Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät hiukset sopii todella harvoille suomalaisille.

Vierailija
07.04.2025 |

Ne näyttää huonolta sekä ohuthiuksisilla että paksuhiuksisilla. Tavallisen suomalaisen on usein vaikea saada niihin riittävää tekstuuria edes vaikka tukkaa olisi sinänsä paljon, kun ne ovat tyypillisesti suorat ja sileät. Useimmiten se rehottava kuontalo näyttää vain epäsiistiltä. 

Kommentit (213)

Vierailija
81/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paksut hiukset ja harva kampaaja osaa leikata niitä hajottamatta latvaa. Sitten kun se hiuslatva on kerrostuksilla tai muulla pelleilyllä räjäytetty se kasvaa hirveän näköisenä. Sitten kun sanoo, että haluan tähän suoraa linjaa enkä kerrostuksia leikataan sakset yläviistossa kuitenkin se latva pilalle. Viimeisin kampaaja on Brasiliasta ja näki edellisen tekemän jäljen.

Tämä ja lähinnä aasialaiset ja yksi virolainen on tajunnut jotain hiusten leikkaamisesta. Yksi suomalainen tyri mm. viime vuonna ja leikkasi minulle yhden YLIMÄÄRÄISEN soiron etuhiuksia lisää alkamaan päälaelta! Kiva kasvatella pois...tyhmän näköistä.

Aijaa. Mun on taas ollut vaikea löytää kampaajaa joka osaa kerrostaa pitkää tukkaa. Aina tykkäävät pätkäistä latvat täysin tasapitkäksi. Näyttää ihan lakanalta kun paksut hiukset katkeaa tasan. 

Vierailija
82/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kauniit kasvot, niin käy ihan minkälainen hiusmalli tahansa https://www.vogue.com/article/linda-evangelista-best-beauty-moments 

Ilmeisesti on niin, että rumat ne hiuksilla koreilee.

https://www.vogue.com/article/linda-evangelista-best-beauty-moments

Toivottavasti linkki nyt toimii.

Näyttää 20v vanhemmalta tädiltä tuossa kuvassa. Pitkillä hiuksilla olisi u

---

Hän on aivan upea tuossa.

Jos joku on malli, hän näyttää hyvältä missä kampauksessa hyvänsä.

Ei kenenkään kasvot rumaksi väärällä hiusmallilla muutu, mutta kyllä eri ihmisille vaan sopii parhaiten erilaiset hiukset.

Esim. Linda Evangelistalle sopii lyhyet hiukset parhaiten, kun taas Cindy Crawfordille sopii pidempi kuohkea tukka, eikä näyttäisi hyvältä lyhyillä hiuksilla.

Monica Bellucci on myös sellainen, että vain pitkä tukka sopii. Lyhyt ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on sun mielipide mikä on ihan normaalia eli täysin makuasioita miltä kukin kenenkin mielestä näyttää. Eivät kaikki pidä sinunkaan ulkonäöstä ja sen asian kanssa on vain elettävä.

Vierailija
84/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kauniit kasvot, niin käy ihan minkälainen hiusmalli tahansa https://www.vogue.com/article/linda-evangelista-best-beauty-moments 

Ilmeisesti on niin, että rumat ne hiuksilla koreilee.

https://www.vogue.com/article/linda-evangelista-best-beauty-moments

Toivottavasti linkki nyt toimii.

Näyttää 20v vanhemmalta tädiltä tuossa kuvassa. Pitkillä hiuksilla olisi u

---

Hän on aivan upea tuossa.

Jos joku on malli, hän näyttää hyvältä missä kampauksessa hyvänsä.

Ei kenenkään kasvot rumaksi väärällä hiusmallilla muutu, mutta kyllä eri ihmisille vaan sopii parhaiten eril

---

Kun mennään levelillä Linda Evangelista, hänenlaisilleen sopii mikä hiusten pituus tahansa.

Ei muutamia turhaan palkata malleiksi.

Supermalli on supermalli ja ne yksilöt ovat luultavasti todella harvinaisia.

Jos muuten olisikin malliainesta, voi olla että pituus ei riitä. 

Malliura tyssää alkuunsa.

Vierailija
85/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkkatukka ei tosiaan sovi kaikille, kuten tuo yksi konservatiivi jankkaa. 

Joillain oikein vanhoilla (ennen vuotta 1935 syntyneillä) uskonnollisilla naisillahan on tuo ajatus, että pitkä auki oleva tukka on jotenkin siveetön ja huoramainen. Että pitää olla aina kiinni.

Kerran yksi tuollainen lähes 100-vuotias konservatiivimummo kysyi minulta kun näki minut hiukset auki, että etkö löytänyt mitään millä laittaa hiukset kiinni :D

Onneksi omat isoäitini eivät ole yhtään tuollaisia, vaikka uskonnollisia ja tietysti jo vanhoja ovatkin. 

Vierailija
86/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aiemmin, että leikkautin sähäkän pixien, kun tukka harmaantua ja joku kysyi, että onko pixie nyt harmaa. Vastaan, että on teräksen harmaa ja laadultaan karhea. Hyvillä muotoilutuotteilla laitan aamulla ja hyvin pysyy kuosissa. Kirjastossa ei tuule!

Vierailija
87/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aika rajoittunutta on kiistellä hiusten pituudesta. Pitäisi sen sijaan vaihtaa mielipiteitä KAMPAUKSISTA.

Vierailija
88/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä parhaalta Linda pitkissä hiuksissa, vaan lyhyissä. Aivan kuten Cindy Crawford tai Monica Bellucci pitkissä hiuksissa, ei lyhyissä.

Siihen on syynsä, miksi Linda tehnyt uransa nimenomaan pitkälti lyhyillä hiuksilla, ja Cindy pitkillä ja kuohkeilla. Kaikille ei leikata lyhyttä. 

Vierailija
89/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monille sopii. Valitettavan moni vain ei laita niitä hiuksia mitenkään eli ei edes föönää. Ne on hirvittävän näköiset laittmattomana. Moni myös laittaa hiukset edestä, mutta takaa ei kiharreta, suoristeta tai käännetä latvoja mihinkään. 

Pitkää tukkaa ei ole pakko laittaa mitenkään.

Ei ole pakko, mutta jos haluaa, että se on kaunis niin se vain on laitettava.

Käy katsoon vaikka tiktokista ennen kampaajaa ja jälkeen kampaajan kuvia. Ero on huima. 

Mulla on sellainen tukka jota ei tarvitse laitella. Ymmärrätkö?  Käyn säännöllisesti kampaajalla siistimässä tukan.

Vierailija
90/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain oikein vanhoilla (ennen vuotta 1935 syntyneillä) uskonnollisilla naisillahan on tuo ajatus, että pitkä auki oleva tukka on jotenkin siveetön ja huoramainen. Että pitää olla aina kiinni.

Kerran yksi tuollainen lähes 100-vuotias konservatiivimummo kysyi minulta kun näki minut hiukset auki, että etkö löytänyt mitään millä laittaa hiukset kiinni :D

Onneksi omat isoäitini eivät ole yhtään tuollaisia, vaikka uskonnollisia ja tietysti j

---

No sinä haukut minua konservatiiviksi, yksi ehti jo haukkua kaljuksi pihatontuksi : D

Eräs kampaaja kysyi minulta kerran, että oletko ollut hiusmallina?

Eräs koruliikkeen omistaja tarjosi heti minulle työpaikan liikkeeseensä muotikuvaajana.

Nuo ovat ihan tosielämää.

Minulla oli lapsena kaikki toivemmatit luovilta aloilta. Yksi niistä oli muotisuunnittelija.

( Menin kuitenkin mus. alalle.)

Mutta sovitaan että olen kalju ja sokea pihatonttu.

Vierailija
91/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tavallinen suomalainen, mutta vaaleat hiukseni on luonnonkiharat ja hiusta on paljon. Olen suurimman osan elämääni pitänyt pitkää tukkaa ja saanut siitä kehuja.

Vierailija
92/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun kannattaa hankkia apua tähän sinun ongelmaasi, ei ole normaalia tehdä jatkuvasti aloituksia siitä kuinka sinusta pitkät hiukset on kamalia. Unohdit btw taas haukkua pitkähiuksisia afgaaninvinttikoiriksi.

Vierailija
93/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkkatukka eri variaatiolla sopii kaikille.

Iällä ei ole väliä. 

Ajaton hiusmalli.

Hyi viddu, ei sovi m

---

Pitää tarkentaa vielä. Tarkoitan tässä polkkatukalla hiusten PITUUTTA. Polkkapituisesta voi halutessaan saada aikaan kouvolatukankin.

Se voi olla suora/ kihara/ jotain siltä väliltä.

Pitkä otsatukka/ lyhyt otsatukka. Jakaus sivulla/ keskellä.

Hiukan pidemmästä saa nutturan, lettejä jne. Takuulla jokaiselle löytyy hyvä hiusmalli polkkapituisista hiuksista.

Pitkät hiukset sopivat lapsille.

Ei ihme että ennen vanhaan nuoret naiset aikuistuttuaan kokosivat hiuksensa ylös.

Jokin juju siinä on. En osaa selittää.

Jos aikuisella on pitkät hiukset, ei niitä voi irti pitää.

&n

Mulle sopii pitkä tukka lyhyellä otsatukalla.

Kyllä voi pitää hiuksia auki!

PISTE

Et ole nähnyt mua joten et voi väittää mitään.

Mulla ei ole tyypillinen suomalainen hiuslaatu.

Vierailija
94/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suora ja sileä kuontalo voi rehottaa? 

Nimim. Aivan säkkärä ja epäsiisti reuhake. (Ja on kokeiltu kaikki silkkisuoristuksesta lähtien).

Vierailija
95/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
96/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten aika harvalle ihmiselle sopii pitkät ja suorat hiukset. Kansalaisuudella ei ole väliä.

Itse asiassa sellainen malli sopii vain lapsille ja teinitytöille. Joillekin voi sopia noin kolmikymppiseksi asti. Pitää olla kyllä hyvin nuoren näköinen. Lapsenomainen.

Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Pitkässä suorassakin tukassa saa tosi paljon muotoilulla ja kerrostuksilla muunnettua sitä, mihin katse kiinnittyy. Esim. jos on vähän vanhempi nainen, jolla on esim. leukaperissä velttoutta, niin katse on parempi vetää ylöspäin ja silmien korkeudelle kuin sinne leukaperiin. Tämä onnistuu myös pitkän suoran tukan kanssa, kunhan muoto on sellainen, että runsautta on siellä päällä, tai vaikka otsis tai kerrostuksia. Youtubesta voi vaikka katsella julkkiskampaaja Justin Hickoxin videoita, joissa hän nättää miten pienillä muotoilun ja leikkauksen muutoksilla saa isoja asioita aikaan, eikä se aina tarkoita todellakaan että hiukset lyhyiksi.

Oikeastaan pahin tällaisille kasvoille on se usein keski-ikäisille leikattu leukaperiin ulottuva polkkatukka, hiuksissa toimii ihan sama sääntö kuin vaatteissa, että jos on joku kohta jota ei halua korostaa, vaate/hiukset ei saisi loppua juuri siihen kohtaan. Vaatteissa tarkoittaa että jos on leveä lantio, niin jakun tai paidan on parempi loppua leveimmän kohdan ylä- tai alapuolelle mutta ei juuri siihen leveimpään, tai jos on tukevat pohkeet, hameen ei ole hyvä loppua siihen. Kasvoissa, että jos on kaksoisleukoja tai "hamsterinpussit", niin ei kannata hiuksia laittaa polkkatyyliin loppumaan juuri sille alueelle, vaan joko lyhyempi tai pidempi.

- kampaaja

Vierailija
97/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi omat isoäitini eivät ole yhtään tuollaisia, vaikka uskonnollisia ja tietysti j

---

No sinä haukut minua konservatiiviksi, yksi ehti jo haukkua kaljuksi pihatontuksi : D

Eräs kampaaja kysyi minulta kerran, että oletko ollut hiusmallina?

Eräs koruliikkeen omistaja tarjosi heti minulle työpaikan liikkeeseensä muotikuvaajana.

Nuo ovat ihan tosielämää.

Mi

En minä ole sanonut sinua kaljuksi pihatontuksi, älä uhriudu.

Konservatiivi sinä kyllä olet, se kävi selväksi tuosta viestistäsi jossa kirjoitit ettei aikuisella naisella sovi olla pitkää tukkaa (ainakaan auki tms.).

Se, että joku koruliikkeen omistaja tai kampaaja on sanonut sulle joskus jotain, ei merkitse mitään. Sinun näkemyksesi ei ole sen oikeampi kuin muillakaan ketjussa. Esteettiset mieltymykset myös vaihtelee eri ihmisillä, ihmisryhmillä ja tyyleillä, ei ne kohtaa eri tyylisillä useinkaan. 

Vierailija
98/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset sopivat kelle vain. Vika on leikkuumallissa eli kampaajien osaamisessa, jos pitkä hiusmalli ei näytä hyvältä. Tai sitten vika on siinä, ettei asiakas halua kuin tietyn tyyppisen pitkän, kuten tasapitkän. Se sitten joko sopii tai ei sovi.

Sama fakta pätee missä vain hiuspituudessa. Jokaiselle sopii minkä pituinen hiusmalli tahansa, kunhan se on leikattu oikein eli omille piirteille sopivalla tavalla.

Vierailija
99/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkkatukka eri variaatiolla sopii kaikille.

Iällä ei ole väliä. 

Ajaton hiusmalli.

Hyi viddu, ei sovi m

---

Pitää tarkentaa vielä. Tarkoitan tässä polkkatukalla hiusten PITUUTTA. Polkkapituisesta voi halutessaan saada aikaan kouvolatukankin.

Se voi olla suora/ kihara/ jotain siltä väliltä.

Pitkä otsatukka/ lyhyt otsatukka. Jakaus sivulla/ keskellä.

Hiukan pidemmästä saa nutturan, lettejä jne. Takuulla jokaiselle löytyy hyvä hiusmalli polkkapituisista hiuksista.

Pitkät hiukset sopivat lapsille.

Ei ihme että ennen vanhaan nuoret naiset aikuistuttuaan kokosivat hiuksensa ylös.

Jokin juju siinä on. En osaa selittää.

Jos aikuisella on pitkät hiukset, ei niitä voi irti pitää.

&n

Ei vai? Minulla on pehvaan asti yltävät pitkät hiukset joita pidän lähestulkoon aina auki. Monesti kun olen käynyt kampaajalla hieman vaan siistimässä latvoja olen saanut kehuja hiuksistani.

Vierailija
100/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaduttaa, että leikkasin pitkän, paksun tukkani polkkamittaiseksi "helppouden" takia. Minusta ei tullutkaan sirokasvoista pinterest-mallia, vaan peruna polkkatukalla. Juu, en osaa laittaa sitä, varmaan näyttäisi paremmalta jos osaisin tehdä sille jotakin. Olen varmaan juuri sellainen normaali hailu suomalainen maantieharmaa peruna. Pitkillä hiuksilla sentään vähän naisellisempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi