Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät hiukset sopii todella harvoille suomalaisille.

Vierailija
07.04.2025 |

Ne näyttää huonolta sekä ohuthiuksisilla että paksuhiuksisilla. Tavallisen suomalaisen on usein vaikea saada niihin riittävää tekstuuria edes vaikka tukkaa olisi sinänsä paljon, kun ne ovat tyypillisesti suorat ja sileät. Useimmiten se rehottava kuontalo näyttää vain epäsiistiltä. 

Kommentit (213)

Vierailija
101/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on väärässä. Vika on siinä, ettei Suomessa osata leikata kerroksia ja muotoa pitkään tukkaan, mitä useimpien kasvopiirteet vaatisivat, että pitkä tukkamalli näyttäisi pukevalta. Meillä on yleisin sellainen pitkä malli, joka on tasapitkä latvoista, usein siihen on leikattu suora otsatukka kaveriksi. Eikä sellainen malli läheskään kaikille sovi.

Vierailija
102/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on väärässä. Vika on siinä, ettei Suomessa osata leikata kerroksia ja muotoa pitkään tukkaan, mitä useimpien kasvopiirteet vaatisivat, että pitkä tukkamalli näyttäisi pukevalta. Meillä on yleisin sellainen pitkä malli, joka on tasapitkä latvoista, usein siihen on leikattu suora otsatukka kaveriksi. Eikä sellainen malli läheskään kaikille s

---

Tämä.

Asiakkaiden pitää vaatia kampaajalta tyyliä ja taiteellista silmää.

Muototajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten aika harvalle ihmiselle sopii pitkät ja suorat hiukset. Kansalaisuudella ei ole väliä.

Itse asiassa sellainen malli sopii vain lapsille ja teinitytöille. Joillekin voi sopia noin kolmikymppiseksi asti. Pitää olla kyllä hyvin nuoren näköinen. Lapsenomainen.

Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Pitkässä suorassakin tukassa saa tosi paljon muotoilulla ja kerrostuksilla muunnettua sitä, mihin katse kiinnittyy. Esim. jos on vähän vanhempi nainen, jolla on esim. leukaperissä velttoutta, niin katse on parempi vetää ylöspäin ja silmien korkeudelle kuin sinne leukaperiin. Tämä onnistuu myös pitkän suoran tukan kanssa, kunhan muoto on sellainen, että runsautta on siellä päällä, tai vaikka otsis tai kerrostuksia. Youtubesta voi vaikka katsella julkkiskampaaja Justin Hickoxin videoita, joissa hän nättää miten pienillä muotoilun 

---

Huoh. Sitähän olen tässä yrittänyt sanoa.

En ilmeisesti ole osannut ilmaista asiaa ymmärrettävästi.

Mutta jos puhutaan tosi pitkistä, sileistä hiuksista ( ei mitään kerrostuksia) sellainen ei sovi kuin lapsille ja teineille. Tästähän ap ilmeisesti puhui?

Kerrostukset  jne. muuttavat asian.

Vierailija
104/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset sopivat parhaiten hoikille ja pitkille naisille! Keskijakaus sopii tosi harvoille,se vaan tuntuu olevan vallitseva muoti nykyään!

Vierailija
105/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

97/103

Et ymmärtänyt vieläkään mitä tarkoitin

Ajatellaan esim. Mona Lisan muotokuvaa.

Miettikää, jos vanhemmalla naisella olisi Mona Lisan hiukset. Miettikää nyt vähän.

Tässä ei ole kyse konservatismista. Tässä on kyse tyylitajusta.

Vierailija
106/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset sopivat parhaiten hoikille ja pitkille naisille! Keskijakaus sopii tosi harvoille,se vaan tuntuu olevan vallitseva muoti nyky

---

Tämä.

Vierailija
107/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset sopivat parhaiten hoikille ja pitkille naisille! Keskijakaus sopii tosi harvoille,se vaan tuntuu olevan vallitseva muoti nykyään!

🤣

Vierailija
108/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan turaanikansaa

Vierailija
109/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

97/103

Miettikää, jos vanhemmalla naisella olisi Mona Lisan hiukset. Miettikää nyt vähän.

Mä olen 50, mulla on aika lailla sellaiset hiukset. Hyvinhän ne sopii, kampaajaltakin jossain vaiheessa kyselin että pitäisikö tässä iässä jo lyhentää, ja hän sanoi että mulle sopii erinomaisesti pitkä tukka, että ei sen puolesta tarvi lyhentää ellen muuten halua vaihtelua. Olen mä joskus lyhyitäkin kokeillut, näytin ilman meikkiä varsinkin ihan mieheltä, kun minulla on leveät kulmikkaat leukaperät. Polkkakin taas tuntui vaan korostavan sitä alakasvojen leveyttä. Äidillänikin on vielä 78-vuotiaana upeat suorat pitkät, hopeanharmaat hiuikset, joita välillä pitää kiinni ja välillä auki. Aivan upeat.

Vierailija
110/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

97/103

Hyvin voi olla, riippuen siitä minkä näköinen ja tyylinen se vanhempi nainen on. Tietysti.

Minua huvittaa se, että kuvittelet olevasi joku tyylin ja estetiikan asiantuntija, kun joku korukauppias ja kampaaja sanoivat sinulle joskus jotain, ja sinua kiinnosti nuorena luovat alat. 

Tiedätkö kun me joilla sitä kauneudentajua on, ollaan tunnettuja siitä ja kuullaan ja ollaan kuultu siitä ihan jatkuvasti, ei vain joskus nuorena kaks kertaa joltain joka halusi olla kiva. 

Vierailija
111/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo leveisiin leukaperiin sopii piiitkät hiukset, mutta sopii ne sellaisillekin aikuisille naisille, joilla ei ole leveitä leukaperiä (esim. edesmennyt Franca Sozzani). 

Vierailija
112/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keskijakaus sopii aika monelle. Sivujakaus on parempi, jos on pitkänomaiset kasvot, tai huomattavaa epäsymmetrisyyttä kasvoissa. Yleensä ne ihmiset, joille selkeästi sopii paremmin sivulla, pitävätkin sivujakausta muodeista viis. Aika monella suomalaisella on kuitenkin aika pyöreät kasvot, sellaisiin sopii usein keskijakaus.

Vierailija
113/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hiusväittely on ikuisuuskysymys, sillä me ollaan niin erilaisia. Itselläni oli paksu ja pitkä tummanruskea tukka enimmäseen nutturalla. Se alkoi haalistua ja harmaantua. Kampaaja esitti, että leikataan lyhyeksi, siis ihan pixie. Annoin leikata ja nyt tukka on rikotusti leikattu ja laitan sen muotoilutuotteilla aamulla kuntoon. Pakko sanoa, että nuorentaa ja tekee kirjastotädistä sähäkän, kun laitan isot korvikset. Joku voi sanoa, että kananperse ja kouvolatukka, mutta mitä siitä. Kyllä se pitkä harmaantuva tukka nutturalla oli masentava luuhake.

Olen roikkunut aihe vapaalla kaksikymmentä vuotta enemmän ja vähemmän ja huvittaa nämä usein toistuvat hiuskeskustelut. 

Mikä sopii minkäkin ikäiselle ja mikä nuorentaa yms

Minusta se menee niin, että pitää sellaista tukkaa, missä tuntee itse olonsa parhaimmaksi. Itse kuuskymppiset pidän pitkiä hiuksia ja ovat usein nutturalla. Koen, että enköhän tässä iässä saa näyttää jo ikäiseltäni, eikä tarvitse rimpuilla sen ajatuksen kanssa, miten näyttäisin nuoremmalta ja freesdimmältä. 

Olen muutaman kerran leikkauttanut lyhyeksi, enkä viihtynyt kampauksessa, vaikka minulle hoettiin, että näytät niin nuoremmalta. Miksi minun pitäisi näyttää nuoremmalta. Sitä ihmettelen. 

Vierailija
114/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

97/103

Hyvin voi olla, riippuen siitä minkä näköinen ja tyylinen se vanhempi nainen on. Tietysti.

Minua huvittaa se, että kuvittelet olevasi joku tyylin ja estetiikan asiantuntija, kun joku korukauppias ja kampaaja sanoivat sinulle joskus jotain, ja sinua kiinnosti nuorena luovat alat. 

Tiedätkö kun me joilla sitä kauneudentajua on, ollaan tunnettuja siitä ja kuullaan ja ollaan kuultu siitä ihan jatkuvasti, ei vain joskus nuorena kaks kertaa joltain joka halusi oll

---

No mulla oli kuvis 10 ja mus. 10. Eikä tuo ollut kuin yksi episodi. Absurdia oli myös se, ettei minulla ollut edes alan koulutusta.

---

Laita kuva 50 v ja sitä vanhemmista naisista.

Joilla on pitkät, suorat hiukset etujakauksella. Irti.

Haluan nähdä kenelle ne sopivat.

Vierailija
115/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko nuorelle miehelle pitkät hiukset, jos ne ovat tuuheat ja luonnonkiharat?

Vierailija
116/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaduttaa, että leikkasin pitkän, paksun tukkani polkkamittaiseksi "helppouden" takia. Minusta ei tullutkaan sirokasvoista pinterest-mallia, vaan peruna polkkatukalla. Juu, en osaa laittaa sitä, varmaan näyttäisi paremmalta jos osaisin tehdä sille jotakin. Olen varmaan juuri sellainen normaali hailu suomalainen maantieharmaa peruna. Pitkillä hiuksilla sentään vähän naisellisempi. 

Olen itse tätä ihmetellyt, että miten juuri Suomessa on polkka niin yleinen, kun täällä on myös hyvin yleinen pyöreän pehmeä, siro kasvomalli, joka ei näytä hyvältä polkkatukassa. Polkka vaatii vahvemmat kasvonpiirteet jotta näyttää hyvältä. On niitä sellaisiakin piirteitä toki osalla suomalaisista joihin sopii, mutta aika suuri osa tosiaan näyttää "perunalta" polkkatukassa, ja sitten kun näyttää silltä, täytyy yrittää meikillä tehdä itsestään vähemmän perunaa, maalata ties millä varjostuksilla yms. muotoa naamaan.

Vierailija
117/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funtsikaa. 50 - 100 - vuotiaita naisia pitkine suorine hiuksineen. Hiukset irti.

En tajua. Yhtä vähän kuin 50 - 100 - vuotiaita miehiä pitkine suorine hiuksineen.

En kertakaikkiaan ymmärrä miksi väkisin pitää yrittää olla alle parikymppinen, koska se ei vaan toimi.

Vierailija
118/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko nuorelle miehelle pitkät hiukset, jos ne ovat tuuheat ja luonnonkihar

---

Sopii varmasti.

Vierailija
119/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet hiukset sopivat harvoilla ja vaativat pienet sirot kasvot tyyliin Amelie. Lyhyt kampaus yleensä vaan vanhentaa.

Vierailija
120/213 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaduttaa, että leikkasin pitkän, paksun tukkani polkkamittaiseksi "helppouden" takia. Minusta ei tullutkaan sirokasvoista pinterest-mallia, vaan peruna polkkatukalla. Juu, en osaa laittaa sitä, varmaan näyttäisi paremmalta jos osaisin tehdä sille jotakin. Olen varmaan juuri sellainen normaali hailu suomalainen maantieharmaa peruna. Pitkillä hiuksilla sentään vähän naisellisempi. 

Olen itse tätä ihmetellyt, että miten juuri Suomessa on polkka niin yleinen, kun täällä on myös hyvin yleinen pyöreän pehmeä, siro kasvomalli, joka ei näytä hyvältä polkkatukassa. Polkka vaatii vahvemmat kasvonpiirteet jotta näyttää hyvältä. On niitä sellaisiakin piirteitä toki osalla suomalaisista joihin sopii, mutta aika suuri osa tosiaan näyttää "perunalta" polkkatukassa, ja sitten kun näyttää silltä, täytyy yrittää meikillä tehdä itsestään

---

Kun puhutaan polkkahiuksista, varmaan kaikille tulee mieleen suora tyypillinen polkkakampaus.

Itse tarkoitan tässä keskustelussa vain määrättyä hiusten pituutta, en varsinaisesti kampausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän