Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nainen maalle?

Vierailija
05.04.2025 |

Olen mies, korkeasti koulutettu ja akateemisessa työssä, mutta perin maatilan ja olen nyt alkanut haaveilemaan sen pyörittämisestä. Muutin tilalle pari vuotta sitten ja tämä on niin erilaista kuin kaupungissa, siis hyvällä tavalla. Mutta. Nyt on alkanut tulla oli, että olisi kiva kun olisi joku kenen kanssa jakaa tätä elämää, ei täältä maalta noin vain ketään löydäkään. Tai on sitä tullut naisia vastaan, mutta ei sellaista reipasta ja itsenäistä, vaan lähinnä kaupungissa tai sohvalla viihtyvää. Ja jostain syystä he eivät ole sitten kuitenkaan koskettaneet. Tai ainakaan tarpeeksi. Syyksi arvelen juurikin tuon minun kriteerin, että pitäisi olla sellainen vastuuta ottavaa tyyppiä tms.

Mutta mistä sellaisen löytäisi?

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tyypillinen mies joka etsii äitiä, seksilelua ja orjaa ilman korvausta tai vastinetta. Hajaantukaa, ei mitään nähtävää.

Vierailija
202/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa on oikeita emäntiä. Osaavat ajaa 6 metriä leveällä leikkuupuimurilla. Pellotkin ovat vähän isompia kuin meillä. Nyt heitä on Suomessa aika paljon. Tutustuin erääseen ukrainalaiseen naiseen ennen sotaa. Slava Ukraini.

Minäkin osaan ajaa puimuria. Muutatko meidän tilalle asumaan ja tulet mukaan remmiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa on oikeita emäntiä. Osaavat ajaa 6 metriä leveällä leikkuupuimurilla. Pellotkin ovat vähän isompia kuin meillä. Nyt heitä on Suomessa aika paljon. Tutustuin erääseen ukrainalaiseen naiseen ennen sotaa. Slava Ukraini.

Tilanninen Lounais-Suomessa?

Vierailija
204/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynaisista on jostain syystä vaikea löytää tiimipelaajaa. Onko sitten kyse siitä, että heidät on kasvatettu siten, että omat unelmat on ne tärkeimmät, eikä niitä voi kenenkään kanssa jakaa. Koska  se nyt aina vaatisi jostain joustamista.

Eli ne jotka haluavat pyörittää maalaiselämän arkeä töineen, haluavat tehdä sen juuri omilla ehdoillaan. Ja ottavat rinnalleen mieluummin koiran ja pari kissaa. Koska on helpompaa silleen kun kaiken voi päättää ite. Eikä tarvitse kenenkään muun toiveita toteutella / tai niihin osallistua. 

Hassua sinänsä, että vaikka ne toiveet olisivat samojakin, niin kun on tarpeeksi itsellinen ihminen ( Mies tai nainen) Niin se oma tapa on silti ainoa oikea. :D 

Eli miehen osoittama paikka keittiössä on ainoa oikea paikka ja nimenomaan naisen pitäisi tässä joustaa? Miksei mies voi välillä joustaa ja mennä sinne keittiöön?

Vierailija
205/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli miehen osoittama paikka keittiössä on ainoa oikea paikka ja nimenomaan naisen pitäisi tässä joustaa? Miksei mies voi välillä joustaa ja mennä sinne keittiöön?"

Missä tossa sanottiin että se on ainoa paikka? Ei ap:kaan halunnut sitä naista osoittamaansa paikkaan, vaan rinnalleen tekemään mitä nyt itse tykkää? 

Mikä meni ohi tossa "Tiimipelaaja" jutussa? 

Vierailija
206/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja näissä on se ongelma, että jos haluaa puutarhan tai eläintarhan, sellaista voi pitää minimuodossa kaupungissakin."

Itse asiassa ei voi. Tunnen monia naisia, joilla on suuri tuska just siksi että on helkkarin vaikea löytää haja-asutusalueen kiinteistöjä missä olisi enemmän kuin hehtaari maata. Jos haluaa hevoset omaan pihaan niin maata pitää olla paljon, paljon enemmän. Ja jos tavoitteena on hevosten lisäksi kanat, ankat, lampaat, vuohet, pari lemmikkilehmää ja strutsi niin ei niitä mihinkään postimerkkitontille sijoiteta. Tämä on haaveena on todella isolla määrällä naisia, että pääsee maalle, voi kasvattaa ruokaa pihalla, voi pitää eläimiä, voi rempata vanhaa taloa jne. Se on nimenomaan ihmisten unelmaelämää, harvalla vaan on varaa toteuttaa. Joten jos jostain löytyy mies, jolla on talo tarjolla niin johan sille santerille tulee jonoa, pääsee valikoimaan parhaiden joukosta. 

Itse siis olen viiskymppinen nainen, p

Erittäin hyvä kommentti! Ja niin täyttä totta, tiedän omasta kokemuksesta ja siitä miten paljon ympärillä on juuri tuollaisia naisia, ollut koko elämän. Johtuu siis tietysti hevosharrastuksesta. Tämä ketju on täynnä kamalan negatiivista mölinää, kun suurin osa ei kertakaikkiaan voi ymmärtää miten joku voisi haluta elää noin. Ja kun se fakta on se, että se olisi juuri sitä unelmien elämää. Näin me ollaan erilaisia kaikki, se täällä todella monelta unohtuu. 

Itsekin akateeminen nainen, ja en miettisi sekuntiakaan vaihtaisinko työni maatilan emännän töihin jos oikea mies tupsahtaisi elämään. Päivänselvää tietysti se, että suhteessa pitäisi olla kaikki oikeasti hyvin, ja olisimme tasaveroisia kumppaneita hyvässä ja pahassa. 

Vierailija
207/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tiimipelin puute ei muuten rajoitu vain parisuhteeseen. Suurimmat rutinat tuntuu työelämässä tulevan juuri naisilta. Jos joutuu tekemään jotain extraa.

Tai ei aina. Jos pomo on ns. kaveri, niin silloin käy monikin extrahomma. Ja ne nähdään vain luottona ja vastuina. Mutta jos pomosta ei pidetä, niin silloin kyseessä on pompottaminen ja valitus työsuojeluun. Asiat ei siis pysy asioina.  Hemmetin haastava paikka työyhteisölle ja esihenkilölle. Kun ei niiden ole tarkoitus olla vain kavereita. 

Yleensä mies sietää sellaista paremmin. Koska osaa nähdä sen extransa hyödyn myös työpaikalle ja yhteisölle. Naiset taas on ehdollistettu siihen että se on aina ylikävelyä ja pompottamista. Joka ei kuitenkaan ole ollenkaan sama asia kuin jousto. 

Vierailija
208/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No tietysti työntekijöille on ruokaa tarjottava. Olisit halunnut kädet ristissä olla.

t 30 v. emäntänä karjatilalla ollut ja nyt vapaana ja eläkkeellä mukavaa elämää viettämässä"

Herrat voivat ihan itse tehdä eväänsä tai huolehtia lounaansa, niinkuin muutkin normaalit työntekijät. 

Maatilan tyttö

Minulle yksi tällainen pöndepoika joskus toi kotiini kaverinsa, ja suorastaan suuttui kun en ollut tarjoilemassa ruokaa. Olin ihan pöllämystynyt, että jos joku random pano raahaa minun talooni kaverinsa, niin mitä minä siinä olen ketään kokkailemassa, hänenhän olisi pitänyt tulla itse kantamusten ja tuliaisten kanssa kun ei ollut edes emännän taholta kutsuttu? Pikkaisin ovat pimahtaneita nämä maatilojen pojat, eivät ihan ymmärrä että naisillakin on nykyään ihmisoikeudet - siis ne ihan samat kuin miehillä. Raavimme pillujamme toisten p

Hyvin kuvaat tuossa maalaismoukkien sisintä maailmankuvaa. Maalla mennään toisten nurkkiin ja odotellaan kun talon emäntä laittaa pötyä pöytään. Sen kun tekee kerran, niin nämä junttijuusot ravaa jatkuvasti ilmaisille tarjoiluille. Reppanailla ei tule mieleenkään tuoda jotain tullessaan.

Vierailija
209/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa kun kerran tarjoat lasillisen jollekin niin johan on jonoa...

Vierailija
210/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli miehen osoittama paikka keittiössä on ainoa oikea paikka ja nimenomaan naisen pitäisi tässä joustaa? Miksei mies voi välillä joustaa ja mennä sinne keittiöön?"

Missä tossa sanottiin että se on ainoa paikka? Ei ap:kaan halunnut sitä naista osoittamaansa paikkaan, vaan rinnalleen tekemään mitä nyt itse tykkää? 

Mikä meni ohi tossa "Tiimipelaaja" jutussa? 

Appiukko ainakin oli melkoinen "tiimipelaaja". Kaikki piti mennä hänen pillinsä mukaan. Mitään muuta ei suvaittu. Kyllä mä luulen, että yleisempää on se, että mies määrää kaiken ja nainen sopeutuu. 

Vierailija
211/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap tyypillinen mies joka etsii äitiä, seksilelua ja orjaa ilman korvausta tai vastinetta. Hajaantukaa, ei mitään nähtävää.

No sentään jotain järkevää käyttöä.

Vierailija
212/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia kommentteja naisilta. Mitä vikaa on fyysisesti raskaassa työssä? Itse hoitajana olen tehnyt tosi raskasta työtä ja jos nuorempi olisin vaihtaisin takuulla työni maalaistalon töihin. Muutenkin elämä siellä on olisi just sitä mitä haluaisin. Ensimmäisenä asiana tietty on että miehen kanssa natsaisi hyvin. Muu elämä järjestyisi sitten. 

Ei minua ainakaan kova työ pelottaisi, mutta päätin jo lapsena(lapsuuden koti pieni maatila)etten koskaan voisi olla maatilan emäntä. Tykkään eläimistä liikaa, että siihen hommaan pystyisin. Muistan vieläkin, näin yli 60v, miten lehmät ajetiin piiskan/sähköpiiska(?) avulla teurasautoon, kun eihän ne sinne vapaaehtoisesti menneet. 

Raavas teurasautokuski tiesi kyllä konstit, miten eläintä käsiteltiin niin, että se totteli. 

Ol

"mikäli kukaan ei enää söisi lihaa tai käyttäsi eläinperäisiä tuotteita, mikä olisi niiden kohtalo"

Voi luoja, että voi ihminen olla typerä. Kuvittelet siist tekeväsi eläimelle palveluksen, kun syöt sen ( esim possut jo vauvoina, eli 6kk ikäisinä, muten eläisivät parikymmentä vuotta) . Luuleko, että eläin todellakin haluaa syntyä tehotuotantoon, kuollakseen vain muutaman kuukauden ikäisenä? Kaasuttamalla/tukehtumalla .  Ja elääkseen sen surkean elämän ilan lajityypillistä elämää jossakin betonilattialla, ilmän, että koskaan näkee aurinkoa tai maata jalkojensa alla? Ei se ole mitään elämää.

Niitähän ei sitten enää tuotettaisi, eli lehmiä ei keinosiemennettäisi, eikä muitakaan eläimiä.  Mielummin sitä olisi syntymättä, kun syntyisi huonoihin oloihin ja kuolisi kauhuissaan.  

Ei eläimen elämä ole normaalia tehotuotannossa. Se on vain tuote, ei tunteva yksilö, joita eläimet kuitenkin loppujen lopuksi on. 

Vierailija
213/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisen maalle saa, mutta laadusta pitää tinkiä ja paljon.

Vierailija
214/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisen maalle saa, mutta laadusta pitää tinkiä ja paljon.

Soon sillä lailla että kerrot ensinnä seisooko ja mikä on munan mitta.

Pirkko 65

Vierailija
215/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta sun nyt ostaa seksinukke netistä ap. Kaikki on tyytyväisiä silloin.

Vierailija
216/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia kommentteja naisilta. Mitä vikaa on fyysisesti raskaassa työssä? Itse hoitajana olen tehnyt tosi raskasta työtä ja jos nuorempi olisin vaihtaisin takuulla työni maalaistalon töihin. Muutenkin elämä siellä on olisi just sitä mitä haluaisin. Ensimmäisenä asiana tietty on että miehen kanssa natsaisi hyvin. Muu elämä järjestyisi sitten. 

Ei minua ainakaan kova työ pelottaisi, mutta päätin jo lapsena(lapsuuden koti pieni maatila)etten koskaan voisi olla maatilan emäntä. Tykkään eläimistä liikaa, että siihen hommaan pystyisin. Muistan vieläkin, näin yli 60v, miten lehmät ajetiin piiskan/sähköpiiska(?) avulla teurasautoon, kun eihän ne sinne vapaaehtoisesti menneet. 

Raavas teurasautokuski tiesi kyllä konstit, miten eläintä kä

Just näin. Siksihän sitä kutsutaan TEHOtuotannoksi. Voiton maksimointi. Eläin on vain tuote, hyödyke. Luomutuotannon jotenkin ymmärrän. En tätä tehotuotantotouhua. Teollista eläinten hyödyntämistä.  Olenkin ollut kasvissyöjä 30 vuotta.

Vierailija
217/217 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa nykyajan naiset muistelee mökkiläisten touhuja. Yksikin vihjailee omavaraisten ryhmästä. Maatila, jolla hyvin pärjää on suuryritys. Isäntä tekee monesti yksin hommia ja on tilan toimitusjohtaja. Toimari voi olla myös emäntä, jos osaa paremmin laskea tilan rahat, velat, investoinnit ja verot. Mökkiläiset puuhastelee 15ha tilalla ja isännät 500ha tilalla. Nämä tilat on monesti samassa suvussa 4. jopa 5. polvessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi