Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nainen maalle?

Vierailija
05.04.2025 |

Olen mies, korkeasti koulutettu ja akateemisessa työssä, mutta perin maatilan ja olen nyt alkanut haaveilemaan sen pyörittämisestä. Muutin tilalle pari vuotta sitten ja tämä on niin erilaista kuin kaupungissa, siis hyvällä tavalla. Mutta. Nyt on alkanut tulla oli, että olisi kiva kun olisi joku kenen kanssa jakaa tätä elämää, ei täältä maalta noin vain ketään löydäkään. Tai on sitä tullut naisia vastaan, mutta ei sellaista reipasta ja itsenäistä, vaan lähinnä kaupungissa tai sohvalla viihtyvää. Ja jostain syystä he eivät ole sitten kuitenkaan koskettaneet. Tai ainakaan tarpeeksi. Syyksi arvelen juurikin tuon minun kriteerin, että pitäisi olla sellainen vastuuta ottavaa tyyppiä tms.

Mutta mistä sellaisen löytäisi?

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että olen jo 60 v. nainen mutta nuorena olin juuri tuollainen kuvailemasi ja olisin niin halunnut maalle ja vastuuta ja merkityksellistä työtä mutta silloin ei sopivaa maajussia minulle löytynyt. Asiat ei aina kohtaa.

Vierailija
122/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitalko se tiäl ku tuuli vaan huulia heiluttelloo. Yhteystietoja ei lähetä vaikka jo moni emäntä ja isäntä niitä kyselöö.

Jaa pitikö se ollannii isäntä joka vuan keleppoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että olen jo 60 v. nainen mutta nuorena olin juuri tuollainen kuvailemasi ja olisin niin halunnut maalle ja vastuuta ja merkityksellistä työtä mutta silloin ei sopivaa maajussia minulle löytynyt. Asiat ei aina kohtaa.

Muuttunut olisi sinullakin ääni kellossa kun arki tulisi.

Vierailija
124/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Maajussille morsian ohjelmaan. Olisit ihanneosallistuja. 

Vierailija
125/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keleppooko emäntä Kuopijosta? Minulla on ollut lypsäviä jo lähes 50 vuotta. Nyt olen pannunna ne pois. Käjettii on jo kipinät ja selkä mennyt sonnan luonnissa.

Anna yhteystietosi. Yt. Emäntä71

Aika huono navetta sulla jos olet käsin sitä sontaa luonut. 

Ei ollunna 50 vuotta sitten nykyajan villityksiä. Lehmätkin lypsettiin käsin täällä takahikiällä.

Vierailija
126/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai laita tinderiin Ilmoitus. 

Vierailija
127/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuta ottavilla tyypeillä on jo paljon vastuita. Lapsia, töitä. Ei ne voi yhtäkkiä jättää kaikkea ja liittyä jonkun muun elämään. 

Vierailija
128/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuta ottavilla tyypeillä on jo paljon vastuita. Lapsia, töitä. Ei ne voi yhtäkkiä jättää kaikkea ja liittyä jonkun muun elämään. 

Johan täällä on Martta ja Irmakin tulossa. Ei näköjään kelpaa. Miehet on niin nirsoja nykyisin.

Vierailija
129/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mies Merille?

Vierailija
130/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä ap! Nimim. Rööriroope69

Sähköpostiini ( gmail.com)🥒

Vierailija
131/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keleppooko emäntä Kuopijosta? Minulla on ollut lypsäviä jo lähes 50 vuotta. Nyt olen pannunna ne pois. Käjettii on jo kipinät ja selkä mennyt sonnan luonnissa.

Ei ollunna 50 vuotta sitten nykyajan villityksiä. Lehmätkin lypsettiin käsin täällä takahikiällä.

No olet kyllä todella takahikiältä - tai sitten vaan katsonut vanhoja Suomi-filmejä. Navetoissa on ollut jo ylikin 50-vuotta koneellinen poisto. 

Vierailija
132/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttunut olisi sinullakin ääni kellossa kun arki tulisi.

Tuskin, olen maalta itsekin lähtöisin että tuttuja asioita. En ole kaupunkiprinsessa.

Vierailija
133/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuu täällä nimim. Himohintti23. Kontakti sp. Uuu🍆🍑

Vierailija
134/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivusta seurannut kaverin vähän vastaavaa tilannetta. Ei kannata harkita urbaanimuikkeleita, vaikka alkuun innostuisivatkin. Ensin on kivaa olla viettämässä kesää maalla ja ottaa selfieitä Instaan. Jossain vaiheessa huomaavat kuinka sitovaa ja työn täyteistä se maatilan arjen pyörittäminen oikeasti on. Alkuhuuman jälkeen tulee ongelmia. Ensin latelevat (mahdottomia) ehtoja ja sitten häippäävät. Yksi muikkeli mm. vaati kaveria muuttamaan kaupunkiin kanssaan ja käymään sieltä maatilallaan "töissä" =D. Ero tuli.

Nyy on maatalosta kotoisin oleva muikkeli kumppsnina. Sopivan kumppanin löytäminen kesti 10 vuotta.

Vierailija
135/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ap ei kai ole hakemassakaan.

Vierailija
136/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet kyllä todella takahikiältä - tai sitten vaan katsonut vanhoja Suomi-filmejä. Navetoissa on ollut jo ylikin 50-vuotta koneellinen poisto. 

Ei ollu.

Vierailija
137/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maaseudulla kasvanut, muutin pois jo 16-vuotiaana koska naiselle maaseudulla ei ole yhtään mitään. Kotikyliltä muutti pois jokainen koulussa pärjännyt tyttö ja moni poikakin, jäljelle jäi vain koulupudokkaat.

Vierailija
138/217 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt asunut maaseudulla jo lähes vuosikymmenen aikuisena. Olen ehkä senverran "hullu", että minua kiinnostaa paljon esimerkiksi maatilan pitäminen. Olen siis nainen ja itselläni ei ole mitään mahdollisuutta taloudellisesti ajatellakaan maatilaa yms. En tarkemmin avaa elämääni, mutta olen jotain opiskellut ja opiskelen lisää täältä käsin. Viihdyn ihan hyvin maaseudulla maisemien ja rauhallisuuden yms takia. Ihmisten puolesta taas voin sanoa, että ei ole aina kovin hyviä kokemuksia ollut. Tietysti yleistystä, mutta en siis ole täältä kotoisin. Tämä asia vaikuttaa varmaan eniten elämääni, kun kaipaisin seuraakin.

Kuitenkin jos mietin viestiäsi niin onko sinulle liikaa vaatimuksia? Olen monesti huomannut, että täällä monet ns emännät käyvät töissä muualla ja tämä jo sellaisten yli 50-vuotiaidenkin kohdalla. Harva nuorempikaan enää on maatilan töissä ainakaan kokoaikaa mukana. Osa ei tee mitään maatilan töitä. Tämä tietysti hieman ikävä asia. Itse voisin kyllä osallistua melko paljon maatilan töihin. Olen työtönkin niin olisi ihan kivaa vaihtelua. Toisaalta en osaa mitään ja tiedä niistä asioista. Näin pitäisi jaksaa opettaa kaikki jutut. Sitten moni on hyvin kirjoittanut kuinka maatilan pitään liittyy sukulaissuhteet ja perheen asiat yms. Itsekin olisin "arka" kaikille riidoille. Samoin perheeseen liittyen itse en edes lapsia haluaisi mikä varmasti suuri kynnys kaikkeen. Uskon, että vaadit varmasti hieman liikaa jos haluat toisen ottavan vastuuta kaikesta. Itsekin voisin tehdä asioita ja osallistua, mutta en kestäisi vaatimuksia varsinkin, kun itselle vieras asia koko maatila aihekin. Samalla minäkään en ole mikään "perheen hengätär" ja sellainen mitä ehkä toivoisit.

Vierailija
139/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole tainnut edes sanoa, että onko kyseessä maatila vai ammattimainen tuotantotila? Maatilaksi kun moni kutsuu sellaistakin paikkaa mikä nyt vaan sattuu sijaitsemaan haja-asutusalueella. Esim oma taloni on entinen maatilan tilakeskus mutta ei tämä oikea maatila ole. Varsinaisia tuotantotiloja ei noin vain peritä, niihin tehdään ihan erillinen sukupolvenvaihdosprosessi, joten aloittajalla ilmeisesti on jonkinlainen haja-asutusalueen kiinteistö. Sellaiseen kyllä löytyy nainen hyvinkin nopeasti, mutta kuten täällä jo todettiin, niin mukana tulee sitten eläintarha. Varmaa on, ettei kukaan nainen muuta maalle, ellei kiinnostuksen kohteina ole eläimet ja puutarha. Mutta tällaista elämää suunnittelevia on paljon, joten aloittajalla ei sinänsä pitäisi olla mitään vaikeutta löytää naista parissa kuukaudessa.

Vierailija
140/217 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjua en lukenut, mutta sen ymmärsin ettei ap:ään ole siis varsinaisesti maajussi. Miksi nainen sinne tulisi puuhastelemaan, jos kukaan ei päätöikseen sitä tilaa pyöritä? Näin kaupunkilaisenakin tajuan, että tekemistä varmasti riittää. "Naisille" (kollektiivinen ryhmä, heh) riittää mökillä käyminen ja siellä puuhastelu. Tarvii koko maatilaa hoitaa.