Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä nainen maalle?

Vierailija
05.04.2025 |

Olen mies, korkeasti koulutettu ja akateemisessa työssä, mutta perin maatilan ja olen nyt alkanut haaveilemaan sen pyörittämisestä. Muutin tilalle pari vuotta sitten ja tämä on niin erilaista kuin kaupungissa, siis hyvällä tavalla. Mutta. Nyt on alkanut tulla oli, että olisi kiva kun olisi joku kenen kanssa jakaa tätä elämää, ei täältä maalta noin vain ketään löydäkään. Tai on sitä tullut naisia vastaan, mutta ei sellaista reipasta ja itsenäistä, vaan lähinnä kaupungissa tai sohvalla viihtyvää. Ja jostain syystä he eivät ole sitten kuitenkaan koskettaneet. Tai ainakaan tarpeeksi. Syyksi arvelen juurikin tuon minun kriteerin, että pitäisi olla sellainen vastuuta ottavaa tyyppiä tms.

Mutta mistä sellaisen löytäisi?

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein nyt ymmärsin niin AP on päivätöissä ja harrastelee maatilansa pyörittämistä. Toiveena nainen joka:

a) on töissä muualla ja harrastelee vapaa-ajallaan maatilan pyörittämistä AP:n kanssa

b) rupeaa pyörittämään sitä kokoaikaisesti

Juu, en tulisi kumpaakaan vaihtoehtoon. Mulla on hyvä työ kaupungissa (itseasiassa se on etätyö niin sen kyllä voisi tehdä missä vaan) ja harrastusajan vietän sitten mukavissa harrastuksissa, joista nautin, en jotakin maatilaa pyörittämässä. Pieni perintömökki mulla on ja sen pyörittämisessä (kevät/syys siivoukset , halon hakkuut, ruohon ajaminen jne) on ihan tarpeeksi työtä, näin harrasteeksi. Niin että onnea vaan AP löytääksesi joku nainen joka tulee vapaa-ajallaan sulle töitä tekemään. Ilmoittele jos sellainen hullu jostain löytyy!

Vierailija
102/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tarkoitat vastuuta ottavalla? Että ottaisi vastuuta tilan töistä vai? Vai lapsista ja kodinhoidosta?

Naisnäkökulmasta jonkun sukutilalle muuttaminen on noin 95% red flag itsessään. Riskit ovat astronomiset. Onko mies hullu, millainen siitosohjelma hänessä aktivoituu, miten lapset reagoivat, onko kylä tervehenkinen vai sekopäinen, pystyykö nainen ylläpitämään omaa kulttuuriperintöään vai ängetäänkö hänet johonkin justiina-synnyttelijä-pullamaakarin muottiin, ym.

Jos olet itse akateeminen niin mitä sinä maatilalla teet? Oletko laittanut ne saappaat jalkaasi ja alkanut tilan isännäksi nyt sitten? Onko tilalla kasvusuunnitelma vai onko tuo tuollaista "mukavaa alamäkeä" loppuelämä? Miten nainen ja lapset tätä kaikkea auttavat?

Empä tiedä, jotenkin tällainen "mistä nainen pantavaksi minun talooni" kuulostaa vaan aina niin ahdistavalta, etten edes viitsisi omalla naamallani

Tässä pistää nyt vähän silmään tuo mitä akateeminen tekee maatilalla-mietintä. Etkö tiedä että maatilaa voi pitää ihan yliopistosta siihen koulutuksen saanut? Ja kun on valmistunut yliopistosta, niin silloinhan on akateeminen. Mun mieheni on tuollainen ja olen itsekin korkeakoulutettu. Helsingin opiskeluriennoissa tavattiin ja laitettiin hynttyyt yhteen. Molemmat työskennellään myös tilan ulkopuolella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt! Täällä on Jäykkis67. Kuulin, että mieskin käy. Tulen sinulle vosuksi. Otatko suikkeliin?

Vierailija
104/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, sä etsit jotakuta "jakamaan" eli tekemään ilmaista työtä. Mitä nainen hyötyy siitä että tulee sinun tilallesi olemaan reipas?

Korkeakoulutettu mies tietenkin maksaisi naiselle hyvää palkkaa ja maksaisi eläkevakuutusta siitä, että nainen työskentelee miehen tilalla. 

Kai sitten voi periä naiselta vuokraa ja laittaa Sähkö lasku puoliksi?

Vierailija
105/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä sinne landelle naista löydä. Tämä keskusteluketju ja varsinkin naisten kommentit todistavat sen, mikä on tilanne. Suomalaiset nuoret naiset ovat niin tuulella käyviä tyhjäpäitä, ettei heistä ole maalle asumaan.

Vierailija
106/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat "reippaalla", "itsenäisellä" ja "vastuuta ottavalla tai muulla sellaisella"?

Vierailija
107/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt! Täällä on Jäykkis67. Kuulin, että mieskin käy. Tulen sinulle vosuksi. Otatko suikkeliin?

Otatko suklaaluukun jälkeen suukkuluukkuun ja nieletkö? 

Vierailija
108/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sulle pyöritykset näytän ap. Tulen ensimmäisellä härkävankkurilla joka lähtee maitolaiturilta nro 2 kello 4.00 eli sianpieremän aikoihin täältä Peräkylän Peltotieltä.

- IRMA82

Vierailija
109/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko suklaaluukun jälkeen suukkuluukkuun ja nieletkö? 

No jooo-o bitch!

Vierailija
110/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mieskin käy. Blondi peruukki vain päähän, niin ei näytä siltä kuin nussis naapurin Jussia.

No sitähän se miekin! Nyt puhut  vähän mutta asiaa!

Vierailija
111/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa suominaisista ovat äärimmäisen mukavuudenhaluisia ja varsin laiskoja. Ei sellaisista ole maalla eläjiksi. Ilmankos moni suomalainen maajussi hakee tilalleen emännän Kaakkois-Aasiasta. 

Vierailija
112/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa suominaisista ovat äärimmäisen mukavuudenhaluisia ja varsin laiskoja. Ei sellaisista ole maalla eläjiksi. Ilmankos moni suomalainen maajussi hakee tilalleen emännän Kaakkois-Aasiasta. 

No sama se mistä hakee. Voin tulla relaamaan sinne pöndelle jos äijä valmistaa eväät ja siivoo. Minä otan relax. N45

Vierailija
113/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa sinäkinbtemusta peruukki ota puteli Tummelia kainaloon ja lähde morjestamaan naapurin Jussia. Sillä silmillä.

Vierailija
114/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä tulisin riemusta kiljuen jos kemiat kohtaisi ja olisit oikeasti hyvä mies 🙂 Hitsi, vaan juuri ehdin jo rakastua ihanaan mieheen. Mutta oikeasti, luulen että olisin ollut aivan loistava emäntä, ja olen tavallaan ollutkin aiemmin, vähän leikisti.

Voisin tehdä ihan mitä vaan tilan töitä, opetella kaiken mitä en osaa. Olis hienoa saada tehdä perinteisiä töitä, vaikkakin varmaan nykyaikaisin keinoin.

Mä olen jotenkin ihan syvimmältä ytimeltäni niin maalaistalon emäntä kuin olla voi. Siis tietysti emäntä laittaa evästä ja pullaa ja kaffetta raskaita töitä tekeville miehille, niinhän se vaan parhaiten toimii. Ja huolehtii niistä ns perinteisistä naisten töistä. 

Mutta mä sitten toisin mukanani niitä hevosia, vuohia, kanoja, koiria ja kissoja 😍

Vierailija
115/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ylipäätään ovat LAISKOJA. Siksi tää on yksi per släpimaa.

Vierailija
116/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mieskin käy. Blondi peruukki vain päähän, niin ei näytä siltä kuin nussis naapurin Jussia.

Tai Urpoa 

No Satosta sit

Vierailija
117/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä sinne landelle naista löydä. Tämä keskusteluketju ja varsinkin naisten kommentit todistavat sen, mikä on tilanne. Suomalaiset nuoret naiset ovat niin tuulella käyviä tyhjäpäitä, ettei heistä ole maalle asumaan.

Tääl cityssä o lähempänä baarit ja leffateatterit. Voin woltata safkat. Käyn kauneussalongissa 2 krt kk. Mul on sugar-daddy.

-Beibe25

Vierailija
118/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä tulisin riemusta kiljuen jos kemiat kohtaisi ja olisit oikeasti hyvä mies 🙂 Hitsi, vaan juuri ehdin jo rakastua ihanaan mieheen. Mutta oikeasti, luulen että olisin ollut aivan loistava emäntä, ja olen tavallaan ollutkin aiemmin, vähän leikisti.

Voisin tehdä ihan mitä vaan tilan töitä, opetella kaiken mitä en osaa. Olis hienoa saada tehdä perinteisiä töitä, vaikkakin varmaan nykyaikaisin keinoin.

Mä olen jotenkin ihan syvimmältä ytimeltäni niin maalaistalon emäntä kuin olla voi. Siis tietysti emäntä laittaa evästä ja pullaa ja kaffetta raskaita töitä tekeville miehille, niinhän se vaan parhaiten toimii. Ja huolehtii niistä ns perinteisistä naisten töistä. 

Mutta mä sitten toisin mukanani niitä hevosia, vuohia, kanoja, koiria ja kissoja 😍

Diiliin kuuluu patjana olo kans. Haittaako kun 130 kiloinen rojahtaa päällesi päivän päätteeksi ja aamuisin.

Vierailija
119/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keleppooko emäntä Kuopijosta? Minulla on ollut lypsäviä jo lähes 50 vuotta. Nyt olen pannunna ne pois. Käjettii on jo kipinät ja selkä mennyt sonnan luonnissa.

Anna yhteystietosi. Yt. Emäntä71

Vierailija
120/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keleppooko emäntä Kuopijosta? Minulla on ollut lypsäviä jo lähes 50 vuotta. Nyt olen pannunna ne pois. Käjettii on jo kipinät ja selkä mennyt sonnan luonnissa.

Anna yhteystietosi. Yt. Emäntä71

Aika huono navetta sulla jos olet käsin sitä sontaa luonut.