Pitkät hiukset sopii todella harvoille suomalaisille.
Ne näyttää huonolta sekä ohuthiuksisilla että paksuhiuksisilla. Tavallisen suomalaisen on usein vaikea saada niihin riittävää tekstuuria edes vaikka tukkaa olisi sinänsä paljon, kun ne ovat tyypillisesti suorat ja sileät. Useimmiten se rehottava kuontalo näyttää vain epäsiistiltä.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lyhyet hiukset sopivat vain harvoille naisille. Ne antavat vähän tätimäisen kuvan. Myös monet ns. uranaiset leikkaavat lyhyet hiukset. En tiedä yrittävätkö olla siten miesmäisempiä ja toivovat hiusten kynimisen auttavan uralla etenemisessä. En tiedä, mutta jokaiselle heistä olisi sopinut pitkät hiukset paremm
---
No on siinäkin ristiriita jos vanhalla ihmisellä on pitkät hiukset eikä niitä ole laitettu kiinni.
Kyllä ne pitää vähintään olla kiinni.
Ketä sun mielipide kiinnostaa. Taidat olla kalju pihat
---
No en. Itse asiassa minulla on paljon hiuksia. Yksittäinen hius ei ole paksu eikä karhea. Mutta niitä on paljon ja ne ovat taipuisat.
Lapsena hiukseni ulottuivat lapaluiden alle.
Ruinasin monta vuotta lyhyitä hiuksia. Kun hiukseni leikattiin lyhyiksi, olin ikionnellinen.
Puhut kuin parturi.
Mielestäni lyhyet hiukset sopii lähinnä siro/pitkäkaulaisille, jolla ei ole kaksoisleukaa. Tosi harvalla varsinkaan vanhemmalla henkilöllä on sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monille sopii. Valitettavan moni vain ei laita niitä hiuksia mitenkään eli ei edes föönää. Ne on hirvittävän näköiset laittmattomana. Moni myös laittaa hiukset edestä, mutta takaa ei kiharreta, suoristeta tai käännetä latvoja mihinkään.
Pitkää tukkaa ei ole pakko laittaa mitenkään.
Juu, ja kun ohuet hiukset vetäistään kireälle ponnarille, niin korkea hiusraja ja ohimokaljut vaan korostuvat.
Polkkatukka eri variaatiolla sopii kaikille.
Iällä ei ole väliä.
Ajaton hiusmalli.
Jos on kauniit kasvot, niin käy ihan minkälainen hiusmalli tahansa https://www.vogue.com/article/linda-evangelista-best-beauty-moments
Ilmeisesti on niin, että rumat ne hiuksilla koreilee.
Vierailija kirjoitti:
Iällä ei ole väliä.
Ajaton hiusmalli.
Ei sovi, esim. minulle. Tämä ei ole vain oma näkemykseni, samaa sanoneet muutkin.
Onko sulla sellainen kananperse kouvolatukka? Se vasta hieno onkin
Vierailija kirjoitti:
Iällä ei ole väliä.
Ajaton hiusmalli.
Ei sovi, pitää olla pidemmät minulla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas monella on liian lyhyet hiukset.
Monelle oikeasti sopisi pidemmät hiukset. Sellainen ihan lyhyt, tyypillinen vanhahtava leikkaus, jota suomalaiset kampaajat mielellään kynivät varsinkin keski-ikäisten hiuksiin, on monelle epäpukeva malli. Olisi hyvä myös kunnioittaa asiakkaan toivetta, eikä leikata pois viittä senttiä jos asiakas pyytää latvojen tasoitusta.
Tämä!! Jotenkin älytön ajatus, että kun tulee tiettyyn ikään, pitää kynäistä sellainen lyhyt tukka. Se jos mikä vanhentaa ja paljon! Siihen shokkiväri ja vino otsatukka, niin voi taivas miltä martalta näyttää
Vierailija kirjoitti:
Jos on kauniit kasvot, niin käy ihan minkälainen hiusmalli tahansa https://www.vogue.com/article/linda-evangelista-best-beauty-moments
https://www.vogue.com/article/linda-evangelista-best-beauty-moments
Toivottavasti linkki nyt toimii.
Tämä hiusväittely on ikuisuuskysymys, sillä me ollaan niin erilaisia. Itselläni oli paksu ja pitkä tummanruskea tukka enimmäseen nutturalla. Se alkoi haalistua ja harmaantua. Kampaaja esitti, että leikataan lyhyeksi, siis ihan pixie. Annoin leikata ja nyt tukka on rikotusti leikattu ja laitan sen muotoilutuotteilla aamulla kuntoon. Pakko sanoa, että nuorentaa ja tekee kirjastotädistä sähäkän, kun laitan isot korvikset. Joku voi sanoa, että kananperse ja kouvolatukka, mutta mitä siitä. Kyllä se pitkä harmaantuva tukka nutturalla oli masentava luuhake.
Vierailija kirjoitti:
Oikein siroille kasvoille sopii parhaiten lyhyt. Ystävälläni on pieni pää ja sydämen malliset kasvot, hänelle sopii parhaiten ihan lyhyet hiukset. Pitkä tukka hänellä taas näyttää hassulta ja raskaalta.
Minulla taas päinvastoin, ei missään nimessä lyhyt, vaan pitkä raskas tukka parhaan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iällä ei ole väliä.
Ajaton hiusmalli.
Ei sovi, pitää olla pidemmät minu
---
Puhuinkin eri variaatioista.
Polkkatukka on erittäin monipuolinen käsite. Sitä voi muokata miten vaan. Pitää irti, laittaa kiinni, kokeilla eri leikkauksia, nutturaa, jakauksia jne.
Oli pitkät tai lyhyet, jos ne eivät ole huolitellut, niin ovat kamalat. Pitkiin hiuksiinkin saa kampauksia helposti. Myynnissä on jos jonkinlaista härpäkettä. Mutta niin usein näkee niitä sotkusia harakanpesiä, tai liimahiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vogue.com/article/linda-evangelista-best-beauty-moments
Toivottavasti linkki nyt toimii.
Lindalle sopii parhaiten lyhyt pixie. En ole koskaan pitänyt häntä ihanan näköisenä, tykkään Christystä ja muutamista muista paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sellainen kananperse kouvolatukka? Se vasta hieno onkin
Tämä kananperse kouvolatukka on puheenaiheena täällä milloin minkäkin asian yhteydessä. Voisitko linkata kuvan tästä? Minua kiinnostaisi nähdä. En asu Suomessa enkä tiedä mitä tällä tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Iällä ei ole väliä.
Ajaton hiusmalli.
Hyi viddu, ei sovi mulle.
Kyllä monille sopii. Valitettavan moni vain ei laita niitä hiuksia mitenkään eli ei edes föönää. Ne on hirvittävän näköiset laittmattomana. Moni myös laittaa hiukset edestä, mutta takaa ei kiharreta, suoristeta tai käännetä latvoja mihinkään.