioista, kun luet muutaman lauseen Vauva-palstalta. Vaikutat muuten todella tasaiselta kun pystyt kommentoimaan, kuten kommentoit 😉
Susta saa sellaisen kuvan että et tajua että tällä palstalla poistuu viestejä koko ajan, sillä käytät yhtenään ihmisten viestinumeroa tunnisteena. Meedioin vielä sellaista että olet keski-ikäinen tai -ikäistyvä. Ole hyvä.
Penny Lame kirjoitti:
Tasapainoisella ihimisellä ei ole 30 vuotta historiaa sekopäistä, se nyt vain on fakta. Joko sinä niitä valitset tai sitten teet heistä sellaisia. Oli se kumpi näistä tahansa niin on erittäin todennäköistä että sama kuvio jatkuu ellet SINÄ sitä muuta. Koita nyt hyvä mies ymmärtää että tässä yritetään sinua auttaa.
Sanoit että olet seksivietin lisäksi tällä hetkellä lisääntymisviettisi sanelemana markkinoilla. Ensinnäkin olet 50+ joten markkinasi ovat kapeutuneet. Se kuvioissa oleva 47-vuotias voi teoriassa sulle lapsen tehdä, mutta todennäköisyys on paljon pienempi kuin 20 vuotta nuoremmalla. Sinä haluat kauniskasvoisen, sopusuhtaisen naisen jota ei vähintään 30+ ikäiseksi ole maailma kolhinut. Lisäksi hänen täytyisi hyväksyä tuo sinun sekopäägalleriasi mukisematta, ja se että haluatt naista lähinnä seksiin. Ja ilmeisesti siis myös lastesi äidiksi.
Tässä ei selviä mitä itse tuot pöytään? Vientiä omien sa
En tiedä, "Penniseni" mitä oikein tarkoitat, mutta selvennän nyt vielä vähän omalta osaltani.
Ensinnäkin se aloitus oli tarkoituksellä hyvin kärjistetty. Siihen 30 vuoteen mahtuu yksi yli 20v kestänyt parisuhde (kyllä, kompleksisen, traumaisen ja rikkinäisen naisen kanssa) sekä pari lyhyempää. Joitain muutaman kuukauden Tinder-tapailusuhteita en edes laske mukaan. Ja siihen 30 (tai yhtä hyvin 40) vuoteen mahtuu myös kokemuksia perheen ja suvun epätasaisista naisista yhtä lailla kuin niistä seurustelu- ja tapailukumppaneista. Alle kymmenestä kuitenkin puhutaan kaiken kaikkiaan. Kuten sanoin, kärjistin tahallani herättääkseni keskustelua. Osui ja upposi selvästikin.
Toisekseen minulla on jo kolme aikuista lasta ja yksi lapsenlapsi. En ole siis selvästikään enää lisääntymässä. Sokeri silti vielä sulaa suussa, enkä vietä aikaani kiikkustuolissa istuen, menneitä muistellen ja tekemättömiä asioita surren. Ja minä kyllä haluan naisestani ennen kaikkea "kumppanin ja parhaan ystävän", vaikka toki seksilläkin on parisuhteessa aina ollut minulle suuri merkitys.
En räjähtele, enkä myöskään harjoita henkistä enkä fyysistä väkivaltaa. Jos läheisiltäni kysyttäisiin, niin minua kuvattaisiin todennäköisesti useinmiten velvollisuudentuntoiseksi, kiltiksi, avuliaaksi ja seuralliseksi herrasmieheksi, jolla on suuri ja lämmin sydän.
Terveisin,
AP
Jollekin voi ehkä tulla yllätyksenä, mutta A) Suomi on melko pieni maa ja B) tätä foorumia seuraavien ja tänne kirjoittelevien määrä on rajallinen, joten tänne joutuu usein syöttämään muunnettua totuutta tai ainakin on oltava paljastamatta sellaisia yksityiskohtia, jotka yksilöisivät kirjoittajan. Itse en ainakaan halua, että "se hullu-ex" tulee ja pahoinpitelee minut koska olen esim kirjoittanut tänne faktoja parisuhteemme ajoilta.
Ja koska useimmat kirjoittajat eivät ole rekisteröityneitä, niin aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä näkee esimerkiksi sen suhteen, kuka on mitäkin kirjoittanut tai että ovatko puoltavat tai vastustavat kirjoitukset yhden vai useamman kirjoittajan tuotoksia.
Terveisin,
ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan parisuhteesta...
Totta kai on tärkeää, että parisuhteessa ollessa kumppani on itseä miellyttävä eri tavoin. Kaunis kusipää ei yleensä toimi sen paremmin kuin mukava mutta susirumakaan.
Nämä asiat eivät kuitenkaan ole absoluuttisella asteikolla mitattavia, kauneus on katsojan silmässä ja kompromisseja ollaan monesti valmiita tekemään. Puutetta jossain ominaisuudessa voidaan kompensoida jollain toisella ominaisuudella.
Itse ainakin myös pyrin tietoisesti miellyttämään kumppania. En miten ja mihin hintaan tahansa, mutta käyttäytymään ja toimimaan kumppania todennäköisesti miellyttävällä tavalla kunhan se on jotenkin myös itselle luontaista. En siis hyvmyile hammasta purren, mutta en myöskään nillitä pikku jutuista.
Ne voivat olla ihmisen ominaisuuksia, ei mitään aseina käytettäviä kikkavitosia. Ja jos on kunnollinen ja tasapainoinen ihminen, onko rikos etsiä samanlaista elämänkumppanikseen? Minusta ei.