Terveellisenä pidetyt ruoka-aineet, jotka eivät olekaan terveellisiä
Luetelkaas mitä teille tulee mieleen
esimerkiksi pellavansiemenet eivät sisältämänsä linamariinin takia ole kovin terveellisiä. Linamariinin hajotessa syntyy nimittäin syanidia.
Kommentit (20)
Kookos - vaikka onkin kasvikunnan tuota niin sisältää todella paljon kovia rasvoja
Siemenöljyt. Endokannaboidireseptoreita stimuloivaa biodieseliä.
"Kovar rasvat". Loistava poliittinen propagandalause.
Ei taida olla olemassa sellaisia ruoka-aineita, jotka eivä aiheuttaisi jonkinlaisia haittoja tai ongelmia, tai vähintäänkin sisältäisi riskejä niistä. Tai no, ehkä peruna. Mutta vihanneksetkin voivat sisältää myrkkyjä, jos ne kasvavat huonossa maaperässä.
Toki on olemassa vaarallisempia ja vähemmän vaarallisia. Pitkälle jalostamattomat "ancient" tuotteet ovat suhteellisen turvallisia, jos puhutaan marjoista ja hedelmistä. Kaikki pitkälle jalostettu on enemmän tai vähemmän epämääräistä. Mitä kompleksisempi raaka-aine, sitä vaikeampi kehon on sitä hyödyntää (esim. liha).
Itse olen hyvin varautunut melkeinpä kaikkien siementen suhteen. Ne ovat kuitenkin tarkoitettu sen kasvin leviämiseen eivätkä ihmisen ravinnoksi, ja sen vuoksi kaikki siemenet sisältävät jotakin myrkkyjä. Jopa omenansiemenissä on syanidia. Mutta se itse omena on hyvää ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Peruna
On hyvin turvallinen, poislukien jos alkaa vihertämään.
Mites hunaja?
Sokeria täynnä, mutta mukana kaikkea terveellistä.
Rasvainen punainen liha on ihmisen luontainen ravinto; toki luonnollisesti samalla kaikki muukin eläinperäinen kuten sisäelimet, tali, veri ja tietenkin esim. munat. Ihan jokaikinen kasvi, joka planeetalla on milloinkaan kasvanut, on myrkyllinen tavalla tai toisella. Kyse on vain pitoisuuksista ja siitä, keihin myrkyt vaikuttavat. Eihän niillä ole mitään muuta evolutiivista selviytymiskeinoa.
Täältä loput:
https://saalistaja.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla olemassa sellaisia ruoka-aineita, jotka eivä aiheuttaisi jonkinlaisia haittoja tai ongelmia, tai vähintäänkin sisältäisi riskejä niistä. Tai no, ehkä peruna. Mutta vihanneksetkin voivat sisältää myrkkyjä, jos ne kasvavat huonossa maaperässä.
Toki on olemassa vaarallisempia ja vähemmän vaarallisia. Pitkälle jalostamattomat "ancient" tuotteet ovat suhteellisen turvallisia, jos puhutaan marjoista ja hedelmistä. Kaikki pitkälle jalostettu on enemmän tai vähemmän epämääräistä. Mitä kompleksisempi raaka-aine, sitä vaikeampi kehon on sitä hyödyntää (esim. liha).
Itse olen hyvin varautunut melkeinpä kaikkien siementen suhteen. Ne ovat kuitenkin tarkoitettu sen kasvin leviämiseen eivätkä ihmisen ravinnoksi, ja sen vuoksi kaikki siemenet sisältävät jotakin myrkkyjä. Jopa omenansiemenissä on syanidia. Mutta se itse omena on hyvää ravintoa.
Pakko kommentoida tuota omenansiementä. Minulle sanottiin pienenä, ettei saa syödä omenansiemeniä, koska niissä on jotain (en enää muista mitä) myrkkyä.
Söin silti koko omenan siemenkotineen päivineen, kuten yhä teen. Ja olen syönyt aina ja paljon omenoita. Kovin hitaasti myrkky vaikuttaa, sillä en ole vielä haittoja huomannut, mutta ehkä ne rysähtävät kerralla, kunhan syanidi on riittävästi rikastunut elimistössäni.
N70
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hyvin varautunut melkeinpä kaikkien siementen suhteen. Ne ovat kuitenkin tarkoitettu sen kasvin leviämiseen eivätkä ihmisen ravinnoksi, ja sen vuoksi kaikki siemenet sisältävät jotakin myrkkyjä. Jopa omenansiemenissä on syanidia. Mutta se itse omena on hyvää ravintoa.&
Omenan siemenet joillaikin voivat jäädä suoliston divertikkeleihin jumiin ja tulehduttaa suolen. Joillain on taipumusta tällaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mites hunaja?
Sokeria täynnä, mutta mukana kaikkea terveellistä.
Hunaja on vähän outo aine. Sehän on käytännössä mehiläisen oksennusta. Mehiläiset lentävät kukasta kukkaan ja kukat ovat lääkeaineita. Hunajan sokeripitoisuus säilöö sitä jopa tuhansia vuosia.
Esim. manuka-hunajan parantava vaikutus perustuu juuri tuohon, että mehiläiset keräävät siihen parantavien kasvien mettä ja siitepölyä.
Sitten taas on paljon hunajaa, missä ei ole parantavia vaikutuksia, sillä mehiläiset käyvät syömässä tyyliin jossakin rypsikukassa.
Ja sitten on "hunajaa", joka koostuu osittain siirapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hyvin varautunut melkeinpä kaikkien siementen suhteen. Ne ovat kuitenkin tarkoitettu sen kasvin leviämiseen eivätkä ihmisen ravinnoksi, ja sen vuoksi kaikki siemenet sisältävät jotakin myrkkyjä. Jopa omenansiemenissä on syanidia. Mutta se itse omena on hyvää ravintoa.&
Tässä tullaankin siihen, että missä pitoisuuksissa nuo ovat myrkyllisiä ja miten yksilöllistä se myös on, miten mikäkin vaikuttaa. Minä sain joskus myrkytysoireita tavan makaroonista, kun olin ollut ketolla puoli vuotta ja söin yhtäkkiä vehnää. Mutta nopeasti keho sopeutuu takaisin kaikkeen tuollaiseen.
Lisäksi monet myrkyt ovat pieninä annostuksina lääkkeitä.
Luonto toimii oikeasti varsin kummallisesti. Esimerkiksi jonkun sukupuolitaudiksi luokiteltavan viruksen on huomattu hyökkäävän syöpää vastaan, jota keho ei tunnistanut vieraaksi soluks, mutta tuo virus tunnisti. Tämän seurauksena myös keho reagoi syöpäsoluihin negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomat.
Ei kai niitä kukaan terveellisenä ole pitänyt?
Vierailija kirjoitti:
Kookos - vaikka onkin kasvikunnan tuota niin sisältää todella paljon kovia rasvoja
Eihän "kova" rasva ole haitallista, oli se sitten kasvijkunnan tai eläinkunnan tuotteessa.
Tulehdusta estävät hedelmät, marjat ja vihannekset.
Lähes jokainen superterveelliseksi sanottu kasvis pahentaa atooppista tulehdusta korkean histamiinipitoisuuden vuoksi. Pois jäivät mansikka, pinaatti, parsakaali, tomaatti sun muut ja kas, vuosikymmeniä jatkunut tulehdustila katosi.
Viinejä ja viinoja pidettiin ennen hyvin terveellisinä. Ja voi ne jossain määrin olla mutta riski alkoholisoitumisesta on merkittävä.
Kauramaito