Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nainen maalle?

Vierailija
05.04.2025 |

Olen mies, korkeasti koulutettu ja akateemisessa työssä, mutta perin maatilan ja olen nyt alkanut haaveilemaan sen pyörittämisestä. Muutin tilalle pari vuotta sitten ja tämä on niin erilaista kuin kaupungissa, siis hyvällä tavalla. Mutta. Nyt on alkanut tulla oli, että olisi kiva kun olisi joku kenen kanssa jakaa tätä elämää, ei täältä maalta noin vain ketään löydäkään. Tai on sitä tullut naisia vastaan, mutta ei sellaista reipasta ja itsenäistä, vaan lähinnä kaupungissa tai sohvalla viihtyvää. Ja jostain syystä he eivät ole sitten kuitenkaan koskettaneet. Tai ainakaan tarpeeksi. Syyksi arvelen juurikin tuon minun kriteerin, että pitäisi olla sellainen vastuuta ottavaa tyyppiä tms.

Mutta mistä sellaisen löytäisi?

Kommentit (217)

Vierailija
141/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä osa naiselle. Kokeiltu ja koettu. Jos on todella maalaishenkinen nainen, sen oman paikan saa puoli-ilmaiseksi ostettua vain itselleen. Helpompi naisen omalle tilalleen on etsiä miestä jos sellaista kaipaa. 

Kokeilin asumista miehen sukutilalla. Siellä tehtiin kaikki niin kuin oli aina tehty. Edes huonekaluja ei saanut siirtää. Kyseessä ei todellakaan ollut mikään hieno kartano arvokaluistoineen, vaan miehen vanhempien kasarilla sisustama pimeä ja ankea paikka. Kaikille minun ideoilleni maatilaan liittyen naurettiin, mutta miehen taloudellisesti hulluihin ideoihin olisi pitänyt suhtautua kannustavasti. Pahinta oli se kun oletettiin että laitan ruokaa kylän miehille jotka poikkeavat konetöissä auttelemaan. 

Enää en vapauttani anna mistään hinnasta. 

Aah mikä unelma.

No tietysti työntekijöille on ruokaa tarjottava. Olisit halunnut kädet ristissä olla.

t 30 v. emäntänä karjatilalla  ollut ja nyt vapaana ja  eläkkeellä  mukavaa elämää viettämässä

Vierailija
142/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa lukea naisten kommentteja. Ikään kuin maalla asuminen olisi rangaistus ja naisesta tehtäisiin automaattisesti piika, synnyttäjä, karjakko jne...Ehkä se joskus on ollut näin ja on edelleen isoilla karjatiloilla. Nuoret naiset, joista on sinne emännäksi, ova todella harvassa.

Tosiaan, ihan samaa oon miettinyt, että mistä nainen maalle. Tiedän oikein hyvin, että naisissa on paljon koiraharrastajia ja hevosharrastajia, mutta MISSÄ heihin voi tutustua? Hehän nimenomaan haluaisivat asua maalla, mutta kun heihin ei törmää missään.

Netistä olen etsinyt...tietenkin... mutta ei se nettideittailu nykyään toimi, lähinnä pelkkää vitsiä koko Tinder sun muut.

Veikkaisin, että perinteiset tanssilavat ovat ne parhaimmat paikat löytää maanläheinen nainen.

Kannattaisi lukea ajatuksella. Kärjistetysti; naisista tehdään kotiorjia jo kaupunkioloissa. Maaseudulla olisi vielä haastavampi elinympäristö.

Minä tunnen koiranaisia ja yhden hevosharrastajankin. Kaikki viihdytään pk-seudulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne naiset löytyy? Mitäs jos menisit vaikka hevostapahtumiin? Kisakalenteri vaan esiin ja menet katsomaan kisoja, ihan vaikka sillä perusteella että olet muuttamassa paikkakunnalle maatilan perimisen takia ja haluat tutustua ihmisiin. Vilkaise paikkakunnan koiraharrastusryhmiä ja puutarhakerhoja. Nyt keväällä on erilaisia kylätapahtumia esim pääsiäisenä, joten sinne vaan näytille. Ihmiset laittavat kyllä sanan kiertämään! 

Vierailija
144/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, sä etsit jotakuta "jakamaan" eli tekemään ilmaista työtä. Mitä nainen hyötyy siitä että tulee sinun tilallesi olemaan reipas?

Mun sukululaisnainen meni aikoinaan tuollaiselle tilalle reippaana tekemään töitä.  Sitten, kun olivat menossa naimisiin, mies toi häitä edeltävänä iltana avioehdon, jossa morsian ei saa mitään, jos eroavat  5v sisällä. (eli siis 5 vuotta palkatonta työtä)

No eroa ei tullut ja nainen kyseli useammankin kerran avioehdon perään ja mies vakuutti kaiken olevan kunnossa, eikä naisella ole mitään hätää. Kun nainen oli sitten raatanut elämänsä tilalla ja mies kuoli, selvisi, että edelleenkään naiselle ei kuulunut tilasta mitään. 

Nainen oli puilla paljailla, ikää yli 60v, ei eläkekertymää, ei mitään.  Jos olisi ollut edes piikana tuossa talossa, olisi saanut palkan ja eläkkeen. Nyt kaikki meni miehen sukulaiselle. 

Ei miehillä ole ikinä kuitenkaan mitään haluja jalkaa tilaa naisen kanssa tai maksaa tätä ulos jos ero sattuu ja kuka hullu haluaa tehdä töitä ilmaiseksi koko ikänsä? Jos on avuoehto, nainen saa lähteä tyhjin käsin ja jos ei ole avioehtoa talo menee nurin, kun pitää naiselle alkaa maksamaan tehdystä työstä palkka. 

Ja sitten vingutaan, että nainen vei miehen omaisuuden. Ilmaiseksiko niiden naisten siis pitää miestä palvella ja tämän tilaa pyörittää?

Vierailija
145/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän yhden naisen, joka luopui omasta työstään ja rupesi työskentelemään miehensä maatilalla. Hänelle kirjoitettiin oikea työsopimus ja hänelle tila maksaa oikeaa palkkaa. Noin sen pitää mennäkin.

Vierailija
146/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia kommentteja naisilta. Mitä vikaa on fyysisesti raskaassa työssä? Itse hoitajana olen tehnyt tosi raskasta työtä ja jos nuorempi olisin vaihtaisin takuulla työni maalaistalon töihin. Muutenkin elämä siellä on olisi just sitä mitä haluaisin. Ensimmäisenä asiana tietty on että miehen kanssa natsaisi hyvin. Muu elämä järjestyisi sitten. 

Vierailija
147/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia kommentteja naisilta. Mitä vikaa on fyysisesti raskaassa työssä? Itse hoitajana olen tehnyt tosi raskasta työtä ja jos nuorempi olisin vaihtaisin takuulla työni maalaistalon töihin. Muutenkin elämä siellä on olisi just sitä mitä haluaisin. Ensimmäisenä asiana tietty on että miehen kanssa natsaisi hyvin. Muu elämä järjestyisi sitten. 

Niin no, tässä yhtälössä jossa menet miehelle emännäksi niin menet tekemään raskasta palkatonta työtä. 

Vierailija
148/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketjua en lukenut, mutta sen ymmärsin ettei ap:ään ole siis varsinaisesti maajussi. Miksi nainen sinne tulisi puuhastelemaan, jos kukaan ei päätöikseen sitä tilaa pyöritä? Näin kaupunkilaisenakin tajuan, että tekemistä varmasti riittää. "Naisille" (kollektiivinen ryhmä, heh) riittää mökillä käyminen ja siellä puuhastelu. Tarvii koko maatilaa hoitaa.

Jep. Hupiasuminen maaseudulla ei houkuttele. Ei ole niin iso tarve saada elää eristyksissä. Ihmiskontaktit ovat mielenterveydelle tärkeitä.

Vierailija
149/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, sä etsit jotakuta "jakamaan" eli tekemään ilmaista työtä. Mitä nainen hyötyy siitä että tulee sinun tilallesi olemaan reipas?

Mun sukululaisnainen meni aikoinaan tuollaiselle tilalle reippaana tekemään töitä.  Sitten, kun olivat menossa naimisiin, mies toi häitä edeltävänä iltana avioehdon, jossa morsian ei saa mitään, jos eroavat  5v sisällä. (eli siis 5 vuotta palkatonta työtä)

No eroa ei tullut ja nainen kyseli useammankin kerran avioehdon perään ja mies vakuutti kaiken olevan kunnossa, eikä naisella ole mitään hätää. Kun nainen oli sitten raatanut elämänsä tilalla ja mies kuoli, selvisi, että edelleenkään naiselle ei kuulunut tilasta mitään. 

Nainen oli puilla paljailla, ikää yli 60v, ei eläkekertymää, ei mitään.  Jos olisi ollut edes piikana tuossa talossa, olisi saanut palkan ja eläkkeen.

Ilmaiseksi kyllä. Ja päälle antaa seksulit ja synnytellä lapset. Nainen on monelle miehelle ilmaishyödyke, halvempi kuin leipä kaupassa. Sillä mitä nainen haluaa ei myöskään ole mitään väliä, puhe on aina siitä että "minä haluan..." 

Vierailija
150/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole tainnut edes sanoa, että onko kyseessä maatila vai ammattimainen tuotantotila? Maatilaksi kun moni kutsuu sellaistakin paikkaa mikä nyt vaan sattuu sijaitsemaan haja-asutusalueella. Esim oma taloni on entinen maatilan tilakeskus mutta ei tämä oikea maatila ole. Varsinaisia tuotantotiloja ei noin vain peritä, niihin tehdään ihan erillinen sukupolvenvaihdosprosessi, joten aloittajalla ilmeisesti on jonkinlainen haja-asutusalueen kiinteistö. Sellaiseen kyllä löytyy nainen hyvinkin nopeasti, mutta kuten täällä jo todettiin, niin mukana tulee sitten eläintarha. Varmaa on, ettei kukaan nainen muuta maalle, ellei kiinnostuksen kohteina ole eläimet ja puutarha. Mutta tällaista elämää suunnittelevia on paljon, joten aloittajalla ei sinänsä pitäisi olla mitään vaikeutta löytää naista parissa kuukaudessa.

Ja näissä on se ongelma, että jos haluaa puutarhan tai eläintarhan, sellaista voi pitää minimuodossa kaupungissakin. Katsokaas kun maajussi-miehen reviirillä asuminen on aika eri asia kuin mukava kasvien ja elukoiden kanssa puuhastelu. Eivät ne naise mistään työnjohdosta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä haaveile, tai halua "miestarhaa" vaan kasvitarhan ja eläintarhan. Se mies on tässä se, joka haluaa "tarhaansa" naisen ja kuvittelee sen ilmeisesti ilmaiseksi tai huijaamalla saavansa.

Vierailija
151/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, tässä yhtälössä jossa menet miehelle emännäksi niin menet tekemään raskasta palkatonta työtä. 

Miten niin palkatonta?? Jos tila tuottaa niin hyödynhän siitä minäkin. 

Vierailija
152/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettu mies tietenkin maksaisi naiselle hyvää palkkaa ja maksaisi eläkevakuutusta siitä, että nainen työskentelee miehen tilalla. 

Kai sitten voi periä naiselta vuokraa ja laittaa Sähkö lasku puoliksi?

Voi laittaa kiinteistöt puoliksi 50/50 sopimuksella ja nainen asuttaa omaa huonettaan (ja sänkyään). Jos ei mene juridiseen avioon niin sitten tehdään reilut kauppakirjat ja sopimukset. Seksulipalveluksista voi antaa sitten vaikka vähän alennusta jos mies sitoutuu pitkäaikaiseen diiliin niiden suhteen eikä käytä muita palveluntarjoajia. 

Höpläytettäväksi eivät naiset enää suostu.

Vierailija
153/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista näkee, etteivät naiset arvosta rakkautta.

Vierailija
154/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet naimisissa siis ja sinull on jokin oikeus tilaan ja sen kantamiin hedelmiin. Ap ei etsinyt "vaimoa" vaan "naista". Kun asiasta huomautettiin hänelle, sai tantrumit ja poistui ketjusta. Eli yritti höpläyttää.

Vierailija
155/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketjua en lukenut, mutta sen ymmärsin ettei ap:ään ole siis varsinaisesti maajussi. Miksi nainen sinne tulisi puuhastelemaan, jos kukaan ei päätöikseen sitä tilaa pyöritä? Näin kaupunkilaisenakin tajuan, että tekemistä varmasti riittää. "Naisille" (kollektiivinen ryhmä, heh) riittää mökillä käyminen ja siellä puuhastelu. Tarvii koko maatilaa hoitaa.

Jep. Hupiasuminen maaseudulla ei houkuttele. Ei ole niin iso tarve saada elää eristyksissä. Ihmiskontaktit ovat mielenterveydelle tärkeitä.

Ei ole kaikille. Olen itse hyvin introvertti ihminen ja moni muukin on. En tarvitse ihmisiä ympärille. 

Vierailija
156/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, jos mies rakastaisi naista niin se ei vaatisi tätä muuttamaan perähikiälle piereskelemään vaan rakastaisi tätä ja nuolisi tämän varpaita kaupungissa.

Miehet eivät arvosta rakkautta. Mies ei voi koskaan rakastaa naista. Mies rakastaa vain itseään ja maksimissaan äitiään.

Vierailija
157/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikille. Olen itse hyvin introvertti ihminen ja moni muukin on. En tarvitse ihmisiä ympärille. 

Ei siellä kuitenkaan pääse eroon esim. maaseutukulttuurista, vaikka kuinka hyvin omassa seurassaan viihtyisikin. Aina on pakko käydä kaupassa ja osallistua johonkin, ellei elä täysröllinä.

Vierailija
158/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulot tulee miehen tilille, sinä pyydät mieheltä rahaa ostaaksesi sukkahousut. Jos miehen mielestä entiset voi hyvin korjata, niin niitähän sinä sitten paikkailet.

Vierailija
159/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sillä pelkällä rakkaudella ei elä.

Vierailija
160/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet naimisissa siis ja sinull on jokin oikeus tilaan ja sen kantamiin hedelmiin. Ap ei etsinyt "vaimoa" vaan "naista". Kun asiasta huomautettiin hänelle,

Ai. Juu, kyllä asiat pitää sopia niin että ollaan tasavertaisia kaikessa. Myös raha-asioissa. Maatila on yhteinen yritys.